![]() 16.03.2017 16:19:02 | |
---|---|
Kailis: Ainoa tyylirikko on basarin etukalvo. Sen pitäisi olla ehyt. Komeethan noi on. Ja tuo riden puomiständi kyllä pistää silmään. Tosin tuo basarin kalvo on minusta jopa ihan tyylikäs, tuo kromivanne tuo mieleen vanhat jenkkiautot. | |
![]() 17.03.2017 00:07:34 | |
On kyllä ikäistään huomattavasti modernimman näköiset rummut. Suorastaan tätä päivää. Ja etukalvohan noissa pitää juurikin olla ehjä, mielellään wanha ja siinä lukea isolla isi. Exportin basarin etukalvo on taas juurikin täydellinen vain orkkiskalvo aka musta pleksi reiän kanssa. Onpas meinaan samanhenkiset lugit. ¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤ | |
![]() 23.03.2017 20:39:17 | |
Tuli poistettua nuo Torilla olleet Ayotte Drumsmith sarjalaiset. Samaa settiä siis kuin myös 90-luvun Customit. Nämä on vain kasattu muualla. Ainoana erona ilmeisesti noihin on, että tomeissa ei ole puisia vanteita. Tähän hintaan täytyy kyllä sanoa, että aivan valtavan hyvät rummut! https://muusikoiden.net/dyn/users/151770.jpg time decorating | |
![]() 23.03.2017 20:46:44 | |
jarome: Tuli poistettua nuo Torilla olleet Ayotte Drumsmith sarjalaiset. Samaa settiä siis kuin myös 90-luvun Customit. Nämä on vain kasattu muualla. Ainoana erona ilmeisesti noihin on, että tomeissa ei ole puisia vanteita. Tähän hintaan täytyy kyllä sanoa, että aivan valtavan hyvät rummut! https://muusikoiden.net/dyn/users/151770.jpg Uskotaan. Hienot on. Onnea! Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 29.03.2017 12:11:48 | |
Pientä säätöä taas settiin. Otin käyttöön 12" Tama Soundworks virvelin ja tein setin virvelistä "tom tomin" vaihtamalla alakalvon vähän tukevampaan. Uusin hankinta on Taman kiinteä virvelijalusta, johon laitoin alapelliksi 12" Meinl Generation X kiinan ja yläpelliksi ostin tuntemattomasta syystä kipeän hintaisen 10" Meinl Byzance vintage splashin. Todella hyvähän se on, ei sen puoleen. Virvelijalustan hyvä puoli on se, että pellit voi näppärästi erottaa toisistaan, jolloin tuota kiinalaistakin voi kilkuttaa erikseen jos on tarkkana. Olen yrittänyt laittaa kaikki pellit vaakasuoraan, se näyttää jazzimmalta. Rideä en saanut ihan suoraan, koska jalusta on sellainen, että sen porrastus ei sovellu siihen. http://paulkp.mbnet.fi/pics/rumpusetti3.jpg | |
![]() 29.03.2017 13:11:51 | |
Krice: Uusin hankinta on Taman kiinteä virvelijalusta, johon laitoin alapelliksi 12" Meinl Generation X kiinan ja yläpelliksi ostin tuntemattomasta syystä kipeän hintaisen 10" Meinl Byzance vintage splashin. Miten ihmeessä saat virveliständiin peltejä kiinni ja vieläpä useaan kerrokseen? Ja mikä edes on "kiinteä virvelijalusta"? Olen yrittänyt laittaa kaikki pellit vaakasuoraan, se näyttää jazzimmalta. Että mitenkä? | |
![]() 29.03.2017 13:58:51 | |
moderndrummer88: Miten ihmeessä saat virveliständiin peltejä kiinni ja vieläpä useaan kerrokseen? Ja mikä edes on "kiinteä virvelijalusta"? Psh. Piti sanoa hihat-jalusta. Kevätväsymystä. | |
![]() 29.03.2017 15:26:07 (muokattu 29.03.2017 15:28:06) | |
jarome: Tuli poistettua nuo Torilla olleet Ayotte Drumsmith sarjalaiset. Samaa settiä siis kuin myös 90-luvun Customit. Nämä on vain kasattu muualla. Ainoana erona ilmeisesti noihin on, että tomeissa ei ole puisia vanteita. https://muusikoiden.net/dyn/users/151770.jpg Hienot rummut! Itsellä on ollut custom-sarjalaisia pari virveliä ja kaksi settiä omistuksessa, joista toiset toimineet jo monet vuodet omana "ykkössettinä". Drumsmithissa puumateriaali, viisteet ja rautaosat on samat kuin custom-sarjassa. Rumpujen kasaus ja viimeistely (maalaus / lakkaus) tehtiin Aasian suunnalla ja tarjolla oli jokunen värivaihtoehto / 7 rumpukokoa ja basarin vanteet tuli naturalina, joilla saatiin setin hintaa tiputettua alaspäin. Custom-sarjalaiset on asiakkaan tilauksesta ja omien speksien (rumpujen koot, paksuudet, väri) mukaan alusta loppuun Canadassa käsityönä tehdyt ja niihin on tarjolla nuo "kuuluisat" puuvanteet. Tähän hintaan täytyy kyllä sanoa, että aivan valtavan hyvät rummut! Varsin halpaan hintaan nuo irtosivat, kun normisti noita näkee menevän 800-1200€ hintaluokassa riippuen kokoonpanosta. Uutena nuo drumsmithit maksoi kuitenkin sen reilut pari tuhatta dollaria eli ovat ihan pro-tason rummut. | |
![]() 29.03.2017 16:20:01 | |
Krice: http://paulkp.mbnet.fi/pics/rumpusetti3.jpg Sulla on noi snaret ja lattiatomi hassuissa kulmissa. Kapula ei todennäköisesti laskeudu soittaessa kalvon suuntaisesti luontaisesti käden jatkeena ja ehkä joudut tekemään ylimääräistä lihastyötä kääntäessä ranteita jatkuvasti hieman ylöspäin. Jos käyttää irrallisia demppareita tai vaikka helistimiä rumpujen päällä, niin ne valuvat silloin soittaessa itsestä poispäin ja ovat vähiten tiellä. https://www.youtube.com/watch?v=MsgaXDpmoSM Tilttasin itsekin rummut ennen vastaavalla tavalla kunnes oivalsin jotakin. | |
![]() 29.03.2017 16:56:08 | |
BanZai88: Hienot rummut! Itsellä on ollut custom-sarjalaisia pari virveliä ja kaksi settiä omistuksessa, joista toiset toimineet jo monet vuodet omana "ykkössettinä". Drumsmithissa puumateriaali, viisteet ja rautaosat on samat kuin custom-sarjassa. Rumpujen kasaus ja viimeistely (maalaus / lakkaus) tehtiin Aasian suunnalla ja tarjolla oli jokunen värivaihtoehto / 7 rumpukokoa ja basarin vanteet tuli naturalina, joilla saatiin setin hintaa tiputettua alaspäin. Custom-sarjalaiset on asiakkaan tilauksesta ja omien speksien (rumpujen koot, paksuudet, väri) mukaan alusta loppuun Canadassa käsityönä tehdyt ja niihin on tarjolla nuo "kuuluisat" puuvanteet. Varsin halpaan hintaan nuo irtosivat, kun normisti noita näkee menevän 800-1200€ hintaluokassa riippuen kokoonpanosta. Uutena nuo drumsmithit maksoi kuitenkin sen reilut pari tuhatta dollaria eli ovat ihan pro-tason rummut. Juurikin näin. Samanlaisen tarinan luin noista eroista. Olisi metkaa löytää tähän jostain 12" etutomi. Mutta voi olla ikuisuusprojekti. :) time decorating | |
![]() 29.03.2017 17:58:31 (muokattu 29.03.2017 17:59:46) | |
EJ84: ja ehkä joudut tekemään ylimääräistä lihastyötä kääntäessä ranteita jatkuvasti hieman ylöspäin. Hyvä vinkki. Täytyypä tarkkailla tapahtuuko tuota. Tuo kulma on lähinnä sen vuoksi, että tuntuu siltä kuin tulisi hakattua muuten vanteeseen jos ei ole tarpeeksi vinossa kipot. Mitään demppareita en käytä, minulla oli ohimenevä moongel-vaihe, mutta nyt ainoat dempit on studiorenkaat virvelissä ja bassorummussa. | |
![]() 29.03.2017 20:11:39 | |
EJ84: Sulla on noi snaret ja lattiatomi hassuissa kulmissa. Kapula ei todennäköisesti laskeudu soittaessa kalvon suuntaisesti luontaisesti käden jatkeena ja ehkä joudut tekemään ylimääräistä lihastyötä kääntäessä ranteita jatkuvasti hieman ylöspäin. Jos käyttää irrallisia demppareita tai vaikka helistimiä rumpujen päällä, niin ne valuvat silloin soittaessa itsestä poispäin ja ovat vähiten tiellä. https://www.youtube.com/watch?v=MsgaXDpmoSM Tilttasin itsekin rummut ennen vastaavalla tavalla kunnes oivalsin jotakin. Tästä olen minä ja noin 90% muista rumpaleista eri mieltä. JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia. | |
![]() 29.03.2017 21:23:43 | |
Siis minusta tuo rumpujen korkeus (ja sitä kautta ranteen kulma) on yksi asia, mutta tärkeämpi juttuhan on se, että jos rumpu on viistossa suhteessa siihen mikä on kapulan iskurata niin takaisin pomppaaminen "jarruttaa" kapulaa ylämäkeen jos kalvo on liian jyrkässä kulmassa. Kokeilin laittaa rummut suorempaan ja soittaminen helpottui heti. Jotenkin sain myös sijoitettua rummut vähän fiksummin. Virveliä en saanut täysin suoraan, koska en saa sitä muutenkaan tarpeeksi alas, vaikka jalusta on säädetty niin alas kuin sen saa. Tuo tuntuu olevan ongelma 12" virveleillä, koska se ylähaarukka nostaa virveliä ylemmäs mitä pienempi pönttö on kyseessä. | |
![]() 29.03.2017 21:36:40 | |
Kailis: Tästä olen minä ja noin 90% muista rumpaleista eri mieltä. Juu en määkään nää Kricen asettelussa moitittavaa. Tuoli on kaukana, mutta se ei ole kuvassa välttämättä kuvaushetkellä oikeassa asennossakaan. Virveliä itse pidän suorassa, mutta onhan John JR Robinson,.... josta aikaisemminkin oli jo juttua, niin erittäin vinotkin ratkaisut toimii ainakin käytännössä. Lattaria näkee ihan yleisesti pidettävän tuolleen hieman kenollaan. Jos en eilen väärin katsonut klinikkaa, niin Kepa Kettusellakin oli aaviistuksen kenossa. Itselläni on nyt kokeilussa tuuman korkeampi istuma-asento kuin on ollut yleensä. Jos saisi tarkkuutta bassariin sitä kautta. Haitsun polkeminen tuntui heti mukavammalta. Tomit ei niinkään. Riden vedin vaa'asta kenolleen,... Kannattaa kokeilla kaikenlaista. Juu no olen aikaisemminkin kokeillut ja palannut samaan kuin aiemmin. Tomit kuulostaa omaan korvaan aavistuksen paremmilta ylhäällä istuen. Voi olla joku placeboilmiö tietty. | |
![]() 29.03.2017 21:57:14 | |
Kailis: Tästä olen minä ja noin 90% muista rumpaleista eri mieltä. Veikkaan että 99% on lähempänä. Hyvin pitkälti tottumiskysymyksiä ja uuden opetteluun menee tovi. Kannattaa varoa nimittäin oon nähny ton tarttuvan. :) | |
![]() 29.03.2017 23:02:49 | |
Vallu-Veke: Tomit kuulostaa omaan korvaan aavistuksen paremmilta ylhäällä istuen. Voi olla joku placeboilmiö tietty. Kyllä se on ihan mahdollista. Riippuen siitä, missä paikassa rumpua kuuntelee, korviin tuleva lyönti- ja resokalvon möykän suhde on ihan eri (paitsi jos ottaa resokalvot pois, hähää! :D). Suoraan ylhäältä tarkasteltuna kuulee luonnollisesti paljon enemmän lyöntikalvoa (vähän niinku tomimikitkin), joten toki soundi on eri. Ainakin etutomia on vähän tympee kuunnella setin edestä, koska monesti resokalvo soi tiettyyn pisteeseen vähintään yhtä kovaa ellei kovempaa kuin lyöntikalvo, eikä se usein ole se "parempi soundi". | |
![]() 30.03.2017 00:30:19 | |
EJ84: Veikkaan että 99% on lähempänä. Hyvin pitkälti tottumiskysymyksiä ja uuden opetteluun menee tovi. Kannattaa varoa nimittäin oon nähny ton tarttuvan. :) Sitten pitäisi opetella trad. grip ja siihen mä en enää lähde. Matched-otteella pitäisi virvelin olla jo aika matalalla jotta mukavasti pääsisi lyömään ja ettei ranteen asento olisi väärä. Mulla on jalat about 90 asteen kulmassa, snare snadisti itseen päin tiltattu ja ylävanne about vyön soljen kohdalla. Kaikkeahan pitää tietenkin kokeilla mutta väitän että tällaisen ergonomian suosioon on ihan järkisyyt. JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia. | |
![]() 30.03.2017 09:24:46 | |
Mun mielestä Kricen asettelu näyttää hyvältä. Niin kuin muut sanoivatkin jo, istuinkorkeus vaikuttaa lyöntikulmaan paljon. Penkin korkeudesta päätellen kaikki näyttäisi passelilta. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
![]() 30.03.2017 09:36:40 | |
Vallu-Veke: Tuoli on kaukana, mutta se ei ole kuvassa välttämättä kuvaushetkellä oikeassa asennossakaan. Ehkä vain näyttää siltä että olisi kaukana, koska setti on minikokoinen. Lattiatomi on 13". | |
![]() 30.03.2017 10:55:58 | |
Vaihdoin vähän telineiden järjestystä. Siirsin tom-telineen basarin oikealle puolelle ja ride+minihihat -telineen vasemmalle. Nyt tuntuu jo paljon järkevämmältä eli siltä, että rummut ei ole toistensa edessä kun siirtyy rummusta toiseen, paitsi tuo vasemmalla oleva tom-rumpuna toimiva virveli on vähän kömpelö (erityisesti jos ajattelee siirtymistä pienimmästä tomista isoimpaan). Lisäksi kallistin peltejä aavistuksen verran itseäni kohti, vaikka jazz-uskottavuus kärsiikin siitä. http://paulkp.mbnet.fi/pics/rumpusetti4.jpg | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)