Stoalainen 20.10.2011 20:33:22 | |
---|
Mikä merkittävä ero on Pearlin MCX ja MMP-seteillä, muutakuin noin tonnin ero hintalapussa ja hieman ohuemmat rungot MMP-sarjassa? Too weird to live, too rare to die |
hollmi-5 20.10.2011 20:37:44 | |
---|
Velli: Tässä specsejä, jotka ovat vanhoissa Genistoissa erilaisia verrattuna nykyisiin Genistoihin: -Basarin jalat -RIMS-ripustus tomeissa -Tomipidike basarin päällä -Badge -Värit Rimms oli optio. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Krisse82 20.10.2011 21:20:10 | |
---|
Kiitoksia Genista-tietäjille, katsotaan josko sellainen setti kotiutuisi. Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin... |
VeKrio 20.10.2011 22:34:42 | |
---|
kazaa: Mikä merkittävä ero on Pearlin MCX ja MMP-seteillä, muutakuin noin tonnin ero hintalapussa ja hieman ohuemmat rungot MMP-sarjassa? Värivalikoima on suppeampi MCX:ssä. Ainakin se. Ja kootkin muistaakseni. Eli vähemmän vaihtoehtoja. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
Velli 21.10.2011 02:59:43 | |
---|
hollmi-5: Rimms oli optio. Juu, totta. Mutta se vanha Rims-ripustus oli myös erinäköinen verrattuna uusio-Genistoihin. Ainiin ja tomimuhvit ovat myös erilaisen näköiset. |
Stoalainen 21.10.2011 14:37:23 | |
---|
VeKrio: Värivalikoima on suppeampi MCX:ssä. Ainakin se. Ja kootkin muistaakseni. Eli vähemmän vaihtoehtoja. Okei. MCX-settejä olen katellut, mut tuli mieleen, et mikä tuo sen tonnin hintaeron MCX:sän ja Masters Premiumin välille. Tosin kun tohon hintaluokkaan lähetään, niin mieluummin sitten laittaisi Referencet... silläkin jo leikittelin että jos repäsis kunnolla ja high-end setin laittaisi, eli juurikin noi Referencet, mut sillon ois sama katella esimerkiksi Sonorin S-Classix/Delite-sarjaa, pikkusatsin DW:tä jne. Too weird to live, too rare to die |
kincy 22.10.2011 13:44:59 | |
---|
kazaa: Okei. MCX-settejä olen katellut, mut tuli mieleen, et mikä tuo sen tonnin hintaeron MCX:sän ja Masters Premiumin välille. Tosin kun tohon hintaluokkaan lähetään, niin mieluummin sitten laittaisi Referencet... silläkin jo leikittelin että jos repäsis kunnolla ja high-end setin laittaisi, eli juurikin noi Referencet, mut sillon ois sama katella esimerkiksi Sonorin S-Classix/Delite-sarjaa, pikkusatsin DW:tä jne. Masters Premiumit eroaa Masters Customeista vaihtoehtojen osalta. Masters Custom MCX kannuihin ei saa kun muutaman hassun värin, jotka ovat aika mitään sanomattomia sinänsä. Lisäksi Premiumeissa on Reference sarjan basarin kourat, lattiatomin jalkojen muhvit sekä basarin jalat. Premiumeissa on myös uudet kromatut alumiiniset Optimountit kun taas Customeissa vanhat Optimountit. Premiumeissa on lisäksi golden ratio hienous ilmaventtiilien suhteen. Sehän tunnetusti vaikuttaa soundiin ihan vitusti. Masters Custom MCX sarjan rungot ovat rakenteeltaan identtiset kuin MRP:n rungot, vain optiot on erona. En itse näkisi noitten hienouksien olevan vaivan arvoiset. |
keitiiem 22.10.2011 14:20:14 | |
---|
|
Vallu-Veke 22.10.2011 17:59:49 | |
---|
|
jp351 22.10.2011 19:16:38 | |
---|
Phase 1. Collect underpants
Phase 2. ?
Phase 3. Profit |
joonama 22.10.2011 20:40:16 | |
---|
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
VeKrio 23.10.2011 00:25:06 | |
---|
keitiiem: Tunnistaako joku mitkä rummut videolla on? Ja ennenkaikkee mikä ton finishin nimi on? So cool! http://www.youtube.com/watch?v=IVTx1zk6-B4&feature=related Kolmenkymmenen sekunnin nopealla tsekkauksella löisin vetoa sen puolesta, että ovat GMS-merkkiset rummut. Niillä oli joskus mun mielestä tommonen lugi. Huiput rummut. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
markkuliini 23.10.2011 00:51:12 | |
---|
VeKrio: Kolmenkymmenen sekunnin nopealla tsekkauksella löisin vetoa sen puolesta, että ovat GMS-merkkiset rummut. Niillä oli joskus mun mielestä tommonen lugi. Huiput rummut. Niiltä näyttää. Hyviä rumpuja ovat olleet mitä olen testannut. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Buusteri 23.10.2011 08:17:19 | |
---|
Zantso: Hoi taas, te oikeat rumpalit! Olen viime aikoina harjoitellut sviivel-tekniikkaa ja joka kerta soiton lopettaessani ja suihkuun suunnatessani huomaan polveni olevan hieman kipeä. Luin jostakin että tuo tekniikka voi aiheuttaa polvivamman tai sitten vain teen jotain väärin. Mutta onko se vaarallista, nimittäin tuo polvivammahan on vissiin hieman kyseenalainen juttu. Ja kun tänään laitoin painavammat nuijat sain myös jalkaterän kipeäksi oikeasta sivusta. Toistaiseksi en ole siis onnistunut sviivelissä kun oikealla jalalla. Ja anteeksi taas nämä häiriöt. Miellyttävää illan jatkoa. Tai yön. Olen paininut aikanaan saman ongelman kanssa sviveliä reenatessa. Fysioterapeutti totesi svivel-tekniikan liikeradan olevan ihmiselle luonnoton ja sen vuoksi voi helposti esiintyä kiputiloja. Suosittelen kiinnittämään huomiota jalkojen lämmittelyyn ja venyttelyyn. Tsekkaappa esim onko polven alapuolella olevat jänteet kuin kireät bassonkielet? Tai tuleeko jalkaterän pintaan kaapelirivistö kun ojennat jalkaterää suoraksi? Ihan perusvenyttelyillä nuihin saa jo hyvin apua. Kannattaa myös tarkistella yleistä soittoergonomiaa ja tasapainon pysyvyyttä soitossa. Testaappa esim reenata sitä sviveliä niin, että otat käsillä tukea virpasta ja lattarista. Kipeää jalkaterää kannattaa pyöritellä lattialla tennispallon päällä. www.akmaband.com |
Zantso 23.10.2011 15:28:43 | |
---|
Buusteri: Olen paininut aikanaan saman ongelman kanssa sviveliä reenatessa. Fysioterapeutti totesi svivel-tekniikan liikeradan olevan ihmiselle luonnoton ja sen vuoksi voi helposti esiintyä kiputiloja. Suosittelen kiinnittämään huomiota jalkojen lämmittelyyn ja venyttelyyn. Tsekkaappa esim onko polven alapuolella olevat jänteet kuin kireät bassonkielet? Tai tuleeko jalkaterän pintaan kaapelirivistö kun ojennat jalkaterää suoraksi? Ihan perusvenyttelyillä nuihin saa jo hyvin apua. Kannattaa myös tarkistella yleistä soittoergonomiaa ja tasapainon pysyvyyttä soitossa. Testaappa esim reenata sitä sviveliä niin, että otat käsillä tukea virpasta ja lattarista. Kipeää jalkaterää kannattaa pyöritellä lattialla tennispallon päällä. Kiitos vinkeistä, ne muistan nyt sitten huomioida, mutta jos treenaan sitä pitäen virpasta ja lattarista kiinni sehän on täysin eri asia kuin kädet vapaana tai soittaen. Ja siis pidänkö vain kiinni, vaiko myös otan tukea? Tama mies on rumpali. |
Epämuusikko 23.10.2011 17:50:01 (muokattu 23.10.2011 19:36:25) | |
---|
Mikä on svivel-tekniikka? Olen aidosti epätietoinen. e: MArkkuliini saatana. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
markkuliini 23.10.2011 19:28:17 | |
---|
Epämuusikko: Mikä on svivel-tekniikka? Olen aidosti epätietoinen. Se on sama kuin Genuine turkish cymbals made in U.S.A. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Zantso 23.10.2011 22:16:23 (muokattu 23.10.2011 22:16:56) | |
---|
Epämuusikko: Mikä on svivel-tekniikka? Olen aidosti epätietoinen. e: MArkkuliini saatana. Parhaiten selviää varmaan kun katsoo juutuubista. Siinä basaria polkiessa kantapää heiluu puolelta toiselle: Yksi isku vasemmalle, yksi oikealle... ja päkiä ja varpaat pysyvät tiukasti foot- boardin päällä. Tekniikalla saa iskuihin voimaa ja tasaisuutta ja ehkä nopeuttakin (jos sen tekniikan siis osaa) Mutta katso vielä youtubesta, sillä yleensä selvitykseni menevät mönkään... Tama mies on rumpali. |
Muovinen 24.10.2011 19:07:49 | |
---|
Voe gauhia, mistä tämä järjetön rumpu-GAS yhtäkkiä tuli?!? (ei tarvi vastata :P) Pähkäilen täällä ittekseni, että myynkö molemmat setit (PDP FX ja Recording Custom) sekä vähän muutakin roinaa ja hankin jonkun viimesen päälle mieluisan setin? Tällä hetkellä kumpikaan setti ei ole sellaisenaan täydellinen ja toisaalta kun nykyään harvemmin tulee reenattua ja enemmän ääniteltyä, niin rummut sais olla hyvät. Toisaalta kun ei tässä nyt mihinkään high-endiin olla kurkottelemassa, niin pitäiskö vaan hankkia jammusettiin lisää pönttöjä yms. ja kasata niistä aina kuhunkin hetkeen sopiva kioski? Ei oo mitään hajua, että minkälainen saatavuus tollasilla pre-yess recording customeilla ois käytettynä. Möiskö joku? ;) Nojoo, ihan diipadaapa-mutuilua mutta pääseepähän pahimmat höyryt ulos :P Saa toki heittää vinkkejä ilmaan jos siltä tuntuu. |
Ruutikallo 24.10.2011 20:48:18 | |
---|
Heii. Löytyykö käytännön kokemuksia Pinstripe/diplomat yhdistelmästä? Tilanne on nimittäin nin hassu, että tuosta klubisetistä pitäisi kaivaa aika jykevä soundi. Ehkä jykevä on väärä termi, mahdollisimman RRRock-uskottava, kuulostaa hassulta, kyllä. Bassari ei ole ongelma, se toimii powerstroke 3:lla. Mutta, pikkutomi on 10"x6" ja lattiatomi 13"x11". Voihan tuosta jo päätellä ettei 13"x11":sta aivan jumalattoman jykevää Bonham-soundia tehdä. Setti on Ambassador/Diplomat kalvoilla ja ne ajaa asiansa juurikin poppistouhussa, mutta pystyisiköhän lattiatomista kaivamaan vielä enemmän jytinää irti? Nimittäin Pinstripe-kalvot on mulle todella vieraat. Saattaa olla yli 10v aikaa kun on vimeksi ollut niitä rummuissa. En juuri lainkaan muista miten käyttäytyvät. No tietysti, että käskemistä vaativat enemmän ja viritys on niin ja näin tai sinnepäin. Tietysti jos jollain sattuu olemaan setissä pikkutomina 13"x11" ja toimii niin vinkkiä vaan. Kiits. [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com |