Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5284 285 286 287 288311 312 313 314 315
JGroover
13.02.2017 16:58:44
kazaa: Mikä Fiberskyn toimii parhaiten basarin resona?

Kefiiri: Tämähän on keskustelupalsta, joten googlaamisen sijaan kysyn: onko niitä erilaisia muutenkin kuin kooltaan? Eri paksuuksia?

Eikös se riipu tapauksesta että mikä toimii?

Joo, näitä eri paksuuksia olemassa. Powerstroke 3, Ambassador (FA) ja Diplomat (FD). On muuten sekava asia, kun monet myyjätkään ei ole hokanneet näitä eri malleja Fiberskyneistä.

Mulla on ollut käytössä Diplomatia ja Ambassadoria 22x16" Yamaha Absolute Hybrid Maplessa resokalvona. Diplomat on oikeastaan mun käyttöön paras, kun se tekee melko avoimen soundin olematta kuitenkaan mitenkään paperinen. Tosi allround. Ambassador menee jo yllättävän tukkoiseksi, vaikka paksuuseroa ei pitäis mitenkään hirveästi olla. Noissa se ite fiberskynpinta tuntuu demppaavan ja paksuntavan kalvoa aika paljon, joten Diplomatkin on yllättävän jytky. Ton Ambassadorin perusteella en edes kokeillut PS3:sta resoksi. On todennäköisesti ihan kuollut resona.
Kefiiri
13.02.2017 21:43:23
Kiitämme informaatiosta. Niin mikäs se lyöntikalvo siinä bassorummussa sitten on, onko se jokin ei-fiberskyn?
En ole musiikin asiantuntija.
markusnen
22.02.2017 20:30:02
Kysymys kahdesta torilla pyörivästä rumpusetistä:

Mapex V-Series:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1233154

Pearl FZ725Z + lisälautanen:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1226799

-Osaatko arvioida ko. settien laatueroja? Onko jompi kumpi ilman muuta parempi ostos?
-Myyntihinnat torilla ovat samaa hintaluokkaa, mutta miten arvioisit kunkin setin hintaa asteikolla sopiva-liian kallis.
Veksi
22.02.2017 20:54:29
Rautaneito: Kysymys kahdesta torilla pyörivästä rumpusetistä:

Mapex V-Series:

-Osaatko arvioida ko. settien laatueroja? Onko jompi kumpi ilman muuta parempi ostos?
-Myyntihinnat torilla ovat samaa hintaluokkaa, mutta miten arvioisit kunkin setin hintaa asteikolla sopiva-liian kallis.

Tuo Mapexin setti on parempi!
Kailis
22.02.2017 20:59:38

Aivan eri kokoiset.
JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
hollmi-5
22.02.2017 21:00:46

Mapex V-Series:

Molemmat ovat hyvin vaatimattomia laadultaan. Jos jompaa kumpaa on äänestettävä, niin Mapex.

Hyvää on se, että molemmat ovat soittovalmiita. Huonoa on se, että kummassakaan setissä ei ole yhtään laadukasta osaa, jolla ostosta vosi pitää hyvänä löytönä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
22.02.2017 21:19:32

Siis eikö tässä tapauksessa ole tärkeämpää koot kuin laatu? What am I missing here?
JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
markusnen
22.02.2017 21:44:52
hollmi-5: Molemmat ovat hyvin vaatimattomia laadultaan. Jos jompaa kumpaa on äänestettävä, niin Mapex.

Hyvää on se, että molemmat ovat soittovalmiita. Huonoa on se, että kummassakaan setissä ei ole yhtään laadukasta osaa, jolla ostosta vosi pitää hyvänä löytönä.

Jos tavoitteena ei olisikaan tehdä yleisellä tasolla "hyvää löytöä", vaan ainoastaan löytää harrastelijaa tyydyttävä, toimiva perussetti, niin koetko mainittujen tapausten edelleen olevan joiltain ominaisuuksiltaan puutteellisia?

Minkälaisia ominaisuuksia peruslaatuiselta rumpusetiltä kannattaisi tavoitella, kenties nostamalla hieman budjettiakin samalla?
markusnen
22.02.2017 22:00:13
Kailis: Aivan eri kokoiset.

Eikös noi ole pääpiirteittäin ihan samaa kokoluokkaa? En ole siis rumpali, saatika rumpuasiantuntija, mutta huomaan eroa ainoastaan tomien koossa, kun basso, haitsu ja pellit ovat samankokoisia.
hollmi-5
22.02.2017 22:10:15 (muokattu 22.02.2017 22:12:36)
Rautaneito: Eikös noi ole pääpiirteittäin ihan samaa kokoluokkaa? En ole siis rumpali, saatika rumpuasiantuntija, mutta huomaan eroa ainoastaan tomien koossa, kun basso, haitsu ja pellit ovat samankokoisia.

Bassorummuissa on kokoeroa reilusti. Mapex 18" ja Pearl 22". Pearlissa pienin tomi on saman kokoinen, kuin Mapexissa suurin.

Pellit ovat melkoisen surkeaa laatua. Virvelit onnettomia. Pelleille ei voi tehdä mitään, rumpuja voi virittää ja kalvoja vaihdella. Soittamaan noilla molemmilla seteillä toki pääsee. Ajastaan ne puutteet sitten paljastuvat ja jos intoa piisaa, voi kaiken toki vaihtaa.
markusnen
22.02.2017 22:14:24
hollmi-5: Bassorummuissa on kokoeroa reilusti. Mapex 18" ja Pearl 22". Perlissa pienin tomi on saman kokoinen, kuin Pearlissa pieniin.

Pellit ovat melkoisen surkeaa laatua. Virvelit onnettomia. Pelleille ei voi tehdä mitään, rumpuja voi virittää ja kalvoja vaihdella. Soittamaan noilla molemmilla seteillä toki pääsee. Ajastaan ne puutteet sitten paljastuvat ja jos intoa piisaa, voi kaiken toki vaihtaa.

Joo, niinhän siinä lukeekin.

Osaatko sitten ehdottaa, että minkälaiseen settiin, ominaisuuksiin, valmistajiin, kannattaisi sitten mieluummin sijoittaa? Onko mielestäsi ongelma tuo 300-400 budjetti, jolla ei tuon parempaa laatua saakaan, vai ainoastaan huonot esimerkkitapaukset?
hollmi-5
22.02.2017 22:21:32
Rautaneito: Joo, niinhän siinä lukeekin.

Osaatko sitten ehdottaa, että minkälaiseen settiin, ominaisuuksiin, valmistajiin, kannattaisi sitten mieluummin sijoittaa? Onko mielestäsi ongelma tuo 300-400 budjetti, jolla ei tuon parempaa laatua saakaan, vai ainoastaan huonot esimerkkitapaukset?

Osaan sen verran sanoa, että mikään merkki ei tuossa hintaluokassa ole toistaan parempi. Kysymyksesi on pirun pitkän vastauksen vaativa. Ei mitenkään jaksa selittää, kun tuolla budjetilla saa ihan kohtalaisen virvelin.
JGroover
23.02.2017 10:30:48 (muokattu 23.02.2017 10:32:03)

Mapex V-Series:

Niin kuin tuolla edellä jo mainittiinkin, niin nuo ovat melko eri kokoiset setit. 18" bassorummulla oleva setti on hyvä setti pienelle rumpalille, koska rummut eivät nouse kovinkaan korkealle. 22" bassorummun setti vaatii jo isomman soittajan. Lähtökohtaisesti molemmat ovat käytetyiksi seteiksi hintahaitarin alkupäästä ja laadultaan myös sitä vastaavat. Hyvää molemmissa on se, että nuo ovat ns. soittovalmiita settejä, eli mitään ei tarvitse ostaa lisää päästäkseen soittamaan. Käytännössä tuohon hintaan tuskin parempaa löytää. Monet rumpalit silti juuri tuollaisilla uraansa aloittelvat, joten noillakin varmasti pääsee harrastuksessa alkuun.

Tässä on esimerkki jo astetta paremmista rummuista, joissa symbaalien taso kuitenkin jää yhtä heikoksi kuin noissa linkkaamissasi ilmoituksissa: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1234286

20" bassorumpu, 2-3 eri kokoista tomia, virveli, crash-, ride- ja hihatsymbaalit, telineet ja pedaali olisi moneen käyttöön sopiva perus setti. Tama Rockstar, Yamaha Gigmaker, Pearl Export, Mapex V olisivat esimerkiksi sellaisia settejä joissa liikutaan erittäin halvoissa hinnoissa, mutta kuitenkin jo kohtuullisessa laadussa aloittelijan käyttöön. Symbaalit ovat lukunsa erikseen. Niitä liikkuu monen merkkisiä, mutta esimerkiksi Zildjian ZHT, Sabian XS20, Paiste Pst7 ja Meinl Classics ovat sellaisia, jotka muistuttavat soinniltaan jo kunnon symbaalia.

Rummuissa hinta ja laatu on suhteellista. Toiset maksavat 2000 € pelkästä virvelistä ja toisille riittää 500 € arvoinen koko setti loppu elämäkseen. Pääasia, että aloittaa harrastuksen. Rahatilanteen mukaan osia voi sitten päivitellä mikäli tarvetta tulee. :)
janneto
23.02.2017 10:32:57
Rautaneito: Joo, niinhän siinä lukeekin.

Kyllä, ongelma on budjetti. Rumpusetti sisältää paljon tavaraa ja vaikka laatuvaatimuksen pudottaa aloittelijatasolle kertyy hintaa silti melko paljon. Parhaan hinta/laatuusuhteen saat kun löydät edullisen setin telineineen käytettynä ja etsit siihen käytetyt symbaalit erikseen.

Merkillä ei ole väliä edullisessa hintaluokassa kunhan pysyy tunnetuissa merkeissä. Yamaha, Pearl, Tama yms tekevät myös aloittelijalle sopivia rumpuja.
Telineissä kannattaa tarkistaa että kaikki toimii, samoin pedaalissa. Symbaaleissa kannattaa jättää halpikset väliin, ne saattavat näyttää hyvältä mutta eivät kuulosta symbaaleilta.

Kannattaa lukea tämä ketju läpi:

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=156494
Kefiiri
23.02.2017 11:59:46 (muokattu 23.02.2017 12:02:02)
JGroover: Hyvää molemmissa on se, että nuo ovat ns. soittovalmiita settejä, eli mitään ei tarvitse ostaa lisää päästäkseen soittamaan. Käytännössä tuohon hintaan tuskin parempaa löytää. Monet rumpalit silti juuri tuollaisilla uraansa aloittelvat, joten noillakin varmasti pääsee harrastuksessa alkuun.

Pääasia, että aloittaa harrastuksen. Rahatilanteen mukaan osia voi sitten päivitellä mikäli tarvetta tulee. :)

Tuossa mun mielestä tiivistettynä oleellinen. Jos hirveästi alkaa hermoilemaan laadusta, ei pohdinnalle tule loppua, aina löytyy parannettavaa. Kyllä noilla vetää, kumpikaan ei ole avuttomin mahdollinen setti. Itse ottaisin tuon Mapexin hyvinkin mielelläni. Pöntöt ovat pienemmästä päästä, mutta sehän on vain näppärää.
En ole musiikin asiantuntija.
Epämuusikko
23.02.2017 12:03:25
Kefiiri: Tuossa mun mielestä tiivistettynä oleellinen. Jos hirveästi alkaa hermoilemaan laadusta, ei pohdinnalle tule loppua, aina löytyy parannettavaa. Kyllä noilla vetää, kumpikaan ei ole avuttomin mahdollinen setti. Itse ottaisin tuon Mapexin hyvinkin mielelläni. Pöntöt ovat pienemmästä päästä, mutta sehän on vain näppärää.

Mulla sama, mutta oon jäävi + oon pyrkiny jättämään pallonivelet vähemmälle, Sonor/Pearl -tyyppisiä kiinnitysratkaisuja suosien. Minkä sille voi kun tykkää dead strokeista :D
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
JGroover
23.02.2017 14:07:04
Epämuusikko: Mulla sama, mutta oon jäävi + oon pyrkiny jättämään pallonivelet vähemmälle, Sonor/Pearl -tyyppisiä kiinnitysratkaisuja suosien. Minkä sille voi kun tykkää dead strokeista :D

Yksi sana: yamahaeipamaha

Oikeesti. En oo tavannu vielä yhtäkään rikkoutunutta/toimimatonta palloniveltä. :)
Duro
23.02.2017 14:23:46
Ite olen törmänny pallonivelten väsymiseen ainoastaan vanhoissa Taman seteissä.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
moderndrummer88
23.02.2017 14:45:01
JGroover: Yksi sana: yamahaeipamaha

Oikeesti. En oo tavannu vielä yhtäkään rikkoutunutta/toimimatonta palloniveltä. :)

Duro: Ite olen törmänny pallonivelten väsymiseen ainoastaan vanhoissa Taman seteissä.

Oon varmaan kolme Premierin pallonivelkiinnikettä rikkonu. Ensinnäkin se nivelen säätö itsessään on helvetin tyhmä, kun ruuvi uppoaa suoraan siihen muovipalloon. Plus kolmessa säätimessä on korkannu kierteet siitä nivelen ruuvista.
Epämuusikko
23.02.2017 17:34:50
Premiereitä ja Yamahoita oon nähny hajonneena. Varsinkin Yamahia viime aikoina. Joka tapauksessa, oon nykyään L-rautojen mies.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)