![]() 18.05.2010 21:06:05 | |
---|---|
south_of_heaven: Kukas tietäisi, saako Yamahan haitsuständistä (kevyemmästä mallista, jossa on 3 jalkaa, niitä on eri hintaisia mutta Yamahalla on niihin kaikkiin suht sama kuvaus sivuillaan) jalkoja siirrettyä polkimeen nähden niin, että tuplapedaalin vasuri-poljin mahtuu naftisti viereen kaveriksi? Kaikista vähänkään paremmista jammun ständeistä saa. En ole varma ihan halvimmasta mallista, mutta veikkaisin että jopa siinä pystyy jalkoja kääntämään. | |
![]() 18.05.2010 21:24:46 | |
Velli: Kaikista vähänkään paremmista jammun ständeistä saa. En ole varma ihan halvimmasta mallista, mutta veikkaisin että jopa siinä pystyy jalkoja kääntämään. Kiitoksia! http://www.myspace.com/chaotechband | |
![]() 18.05.2010 22:51:51 | |
south_of_heaven: Jos oot jammuilla soittanu nii tiiät. T. onnellinen uusi omistaja Hymaiou jne. =D No olen toki. Melko vähäisellä kokemuksella tosin. Hjuviä trumpuja, minä tykkäsin/tykkään. J HW on kyllä oivaa tavaraa, ollut jo kun mä niistä jtn aloin käsittämään. Hymaiou [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ | |
![]() 19.05.2010 10:03:43 (muokattu 19.05.2010 10:05:02) | |
south_of_heaven: Kukas tietäisi, saako Yamahan haitsuständistä (kevyemmästä mallista, jossa on 3 jalkaa, niitä on eri hintaisia mutta Yamahalla on niihin kaikkiin suht sama kuvaus sivuillaan) jalkoja siirrettyä polkimeen nähden niin, että tuplapedaalin vasuri-poljin mahtuu naftisti viereen kaveriksi? Voihan sitä tietysti äffässä käydä toteamassa itse, mutta ajattelin että eipähän tule vikareissua jos täältä kysyn ensin. Tuntuu että viime aikoina on tullut paljon haitsuständejä vastaan, joissa jalkoja ei saa telineen pedaaliin nähden käännettyä lainkaan. Pari vuotta sitten en edes tiennyt, että sellaisiakin haikkatelineitä on joissa jalat EI käänny. Mulla on tota edullisinta onko se nyt joku 600-sarja? niin siinä ei ainakaan käänny mihinkään jalat. E: http://www.thomann.de/fi/yamaha_hs650_hihat_staender.htm tommonen se taitaa olla... "Well I like drummers baby you're not my bag..." | |
![]() 19.05.2010 10:37:25 | |
south_of_heaven: Kukas tietäisi, saako Yamahan haitsuständistä (kevyemmästä mallista, jossa on 3 jalkaa, niitä on eri hintaisia mutta Yamahalla on niihin kaikkiin suht sama kuvaus sivuillaan) jalkoja siirrettyä polkimeen nähden niin, että tuplapedaalin vasuri-poljin mahtuu naftisti viereen kaveriksi? Yamahan sivujen mukaan 600-sarjasta ei saa käännettyä(ominaisuutta ei mainita), 700-sarjasta saa(ominaisuus mainitaan). Muistaakseni niiden hintaero on aika pieni, ja telineiden ero juurikin tuo ominaisuus sekä se, että 700-sarjasta saa jousen jäykkyyttä säädettyä. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. | |
![]() 19.05.2010 10:39:13 | |
Eli Yamahan halvimmasta mallista ei saa käännettyä, mutta kaikista muista saa. | |
![]() 19.05.2010 16:46:47 | |
Kiitoksia! Kattelin itsekin, että kaikissa paitsi halvimmassa on jaloissa tuollainen musta höskä, josta mitä ilmeisimmin jalkoja pääsee säätelemään. Eipä tuo hintaero ole merkittävä, Fasulla näköjään jotain 20e. http://www.myspace.com/chaotechband | |
![]() 19.05.2010 17:08:00 | |
south_of_heaven: Kiitoksia! Kattelin itsekin, että kaikissa paitsi halvimmassa on jaloissa tuollainen musta höskä, josta mitä ilmeisimmin jalkoja pääsee säätelemään. Eipä tuo hintaero ole merkittävä, Fasulla näköjään jotain 20e. Musta höskä olla jousen säätö höskä tuossa Yamahassa.. Tuo jalkojen kääntymättömyys on varmaan melkeinpä vaikeampaa toteuttaa, kun se alempi kohta missä tripodi tulee pystyvarteen kiinni pitää olla pysyvästi kiinni. Kääntyvä jalallisissa malleissa se pyörii siinä tyhjää vain. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. | |
![]() 19.05.2010 17:19:48 | |
markkuliini: Musta höskä olla jousen säätö höskä tuossa Yamahassa.. Tuo jalkojen kääntymättömyys on varmaan melkeinpä vaikeampaa toteuttaa, kun se alempi kohta missä tripodi tulee pystyvarteen kiinni pitää olla pysyvästi kiinni. Kääntyvä jalallisissa malleissa se pyörii siinä tyhjää vain. Jaa sellainen höskä... No, kaipa ne kääntyvät sitten jostain siipimutterista vääntämällä tai itsekseen melkeinpä. Täytyy käydä F:stä hakemassa ja samalla testailla toimivuus. Yamahan ständeissä näyttäisi olevan esim. Taman Road Pro:hon verrattuna vähän enemmän hintaa, mutta eipä Yamahaa ainakaan ständien hötöydestä ole haukuttu. http://www.myspace.com/chaotechband | |
![]() 19.05.2010 17:24:04 | |
south_of_heaven: Jaa sellainen höskä... No, kaipa ne kääntyvät sitten jostain siipimutterista vääntämällä tai itsekseen melkeinpä. Nimenomaan. Kun löysäät sen siipiruuvin (nipotus alkaa: siipimutteri on eri asia :) nipotus päättyy) josta jalat taittuvat kasaan, niin samalla voit käännellä jalkoja tai vaikka pyörittää niitä tuulimyllynä. Se on todella simppeli systeemi. Luulen oikeasti, että kääntymättömät on kalliimmat tehdä. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
![]() 19.05.2010 22:03:04 (muokattu 19.05.2010 22:04:25) | |
Tilasin viime viikolla itsekin uuden jammun haitsuständin kun vuokralla olleesta setistä oli joku innokas soittoniekka vääntänyt yhdestä siipiruuvin vastakappaleesta kierteet rikki. Tilaajan kanssa sovittiin että uuden ständin kulut menee puoliksi ja vanha jää mulle varaosiksi. Tilasin heti kunnon mallin: http://music.yamaha.com/products/sp … &hierarchy_id=16103_16102_16091 | |
![]() 19.05.2010 22:43:09 | |
Velli: Tilasin viime viikolla itsekin uuden jammun haitsuständin kun vuokralla olleesta setistä oli joku innokas soittoniekka vääntänyt yhdestä siipiruuvin vastakappaleesta kierteet rikki. Tilaajan kanssa sovittiin että uuden ständin kulut menee puoliksi ja vanha jää mulle varaosiksi. Tilasin heti kunnon mallin: http://music.yamaha.com/products/sp … &hierarchy_id=16103_16102_16091 Mitäköhän eroa tuolla mahtaa olla 800-srjalaiseen (joka itselläni on?). Specsit ei suoraan kerro, ainakaan mulle. No, varmasti toimiva peli, kun ei astetta "huonommastakaan" ole pahaa sanottavaa ollut. "Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua) | |
![]() 19.05.2010 23:45:58 | |
OPJ1974: Mitäköhän eroa tuolla mahtaa olla 800-srjalaiseen (joka itselläni on?). Specsit ei suoraan kerro, ainakaan mulle. No, varmasti toimiva peli, kun ei astetta "huonommastakaan" ole pahaa sanottavaa ollut. 800-sarjalaisessa on erilainen jousenkireydensäädin. Tuossa 900-sarjalaisessa on lisäksi säädettävät piikit kumitassuissa. | |
![]() 20.05.2010 13:35:55 | |
Tässä olisi nyt tyrkyllä sellaista 70-luvun rock coverproggista, koskaan ei ole tullut moista toteutettua halusta huolimatta. Mielessä vähän pyörii ajanmukaisen setinkin hommaaminen, kamojen testailu-vaihe kun on vähän nyt päällänsä muutenkin. Tietämys vain on kovin heppoista noista vanhemmista seteistä ja ennen kaikkea eri merkkien malleista. Eli, osaatko suositella jo(i)takin settejä moiseen menoon. 2 asiaa tietysti päällimmäisinä: laatu ja arvon säilyminen. Ei tietenkään haittaisi, jos setti olisi sellaista tasaisen varmasti keräilyarvoaan nostavaa sorttia. Muutamia settejä olen puolivahingossa sivusilmällä vilkuillut. Ludwig ja Slingerland tietysti merkkeinä, mutta niilläkin kun on niin monenlaista. Myös mm. Premierin Resonator rummut nauttivat ok imagosta, tällä tietämyksellä. Mistä suunnasta itse lähtisit tällaista suota purkamaan? Hintapolitiikasta sen verran, että mielellään alle 1500€. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. | |
![]() 20.05.2010 14:36:24 | |
passe: Tässä olisi nyt tyrkyllä sellaista 70-luvun rock coverproggista, koskaan ei ole tullut moista toteutettua halusta huolimatta. Mielessä vähän pyörii ajanmukaisen setinkin hommaaminen, kamojen testailu-vaihe kun on vähän nyt päällänsä muutenkin. Tietämys vain on kovin heppoista noista vanhemmista seteistä ja ennen kaikkea eri merkkien malleista. Eli, osaatko suositella jo(i)takin settejä moiseen menoon. 2 asiaa tietysti päällimmäisinä: laatu ja arvon säilyminen. Ei tietenkään haittaisi, jos setti olisi sellaista tasaisen varmasti keräilyarvoaan nostavaa sorttia. Muutamia settejä olen puolivahingossa sivusilmällä vilkuillut. Ludwig ja Slingerland tietysti merkkeinä, mutta niilläkin kun on niin monenlaista. Myös mm. Premierin Resonator rummut nauttivat ok imagosta, tällä tietämyksellä. Mistä suunnasta itse lähtisit tällaista suota purkamaan? Hintapolitiikasta sen verran, että mielellään alle 1500€. http://www.huuto.net/kohteet/super- … 70s-rumpusetti-made-in-uk/138172697 Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin | |
![]() 20.05.2010 14:52:19 | |
passe: Eli, osaatko suositella jo(i)takin settejä moiseen menoon. 2 asiaa tietysti päällimmäisinä: laatu ja arvon säilyminen. Ei tietenkään haittaisi, jos setti olisi sellaista tasaisen varmasti keräilyarvoaan nostavaa sorttia. Noilla kriteereillä suosittelisin Ludwigeja tai Gretschiä. Ludwigilta vanhat 60-l. keystone badgelliset tai B/O (Blue/Olive)-badgelliset. Nämä on kummatkin tehty Chicagossa. 60-l. pöntöissä badge on tuon näköinen: http://www.musiciansgaragesale.com/ … ue-pearl-drum-set/badge-cracks1.jpg Älä sekoita tätä badgea 80-luvun badgeen, joka on isompi ja siinä lukee Monroe. Vanhemmat ovat arvostetumpia. Itse pysyisin erossa Monroe-tuotannosta. B/O- badge näyttää tältä: http://www.may-studio-music-lessons … ages/ludwig_70_green_gold_thumb.jpg 70-luvun alun pöntöt ovat 3-kerroksisia (samoin kuin 60-l. pöntöt). 70-l. loppupuolen pöntöt puolestaan 6-kerroksisia. Puristit hyväksyvät ainoastaan 3-kerroksiset, mutta soundi on kummassakin todella hyvä ja "vanha". Väreistä Ludwigilla ovat arvostetuimpia blue oyster ja black oyster. Ne nostavat saman tien hintaa vähintään 500E. Myös erilaiset sparklet ovat arvostettuja. Yksivärisiä saa hieman edullisemmin. Mikäli syvät pöntöt eivät ole este, niin mulla olisi loistava B/O-badgellinen setti jopa myynnissä: http://www.angelfire.com/bug/kaavio/LudwigBlack.html Syvät pöntöt eivät tosin ole aitoa 70-lukua, sillä silloin niitä ei juuri kukaan käyttänyt. Gretschiltä round badge-pöntöt ovat halutuimpia ja arvokkaimpia. Myö vanhat stop sign-badgelliset ovat loistopönttöjä. Gretschistä joku muu osannee kertoa enemmän. | |
![]() 20.05.2010 16:48:29 (muokattu 20.05.2010 17:57:19) | |
Kiitos Velli! Tuossa tuli paljon tiukkaa asiaa. Jotenkin minulla on sellainen olo, että näitä samoja juttuja ajoittain pähkäileviä on muitakin. Siinäkin mielessä tuollaiset informaatiopläjäykset ovat kullan arvoisia. E: On muuten asialle vihkiytymättömälle aikas ruma tuo B/O badge, vähän Skodamainen. Olennainen yksityiskohta:) Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. | |
![]() 21.05.2010 03:14:19 (muokattu 21.05.2010 03:15:40) | |
passe: Kiitos Velli! Tuossa tuli paljon tiukkaa asiaa. Jotenkin minulla on sellainen olo, että näitä samoja juttuja ajoittain pähkäileviä on muitakin. Siinäkin mielessä tuollaiset informaatiopläjäykset ovat kullan arvoisia. E: On muuten asialle vihkiytymättömälle aikas ruma tuo B/O badge, vähän Skodamainen. Olennainen yksityiskohta:) Ollos hyvä. Makuasioita nuo badgen ulkonäöt ovat. Mulla tulee aina kunnioittava fiilis kun näen vanhan keystone- tai B/O-badgen. Juurikin B/O-badgellisilla ludareilla vetelivät aikanaan John Bonhamit ja Ian Paicet. | |
![]() 21.05.2010 08:11:06 | |
passe: Kiitos Velli! Tuossa tuli paljon tiukkaa asiaa. Jotenkin minulla on sellainen olo, että näitä samoja juttuja ajoittain pähkäileviä on muitakin. Siinäkin mielessä tuollaiset informaatiopläjäykset ovat kullan arvoisia. E: On muuten asialle vihkiytymättömälle aikas ruma tuo B/O badge, vähän Skodamainen. Olennainen yksityiskohta:) Kyllä on muitakin pähkäilijöitä. Uusissa ns. "Laatu-Ludareissa" saattaa mahdollisesti se itse laatu muuten olla puhtaasti Skodamaista. Tässä yhteydessä viittaan vanhoihin kunnon Itäblokki sellaisiin, en niinkään näihin vw-skodiin, eli uudempiin. Saattaapa olla ihan uudet classic-maplet sellaisia, ettet törkeemmin viimeisteltyjä näe edes halpiksissa. Uutta rumpua hyllyssä ja wräpit irtoilee oikein silmiin pistävästi. Kyljessä komeilee Monroe badgea. Amerikan laatua. Vieressä saattaa olla Taiwanissa tehtyä Gretchiä, joista ei löydy vikaa päällepäin eikä varsinkaan saundista. Hintaa puolet em. ns. Amerikan laaturumpuun nähden. Pitäytyisin itse alustavasti vanhoissa Ludareissa, jos sitä rallattia on. T-kaupasta tilauksella ko. rummut??!!! Eipä ole meikä herkkä tilaamaan sokkona enää, ihan ns. laatumaineen perusteella ja sillä, että on oikein amerikassa tehdyt. No saattoi ne olla maanantai päivän kappaleita nuo em. classic maplet, mutta niitä ei pitäisi olla ko. hintaluokassa, ko. badgeilla. On tietty saattanut lasti kastua tai ottaa kosteutta matkalla tms. Puhtaan näköisiä olivat kyllä ja naarmuttomat, kuten uusien pitää. Tämän kosteuteorian kannalle ehkä itse näin jälkeenpäin olen kallistumassa. Oli sen verran kova pettymys se näky kuitenkin, etten katsele uusia ludareita muutamaan vuoteen. Pettymyksestä selviäminen ottaa aikaa. En sano liikkeen nimeä, kun se on palvellut hyvin meikäläistä. Harvoja liikkeitä, joissa mun luontaantyöntävä olemus saa aikaan pelveluaktiviteettia. En tiedä taustoja siitä rummusta, niin parempi olla mustamaalaamatta sitä liikettä. Mulla oli sinä päivänä rallattia, millä rallatella, toisin sanoen pätäkät kourassa ja olin vähän, niin kuin hakemassa kotiin niitä. Kävi niin, etten shokkitilan takia voinut edes kysellä niiden taustoja. Menin siinä tilanteessa vähän huonompaan happeen ja konttasin ulos raittiiseen ilmaan. Kyselen joskus toiste niistä sitten, kun vointi paranee. Tarkoitus ei ole oikeastaan mollata mitään merkkiä. Oli vaan pettymys sillä kertaa. Jotenkin olen saanut vaan sellaisen laaturummun kuvan siitä merkistä, niin en ollut varautunut ko. näkyyn. Olen soittanut sellaisilla, vähän vanhemmilla, niin ne tuntui oikein mukavilta. Siitä lähti se idea ja aloin kuolaamaan niiden perään. Mutta kahtellaan kahtellaan :) | |
![]() 21.05.2010 09:35:57 (muokattu 21.05.2010 11:33:29) | |
passe: Tässä olisi nyt tyrkyllä sellaista 70-luvun rock coverproggista, koskaan ei ole tullut moista toteutettua halusta huolimatta. Mielessä vähän pyörii ajanmukaisen setinkin hommaaminen, kamojen testailu-vaihe kun on vähän nyt päällänsä muutenkin. Tietämys vain on kovin heppoista noista vanhemmista seteistä ja ennen kaikkea eri merkkien malleista. Eli, osaatko suositella jo(i)takin settejä moiseen menoon. 2 asiaa tietysti päällimmäisinä: laatu ja arvon säilyminen. Ei tietenkään haittaisi, jos setti olisi sellaista tasaisen varmasti keräilyarvoaan nostavaa sorttia. Muutamia settejä olen puolivahingossa sivusilmällä vilkuillut. Ludwig ja Slingerland tietysti merkkeinä, mutta niilläkin kun on niin monenlaista. Myös mm. Premierin Resonator rummut nauttivat ok imagosta, tällä tietämyksellä. Mistä suunnasta itse lähtisit tällaista suota purkamaan? Hintapolitiikasta sen verran, että mielellään alle 1500€. Mikkelin Jormalta kannattaa kysellä noista myös! Ostin häneltä aikoinaan 60-luvun Gretschit, aivan mielettömän hyvät rummut. Ja saundihan pesee Ludarit mennen tullen(mulle sattui kyllä oikein oivalliset yksilöt). | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)