jonsku1 01.04.2016 18:46:55 (muokattu 01.04.2016 18:49:10) | |
---|
Varmaan aika paljon keskusteltu aihe, mutta kertokaas rumpuhommiin vasta ryhtyneelle. Eli poistin suht huokeasti Maya Pro Drummerit tuossa taannoin. Lyöntikalvoina niin tomeissa, kun basarissa on pinstripet ja resokalvoina Remon Soundmaster nimiset kalvot(?). Ei taideta noita soundmastereja enää tehdä... Pinstripet on pikkuhiljaa loppuunhakattu ja ajattelin ne uusia. Mietin emperor cleareja tilalle... Varsinainen kysymys on, kuitenkin se, että kannattaako myös alakalvot vaihtaa samalla? Kuluuko alakalvo mitenkään varsinaisesti, vai vaihdetaanko niitä vain soundimieltymysten vuoksi? EDIT: Ja voisin kysyä myös, että laitanko basariin lyöntikalvoksi myös emperorin vai jonkin muun? Powerstroke 3 tuntuu olevan aika suosittu. Musatyylinä rock/heavy. |
passe 02.04.2016 01:07:12 | |
---|
Power stroke 3 on takuuvarma basariin, varsinkin rock-heavy hommiin. Kannattaa toki tsekata myös kilpailijoiden vastaavat mallit. Evans ja Aquarian. Emperor clear on ihan ok, mutta niin ovat Pinstripetkin, varsinkin juuri rock-heavy hommiin. Jos olet tottunut Pinstripeihin niin saattaa käydä niin ettei Emperorit jytiselätise korvaan riittävästi. Kokeilemallahan se oma juttu selviää, ajan kanssa. Molempi hyvempi, ei noilla kummallakaan metsään mene. Alakalvojen vaihtoväli on huomattavasti harvempi. Jos sinulla on siellä nyt jotkut orkkikset niin ne ehkä kannattaa vaihtaa. Diplomat. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
4tune 02.04.2016 09:28:09 | |
---|
Mulla on nyt jonkin aikaa ollut sonor force 3001 maple setti torilla kaupan. Yhteydenottoja tullut melko vähän mikä johtikin ajatukseen, että onko tuo hintapyyntini 350e aivan päin prinkkalaa? Näistä löytysin aika vähän hinta referenssiä, mutta arvostaisin jos jollakulla olisi mielipidettä asiaan. Tosin jos on noin, että pyynnin tulisi järkevänä olla huomattavasti vähemmän niin taidanpa pitää kakkossettinä tuon. |
Bacchus 02.04.2016 10:48:40 | |
---|
4tune: Mulla on nyt jonkin aikaa ollut sonor force 3001 maple setti torilla kaupan. Yhteydenottoja tullut melko vähän mikä johtikin ajatukseen, että onko tuo hintapyyntini 350e aivan päin prinkkalaa? Näistä löytysin aika vähän hinta referenssiä, mutta arvostaisin jos jollakulla olisi mielipidettä asiaan. Tosin jos on noin, että pyynnin tulisi järkevänä olla huomattavasti vähemmän niin taidanpa pitää kakkossettinä tuon. Mun mielestä ihan kohdillaan hintapyyntö, don't worry about it. Taitaa vaan olla hiljaisempaa tällä hetkellä torilla ihan yleisesti. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
4tune 04.04.2016 07:57:02 | |
---|
No hyvä niin ajattelinkin :) |
4tune 08.04.2016 16:53:46 | |
---|
Osaisko joku kertoa, että minkä mallinen rumpu tässä on kyseessä? 10" tomi, joka tuli itselle kaupanpäällisinä. Oma veikkaukseni on, että Tama, mutta sarjasta ei mitään kärvähdystä https://muusikoiden.net/dyn/users/145701.jpg |
hollmi-5 08.04.2016 17:07:31 | |
---|
4tune: Osaisko joku kertoa, että minkä mallinen rumpu tässä on kyseessä? 10" tomi, joka tuli itselle kaupanpäällisinä. Oma veikkaukseni on, että Tama, mutta sarjasta ei mitään kärvähdystä https://muusikoiden.net/dyn/users/145701.jpg Taman Artstareissa oli tollaset lugit. Väri on kyllä minulle tuntematon. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Simbe 08.04.2016 17:14:42 (muokattu 08.04.2016 17:15:39) | |
---|
hollmi-5: Taman Artstareissa oli tollaset lugit. Väri on kyllä minulle tuntematon. Smoky lavender, unelmasettini vuodelta 1994 löytyy sivulta 5. http://www.drumarchive.com/tama/Tama1994.pdf E: ja malli tod näk Artstar Custom |
hollmi-5 08.04.2016 17:23:54 | |
---|
Simbe: Smoky lavender, unelmasettini vuodelta 1994 löytyy sivulta 5. http://www.drumarchive.com/tama/Tama1994.pdf E: ja malli tod näk Artstar Custom No ni ;) Olinhan tuonkin esitteen aikoinani Soitinkulmasta kotiin kantanut. Jossain saattaa se vieläkin olla. Tuohon aikaan kakkossettinäni oli Rockstar Pro. Siinä prota oli vain nimessä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
4tune 08.04.2016 17:28:36 | |
---|
Simbe: Smoky lavender, unelmasettini vuodelta 1994 löytyy sivulta 5. http://www.drumarchive.com/tama/Tama1994.pdf E: ja malli tod näk Artstar Custom No sieltähän se! Kiitoksia. Siiten se kysymys, että mitähän tuosta kehtaisi pyytää? itse kun en tuolla mitään tee. Pieniä kolhuja tuossa on ja badge puuttuu eli ei mitenkään priimaa. |
hollmi-5 08.04.2016 17:32:20 | |
---|
4tune: No sieltähän se! Kiitoksia. Siiten se kysymys, että mitähän tuosta kehtaisi pyytää? itse kun en tuolla mitään tee. Pieniä kolhuja tuossa on ja badge puuttuu eli ei mitenkään priimaa. Nyt pitäisi löytää se, jolla tuon värisestä setistä uupuu tuo tomi. Minulle tuo on viidenkympin rumpu. Hänelle satasien. Soundit, piuhat ja kajarit. |
4tune 08.04.2016 17:42:16 | |
---|
hollmi-5: Nyt pitäisi löytää se, jolla tuon värisestä setistä uupuu tuo tomi. Minulle tuo on viidenkympin rumpu. Hänelle satasien. Tottapa tuokin. No laitetaan tarjousten perusteella myyntiin, lähtee sitten millä lähtee. Kiitoksia infosta. |
Kefiiri 11.04.2016 22:31:08 | |
---|
En ole musiikin asiantuntija. |
BanZai88 11.04.2016 23:20:54 | |
---|
|
Kefiiri 12.04.2016 15:11:06 | |
---|
En ole musiikin asiantuntija. |
J.Newkid 15.04.2016 13:37:53 | |
---|
Voiko rumpukapuloita polttaa, vai onko niissä jokin käsittely, joka saisi viherpipertäjän haukkomaan henkeään? Omissa palikoissa ei ainakaan lakkapintaa ole. Halonhakkaajana reenikämpällä olisi jätesäkillinen Vic Firth American Classic 5B -kalikkaa, jokka olisi kiva vaikka lämmittää rantasauna. "Katselin videotasi aiheesta Johanna Kurkela - Rakkauslaulu. En kirjoita sinulle enää ikinä mitään." |
JanneO 15.04.2016 13:56:18 | |
---|
J.Newkid: Voiko rumpukapuloita polttaa, vai onko niissä jokin käsittely, joka saisi viherpipertäjän haukkomaan henkeään? Omissa palikoissa ei ainakaan lakkapintaa ole. Halonhakkaajana reenikämpällä olisi jätesäkillinen Vic Firth American Classic 5B -kalikkaa, jokka olisi kiva vaikka lämmittää rantasauna. mä olen poltellut muutamia eri kalikoita, paloivat sellaisella vaaleanvihreällä liekillä joten varmaan ihan tervettä se touhu ei välttämättä ole. Mut jos niissä ei mitään lakkaa ole, niin ihan puutahan se vaan on ja voi olla ettei nuo lakatutkaan mitään vaarallista kamaa ole? Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. |
jassi 16.04.2016 19:46:00 (muokattu 16.04.2016 19:46:58) | |
---|
Tarttisin Pearlin Forum setin mukana tulleeseen basaripedaaliin uuden nuijan. Voikos tuohon ostaa minkä tahansa Pearlin nuijan vai onko noissa jotain koko eroja? Vai voiko jopa olla jotain ihan muuta merkkiäkin? nimim. "33- vuotta rumpujensoittoa ja tämmöstä en tiiä -76" |
Bullitt 16.04.2016 21:20:01 (muokattu 16.04.2016 21:21:55) | |
---|
jassi: Tarttisin Pearlin Forum setin mukana tulleeseen basaripedaaliin uuden nuijan. Voikos tuohon ostaa minkä tahansa Pearlin nuijan vai onko noissa jotain koko eroja? Vai voiko jopa olla jotain ihan muuta merkkiäkin? nimim. "33- vuotta rumpujensoittoa ja tämmöstä en tiiä -76" Ei kai tuossa muita rajoitteita ole kuin että varsi on sopivan paksuinen, että sopii siihen reikään. Työntömitalla mittaa helposti, tai ainahan voi toki ottaa myös sen vanhan nuijan mukaan kaupoille malliksi. Aika yhteensopivia nuo yleensä ruukaa olla. Toki jos edellinen pedaali on ollut tatsiltaan miellyttävä eikä uuden tuntuman opettelu ja säätöjen hakeminen innosta, kannattaa valita suunnilleen samanpainoinen ja samanlaisella painojakaumalla oleva nuija tilalle. E: Ei siis ole kirkossa kuulutettua että minkä merkkinen sen tulisi olla. Toki ihan mitä sattuu merkitöntä paskaa ei kannata ostaa, varsi voi olla sen verran melto että antaa periksi normaalillakin soittamisella. Jorma mulahti. |
Seba 19.04.2016 18:17:56 | |
---|
Kaikki randomina hommatut nuijat on aina sopineet heittämällä. Eiköhän se ole niin peruspaksu se varsi kaikissa jotta sopinee pauttiarallaa mikä vaan. |