![]() 06.10.2009 14:30:46 | |
---|---|
hollmi-5: Taman toimitus tilauksesta kestää kuukausia, joten on siinä aikaa raapia rahat kasaan, kun on päättänyt vaikkapa tomin tilaamisesta. Kannattaa muistaa myös että jos haluaa ne kaikki tomit samalla värillä niin joko tilaa jotain perusvarmaa maalia (mustaa?) pintaan tai kaikki pöntöt kerralla. Ei olisi ensimmäinen kerta kun Taman värikartat menevät uusiksi... No one prayed for Sodom | |
![]() 06.10.2009 19:11:24 | |
Conrad Lant: Kannattaa muistaa myös että jos haluaa ne kaikki tomit samalla värillä niin joko tilaa jotain perusvarmaa maalia (mustaa?) pintaan tai kaikki pöntöt kerralla. Ei olisi ensimmäinen kerta kun Taman värikartat menevät uusiksi... Eikä kannata liian pitkälle venyttää lisäosien tilausta. Mallistot kun voivat välissä muuttua tai ainakin osat (esim. ripustimet). Tämä tosin on ongelma merkillä kuin merkillä. Malleja tulee ja menee. | |
![]() 31.10.2009 00:54:07 | |
Onko kokemusta Kirchoffin koivurunkoisista Antique-seteistä ? Olis mahdollinen investointi budjettiluokan settiin ja soundstoren sivuilla löytyy suht edullisia vermeitä... ja kokemuksia ? Joo, ei näillä kuuhun mennä, mutta... | |
![]() 26.11.2009 15:42:24 | |
Osaako joku kertoa jotain Gretschin New Classic-sarjasta. Onko ne tehty Usa:ssa vai jossain Aasiassa? | |
![]() 26.11.2009 17:17:24 | |
luolamies5: Osaako joku kertoa jotain Gretschin New Classic-sarjasta. Onko ne tehty Usa:ssa vai jossain Aasiassa? Ei ne taida olla made in USA. Hinnat ovat kolmasosa jenkkisettien tasosta. Vaikka missään ei erikseen mainita valmistusmaata näissä, on jenkkipeleissä näköjään aina Gretsch USA -maininta. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 21.01.2010 09:32:46 | |
Kysymys Starclassicia tunteville: olen saanut hyvän tarjouksen performer bubinga -setistä, ja tarjoavat mulle siihen saman sarjan 14' snarea hintaan 250.- ...onko tuo mielestänne kohtuullinen hintapyyntö? Itselläni on jo hyvä snare, mutta periaatteessa varasnarelle olisi tilaa. Starclassicin snarethan soundaa "ihan ok", mutta nyt kyseessä onkin enemmän hinta-laatu -suhde. Eli mitä mieltä, kannattaako ottaa kakkossnareksi vai säästänkö mieluummin tuon 250 egeä parempaan tarkoitukseen? Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) | |
![]() 05.03.2010 16:49:12 | |
oon ihmetelly kun en oo Taman Rockstar DLX 22" basarista saanu muutakun pahvilaatikkomaista tuhnua irti. Kokeilin kaverin Pearl Targettia - jonkaa koosta en oo ihan varma mutta taitaa olla 20 tai 18 - mutta tömis heti niin maan perhanasti. muitakin pöölejä kun oon kokeillu niin kuulosta paljon paremmalta ku mikään taman basari mitä oon kokeillu. Sanokaas ny joku oikee rumpali että mikä niissä Tamoissa oikein mättää? | |
![]() 05.03.2010 17:59:41 | |
jpkupi: oon ihmetelly kun en oo Taman Rockstar DLX 22" basarista saanu muutakun pahvilaatikkomaista tuhnua irti. Omistin muinoin samanlaisen ja taidan itse asiassa soittaa juuri sillä tuossa omassa kuvassa. Sanokaas ny joku oikee rumpali että mikä niissä Tamoissa oikein mättää? En ole oikeaa rumpalia nähnytkään mutta sanon silti että paska viritys, paskat kalvot tai liikaa demppiä. (Tai epätodennäköisimmässä tilanteessa tukkoon dempattu huone.) No one prayed for Sodom | |
![]() 09.03.2010 13:25:59 | |
luolamies5: Osaako joku kertoa jotain Gretschin New Classic-sarjasta. Onko ne tehty Usa:ssa vai jossain Aasiassa? Taiwanissa. Siellä tehdään ymmärtääkseni nykyään myös USA customien rautaosat. | |
![]() 26.03.2010 22:31:25 | |
Terve Voisko joku tehä vertailun tosta Pearl vision setistä millanen se on, ois tosi kiva tietää, ja se olisi tosi tärkeää mulle, kiitos. | |
![]() 26.03.2010 22:37:24 | |
luukasa73: Terve Voisko joku tehä vertailun tosta Pearl vision setistä millanen se on, ois tosi kiva tietää, ja se olisi tosi tärkeää mulle, kiitos. No minä vertailen! Hinta/laatu-suhde kohdallaan. Nätin näköiset. Soundit on hintaluokassaan oikein hyvät. Sen verran vertasin hintaluokassa, että musaliikkeessä oli saman hintaiset ja hiukan kulahtaneet Sonorin 90-lukulaiset Performerit ja Visionit. Visionit voitti ulkonäkövertaulun 8-6 ja Sonor soundivertailun 9-6. Eli sama hinta käytetyssä voittaa soundissa ja jälleenmyyntiarvossa. Vision ulkonäössä. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 26.03.2010 23:15:15 (muokattu 26.03.2010 23:22:59) | |
ddrum54 Voisiko se I.S.S. vääntää sen vanteen? Sitähän se tekee. On taas semmoinen osa, mikä on aivan liian helppo vääntää urhotiukalle. Fiksumpi antaa periksi, tässä tapauksessa vanne. Mää varmaan hyppään aiheesta jotenki mutta ois kiva tietää. mitäs sitte pitää tehä ku vanne menee?? eikö I.S.S juttua voi vaihtaa mihinkään muuhun?? ja eikö remon kalvoja voi käyttää näissä?? | |
![]() 27.03.2010 16:16:56 (muokattu 27.03.2010 16:21:18) | |
luukasa73: Mää varmaan hyppään aiheesta jotenki mutta ois kiva tietää. mitäs sitte pitää tehä ku vanne menee?? eikö I.S.S juttua voi vaihtaa mihinkään muuhun?? ja eikö remon kalvoja voi käyttää näissä?? I.s.s. vääntää kyllä pitemmällä aikavälillä vannetta, ainakin omien kokemuksien mukaan. Sitä voi hiukan ehkäistä siten, ettei väännä liian tiukalle niitä koukun ruuveja, joilla i.s.s. kiinnittyy vanteeseen. I.s.s. systeemin voi vaihtaa vaikka rimsseihin tai Pearlin Optimountteihin. Tai jos porakone pysyy vähänkin lapasissa niin jurauttaa sen tomimountin suoraan rummun kylkeen, eipähän tarvitte ottaa ressiä enää mistään kellutushömpistä=) I.s.s. ei rajoita kalvovalintoja mitenkään. Sen kanssa voi käyttää Evansseja ja Remoja vaikka huhupuheet mukamas muuta väittäisivätkin. E: Hollmi tuossa hyvän viestin laittoikin jo näistä Visioneista. Omien kokemuksieni mukaan Vision sarja on ihan laadukasta tavaraa ja soundit perushyvät ja muutenkin toimivat, mutta kyllä tuokin vajaa 1000 euroa, mitä noista joutuu uutena pulittamaan, kannattaa ehdottomasti sijoittaa parempiin käytettyihin. Jos uudet haluat välttämättä, niin anna mennä sitten vaan. Et tule kyllä pettymään Visioneiden kanssa, näin uskallan vähän luvata. Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi. | |
![]() 09.04.2010 10:16:53 (muokattu 09.04.2010 10:22:40) | |
Conrad Lant: Omistin muinoin samanlaisen ja taidan itse asiassa soittaa juuri sillä tuossa omassa kuvassa. En ole oikeaa rumpalia nähnytkään mutta sanon silti että paska viritys, paskat kalvot tai liikaa demppiä. (Tai epätodennäköisimmässä tilanteessa tukkoon dempattu huone.) oon yrittäny virittää sitä miljoonalla eri tavalla, vaihtanu demppiä, ottanu dempit pois, kokeillu umpunaisella- reiällisellä- ja kokonaan ilman etukalvoa mutta en saa kunnollista ääntä ilmoille. samassa tilassa soitettua Pearl Target basariin ei tarvinnu ku pistää ehjät kalvot ja johan alko tömisemään. iloman mitäänsen suurempia virityksiä. se on vielä kaikenlisäksi pienempi halkaisijaltaan mutta soi 123 kertaa tymäkämmin??? ... ja tuntuma on kieltämättä hieman erilainen ... koosta johtuen luulisin. ei pomppaa nuijat ihan yhtä terhakasti. | |
![]() 19.05.2010 13:51:09 | |
jpkupi: oon yrittäny virittää sitä miljoonalla eri tavalla, vaihtanu demppiä, ottanu dempit pois, kokeillu umpunaisella- reiällisellä- ja kokonaan ilman etukalvoa mutta en saa kunnollista ääntä ilmoille. samassa tilassa soitettua Pearl Target basariin ei tarvinnu ku pistää ehjät kalvot ja johan alko tömisemään. iloman mitäänsen suurempia virityksiä. se on vielä kaikenlisäksi pienempi halkaisijaltaan mutta soi 123 kertaa tymäkämmin??? ... ja tuntuma on kieltämättä hieman erilainen ... koosta johtuen luulisin. ei pomppaa nuijat ihan yhtä terhakasti. Kokeiles tätä: - Kalvoiksi vaimennusrenkaalla varustettu 1-kerroskalvo esim Powerstroke 3 - Aseta kalvot huolellisesti paikoilleen. - Paina kämmenellä keskelle kalvoa ja kiristä viritysruuveja tasaisesti kunnes rypyt häviävät. Itse laitan lyöntikalvon alareunaa vasten rummun sisälle pienen tyynyn tai rullatun pyyhken, tämä vaikuttaa nuijan pomppuun ja demppaa sopivasti sointia. | |
![]() 06.07.2010 13:25:04 | |
Onko bassorummun vanteen materiaalilla vaikutusta basarin saundiin vai onko se vain ulkonäöllinen seikka? Uudet vanteet basariini nimittäin tarvitsisin ja metalliset saisi muutaman kympin halvemmalla... | |
![]() 07.07.2010 23:30:55 | |
Mielestäni basarin viritys on aika tärkeä.Viisteet on alla hyvän kalvovalinnan.Tosin kuka mitäkin haluaa.Minä menen alta riman ja käytän trigattua peliä.Soundi on hyvä ja ei vie tilaa. Vaikea.Mutta varma! | |
![]() 14.07.2010 13:55:26 | |
onko kaikki millenium mekkiset rumpu kamat surkeita vai onko esim. ständit ihan hyviä????? | |
![]() 14.07.2010 15:00:38 | |
drummer96: onko kaikki millenium mekkiset rumpu kamat surkeita vai onko esim. ständit ihan hyviä????? Paksua vaahterakeppiä olen ostanut, hintaansa nähden halpa on. Ei yhtä hyvä kuin viisi kertaa enemmän maksavat, muttei missään nimessä viittä kertaa huonompi. Ihan hyvin paukuttaa. | |
![]() 14.07.2010 15:07:24 | |
drummer96: onko kaikki millenium mekkiset rumpu kamat surkeita vai onko esim. ständit ihan hyviä????? Mä jättäisin Milleniumin rumputelineet mielummin kauppaan. Tietysti kun kyse on uudelleenbrändätystä kaukoidänkamasta, niin onhan siellä jotkut tarvikkeet samaa kamaa kuin merkkituotteetkin (esim. Millenium-kitaraständit oli ainakin joku vuosi sitten Warwickia), mutta rumpuhardwaresta ei ole hyviä kokemuksia. Laadukasta hardwarea ostamalla ei tarvitse olla vaihtamassa välttämättä koskaan, vaikka ympäriltä rummut ja symbaalit vaihtuisikaan. Runsaasti keikkailevalla ammattilaisella tilanne saattaa toki olla eri roudaamisesta aiheutuvan kulumisen takia, mutta harrastelijalle tilanne on tämä. Itse ostaisin joko Taman Roadpro-sarjan tai Yamahan 700- tai 800-sarjan telineitä (ja olen ostanutkin, noista hyviä kokemuksia siis) siitä huolimatta että hintaa on jokunen kymppi enemmän. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)