06.12.2016 00:50:04 | |
|---|---|
Kyselen ihan mielipiteitä tästä setistä: https://www.thomann.de/fi/gretsch_catalina_club_studio_swg_14.htm Mää olen uutta settiä himoinnut ja pitkään. Nimeomaan Gretschejä. Tuo on ainut setti uutena mikä tuli sopivassa hintaluokassa vastaan. Koot on juuri ne mitä haen. Mut onko muilla kokemusta tästä setistä tai vastaavasta? Kevyttä musiikkia/50's rokkenrollia soittelen. Oikeestaan siks päädyin ton merkkisiin kannuihin koska Kepa Kettusellakin on saman merkkiset ja Kepa on mun yks idoleista :D Ulkonäkö miellyttää ja muutenkin ääninäytteiden perusteella soundaa ihan hyviltä ;) Eikös nuo oo johonki jazziin alunperin kai suuniteltu? Mut siis mielipiteitä kiitos. Kelpaako settinä tälläselle yksinrummuttelijalle jonka soittointoa vois vielä lisää kasvattaa uus setti :D | |
06.12.2016 10:49:31 | |
Paistijauheliha: Kyselen ihan mielipiteitä tästä setistä: https://www.thomann.de/fi/gretsch_catalina_club_studio_swg_14.htm Mää olen uutta settiä himoinnut ja pitkään. Nimeomaan Gretschejä. Tuo on ainut setti uutena mikä tuli sopivassa hintaluokassa vastaan. Koot on juuri ne mitä haen. Mut onko muilla kokemusta tästä setistä tai vastaavasta? Kevyttä musiikkia/50's rokkenrollia soittelen. Oikeestaan siks päädyin ton merkkisiin kannuihin koska Kepa Kettusellakin on saman merkkiset ja Kepa on mun yks idoleista :D Ulkonäkö miellyttää ja muutenkin ääninäytteiden perusteella soundaa ihan hyviltä ;) Eikös nuo oo johonki jazziin alunperin kai suuniteltu? Mut siis mielipiteitä kiitos. Kelpaako settinä tälläselle yksinrummuttelijalle jonka soittointoa vois vielä lisää kasvattaa uus setti :D Tää setti on hintansa puolesta Black Metalliin tehty... Mutta Kepan soundia ei pelkillä Gretschin kannuilla saa. Varsinkaan Catalina-setillä. Soundi on ennen kaikkea kiinni soittajasta, ei kalustosta. Kyllä noilla kannuilla varmasti soittelee jatsit, punkit, rockit ja metallit. Ei se tyylisuunta juurikaan ole kannuista kiinni. Nuista Gretscheistakin saa irti erilaisilla kalvoilla hyvin erilaista äänimaailmaa. Jos uutta settiä halajat ja Gretsch miellyttää, niin nuo ovat varmasti aivan passelit. Ilman hawrdwarea tosin saa tuohon hintaluokkaan varsin hienoja settejä käytettynäkin. Torilla on melko vastaavilla kokoonpanoilla ihan huippusettejä. "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." | |
06.12.2016 11:24:56 | |
Paistijauheliha: Kyselen ihan mielipiteitä tästä setistä: https://www.thomann.de/fi/gretsch_catalina_club_studio_swg_14.htm Mut siis mielipiteitä kiitos. Kelpaako settinä tälläselle yksinrummuttelijalle jonka soittointoa vois vielä lisää kasvattaa uus setti :D Kepan setin ja linkkaamasi setin yhtäläisyys on logossa. Kuitenkin jos hintaluokkasi on tuo ja merkki miellyttää, niin ei tuolla metsään mene. Kiva setti. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
06.12.2016 12:54:00 (muokattu 06.12.2016 13:16:59) | |
Rockster: Tää setti on hintansa puolesta Black Metalliin tehty... Mutta Kepan soundia ei pelkillä Gretschin kannuilla saa. Varsinkaan Catalina-setillä. Soundi on ennen kaikkea kiinni soittajasta, ei kalustosta. Kyllä noilla kannuilla varmasti soittelee jatsit, punkit, rockit ja metallit. Ei se tyylisuunta juurikaan ole kannuista kiinni. Nuista Gretscheistakin saa irti erilaisilla kalvoilla hyvin erilaista äänimaailmaa. Jos uutta settiä halajat ja Gretsch miellyttää, niin nuo ovat varmasti aivan passelit. Ilman hawrdwarea tosin saa tuohon hintaluokkaan varsin hienoja settejä käytettynäkin. Torilla on melko vastaavilla kokoonpanoilla ihan huippusettejä. Joo, siis emmä Kepan soundia juur tavoittelekkaan. Enkä sitä saiskaan kun en kepan händyjä omista. Ku se Gretsch on se homma täsä :D Koska ne kaikki melkein on stailin näkösiä. Toki mulla se Kepan Gretsch- homma vaikuttaa kans pikkusen. :D Mut omaa soundia yritän kuitenkin hakea :) | |
06.12.2016 14:27:28 | |
Cataliinaa on myyty kuin häkää, mutta rautaosat ja sointi eivät pitkässä juoksussa ehkä hölli. Toki oon niillä soittanu montakymmentä kertaa, eikä oo jääny kamoista kiinni (paitsi silloin kun rauta on ollut pettävää), mutta on Gretschillä parempiakin rumpuja. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
06.12.2016 18:30:42 | |
Toki on, mutta hintaluokka on aloitusviestin mukaan noissa kohdallaan. Ja hienoa että bassorumpu ei ole tarpeettoman syvä. En ole musiikin asiantuntija. | |
06.12.2016 19:05:05 | |
Hienothan nuo ovat hintaluokassaan ja hyvät koot. Parikin Catalinaa on ollut omistuksessa. Hinta näkyy eniten juuri rautaosissa jotka ovat kautta linjan kevyttä ja pehmeää metallia. Kestää harkitulla käytöllä aikansa kun ei väännä hampaat irveessä ja muistaa voidella virityspesät. Soundi on mukavan pahvinen ja ainakin mulla olleet setit virittyivät mallikkaasti. | |
06.12.2016 19:41:15 | |
Bändikuviot loppuivat ja nyt pitäisi myydä toinen seteistä pois. Saisiko vähän hinta-arviota näistä? Mielellään laitan suht halvalla ettei jää nurkkiin turhaan pyörimään. Yamaha Recording Custom, 80-luvulta pre-yess ja cherry wood värillä, koot: 20, 12 ja 15". Basarissa vähän kolhua ja jälkeä pinnassa, muuten hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. Tomit on power size mallia. 15" räkkimallia. Yamaha Stage Custom, ensimmäistä sarjaa mustalla badgella ja pre-yess ripustuksilla ja punainen lakkapinta. Koot: 20, 12 ja 14". Tässäkin basarissa vähän jälkeä, muuten hyvässä kunnossa. 14" räkkimallia. | |
07.12.2016 21:11:47 | |
Mitähän tuollaisesta Roy Haynes sigusta pitäisi pyytää nykyään? Hirveitä hintoja nuo ovat jenkeissä toteutuneissa kaupoissa olleet. Viimeksi kun katsoin niin 580-600 taalaa on kauppoja tehty. En nyt toki kuvittele sellaisia saavani, mutta ei liian halvallakaan viitsisi pistää liikkeelle. ♠ | |
08.12.2016 10:36:06 | |
Seba: Mitähän tuollaisesta Roy Haynes sigusta pitäisi pyytää nykyään? Hirveitä hintoja nuo ovat jenkeissä toteutuneissa kaupoissa olleet. Viimeksi kun katsoin niin 580-600 taalaa on kauppoja tehty. En nyt toki kuvittele sellaisia saavani, mutta ei liian halvallakaan viitsisi pistää liikkeelle. Suomessa on se ongelma että meitä suomalaisia on aika vähän, sen takia on pikkaisen tuurista kiinni sattuuko oikea ostaja eteen. Jos joku sen haluaa niin luonnollisesti on valmis maksamaan kovemman hinnan. Itsellänikin on sellaisia virveleitä jotka ostan heti jos vain kynnelle kykenen, eikä se ole parista kympistä kiinni. Kannattaa siis heittää ilmoitusta kehiin ja katsoa mitä tapahtuu. Sen lisäksi voisi Facebookin kautta tsekata onko Yamahoilla joku oma kirppisryhmänsä, olen melko varma että sellaisia on useita. Sitä kautta markkinat laajenevat huomattavasti. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
08.12.2016 15:45:54 | |
Bacchus: Suomessa on se ongelma että meitä suomalaisia on aika vähän, sen takia on pikkaisen tuurista kiinni sattuuko oikea ostaja eteen. Jos joku sen haluaa niin luonnollisesti on valmis maksamaan kovemman hinnan. Itsellänikin on sellaisia virveleitä jotka ostan heti jos vain kynnelle kykenen, eikä se ole parista kympistä kiinni. Kannattaa siis heittää ilmoitusta kehiin ja katsoa mitä tapahtuu. Sen lisäksi voisi Facebookin kautta tsekata onko Yamahoilla joku oma kirppisryhmänsä, olen melko varma että sellaisia on useita. Sitä kautta markkinat laajenevat huomattavasti. Ei ehtinyt torille vaan tuli jo kelvollinen tarjous pikiksenä ja taidettiin kaupatkin sopia :) ♠ | |
08.12.2016 16:12:56 | |
Seba: Ei ehtinyt torille vaan tuli jo kelvollinen tarjous pikiksenä ja taidettiin kaupatkin sopia :) No niin, mahtavaa! Näin se välillä menee. Itse koitan aina ajatella niin päin, että ei sitä loppujen lopuksi tarvitse kuin sen yhden ostajan. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
08.12.2016 16:30:20 (muokattu 08.12.2016 16:31:25) | |
Bacchus: No niin, mahtavaa! Näin se välillä menee. Itse koitan aina ajatella niin päin, että ei sitä loppujen lopuksi tarvitse kuin sen yhden ostajan. Lähinnä ihmetytti millä hintaa noita liikkuu rapakon takana kun se on mun mielestä turhan raju lähtee pyytelemään, mutta toisaalta viitsi puoleen hintaankaan myydä jos niiden hinnat on valmistuksen loputtua pompsahtanut :) Sit tarttee enää päästä eroon pelleistä hardwaresta jne.. Nurkat tyhjiksi. ♠ | |
09.12.2016 18:58:39 | |
Alustavaa tiedustelua hintahaarukasta ja kiinnostuksesta DW Performance settiä kohden. Kaverilta saattaisi sellainen tulla myyntiin... Tiptop kunnossa, väriltään ebony stain, tomit 10/12/14/16 ja 22 basari sekä 14x5,5 snare. Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä | |
10.12.2016 13:09:13 (muokattu 10.12.2016 13:15:50) | |
Mulla on Ludwigin Acrolite virveli, josta on tuo maton kiinnitys/kiristys-homma paskana. Osaako joku sanoa sopiiko tämä kyseiseen virveliin: https://www.thomann.de/fi/gibraltar_scdlsto_abhebevorrichtung.htm Jaa, no löysinki samanlaisen mikä tässä on ollutkin ja hajonnut, otan varmaan sellaisen niin ei tule yhteensopivuusongelmia: http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … mp;tuoteryhma_id=363&offset=60. | |
10.12.2016 14:57:43 | |
Börje: Mulla on Ludwigin Acrolite virveli, josta on tuo maton kiinnitys/kiristys-homma paskana. Osaako joku sanoa sopiiko tämä kyseiseen virveliin: https://www.thomann.de/fi/gibraltar_scdlsto_abhebevorrichtung.htm Jaa, no löysinki samanlaisen mikä tässä on ollutkin ja hajonnut, otan varmaan sellaisen niin ei tule yhteensopivuusongelmia: http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … mp;tuoteryhma_id=363&offset=60. Ludwig varaosia kannattaa kysyä s-postilla Soitin Laineelta...aikalailla kaikki Ludwig jutut halvempia kuin Millbrookilla. Tuo mattokoneisto nyt ei järin kallis ole...mutta noin yleisesti. | |
11.12.2016 11:46:21 | |
Tässä tarkotuksena tehdä 16" tomista basari pikku paikkoihin keikoille. Varmaan täältä löytyy kokemusta, että minkälaiset kalvot noin pieneen basariin toimisi allaround pop/rock hommassa? Tällä hetkellä lyönti puolella evansin hydraulic ja resona ec2, kohtuullisen soundin sai näilläkin jo irti. Toimiiko esim ps3 tälläsissä yhtä hyvin kuin isommissa vai demppaako soinnin liikaakin jo? | |
11.12.2016 13:18:30 | |
4tune: Tässä tarkotuksena tehdä 16" tomista basari pikku paikkoihin keikoille. Varmaan täältä löytyy kokemusta, että minkälaiset kalvot noin pieneen basariin toimisi allaround pop/rock hommassa? Tällä hetkellä lyönti puolella evansin hydraulic ja resona ec2, kohtuullisen soundin sai näilläkin jo irti. Toimiiko esim ps3 tälläsissä yhtä hyvin kuin isommissa vai demppaako soinnin liikaakin jo? Laittaisin itse emadin Ei irtoa | |
11.12.2016 13:27:23 (muokattu 11.12.2016 13:27:55) | |
Kimd: Laittaisin itse emadin Hyvä ehdotus, näitä löytyy paikallisesta liikkeestäkin! Mites reso, kannattaako tälläseen laittaa ohkasempi kalvo vai mennä samoilla valinnoilla kuin isomman basarin kanssa? Aina soittanut 22-24" basareilla niin on näin pienen sielunelämä vielä vähän avautumaton mulle. | |
11.12.2016 14:20:37 | |
4tune: Hyvä ehdotus, näitä löytyy paikallisesta liikkeestäkin! Mites reso, kannattaako tälläseen laittaa ohkasempi kalvo vai mennä samoilla valinnoilla kuin isomman basarin kanssa? Aina soittanut 22-24" basareilla niin on näin pienen sielunelämä vielä vähän avautumaton mulle. Itse olen käyttänyt aina samoja perus resoja pienemmissäkin bassareissa Disclaimer: En ole ammattimuusikko :) Ei irtoa | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)