24.05.2016 15:05:33 | |
|---|---|
JGroover: Noi Cymbalmagicin settien hinnat on kyllä aika lyömättömiä. AAX:aan nähden vielä pienellä lisäpanostuksella ainakin mun makuun paremmat pellit olis tossa: http://www.ebay.co.uk/itm/Zildjian- … 21-Sweet-Ride-FREE-18-/371634785362 Kannatttaa kysyä myös paikallisesta musaliikkeestä tarjousta. On jäänyt samaan, kuin tuolta posteineen. Itse tilasin Cymbalmagicista ja kaveri paikallisesta. Yhden setin Sabiania aikoinaan sain nettikaupan hinnan alle. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
24.05.2016 15:09:01 | |
JGroover: Noi Cymbalmagicin settien hinnat on kyllä aika lyömättömiä. AAX:aan nähden vielä pienellä lisäpanostuksella ainakin mun makuun paremmat pellit olis tossa: http://www.ebay.co.uk/itm/Zildjian- … 21-Sweet-Ride-FREE-18-/371634785362 About _400 on aika tiukka yläraja, tota sarjaa oon testannu ostaisin samantien pois mut budjetti ei ehkä riitä. Pistän harkintaan kuitenki. | |
24.05.2016 15:11:08 | |
hollmi-5: Kannatttaa kysyä myös paikallisesta musaliikkeestä tarjousta. On jäänyt samaan, kuin tuolta posteineen. Itse tilasin Cymbalmagicista ja kaveri paikallisesta. Yhden setin Sabiania aikoinaan sain nettikaupan hinnan alle. Tossa on Ilmanen toimitus britteihin. | |
24.05.2016 15:17:14 | |
hollmi-5: Kannatttaa kysyä myös paikallisesta musaliikkeestä tarjousta. On jäänyt samaan, kuin tuolta posteineen. Itse tilasin Cymbalmagicista ja kaveri paikallisesta. Yhden setin Sabiania aikoinaan sain nettikaupan hinnan alle. No sehän on erittäin hyvä, jos kotimaisesta kaupasta saa samaan hintaa. Laitoin noille muuten taannoin kyselyä Ludwigin Classic Maple -setistä ja voin kertoa, että hinta on _erittäin_ miellyttävä verrattuna kotimaiseen jälleenmyyjään. Jos vaan saan nuo MCA:t kaupaksi, niin voi olla, että laitan tilauksen menemään. | |
24.05.2016 17:09:33 | |
JGroover: No sehän on erittäin hyvä, jos kotimaisesta kaupasta saa samaan hintaa. Laitoin noille muuten taannoin kyselyä Ludwigin Classic Maple -setistä ja voin kertoa, että hinta on _erittäin_ miellyttävä verrattuna kotimaiseen jälleenmyyjään. Jos vaan saan nuo MCA:t kaupaksi, niin voi olla, että laitan tilauksen menemään. Soitin Laineella on Ludwigin virveleitä hyvällä hinnalla ollut, mutta settejä ei. Ludwigin hinnoittelussa Drumstation Maintal on ollut joskus aika hyvä. Jäsen sakkemule on onnistunut hankkimaan Ludwigeja hyvään hintaan. Kertoili nimiäkin, mutta en yhtään muista. Sakke on helposti lähestyttävä sälli, joten jospa tietoa olisi sitä kautta hyvähintaisista Ludwigin seteistä. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
24.05.2016 23:20:14 | |
Päädyin sit tuohon zildjianin settiin kun sai ilman postikuluja ja toimituksen pitäis kestää 2 päivää. pienen googletuksen perusteella nuo mun amazonista linkkaamat halvemmat setit ois vaan jääny harmittamaan. torstaina sitten snare kauppaan... | |
25.05.2016 15:53:09 | |
hollmi-5: Soitin Laineella on Ludwigin virveleitä hyvällä hinnalla ollut, mutta settejä ei. Ludwigin hinnoittelussa Drumstation Maintal on ollut joskus aika hyvä. Jäsen sakkemule on onnistunut hankkimaan Ludwigeja hyvään hintaan. Kertoili nimiäkin, mutta en yhtään muista. Sakke on helposti lähestyttävä sälli, joten jospa tietoa olisi sitä kautta hyvähintaisista Ludwigin seteistä. Mielenkiintoista. Täytyykin kysellä. Noin muuten yleisesti tuosta Ludarin raudasta: mikä malli on paras lattiatomin jalkojen pidikkeiksi? Atlakset on melko järisyttävän isot + en oo valmis kuljettamaan rumpua 2" isommassa casessa vain ylisuuren raudan takia. :) Mini-lugeja ajattelin koko settiin. Topa-: Päädyin sit tuohon zildjianin settiin kun sai ilman postikuluja ja toimituksen pitäis kestää 2 päivää. pienen googletuksen perusteella nuo mun amazonista linkkaamat halvemmat setit ois vaan jääny harmittamaan. Oli kyllä viisas valinta. :) Kerralla kunnon kamaa, niin ei tarvi koko ajan haaveilla paremmasta! | |
25.05.2016 16:53:08 | |
JGroover: Mielenkiintoista. Täytyykin kysellä. Noin muuten yleisesti tuosta Ludarin raudasta: mikä malli on paras lattiatomin jalkojen pidikkeiksi? Atlakset on melko järisyttävän isot + en oo valmis kuljettamaan rumpua 2" isommassa casessa vain ylisuuren raudan takia. :) Mini-lugeja ajattelin koko settiin. Mulla on kaikissa, paitsi 12" tomeissa normilugit ja lattiatomin jaloissa perinteiset jalkojen pidikkeet. Kaikki rummut menevät numeroa pienempiin pusseihin. 18"-> 16", 24"->22" jne. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
25.05.2016 21:07:34 | |
hollmi-5: Mulla on kaikissa, paitsi 12" tomeissa normilugit ja lattiatomin jaloissa perinteiset jalkojen pidikkeet. Kaikki rummut menevät numeroa pienempiin pusseihin. 18"-> 16", 24"->22" jne. Minkä merkkiset pussukat on noin löysiä? Mun rummut ei meinaa mennä oikean kokoisiinkaan. | |
25.05.2016 22:21:45 | |
Nämä kuljetuslaatikoiden/-pussien kokoasiat onkin mielenkiintoisia. Mulla on esim. Pearl Masters Custom 14"x14"-lattiatomi Hardcasen 13"-tomikeississä ja Yamaha Maple Custom 16"x14"-räkkitomi Hardcasen 14"-räkkitomikeississä. Vanha Ludwig 22" puolestaan menee 20" Hardcaseen, kun ottaa siitä jalat irti. | |
25.05.2016 23:59:46 | |
Ludwig asiaan semmoinen lisäys että Laineen kautta saa myös settejä. Hinnat huokeammat kuin...sillä toisella kotimaisella. | |
26.05.2016 00:00:14 | |
Sonor Phonic 18" ja Mapex V (Venus) 18" menee kans Hardcasen 16"seen, heittämällä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
26.05.2016 06:53:03 | |
majuku: Minkä merkkiset pussukat on noin löysiä? Mun rummut ei meinaa mennä oikean kokoisiinkaan. Kaikkiin muihin, mitä minulla on, paitsi Protection Racket-pusseihin, jotka olen tilannut osaan rummuista. Niissä on syvyys ja halkaisia tuumalleen määritelty. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
26.05.2016 13:38:58 | |
hollmi-5: Mulla on kaikissa, paitsi 12" tomeissa normilugit ja lattiatomin jaloissa perinteiset jalkojen pidikkeet. Kaikki rummut menevät numeroa pienempiin pusseihin. 18"-> 16", 24"->22" jne. Sillä kyselen, kun muutamalla ulkomaisella foorumilla on ihmeellisen paljon negatiivisia kommentteja Ludarin raudasta ja etenkin noista lattiatomin jalkojen pidikkeistä (niin kuin satunnaisista laatuongelmista muutenkin). Luulisi, että nykyään ainakin jenkkitehdas pukkaa pelkkää priimaa. Tällä hetkellä siellä on siis kolme erilaista pidikemallia saatavana: Classic, Keystone ja Atlas. Atlas on ilmeisesti laadultaan ollut tasaisen hyvä markkinoille tulon jälkeen, mutta tuo iso koko ei näytä herättävän ihmeemmin ihastusta. Velli: Nämä kuljetuslaatikoiden/-pussien kokoasiat onkin mielenkiintoisia. Mulla on esim. Pearl Masters Custom 14"x14"-lattiatomi Hardcasen 13"-tomikeississä ja Yamaha Maple Custom 16"x14"-räkkitomi Hardcasen 14"-räkkitomikeississä. Vanha Ludwig 22" puolestaan menee 20" Hardcaseen, kun ottaa siitä jalat irti. Hardcaset on kyllä siitä erikoisia, kun niissä vanhemmat mallit on selkeesti isompia kun uudet. Mulla on esim. sekä vanhaa että uutta 12" ja 14" caset ja vanhat on tosi selkeesti isompia. | |
26.05.2016 14:04:22 | |
JGroover: Sillä kyselen, kun muutamalla ulkomaisella foorumilla on ihmeellisen paljon negatiivisia kommentteja Ludarin raudasta ja etenkin noista lattiatomin jalkojen pidikkeistä (niin kuin satunnaisista laatuongelmista muutenkin). Luulisi, että nykyään ainakin jenkkitehdas pukkaa pelkkää priimaa. Tällä hetkellä siellä on siis kolme erilaista pidikemallia saatavana: Classic, Keystone ja Atlas. Atlas on ilmeisesti laadultaan ollut tasaisen hyvä markkinoille tulon jälkeen, mutta tuo iso koko ei näytä herättävän ihmeemmin ihastusta. Itselläni on vain Classic-mallisia. Kaikki on toimineet ihan hyvin. Yksikään ei ole rikkoontunut, vaikka keikkailtu on ihan paljon. Atlaksen ideo on, että tomin mountti ja lugi on samassa osassa. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
26.05.2016 16:18:30 | |
JGroover: Hardcaset on kyllä siitä erikoisia, kun niissä vanhemmat mallit on selkeesti isompia kun uudet. Mulla on esim. sekä vanhaa että uutta 12" ja 14" caset ja vanhat on tosi selkeesti isompia. Joo, näin varmaan onkin. Mullakin on sekä uusia, että vanhoja Hardcaseja. Noihin uudempiinkin menee lähes järjestään 1-2" isompi rumpu kuin mitä keissin nimelliskoko on. Älköön kukaan tulko kuitenkaan mua syyttämään, jos näin ei omalla kohdalla olekaan :). Vanhoissa Hardcaseissa on se ongelma, että niitä ei voi kasata päällekkäin, tai voihan niitä, mutta tukevasti ne eivät siinä pysy. Uudemmat on suunniteltu tässä mielessä paljon paremmin. | |
27.05.2016 13:19:01 | |
Tuttava putsailee wrappipintaisista rummuista teippejä ja pintaan jää liimajälkiä. Mikä olisi hyvä aine liimojen poistamiseen mutta niin ettei wrappi vaurioidu? | |
27.05.2016 13:27:33 | |
janneto: Tuttava putsailee wrappipintaisista rummuista teippejä ja pintaan jää liimajälkiä. Mikä olisi hyvä aine liimojen poistamiseen mutta niin ettei wrappi vaurioidu? Lakkabensiini. Vaatii hiukan enemmän hinkkaamista, mutta ei liuota wrappia. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
27.05.2016 13:49:12 | |
hollmi-5: Lakkabensiini. Vaatii hiukan enemmän hinkkaamista, mutta ei liuota wrappia. Kiitos vastauksesta. Välitän tiedon eteenpäin. | |
27.05.2016 15:48:56 | |
janneto: Kiitos vastauksesta. Välitän tiedon eteenpäin. Usein tarrojen ja teippien liima on rasvaliukoista joten voi lähteä niinkin helposti kuin ruokaöljyllä + sitten pesee jollain saippualla sen rasvan pois. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)