Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5247 248 249 250 251311 312 313 314 315
Speedy
19.05.2015 16:36:55

Musahullu98: Kiitoksia kommenteista! Itsellä tosiaan tomeissa emperorit, basaria virppaa en muista mitkä on. Ihan tulevaa ajatellen kusasin kun kalvot on jo aika käytetyt, mutta vielä soittokelpoiset.

Kokeilemallahan se oma suosikki löytyy, ja ajan kanssa.. Jos vaan yhtään siltä tuntuu niin suosittelen kyllä testaamaan eri kalvoja, siitähän sitä sitten oppii.. Onpahan sitten kuitenkin joku kotipesä mihin palata..=)
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
jazzmies
19.05.2015 17:56:30
hollmi-5: Remoilla saa homman aina toimimaan.

Remoilla homma toimii tiettyyn pisteeseen saakka.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Speedy
19.05.2015 19:26:31

jazzmies: Remoilla homma toimii tiettyyn pisteeseen saakka.

Eikö ne toimi tulevaisuuden rumpujen kanssa? :)
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Musahullu98
19.05.2015 20:06:06
Speedy: Kokeilemallahan se oma suosikki löytyy, ja ajan kanssa.. Jos vaan yhtään siltä tuntuu niin suosittelen kyllä testaamaan eri kalvoja, siitähän sitä sitten oppii.. Onpahan sitten kuitenkin joku kotipesä mihin palata..=)

Kyllä, juurikin näin! :)
Ei myönnetä mitään, syytetään mediaa!
hollmi-5
19.05.2015 21:00:30
jazzmies: Remoilla homma toimii tiettyyn pisteeseen saakka.

Juu. Loppuun saakka. Siellä se piste on.
Soundit, piuhat ja kajarit.
jazzmies
19.05.2015 21:27:22
hollmi-5: Juu. Loppuun saakka. Siellä se piste on.

Joo. Piste tulee siihen kalvon keskelle nopeasti. Ihan hyvä-äänisiä kalvoja, mutta kalvoina ei hääppöisiä.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
markkuliini
19.05.2015 21:35:03 (muokattu 19.05.2015 21:37:07)

Mä nyt en sittenkään tiedä onko se "oman" merkin parasta mahdollista mainostamista, jos silleen epämääräisen laiskasti vaan disauttaa muita merkkejä.

Nyt on vaan sellainen fiilis, että on ajateltu että "hitsi joku taas kehuu jotain merkkiä mitä F-musiikki ei edusta, joten pitää äkkiä vähän laiskasti disauttaa."
Perusteluita nyt, jotain konkreettista pöytään tai muuten tuo jää vaan turhaksi nettiroskaksi. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
19.05.2015 21:39:17 (muokattu 19.05.2015 21:47:29)
markkuliini: Mä nyt en sittenkään tiedä onko se "oman" merkin parasta mahdollista mainostamista, jos silleen epämääräisesti vaan disauttaa muita merkkejä.
Nyt jotain konkreettista pöytään tai muuten tuo jää vaan turhaksi nettiroskaksi. :)

En saa palkkaa tai alennusta mistään mielipiteestäni. Nämä on omia kokemuksiani, joita jaan. Tällä kokemuksella Remo on jäänyt: helppo, varma ja minulle parassoundinen kalvo.
markkuliini
19.05.2015 21:41:18

hollmi-5: En saa palkkaa tai alennusta mistään mielipiteestäni. Nämä on omia kokemuksiani, joita jaan. Tällä kokemuksella Remo on jäänyt: helppo, varma ja minulle paras soundinen kalvo.

Joo, samat kokemukset mullakin Remosta.
Jazzmiehen kirjoitukseen mä tuolla omalla siis viittasin, ihan vaan varmistan.
hollmi-5
19.05.2015 21:46:38
markkuliini: Joo, samat kokemukset mullakin Remosta.
Jazzmiehen kirjoitukseen mä tuolla omalla siis viittasin, ihan vaan varmistan.

Ymmärsin kirjoituksesi pointin.
jazzmies
19.05.2015 21:57:52
markkuliini: Perusteluita nyt, jotain konkreettista pöytään tai muuten tuo jää vaan turhaksi nettiroskaksi. :)

Minun käyttööni Aquarianit toimivat parhaiten. Hieman oli alussa totutteleminen, kun se tuttuus oli poissa. Aquarianin atakki on hieman keskialuevoittoisempi kuin Remon "läps". Atakin jälkeinen decay on pitkä, melodinen ja musikaalisen. Ylipäätänsä Aquarianien EQ:ssa on tukevuutta ja äänenvärissä hienostuneisuutta. Myös viritettävyys ja vanteen istuvuus on Aquarien vahvuutta.
jabajee
19.05.2015 22:13:45
jazzmies: Minun käyttööni Aquarianit toimivat parhaiten. Hieman oli alussa totutteleminen, kun se tuttuus oli poissa. Aquarianin atakki on hieman keskialuevoittoisempi kuin Remon "läps". Atakin jälkeinen decay on pitkä, melodinen ja musikaalisen. Ylipäätänsä Aquarianien EQ:ssa on tukevuutta ja äänenvärissä hienostuneisuutta. Myös viritettävyys ja vanteen istuvuus on Aquarien vahvuutta.

Onko tämä mallikohtainen ominaisuus, vai kattaako analyysi kaikkia malleja?
Osaatko sanoa millä tavalla Aquarianit eroaa Remoista, että näihin ominaisuuksiin on päästy? Valmistustekniikka, materiaali, jne?
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
markkuliini
19.05.2015 22:24:44 (muokattu 19.05.2015 22:26:58)

jabajee: Onko tämä mallikohtainen ominaisuus, vai kattaako analyysi kaikkia malleja?
Osaatko sanoa millä tavalla Aquarianit eroaa Remoista, että näihin ominaisuuksiin on päästy? Valmistustekniikka, materiaali, jne?

Mun mielestä se atakin/transientin selvästi matalammalla olo on ollu ihan kaikissa kokeilemissani Aquarianin malleissa läsnä, ja johtuu varmaan siitä muoviseoksesta.
Itse en pääasiassa tykkää siitä ominaisuudesta, Remot tuntuu ja soundaa mun korvaan paremmalta. Aquarianit on ihan ok silloin jos viritän tomikalvot korkealle, jolloin se atakkikin nousee käytännölliselle korkeudelle. Eli Aquarianin kalvot toimivat mulle jos vaan saan virittää ylös. Ja bassarikalvoissa on ollut ihan hyvä meno, joissa se atakin korkeus ei ole ihan niin justiinsa.
Sustainissa en ole huomannut hirveästi eroa.
Aquarianit on nätisti sanottuna pyöreämmän ja softimman kuuloisia kalvoja, rumasti sanottuna epäselviä tuhnukoita.

Eniten kokemusta snare ja bassarikalvoista, tuplakerroskalvoista taas ei juurikaan.
Kailis
19.05.2015 22:52:45

Voidaan ehkä todeta että levymyyntiin ei paljoa vaikuteta kalvovalinnoilla jos noista kolmesta merkistä puhutaan. Mä tulisin toimeen millä tahansa. Remosta siirryin pois kun niillä oli huono hetki ja pinnoitteet irtoilivat. Kokeilin Aquariania ja jäin sille tielle. Evansista olen ollut aistivinani tietyn muovisuuden vaikka nekin ovat laadukkaita nahkoja.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
hansakemanelius
20.05.2015 09:21:51 (muokattu 20.05.2015 10:02:21)

Onhan näissä kahdessa setissä eri rungot mutta voiko hintaero olla noin suuri?
Vai onko kyseessä vain myyjien oma käsitys niiden arvosta?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1005831

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1006071

... ja että tuossa kalliimmassa setissä on virveli mukana.....
It's not your age, it's your attitude !
hansakemanelius
20.05.2015 09:47:56 (muokattu 20.05.2015 09:48:17)

Kailis: Voidaan ehkä todeta että levymyyntiin ei paljoa vaikuteta kalvovalinnoilla jos noista kolmesta merkistä puhutaan. Mä tulisin toimeen millä tahansa. Remosta siirryin pois kun niillä oli huono hetki ja pinnoitteet irtoilivat. Kokeilin Aquariania ja jäin sille tielle. Evansista olen ollut aistivinani tietyn muovisuuden vaikka nekin ovat laadukkaita nahkoja.

Remolla oli tosiaankin ongelmia pinnoitteen kanssa muutama vuosi sitten.
Varsinkin 50-vuotisjuhlakalvoista pinnoite irtosi parin keikan jälkeen.
Nyt näyttää tilanne kuitenkin parantuneen. Olen tomeissa ja bassarissa käyttänyt
sekä Remoa että Aquariania mutta jostain syystä päädyn aina Remoon virvelin kohdalla.
Ambassador vaan soundaa parhaimmalta. Tämä ihan subjektiivinen mielipide :)
It's not your age, it's your attitude !
markkuliini
20.05.2015 10:12:19

hansakemanelius: Onhan näissä kahdessa setissä eri rungot mutta voiko hintaero olla noin suuri?
Vai onko kyseessä vain myyjien oma käsitys niiden arvosta?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1005831

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1006071

... ja että tuossa kalliimmassa setissä on virveli mukana.....

Toinen oli Sonorin kallein tai ainakin ihan sieltä kalleimmasta päästä ja toinen Sonorin halvin setti.
hollmi-5
20.05.2015 11:31:14
markkuliini: Toinen oli Sonorin kallein tai ainakin ihan sieltä kalleimmasta päästä ja toinen Sonorin halvin setti.

Signaturesetti maksoi kuusinkertaisesti Performerin vastaavan setin verran.
Kefiiri
20.05.2015 11:34:43
Tavallaan tosiaan ihmetyttää miten noita Sonorin Performereita aina myydään noin halvalla. Mikä niissä on kehnompaa kuin paremmissa Saksan malleissa?
En ole musiikin asiantuntija.
hollmi-5
20.05.2015 14:28:34
Kefiiri: Tavallaan tosiaan ihmetyttää miten noita Sonorin Performereita aina myydään noin halvalla. Mikä niissä on kehnompaa kuin paremmissa Saksan malleissa?

Rautaosasto on yksinkertaisempaa. Lugeista puuttuu tunesafet, telineistä kaikki hifiominaisuudet ja rungot ovat perusvärisiä ilman eksoottisia viiluja ja värit olivat wrappia, kun kalliimmissa oli maali tai eksoottinen viilu. Työnlaatu on viimeistelyn osalta karkeampaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)