Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 524 25 26 27 28122 123 124 125 126
Velli
02.05.2010 12:18:16
south_of_heaven: Nojoo, mutta tarkoitin Yamahan high-endimpää customia, johon olen ainakin ymmärtänyt että Oak kuului myös.

Tänään kun tutustuin aiheeseen, niin noi näyttäisi olevan melko äärimmäinen mielipiteiden jakaja, toiset sanoo että helvetin hyvä soundi ja toiset että soundi on kolkko. Mitä tarkalleen tarkoittaa toi "pahinta kuraa"? Et pidä soundista, vai onko niissä muutakin väärin?

Tekisi mieli jotkut hyvät jammut hankkia, ehkä se kannattaa mieluummin hankkia jotkut hyvät birch customit tai recording customit, jos noita ei kerran pääse itse kokeilemaan missään, semminkin kun valmistus on lopetettu.

Onko siis Oakienkin valmistus lopetettu? Itse epäilin Rydeeniä tuossa aiemmassa viestissäni.

Mun mielestä kaikki Yamaha setit ovat tekniseltä toteutukseltaan erittäin hyviä, eikä laadussa ole sen puoleen mitään vikaa, päinvastoin. Oakien soundista en vain pidä pätkääkään. Niissä on niin kova ja kolkko soundi, että aina ahdistaa kun joutuu kyseisen sarjan pönöillä kolaamaan. Ostin joskus jopa itsekin yhden Oak Custom setin kun luulin saavani soundin kuriin perehtymällä pönttöihin hieman lähemmin. En saanut, joten vajaan puolen vuoden käytön jälkeen lähti setti kiertoon.

Sarja jakaa melko tehokkaasti mielipiteitä, kuten jo totesitkin. Toiset pitävät ja toiset eivät. Omasta mielestäni melkein kaikki Yamahan sarjat ovat johonkin tarkoitukseen hyviä, paitsi Oakit. Jokaiseen tarpeeseen löytyy Yamahalta varmasti parempi setti kuin Oak Custom.
Epämuusikko
02.05.2010 13:55:05
Juu ei Oakit sääh lol.

Kyllä niillä saa itsensä kuuluviin, mutta kylmää on kyyti. Esim. Recording Customeita saa käytettynä samaan hintaan.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
jussimi
02.05.2010 14:23:15
south_of_heaven: Nojoo, mutta tarkoitin Yamahan high-endimpää customia, johon olen ainakin ymmärtänyt että Oak kuului myös.

Tänään kun tutustuin aiheeseen, niin noi näyttäisi olevan melko äärimmäinen mielipiteiden jakaja, toiset sanoo että helvetin hyvä soundi ja toiset että soundi on kolkko. Mitä tarkalleen tarkoittaa toi "pahinta kuraa"? Et pidä soundista, vai onko niissä muutakin väärin?

Tekisi mieli jotkut hyvät jammut hankkia, ehkä se kannattaa mieluummin hankkia jotkut hyvät birch customit tai recording customit, jos noita ei kerran pääse itse kokeilemaan missään, semminkin kun valmistus on lopetettu.

Tykkään oakeistan tosi paljon. Tykkään myös mapleistani. Makuasjoeta sano koera. Käy tyyppaamassa.
south_of_heaven
02.05.2010 14:32:57
Kiitoksia.

Noita ei kovinkaan parane sitten säkissä ostaa. Mutta voi olla että mieluiten kuitenkin hankkisin Yamahalta RC:t. Lähinnä tässä oottelen tonne torille jotain laatusettiä ylipäätään, tällä hetkellä siellä ei paljoa yli tonnin settejä liiku.

Tässä ketjussa kun ollaan, niin mitähän suomalaisia suuria rumpufoorumeita mahtaa olla olemassa, jossa mahdollisesti jopa on omat myyntiosionsa? Rumpu.netin yms olen tsekannut, näytti aika kuolleelta.
http://www.myspace.com/chaotechband
RstoU
02.05.2010 14:36:52
south_of_heaven: Kiitoksia.

Noita ei kovinkaan parane sitten säkissä ostaa. Mutta voi olla että mieluiten kuitenkin hankkisin Yamahalta RC:t. Lähinnä tässä oottelen tonne torille jotain laatusettiä ylipäätään, tällä hetkellä siellä ei paljoa yli tonnin settejä liiku.

Tässä ketjussa kun ollaan, niin mitähän suomalaisia suuria rumpufoorumeita mahtaa olla olemassa, jossa mahdollisesti jopa on omat myyntiosionsa? Rumpu.netin yms olen tsekannut, näytti aika kuolleelta.

Rumpalit.net lienee myös hyvä vaihtoehto. Siellä tosin ei liiku kovin usein varteenotettavaa kampetta, joka jo ei olisi täällä mnetin torilla myynnissä. Jos setin Suomesta haluaa, niin suosittelen laittamaan Torille ostoilmoituksen, tai sitten harrastamaan myytävien settien kyttäilyä. Tai sitte ostat multa Hilitet. :)
south_of_heaven
02.05.2010 14:58:33 (muokattu 02.05.2010 15:01:52)
RstoU: Rumpalit.net lienee myös hyvä vaihtoehto. Siellä tosin ei liiku kovin usein varteenotettavaa kampetta, joka jo ei olisi täällä mnetin torilla myynnissä. Jos setin Suomesta haluaa, niin suosittelen laittamaan Torille ostoilmoituksen, tai sitten harrastamaan myytävien settien kyttäilyä. Tai sitte ostat multa Hilitet. :)

Tattista :) täytynee tässä lähiaikoina iskeä sinne ilmo.

Muuten ehkä voisinkin, mutta toi väri ei oo iha just se mun juttu :( eniten tykkäisin, kun puun syyt näkyisivät pinnasta läpi, nuo peruspinnat rummuissa alkaa olla nähty enkä itselle ensimmäiseen itse hankittuun settiin niin kaipailisi sellaisia.

Varsinkin peruskiiltävät mustat rummut on nykyään aika oksettavan näkösiä mun mielestä, vaikka pääasiassa raskaampaa musaa soitankin...

Aika paljon diggailen just RC:iden perusväristä tummanpunasesta lakkauksesta, ai että... Piti miettiä monta kertaa ludareiden vaihtamista RC:ihin kun joku kaveri täältä tarjosi vaihtoa, mutta onneksi ehti pistää eteenpäin ennenkuin päätin mitään. Aion nimittäin hankkia jotkut laatu-työjuhdat ja säästää ludarit myöhemmälle iälle =D

edit. katohan, noissakin taitaa olla lakattu pinta... Mutta ei ihan sellainen just nappiin. Mutta kattelee nyt vielä, voisihan tuon ottaa harkintaan.
http://www.myspace.com/chaotechband
Speedy
02.05.2010 21:01:24

Mitenkä päin Zildjianeissa menee nuo paksuus luokitukset, esim. crash, thin crash ja mendium crash (ja onko vielä medium thin).. miten menee vaikka ohuemmasta paksumpaan
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
joonama
02.05.2010 21:43:16 (muokattu 02.05.2010 23:30:14)

Speedy: Mitenkä päin Zildjianeissa menee nuo paksuus luokitukset, esim. crash, thin crash ja mendium crash (ja onko vielä medium thin).. miten menee vaikka ohuemmasta paksumpaan

Eri sarjoissa vähän eri lailla. Mutta kevyemmästä kun lähtee, niin thin, medium thin, medium. Sitten on fast ja dark sekä session ja hybrid jotka ovat muotoilulla ja viimeistelyllä eikä niinkään painolla tehtyjä. Nämä siis ulkomuistista A- ja K-osastolta

edit: Piti sitten mennä taas sitä suota katsomaan... Ei ole tosiaan tuo nimeäminen kovin helppoa. Sieltä löytyy rock crash ja pelkkä crash näiden yllämainittujen lisäksi. 20 vuotta sitten olisi ollut muuten helpompaa valinta (pienempi valikoima), mutta silloin ei ollut toivoakaan pystyä itselle ostaa moista. Täytyi vain hekumoida aina kun pääsi sellaisen työpisteen ääreen jossa tuo iso K näkyi pellissä.

edit2: Jäi vaivaamaan ja "hieman" on omakin mielenkiinto yllä. Joidenkin netistä kaivettujen yksilöiden perusteella painot menevät kevyimmästä raskaimpaan jokseenkin näin:

A Custom Fast

Avedis Fast, Avedis Armand Thin

K Custom Dark, K Dark Thin, K Custom Fast, K Custom Hybrid, Armand Med Thin

A Custom "crash", Avedis Thin

K Dark Med Thin, Avedis Med Thin, Avedis Medium

A Custom Medium, A Custom Projection, Avedis Rock
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
zak69
02.05.2010 22:45:33
Eikös tuo projection ole paksuin a-custom kuitenkin??
Ai sä ootkin noin hyvä soittaja....anteeksi sitten. Sun täytyy lähteä toteuttamaan itseäsi kaltaistesi joukkoon....moi!
Kailis
02.05.2010 23:27:08

zak69: Eikös tuo projection ole paksuin a-custom kuitenkin??

Veit jalat suusta.
joonama
02.05.2010 23:29:39 (muokattu 02.05.2010 23:33:05)

No niin, no... Muutan sen tuolla listassa raskaimpaan kastiin. Cymbalsonlyn yksilö oli todellakin kevyt ja MyCymbalissakin Projection oli joillakin grammoilla kevyempi kuin A Custom Medium.

edit: hain "pahimmat" luvut (Cymbalsonly):
17 A Custom Medium Crash _1408 g
17 A Custom Projection Crash _1146 g
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
markkuliini
03.05.2010 00:34:42 (muokattu 03.05.2010 00:35:06)

Eijjole. A custom crashien paksuudet menee firman itsensä mukaan näin:
Fast = paper thin,
ei etumerkintää = thin,
Projection = med.thin,
Medium = medium.

Aika helppo tuolta Zildjian.comista tarkistaa. :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Kailis
03.05.2010 00:41:37 (muokattu 03.05.2010 00:42:38)

Aika jännää. Ne mitä olen käsissäni väännellyt ja kopautellut ovat vaikuttaneet med-thiniä paksummilta. Tai miten mä miellän med-thinin.
markkuliini
03.05.2010 01:31:44

Kailis: Aika jännää. Ne mitä olen käsissäni väännellyt ja kopautellut ovat vaikuttaneet med-thiniä paksummilta. Tai miten mä miellän med-thinin.

Kaikki on suhteellista, ja nuohan (thin/medium thin jne.) ovat vain suuntaa antavia. Kuitenkin noin ne A customien keskenäiset paksuudet on hahmotettavissa.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
hansakemanelius
03.05.2010 10:04:54 (muokattu 03.05.2010 10:05:22)

joonama: No niin, no... Muutan sen tuolla listassa raskaimpaan kastiin. Cymbalsonlyn yksilö oli todellakin kevyt ja MyCymbalissakin Projection oli joillakin grammoilla kevyempi kuin A Custom Medium.

edit: hain "pahimmat" luvut (Cymbalsonly):
17 A Custom Medium Crash _1408 g
17 A Custom Projection Crash _1146 g

Olkoon malli mikä tahansa niin näyttää yksilöiden painot heittävän todella paljon.
Hyvä esim. löytyy meikäläisien K Light Hatseista. Cymbalsonly-sivuilla oleva näyte
on soitettu parilla, jonka yläpelti on 875 g ja alapelti 1313 g. Minun yläpeltini on aika
tarkalleen 1000 g ja alapelti 1200 g, joten soundierossa löytyy.
Samaten oma K-Rideni painaa yli 2600 g ja cymbalsonly-näyte on soitetty 2295 g painavalla pellillä.
Olen pikkuhiljaa oppinut että pitää aina kysyä pellin paino, jos ei peltikauppoja tehdessä pääse itse kyseistä yksilöä testaamaan.
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Kailis
03.05.2010 10:20:45

Oisko kuitenkin enemmän eroja painoissa K-sarjassa?
zak69
03.05.2010 11:09:39
Jännä tuo a-custom homma, mutta uskotaan muita toki kun itse en symbaaleita punnitse. Laidasta laitaan noita ollut itsellä, no ehkä sitten mulla oli se paksumpi yksilö projectionia. Anyway, niinkuin joku totesinkin niin ehkä kannattaa se paino ottaa aina selville.
Ai sä ootkin noin hyvä soittaja....anteeksi sitten. Sun täytyy lähteä toteuttamaan itseäsi kaltaistesi joukkoon....moi!
hansakemanelius
03.05.2010 12:00:31

Kailis: Oisko kuitenkin enemmän eroja painoissa K-sarjassa?

Kyllä A Customeissa on ollut myös paljon heittoa.
markkuliini
03.05.2010 12:05:05

Kyllä Zildjianin kaikissa sarjoissa on painoheittoja. Toisaalta hyvä juttu siksi, että aina löytää mieluisia symbaaleja kunhan vain etsii. Mutta toisaalta sokkona ostaminen on riskaabelia, ellei ole paino tiedossa.
Itse olen tykännyt tästä. Eipähän ole joka jannulla identtisiä peltejä ja sen "oman soundin" etsiminen on ollut antoisaa ja opettavaista.
hansakemanelius
03.05.2010 12:54:48 (muokattu 03.05.2010 13:55:25)

markkuliini: Kyllä Zildjianin kaikissa sarjoissa on painoheittoja. Toisaalta hyvä juttu siksi, että aina löytää mieluisia symbaaleja kunhan vain etsii. Mutta toisaalta sokkona ostaminen on riskaabelia, ellei ole paino tiedossa.
Itse olen tykännyt tästä. Eipähän ole joka jannulla identtisiä peltejä ja sen "oman soundin" etsiminen on ollut antoisaa ja opettavaista.

Ihan ok tuo painojen erilaisuus nyt kun olen ymmärtänyt homman. Vuosien varrella on tullut tehtyä muutamia turhia ostoksia, mutta ne ovat sitten saaneet mennä kiertoon. Tämän takia nuo K Light Hatsitkin ovat myynnissä. Ei niissä mitään vikaa ole, ne ovat hyvät medium-paksuiset haitsut, mutta minä etsiskelen ohuempia, tai lähinnä sellaista paria jossa yläpelti olisi selvästi ohuempi.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=415824
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)