Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5285 286 287 288 289311 312 313 314 315
rintapek
23.02.2017 18:30:12

Kefiiri: Tuossa mun mielestä tiivistettynä oleellinen. Jos hirveästi alkaa hermoilemaan laadusta, ei pohdinnalle tule loppua, aina löytyy parannettavaa. Kyllä noilla vetää, kumpikaan ei ole avuttomin mahdollinen setti. Itse ottaisin tuon Mapexin hyvinkin mielelläni. Pöntöt ovat pienemmästä päästä, mutta sehän on vain näppärää.

Tämä! Halutessaan parannettavaa löytyy aina.
Tuohon kokopuoleen sanoisin, että isompikin rumpali pystyy soittamaan 18" setillä, mutta jos on tiedossa pienempiä rumpaleita, niin esim. lapsille 22" jo nostaa rummut turhan ylös (siis jos tomit on bassarin päällä).

Itte kun en ole mikään ihmeellinen rumpali niin moni pro- setti menisi tapauksessani ihan hukkaan, koska ei semmoinen mun soittamana kuulosta oleellisesti yhtään paremmalta kuin perus Tama Swingstar.
Kun soitan, niin oikea jalka polke bassaria, vasen hihattia, oikea käsi on koko ajan jonkun pellin päällä ja vasen käsi virvelillä ja sit sopivaan paikkaan satunnaisia fillejä.

"Setissä" mulle tarpeeksi hyvä on semmoinen, missä ns. "hardware" toimii kunnolla ja että esim. tomit saa asemoitua kuin tahtoo eikä joudu tyytymään siihen mihin suuntaan saa putkenpäät sojottamaan. Ja että setti ylipäänsä tuntuu ööh... tukevalta. Vaikkapa Tamalla ja Yamahalla tuo hardware on halpisseteissäkin ihan tarpeeksi kelvollista moneen menoon.

Ja vaikkapa bassarissa niin virityksestä riippuen se saundaa miltä se saundaa mut kehno poljin pilaa soiton vaikka se olisi Kumussa kiinni.

Ständit on aikas oleellinen osa kans. Kukkakeppiständeillä ei oikein tee mitään vaan ständin pitää heilumatta kestää pellin paino.

Pellit ja niiden saundi ovat makuasioita. Vaikka olis kuinka hyvä ja kallis pelti niin se ei tarkoita sitä, että se sopisi omalle korvalle tai muuhun peltikattaukseen. Peltien ei tartte olla mikään valmis "setti".

Virveli on rummuista se jota eniten paukutetaan. Se saa olla niin mieluinen mitä lompakko kestää hankkia. Ja itse asiassa treenikämpällä saa aina olla varavirvelikin koska jos sattuu kalvo menemään tohjoksi niin sen vaihtamisessa menee aikansa ja soitto on sen aikaa seis.

Tiivistäisin näin, että jos ständit, pellit, virveli, polkusin ja jakkara on kelvolliset niin setti siinä edessä saa olla mikä vaan mikä pysyy kasassa.

Mut jos ostaa tommoisen soittovalmiin setin neljäänsataan, niin ensinnäkään siin ei menetä penniäkään koska se on jo hintansa pudonnut. Ja kaikkia kaipaamiani pystyy päivittämään pala kerrallaan parempiin, ennen kuin juolahtaa mieleen päivittää itte setti parempaan.

Noist kahdesta vaihtoehdosta minäkin ottaisin mapexit.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
Kulkunen
23.02.2017 20:46:29
JGroover: Yksi sana: yamahaeipamaha

Oikeesti. En oo tavannu vielä yhtäkään rikkoutunutta/toimimatonta palloniveltä. :)

Kolme on tainnut luovuttaa vuosien varrella. Ruuvit korkanneet ja aikanaan vanhassa setissä yksi pallonivelistä oli jo ostaessa liian heiveröinen pitämään edes 8" tomia paikallaan.

Tällä hetkellä setissä on kyllä sitten myös lonksuva Pearlin mutka. Koitin kiristää tarran alta löytyvällä ruuvilla, muttei tepsinyt.
JGroover
24.02.2017 10:12:17
Mulla on sitten kai käynyt hyvä tuuri, koska käsien läpi on mennyt useita Yamahan settejä Stage Customista Maple Custom Absoluteen eikä yksikään pallonivel oo aiheuttanut ongelmia. Ei edes 10 vuotta retuuttamista kestäneen Stage Customien tomipidike. :)

Mut mainittakoon, että myöskään yhtään hajonnutta DW:n palloniveltä en muista. Pearl ja Premier on sitten oma lukunsa.
hollmi-5
24.02.2017 10:37:10 (muokattu 24.02.2017 13:25:21)
rintapek: T

"Setissä" mulle tarpeeksi hyvä on semmoinen, missä ns. "hardware" toimii kunnolla ja että esim. tomit saa asemoitua kuin tahtoo eikä joudu tyytymään siihen mihin suuntaan saa putkenpäät sojottamaan. Ja että setti ylipäänsä tuntuu ööh... tukevalta. Vaikkapa Tamalla ja Yamahalla tuo hardware on halpisseteissäkin ihan tarpeeksi kelvollista moneen menoon.

Ständit on aikas oleellinen osa kans. Kukkakeppiständeillä ei oikein tee mitään vaan ständin pitää heilumatta kestää pellin paino.

Minulla on kukkakeppistandit. Ei ne heilu liikaa. Pelti soundaa kevyessä standissa paremmalta. Virvelin telineenä en kuitenkaan käytä Ludwigin Chicago-tyyppistä vanhaa, vaikka soundi siinäkin on parempi, kuin uusissa tuplajalkaisisa tukevissa standeissa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
janneto
24.02.2017 10:51:14
hollmi-5: Minulla on kukkakeppistandit. Ei ne heilu liikaa. Pelti soundaa kevyessä standissa paremmalta. Virvelin telineenä en kuitenkaan käytä Ludwigin Chigaco-tyyppistä vanhaa, vaikka soundi siinäkin on parempi, kuin uusissa tuplajalkaisisa tukevissa standeissa.

Mulla on kans kevyttä hardwarea, Dw:n flatbasea ja Ludwigin Chicago -snaretelineitä sekä virvelille että pikkutomille. Näyttää hyvältä, soi hyvin ja kiva roudata.
Kailis
24.02.2017 15:01:15 (muokattu 24.02.2017 15:02:14)

Ständien soundit ja kitaroiden puulajit, here we go =D No joo, varmasti vaikuttaa enemmän kuin esim. metrin mittainen halpis vs kallis RCA-piuha.
JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
Jucciz
24.02.2017 20:41:42
Kailis: Ständien soundit ja kitaroiden puulajit, here we go =D No joo, varmasti vaikuttaa enemmän kuin esim. metrin mittainen halpis vs kallis RCA-piuha.

Jotenkin oon taipuvainen ajattelemaan, että kitaran puulaji saattais vaikuttaa enemmän soittimen soundiin kuin peltiständi pellin soundiin - jotenkin oon ollut siinä uskossa, että ständin ei kauheemmin edes toivota soivan mukana ja tämä on otettu suunnittelussa huomioon, kun taas kitarassa puu ilmeisestikin soi aika paljon. ;)

Mutta enhän mää mistään mitään tiiä, eli saatan olla aivan pihallakin.
hollmi-5
25.02.2017 01:46:34
Kailis: Ständien soundit ja kitaroiden puulajit, here we go =D No joo, varmasti vaikuttaa enemmän kuin esim. metrin mittainen halpis vs kallis RCA-piuha.

Kokelemalla selviää. Mutuilemalla tulee luuloteltua.
Kailis
25.02.2017 03:15:30 (muokattu 25.02.2017 03:28:28)

hollmi-5: Kokelemalla selviää. Mutuilemalla tulee luuloteltua.

Kiitos. Kiitos.

EDIT

Tää saattaa tulla yllätyksenä mutta olen ollut aika kauan ennakkoluulottomasti kuvioissa. Kauemmin kuin sinä. Kaikella ystävyydellä =D

EDIT

Olen jopa koulutettu levytuottaja, ja perkele jos mä opetan ettei kuuntele asioita. Lähinnä se että kandee kiinnittää huomiota asioihan jotka "oikeasti" vaikuttaa lopputulokseen. Tää viimenen on vaan takin tyhjennys eli "UITTU!" Aah, helpotti. Kitos ja anteeksi.

EDIT II

Tyhjää nyhjästä. Eli pyydän anteeksi kaikilta kuitenkaan editoimatta. Perhe on laskettelulomalla ja mulla on vähän stressiä. Noh, aika vähän tässä valmiissa maailmassa.
Mitäs jos Mika paiskataan virtuaalikättä ja todetaan että...
JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
Kefiiri
25.02.2017 08:00:08
Kailis: Eli pyydän anteeksi kaikilta kuitenkaan editoimatta.

Plussa Kailikselle ryhdikkäästä meiningistä :)
En ole musiikin asiantuntija.
hollmi-5
25.02.2017 10:25:30
Juu Kailis! Tänään voisi kaikki kynnelle kykenevät kääntää lattiatomeista jalat väärin päin ja todeta soundin muutos.

Tamalla oli virppasysteemi, jossa oli ripustus vanteesta. Selkeästi toimiva, mutta käytännössä mahdoton.
markusnen
26.02.2017 15:26:26 (muokattu 26.02.2017 15:36:37)
Mitäs sanoisitte seuraavista tapauksista, kun tavoitteena on hankkia 15m2 yleiseen käyttöön perustettavalle treenikselle perustasoinen, yleishyvä, kliiniin ja säröön taipuva kitarakombo.

Mikä olisi mielestäsi paras ja vastaavasti heikoin valinta? Onko joku ylivoimaisesti paras/heikoin vaihtoehto? Perusteluja kiitos!

Laney LC30
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1232465

VOX AC30 VR
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1228082

Fender Performer 650
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1222027

Suuri arvostus, jos mahdollisten haukkujesi jälkeen ehdotat mielestäsi parempaa vaihtoehtoa torilta, tai mainitsemalla valmistajan ja mallin.
Duro
26.02.2017 15:47:33
Eiks kitarakombosuosituksia kandeis kysyy tuolla kitarapalstan puolella ennemmin?
Hi! Ask me about Impression cymbals!
markusnen
26.02.2017 16:02:01
Duro: Eiks kitarakombosuosituksia kandeis kysyy tuolla kitarapalstan puolella ennemmin?

Hyvä vinkki! :D
artsipartsi
01.03.2017 13:15:31 (muokattu 01.03.2017 13:15:58)
Hojo, osaako kukaan sanoa millä kierteellä olevat viritystapit käy Rogers dynasoniciin?
hollmi-5
01.03.2017 14:16:07
artsipartsi: Hojo, osaako kukaan sanoa millä kierteellä olevat viritystapit käy Rogers dynasoniciin?

7/32 -tuumakokoiset. Yleisimmät, mitä on käytössä.
artsipartsi
01.03.2017 22:32:30
hollmi-5: 7/32 -tuumakokoiset. Yleisimmät, mitä on käytössä.

Tänks, niitäpä sitten ostelemaan.
Epämuusikko
02.03.2017 10:17:02
Onko ihmisillä kokemusta Sonorin Ascent -sarjasta? Spekseiltään näytti etäisesti Phonicilta, ja kun torille ilmestyi oikean kokoinen läjä niin kyllähän se kiehtoo. Youtuben esittelyvideot on vähän väärillä mojoilla mulle, niin kysynpä täältä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
janneto
02.03.2017 10:29:03 (muokattu 02.03.2017 10:41:12)
Epämuusikko: Onko ihmisillä kokemusta Sonorin Ascent -sarjasta? Spekseiltään näytti etäisesti Phonicilta, ja kun torille ilmestyi oikean kokoinen läjä niin kyllähän se kiehtoo. Youtuben esittelyvideot on vähän väärillä mojoilla mulle, niin kysynpä täältä.

Jos setti ei mene etelässä kaupaksi tuon sen keski-pohjanmaalle, otat sitten kokeille.
Epämuusikko
02.03.2017 11:32:05
janneto: Jos setti ei mene etelässä kaupaksi tuon sen keski-pohjanmaalle, otat sitten kokeille.

Viritäppä kissanpieruvireeseen ja ota testivideo. harkitsen vakavammin kuin mitä talous antaa tällä hetkellä myöten.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)