ramzuz 22.12.2009 18:59:29 | |
---|
No voi herran jumala, luitko edes kysymystä, kun olit niin innoissaan päästessäsi taas minulle jotain Staggeista ja ohuista symbaaleista laukomaan?? Suoraansanottuna sun avautumisias joka asiaan on mukava seurata, joten hyvä avautua sullekkin välillä. Sitä paitsi vastasin kommenttiisi, että Myra kolisee eikä tee muuta. Mun mielestä ne on erittäin hyvät raskaat haitsut. Kysyjälle en edes vastannut vaan sun avautumiseesi edelliselle kirjoittajalle. Kysyjälle voin suositella esim. DH med. haitsuja, jotka mulla on. Tosin itse haluaisin vähän raskaammat, vaikka en olekkaan mikään olantakaa takoja... |
ramzuz 22.12.2009 19:00:30 | |
---|
Kannattaa vähän selailla topikkia taaksepäin eikä tulla suu vaahdossa selittämään... Lähinnä on mukava seurata kaikkea missä kirjottaa MD88... |
moderndrummer88 22.12.2009 19:02:48 | |
---|
ramzuz: Kysyjälle en edes vastannut vaan sun avautumiseesi edelliselle kirjoittajalle. Ja sun vastaus oli se, että ne kolisee? No kerrankin ollaan samaa mieltä. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 22.12.2009 19:04:11 | |
---|
ramzuz: Jep ja ehkä sillä soitetaan jotain kevyempää tai käytetään crashinä. Toinen ride onkin ratakiskoa... "Suhinajazzia mä olisin aina halunnut soittaa..." :P Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
moderndrummer88 22.12.2009 19:05:11 | |
---|
markkuliini: "Suhinajazzia mä olisin aina halunnut soittaa..." :P Turkkusessa ei vaan katota hyvällä niitä jotka haluaa sellaista soittaa... Tulee Super-Ostiksen mafia katkomaan sormet. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
ramzuz 22.12.2009 19:09:16 | |
---|
Ja sun vastaus oli se, että ne kolisee? No kerrankin ollaan samaa mieltä. Mistäs sä sen nappasit? Aivan sama anna kolista vaan. Taidan ostaa 2 myran alapeltiä ja soittaa niillä jotain tosi kevyttä ja kuunella taas pian kehuja hyvästä haitsusoundista. Kuten usein on käynyt kun olen omasta mielestäni väärien peltien kanssa liikkeellä... |
moderndrummer88 22.12.2009 19:11:55 | |
---|
ramzuz: Mistäs sä sen nappasit? Aivan sama anna kolista vaan. Taidan ostaa 2 myran alapeltiä ja soittaa niillä jotain tosi kevyttä ja kuunella taas pian kehuja hyvästä haitsusoundista. Kuten usein on käynyt kun olen omasta mielestäni väärien peltien kanssa liikkeellä... Ja vaikka toiset mun haikoista onkin kohtuullisen ohuet, niin miten se tekee jääviksi minut sanomaan, mikä pelti on niin paksu että se lähinnä kolisee? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
ramzuz 22.12.2009 19:12:57 | |
---|
Turkkusessa ei vaan katota hyvällä niitä jotka haluaa sellaista soittaa... Tulee Super-Ostiksen mafia katkomaan sormet. Kyllä täällä hyvällä katotaan niitä jotka soittaa suhina jazzia ohuilla pelleillä, mutta ei niitä jotka takoo olan takaa rockia niihin samoihin hinajapelteihi ja kaikki on yhtä älämölö suhinaa mistä ei saa mitään selvää... |
moderndrummer88 22.12.2009 19:19:11 | |
---|
ramzuz: Kyllä täällä hyvällä katotaan niitä jotka soittaa suhina jazzia ohuilla pelleillä, mutta ei niitä jotka takoo olan takaa rockia niihin samoihin hinajapelteihi ja kaikki on yhtä älämölö suhinaa mistä ei saa mitään selvää... Entäpä jos ei ole varaa ostaa _laadukkaita_ peltejä useampaa satsia :) Eikö olisi parempi ostaa sellaiset pellit, joilla kuitenkin hoitaa kunnialla pienemmätkin keikkapaikat ja useamman kirjon musiikkityylejä? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 22.12.2009 19:19:45 (muokattu 22.12.2009 19:20:08) | |
---|
ramzuz: Kyllä täällä hyvällä katotaan niitä jotka soittaa suhina jazzia ohuilla pelleillä, mutta ei niitä jotka takoo olan takaa rockia niihin samoihin hinajapelteihi ja kaikki on yhtä älämölö suhinaa mistä ei saa mitään selvää... Meitsi soittaa monesti "olan takaa rokkia" 22" Constantinople light ridella. Hyvin toimii! Eikä ole muuten suhinaa vaan kohinaa ja jopa rähinää. Musta sellainen sihinäisempi rokkisuhina on enempi hinaajahommaa. Matalemmassa soundissa on enemmän munaskua mutta ilman turhaa pepaa. :) x 1000 Mutta joo, ohuet symbaalit vaatii hyvän tatsin, ettei soundi lähde karkaamaan. Niitä pitää ikävä kyllä opetella soittamaan. Paksuista symbaaleista kuka vaan saa sen saman pingin kyllä irti. Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
moderndrummer88 22.12.2009 19:22:18 (muokattu 22.12.2009 19:27:44) | |
---|
markkuliini: Meitsi soittaa monesti "olan takaa rokkia" 22" Constantinople light ridella. Hyvin toimii! Eikä ole muuten suhinaa vaan kohinaa ja jopa rähinää. Juuri näin... Itsellä ajaa samaa virkaa tuo 22" Istanbul Mehmet E: Kun ei ollut käsillä Constantinoplea, silloin kun 22" rideä olin hommaamassa. Ehkä parempikin niin, nyt kun pääsi ekaa kertaa nauhotettuna kuulemaan koko satsia, niin hyvin soundaavat yhteen. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
ramzuz 22.12.2009 19:42:56 | |
---|
Mutta joo, ohuet symbaalit vaatii hyvän tatsin, ettei soundi lähde karkaamaan. Niitä pitää ikävä kyllä opetella soittamaan. Paksuista symbaaleista kuka vaan saa sen saman pingin kyllä irti. Kummasti usein huomaan sen kun ohut ride ei kuulu eikä erotu kovan soiton keskeltä. Se katoaa. Ja paksun riden soittaminen saattaa olla harvinaisen moni puolista. Kattokaapa esim. Shane Gaalaas niminen herra. Mut edelleen soittakaa niillä ohuilla pelleillänne, minä soitan paksuilla... Silti ei tarvitse ilmoittaa että paksut pellit vaan kolisee, ja ohuet on ainoat oikeat. |
markkuliini 22.12.2009 19:48:45 | |
---|
ramzuz: Mut edelleen soittakaa niillä ohuilla pelleillänne. Kiitti. Huh miten oon helpottunu... :) Silti ei tarvitse ilmoittaa että paksut pellit vaan kolisee, ja ohuet on ainoat oikeat. Minähän en ole niin sanonut. Mutta kakkaa alkaa osumaan tuulettimeen heti jos ohuita peltejä aletaan hinaajapelleiksi kutsumaan. :D Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
ramzuz 22.12.2009 19:56:19 (muokattu 22.12.2009 19:56:45) | |
---|
Minähän en ole niin sanonut. Mutta kakkaa alkaa osumaan tuulettimeen heti jos ohuita peltejä aletaan hinaajapelleiksi kutsumaan. :D Pyydän nöyrästi anteeksi että yleistin... Mutta enemmän hinaajaa niissä ohuissa on kuin paksuissa... :) |
moderndrummer88 22.12.2009 20:07:43 (muokattu 22.12.2009 20:12:29) | |
---|
Entäpä jos ei ole varaa ostaa _laadukkaita_ peltejä useampaa satsia :) Eikö olisi parempi ostaa sellaiset pellit, joilla kuitenkin hoitaa kunnialla pienemmätkin keikkapaikat ja useamman kirjon musiikkityylejä? Niin edelleen tähän kysymykseen kaipaisin vastausta... E: Silti ei tarvitse ilmoittaa että paksut pellit vaan kolisee, ja ohuet on ainoat oikeat. Kukas näin on ilmoittanut? E2: No toisaalta, sinähän ne hinaajat puheeksi ensin otit... krhm. :P Siitä puhe mistä puute ;) "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 22.12.2009 20:09:27 | |
---|
ramzuz: Pyydän nöyrästi anteeksi että yleistin... Mutta enemmän hinaajaa niissä ohuissa on kuin paksuissa... :) No toisaalta, sinähän ne hinaajat puheeksi ensin otit... krhm. :P Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
south_of_heaven 22.12.2009 20:19:13 | |
---|
shamoon: Ei ole. Luulin että Staggin pellit ovat vahvasti yksilöllisiä. Oletko todennut, että niissä kaikissa on jokin ominaisuus, joka tekee niistä huonoja, vai oletko kenties töissä Staggin tehtaalla laaduntarkkailijana? Life in plastic, it's fantastic! |
moderndrummer88 22.12.2009 20:32:45 (muokattu 22.12.2009 20:34:05) | |
---|
south_of_heaven: Luulin että Staggin pellit ovat vahvasti yksilöllisiä. Oletko todennut, että niissä kaikissa on jokin ominaisuus, joka tekee niistä huonoja, vai oletko kenties töissä Staggin tehtaalla laaduntarkkailijana? Jos otetaan verrokiksi rokkitouhuun vaikka vähän stydimmät K-sarjalaiset, tai 2002:set, niin hyvilläkään Staggin yksilöillä ei ole mitään asiaa samalle lähtöviivalle... Kiva merkki ja ihan ok-tasoisia peltejä jos sattuu hyvä yksilö kohdalle, mutta loistava -sanaa en käyttäisi muuhun kuin viimeistelyn tyyppiin (=brilliant finish) staggien kohdalla. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
ferodoz 22.12.2009 23:58:00 | |
---|
Joo, no, toisilla on mielipiteitä. Itse pidän Staggin myran haikoista rokkihommissa, samoin kun Myran 18" rock crashistä. EDIT: Jos sanon että mä tykkään niistä, niin se ei oo sama asia kun se että maailmassa ei kukaa ole tehnyt/voi tehdä parempia. Enkä itse oo koskaa staggia parhaaksi väittänykkää. Jos mä olisin rikas niin ostaisin esim Meinlin Byzancea sarjan, ne taipuu niin, niin, niin moneen musaan. loppu. Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu |
Vallu-Veke 23.12.2009 07:33:11 | |
---|
moderndrummer88: Jos otetaan verrokiksi rokkitouhuun vaikka vähän stydimmät K-sarjalaiset, tai 2002:set, niin hyvilläkään Staggin yksilöillä ei ole mitään asiaa samalle lähtöviivalle... Kiva merkki ja ihan ok-tasoisia peltejä jos sattuu hyvä yksilö kohdalle, mutta loistava -sanaa en käyttäisi muuhun kuin viimeistelyn tyyppiin (=brilliant finish) staggien kohdalla. No joo. Makuasioita. Mun pellit: 2002 14" 16",18", 20"... ja Staggin 20" BM ride. "hyvilläkään Staggin yksilöillä ei ole mitään asiaa samalle lähtöviivalle" Olenpa hieman eri mieltä, mutta tosiaan makuasioita. Tuo staggi on mun paras pelti ylivoimaisesti ja ei ole löytynyt parempaa vielä. Tuon viimeistely taitaa olla muuta kuin brilliant finishiä. Päinvastoin. Karuimman näköinen pelti, mitä olen koskaan nähnyt (,samalla komein). Joulun alla kannattaa muistaa, että se sisäinen kauneus on tärkeintä ;) |