Warhead 10.02.2008 23:57:08 | |
---|
RAUHA! Koitan nukkua... Kuka on Nukkumatin pahin vihollinen?
-Virallinen valvoja Aulis Gerlander. |
hollmi-5 11.02.2008 00:16:04 | |
---|
Mielestäni kaveri perusteli aika hyvin räkin käytön omassa tapauksessaan. No ei todellakaan, kun katsoo settikuvaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 11.02.2008 00:23:40 | |
---|
No ei todellakaan, kun katsoo settikuvaa. Jotenkin minusta on pelottavaa että sinä toimit rumpuopettajana |
Ruoste 11.02.2008 02:26:57 | |
---|
Hirveä avautuminen jostain räkistä, itse ainakin olen vakavasti harkinnut räkin ostoa kun noita ständejä on nykyään niin perkuleesti (tiedän ettei niitä olisi niin paljon jos soittaisi basari-snare-HH setillä, mutta kun en soita!) *lol huoh* |
Perro Stupido 11.02.2008 07:27:37 | |
---|
Tottakai komppaat, kun sulla on samanlainen räkki. Jätkillä on jotain mikkihiiribassareita, mikrotomeja ja pari splashia. Siihenkö sitä tukevuutta tarvitaan? Minulla on keikkasetissä ( 24, 14, 16, 18")kolme flatbasea ja bassarissa kukkakeppistandi. Isot crashit ja ride kestää niissä ihan hyvin. Mutta sulla onkin Sonorit ja sä olet ammattilainen. 010011000100111101001100 |
fifehole 11.02.2008 08:29:34 | |
---|
Voi helvetti!! Miks kaikilla ei ole Saappia?!! Head for an eye |
hemmo 11.02.2008 09:09:23 | |
---|
Hirveä avautuminen jostain räkistä, itse ainakin olen vakavasti harkinnut räkin ostoa kun noita ständejä on nykyään niin perkuleesti (tiedän ettei niitä olisi niin paljon jos soittaisi basari-snare-HH setillä, mutta kun en soita!) *lol huoh* Itse asiassa juu. Jos on paljon peltejä, niin räkki on varmaan tosi kätevä. Munsta se on vaan niin ruma. Tää on vähän sama judanssi, kuin kitarapuolella on floikkaskebat vs. ei-siis-todellakaan-mitään-floikkaa-prkl-asettelu. Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä. |
hollmi-5 11.02.2008 09:34:41 | |
---|
Itse asiassa juu. Jos on paljon peltejä, niin räkki on varmaan tosi kätevä. Munsta se on vaan niin ruma. Tää on vähän sama judanssi, kuin kitarapuolella on floikkaskebat vs. ei-siis-todellakaan-mitään-floikkaa-prkl-asettelu. Juu ei missään nimessä floikkaa ;-) Asiasta ei nyt ole paljoa keskusteltu soundipolitiikan kannalta. Ohuissa ja hiukan huojuvissa telineissä symbaalit kuulostavat paremmilta. Samoin virvelin telineellä on vaikutusta soundiin. Kohta pojat nauravat tälle, mutta kokeilkaa. Eron kuulee. Räkissä kaikki telineet ja sitä kautta soittimet ovat kytköksissä toisiinsa. Sitten on pakko laittaa tomit kelluviin ripustuksiin, kun ne eivät muuten soi. Sulla on loppupelissä näissä putkissa kolminkertainen paino rautaa todelliseen tarpeeseen verrattuna. Sekö on ergonomiaa, kätevää ja nopeuttavaa? Minä näkisin räkin vahvuuden kiinteässä asennuksessa. Keikkasetissäni ei ole muistilukkoja kuin etutomin kiinnitykseen. Muuten laitan näppituntumalla lattiatomien jalat ja symbaalitelineet. Kummasti ne osuvat aina kohdalleen. Toisilla on lukkoja, teippejä ja matossa merkkejä jotka nopeuttavat asettelua. Itse en niitä kaipaa. peltimetsän raahaaminen keikoille loppui aikaa sitten ja voihan olla, että joskus taas innostun. Silti integroin standeihin kaikki. Mulla on edelleen noita leikeltyjä puomeja ja klamppeja melkoinen kasa. poistin kaiken ylimääräisen. Nyt niillä ei ole enää jälleenmyyntiarvoa, mutta omaan käyttöön rakentelin edullisemmista Pearlin ja Taman puomeista ja klampeista sopivat "multistandit" En minä oppilailleni kerro mitä saa olla ja mitä ei, joten voit Kailis rauhassa nukkua tulevan yösi. Usein oppilas (tai vanhempi) kysyy neuvoa, mutta sen suhteen haluan olla varovainen. Saatan kysyä budjettia ja sitten antaa oman mielipiteeni varauksella. Tosin kukaan oppilaistani ei ole räkkiasiaa kysynyt :-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Mr. Sly 11.02.2008 11:33:11 (muokattu 11.02.2008 11:33:25) | |
---|
Kylläpäs herättää tuskaa ja ahdistusta puolin ja toisin tämä räkkitaistelu. Itselläni on kokemusta sekä räkistä että räkittömyydestä, tällä hetkellä ilman räkkiä. Räkin käyttö on varmasti käytännöllistä paljon(lue viikottain) keikkailevalle rumpalille, jolla on setissä paljon(lue PALJON) tavaraa setissä. Nopeuttaa setin pystytystä tällaisissa tapauksissa huomattavasti. Hollmi-5 on kuitenkin täysin oikeassa siinä että räkki vaikuttaa selkeästi soundeihin, ja mielestäni huonontaa niitä. Räkki käytännössä pakottaa käyttämään kelluvia tomijärjestelmiä, jotta tomit saadaan soimaan kunnolla. Nykyäänhän tosin lähes kaikki rummut on sellaisilla järjestelmillä varustettuja. Muistan myös räkkiajoilta, että pellit(varsinkin ohuet) resonoivat herkästi soitettaessa räkissä kiinni olevia rumpuja. Mikään ei kuitenkaan voisi olla turhempaa kuin taistella siitä mikä on hyvännäköistä tai rumaa. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. "Keep it simple, stupid!"
>-)))>#57 |
hemmo 11.02.2008 11:46:47 | |
---|
Kylläpäs herättää tuskaa ja ahdistusta puolin ja toisin tämä räkkitaistelu. Tää on Suuri räkkisota. Mikään ei kuitenkaan voisi olla turhempaa kuin taistella siitä mikä on hyvännäköistä tai rumaa. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Miehän tämän alotin. Ja laitoin: Munsta. Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä. |
markkuliini 11.02.2008 11:53:45 | |
---|
Ja laitoin: Munsta. "Munsta"....Hmmmm..hetkinen.....Jooo,nyt mä taidan päästä kärryille... Tää on varmaankin tämän Virven veli tai muu sukulainen. Otetaanpas vielä yhden pisteen vihje, ei tämä vielä tälläkään ihan auennut. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
hemmo 11.02.2008 11:58:20 (muokattu 11.02.2008 12:04:19) | |
---|
"Munsta"....Hmmmm..hetkinen.....Jooo,nyt mä taidan päästä kärryille... Tää on varmaankin tämän Virven veli tai muu sukulainen. Otetaanpas vielä yhden pisteen vihje, ei tämä vielä tälläkään ihan auennut. Munsta on arhementoa, joka on nettisiansaksaa, joka on syntynyt kiireen sekä laiskuuden yhdistelmästä. Munsta = Minusta = Minun mielestäni. Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä. |
fifehole 11.02.2008 12:02:53 | |
---|
Munsta on arhementoa, joka on nettisiansaksaa, joka on syntynyt kiireen sekä laiskuuden yhdistelmästä. Munsta = Minusta. No kyllähän tuossa aikaa ja vaivaa säästää jos kovasti puhuu itsestään. ;) Head for an eye |
markkuliini 11.02.2008 12:13:07 | |
---|
Munsta on arhementoa, joka on nettisiansaksaa, joka on syntynyt kiireen sekä laiskuuden yhdistelmästä. Munsta = Minusta. Kiitos vinkistä. Hetki on pakko miettiä vielä.. Vedetäänpäs lankoja yhteen... Munsta on siis Hemmo, ja Virvehän oli se laulaja...Siis Sata salamaa jne. Kyllä te tiedätte. Ja nyt siis tiedetään se, että Munsta on myös Arhemento..... Hei! Nyt tiedän! Tää olikin lopulta yllättävän looginen. :) Hemmo Arhemento ja Virve Arhemento. Mies ja vaimo. Hei, onneksi olkoon! Hetki tossa meni, mutta sitten muistin, että tietenkin Virvellä on ollut julkisuudessa käytössä erillinen taiteilijasukunimi. "Kun sata aurinkoo meille paistaa, ja laiva valmis on nousemaan, minä turvaan vien tämän rakkauden, ja me löydämme uuden maan." Onnea vielä nuorelle parille! :) ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
hemmo 11.02.2008 12:18:38 | |
---|
Kiitos vinkistä. Hetki on pakko miettiä vielä.. Vedetäänpäs lankoja yhteen... Sähän oot nero. Sun menestys pitää estää keinolla millä hyvänsä. Sulta ostettu 14 Wuhan olikin ihan tylsä. Annoin kaverille. Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä. |
lkx 11.02.2008 12:56:38 | |
---|
Tää on ollu taas pitkiin aikoihin parasta tää räkkitaistelu. Mullekin on kamamäärän takia ehdoteltu räkkiä monet kerrat, mutta kun irrottelen isosta setistä moposettiä usein, niin en ole hommannut. Sitä paitsi, nykyisen asettelun säilyttäminen olisi todennäköisesti melkoisen taistelun takana, ja pitäisi päästä puotiin rakentamaan räkkisysteemit - ei mitn järkeä. Sen sijaan ajattelin vaihtaa ständit jossain vaiheessa näihin Taman uusimpiin Roadpro-malleihin - ne hampaattomat tiltterit on vaan niin helkutin kätevät. Seuraavaks vois kai sit vaihtelun vuoks tapella taas aiheesta yks bassari ja tuplis, vai kaks bassaria! :D Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Kailis 11.02.2008 13:03:32 | |
---|
"Seuraavaks vois kai sit vaihtelun vuoks tapella taas aiheesta yks bassari ja tuplis, vai kaks bassaria! :D" Olen täsmälleen samaa mieltä, kyllä bassari ja pedaali pitää olla. |
Rumpukapulat 11.02.2008 13:29:26 | |
---|
...ja pedaali pitää olla. Mutta pitääkö pedalissa olla puu, huopa vai muovinuija? Mitä terästä sen täytyy olla? Vai kaikki yhdessä? Voiko nuijassa käyttää purkkaa ettei tule reboundia? Mun mielestä te olette väärässä ja minä oikeassa joka tapauksessa. |
Jaska 11.02.2008 15:01:16 | |
---|
saisko vaikka jotai kuvia välillä häh Se on jännä kun joskus täällä menee nuo väittelyt ja mielipiteitten perustelut kiihkouskoivaisuuden kaltasiksi. |
Kailis 11.02.2008 15:23:13 | |
---|
saisko vaikka jotai kuvia välillä häh Se on jännä kun joskus täällä menee nuo väittelyt ja mielipiteitten perustelut kiihkouskoivaisuuden kaltasiksi. Sanoo mies joka dissaa Hal Blainen settiä =D |