Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5265 266 267 268 269311 312 313 314 315
Ernesti
18.03.2016 10:21:51 (muokattu 18.03.2016 10:24:54)
Mulla on tuo isompi Rogers-setti 24" basarilla ja sen päällä 13" ja 14" etutomit. Kääpiöt itkee jos sillä erehtyvät soittamaan ;)
dictatorsh*t
18.03.2016 11:37:32
jazzmies: Niin pani Art Blakeykin jo 1959 https://www.youtube.com/watch?v=ynZDm50EgBY

Tyypillistä nykyjäbyyttä, ettäs kehtaa.
hollmi-5
18.03.2016 15:54:14
jazzmies: Niin pani Art Blakeykin jo 1959 https://www.youtube.com/watch?v=ynZDm50EgBY

Tuohan on vielä railmountissa ja tomi on osittain bassorummun päällä. Ei vieressä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
jazzmies
18.03.2016 17:56:27
hollmi-5: Tuohan on vielä railmountissa ja tomi on osittain bassorummun päällä. Ei vieressä.

Joo, näyttäisi olevan noin viisi senttiä bassarin päällä. Eli todella kova vanhan ajan jätkä, kun pitää kahdeksan tuumaa syvää tomia osittain bassorummun päällä. Toista on nykyajan jätkät joilla kahdeksan tuumaa syvä pikkutomi on bassorummun vierellä ja vieläpä virvelitelineessä. Hävetkää nykyajan nuoriso, teistä ei ole mihinkään!
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Kojootti_84
18.03.2016 18:36:24
Eniten vituttaa just ne, jotka tekee niin kun haluavat.
tml
18.03.2016 19:59:53
jazzmies: Niin pani Art Blakeykin jo 1959

Todennäköisesti:

"Blakey married four times, and had common law and other relationships throughout his life.1 He married his first wife, Clarice Stewart, while yet a teen, then Diana Bates (1956), Atsuko Nakamura (1968), and Anne Arnold (198335).1 He had 10 children from these relationships..."
Vallu-Veke
18.03.2016 21:19:19
jazzmies: Hävetkää nykyajan nuoriso, teistä ei ole mihinkään!

Sellaiset on oppilaat kuin on mestarit.
Ei vaitenkaan. JM:än opissa ei mennä metsähallituksen puolelle.
Epämuusikko
19.03.2016 00:37:18 (muokattu 19.03.2016 09:37:01)

'vittuttä toimii! kiitos linkistä!

(e: poistettu asia joka ei ollut tosi.)
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
hollmi-5
19.03.2016 09:59:17
jazzmies: Joo, näyttäisi olevan noin viisi senttiä bassarin päällä. Eli todella kova vanhan ajan jätkä, kun pitää kahdeksan tuumaa syvää tomia osittain bassorummun päällä. Toista on nykyajan jätkät joilla kahdeksan tuumaa syvä pikkutomi on bassorummun vierellä ja vieläpä virvelitelineessä. Hävetkää nykyajan nuoriso, teistä ei ole mihinkään!

Detaljit haltuun ;) 50-60-luvulla rumpujen rungot olivat valmistajalla läpi malliston samat. Lisää naisia, glooriaa, ja keikkoja sai, kun valitsi pikkulisämaksusta niklauksen sijaan kromauksen ja kovimmat blingbling-miehet ottivat maalauksen/lakkauksen sijaan lisähintaan saatavan wrapin. Ja saivat näköjään paljon ruokkoja maksettavakseen.
hollmi-5
19.03.2016 10:05:39
Ernesti: Mulla on tuo isompi Rogers-setti 24" basarilla ja sen päällä 13" ja 14" etutomit. Kääpiöt itkee jos sillä erehtyvät soittamaan ;)

Tuollaisella kun ajelee ja siihen tottuu, on pikkusetti jotenkin vaan liian pienen oloinen.

Thompsonin Chesterikin se on vuosikymmenet vedellyt setillä, jonka soitettavuus on m.netin keskiarvojantterin mielestä täysin mahdoton. Vaan kymmeniä vuosia on hyvällä menestyksellä leiponut tuolla setupilla, koska istuu settinsä takana selkä suorassa:

http://s794.photobucket.com/user/jo … /Frankfurt%202012/DSC00407.jpg.html
jazzmies
19.03.2016 11:10:42
hollmi-5: Detaljit haltuun ;)

Mitkä detaljit asiaan liittyen. Tässä ollaan nyt puhuttu jostakin epämääräisestä "ennen jätkät oli kovempia" -kulmasta, koska he soittivat syviä tomeja ison bassarin päällä ja sitten jokin toinen näkökulma siitä, mitä on tyyli.

Joskus on magee asetella rummut täysin bop-asentoon: istuin tosi korkealle, snare huomattavan kallelleen kello kahteen, pikkutomi huomattavan kallelleen kello neljään ja lattiatomi aika korkealle vaakatasoon. Sitten ride suhteellisen korkealle ja vinoon, ja haitsun yläpuolinen symbaali pari senttiä korkeammalle. Tuollainen asettelu pistää soittamaan ihan eri tavalla ja ilman perinteistä kapulaotetta vasurissa soitosta ei tule yhtään mitään. Ja pikkutomin saa bassarin päälle vain jos bassari on maksimissaan 20", koska tomin alavanne estää suuremman bassarin käytön. Näin ollen soittotyyli sanelee purnukoiden koot ja asettelun. Se minkä nykyisin näemme tyylinä, on soitettavuus ja musiikki edellä tapahtunutta jatkumoa.

Bonzo, Paice ja etenkin Bill Ward sitten laskivat penkkiä alemmaksi, jotta saivat ykköselle enemmän lihaa, ja bassari oli enemmän tyyppiä bigband kuin bop. Tomeihin soittaminen idea samalla muuttui erilaiseksi - komppi, filli, töks! Bop-rumpaleilla tomit olivat osa komppausta, eikä rockille tyypillinen "sarja".

Mitä tässä haluan sanoa, että ihmiset tykkäävät vieläkin eri asioista. Jotkut bopista ja jotkut hard rockista. Minä tykkään sävelmistä ja siksi rumpusettini on omanlaisensa. Seuraavasta Viidakkorummussa pääsee jyvälle, mitä tyylistä ajattelen.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Ernesti
19.03.2016 13:10:21 (muokattu 19.03.2016 13:11:47)
hollmi-5: Tuollaisella kun ajelee ja siihen tottuu, on pikkusetti jotenkin vaan liian pienen oloinen.

Erittäin totta, kun itellä on mittaa 190cm niin ei nuo isot koot ahdista kun ei tarvii kurotella eikä ähkiä.
hollmi-5
19.03.2016 13:24:12
jazzmies: Mitkä detaljit asiaan liittyen. Tässä ollaan nyt puhuttu jostakin epämääräisestä "ennen jätkät oli kovempia" -kulmasta, koska he soittivat syviä tomeja ison bassarin päällä ja sitten jokin toinen näkökulma siitä, mitä on tyyli.

Kaikki detaljit! Ja eihän tässä kukaan ole väittänyt, että "Ennen jätkät oli kovempia." Ne vaan oli ;)
Epämuusikko
19.03.2016 13:43:33
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
markkuliini
20.03.2016 00:11:59

Mitä täällä taas tapahtuu...?
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
20.03.2016 03:38:46

markkuliini: Mitä täällä taas tapahtuu...?

Emmä tiiä. Oon tosi ilonen sun menestyksestä. Varsinkin kun se tulee kovan duunin kautta. Mutta mutta. Aina miettii miksen minä. Ja ainoa vastaus on parta.
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
markkuliini
20.03.2016 17:30:48 (muokattu 20.03.2016 17:36:14)

Kailis: Emmä tiiä. Oon tosi ilonen sun menestyksestä. Varsinkin kun se tulee kovan duunin kautta. Mutta mutta. Aina miettii miksen minä. Ja ainoa vastaus on parta.

Kyllä, nimenomaan parta. Mutta silleen että se on ollut "aina", eikä vaan silloin tällöin muotien mennessä ja tullessa. Esim. oon ollut mun vaimon kanssa 14 vuotta. Se ei ole nähnyt mua ilman. :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
22.03.2016 15:02:09

markkuliini: Esim. oon ollut mun vaimon kanssa 14 vuotta. Se ei ole nähnyt mua ilman. :D

Voi hemmetti. Meillä tulee ens vuonna kakskytä vuotta täyteen, mutta parta on tullut ja mennyt. Tämänkin kun olisi tiennyt...
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
Duro
25.03.2016 15:58:18 (muokattu 25.03.2016 16:48:38)
Molskista taas! Ostin tuossa nuo Rockstar DX:t ja kiinnostais paikantaa niiden valmistusvuosi. Saaks sarjanumeroiden perusteella mitää tolkkua Taman pannuissa? Ainakin Cordioissa sai. Kattelin et noita pitkillä lugeilla varustettuja DX:iä valmistettiin 89-vuonna ja sit 90-luvun alussa.

EDIT: Ja teille enemmän nikkarointia harrastaneille vielä tämmönen. Yhtä lattiatomin lugeista irroittaessani katkesi yhden lugin kaksi kiinitysruuvvia kivasti jenkojen sisään. Milläs tempulla ne saisi tuolta pois?
Hi! Ask me about Impression cymbals!
hollmi-5
25.03.2016 16:53:44 (muokattu 25.03.2016 16:54:50)
Duro: Molskista taas! Ostin tuossa nuo Rockstar DX:t ja kiinnostais paikantaa niiden valmistusvuosi. Saaks sarjanumeroiden perusteella mitää tolkkua Taman pannuissa? Ainakin Cordioissa sai. Kattelin et noita pitkillä lugeilla varustettuja DX:iä valmistettiin 89-vuonna ja sit 90-luvun alussa.

EDIT: Ja teille enemmän nikkarointia harrastaneille vielä tämmönen. Yhtä lattiatomin lugeista irroittaessani katkesi yhden lugin kaksi kiinitysruuvvia kivasti jenkojen sisään. Milläs tempulla ne saisi tuolta pois?

Ei niitä pitkään tehty, joten 80-90-luvun vaihteesta on ihan hyvä haarukka.

Pienellä poranterällä keskelle katkennutta ruuvia reikä ja vastakierretapilla pätkä pois.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)