Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5238 239 240 241 242311 312 313 314 315
Duro
13.02.2015 21:51:14
aatu.kuumola: Moikka.

Onko kellään kokemusta reppumallisista symbaalikasseista? Onko ergonomia yhtään parempi kuin olkahihnallisissa, pystyiskö tuollainen selässä pyöräilemään treeneihin ilman hiertymiä ja kyyneleitä ja osaisitteko suositella jotain tiettyä mallia?

Malleista en enenpää osaa sanoa mut Impressionin pussi on toiminu selkäreppumallina oikeen hyvin. Ei hierrä liikoja ja kaik hyvin. Känkyt ei keississä o vielä(kään) hajonneet. Ainakin niitä voi suosia.
Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici
Kojootti_84
14.02.2015 23:55:46 (muokattu 15.02.2015 23:01:05)
Voisiko joku vähän avata eroja saundissa / tuntumassa eri kokoisten bassorumpujen välillä? Mulla on nyt 24x18, ja olen tyytyväinen mutta haluaisin ymmärtää asiaa paremmin koska luulisin että seuraava setti on 20" tai 22" jotta saan ylätomeja enemmän kuin yhden ja ergonomisesti aseteltua.

EDIT: No tulipa koitettua 20 x jotain bassorumpua tänään. Tuntuma oli mun mielestä parempi siinä ja saundistakin tykkäsin.
Kimd
15.02.2015 00:18:17
Duro: Malleista en enenpää osaa sanoa mut Impressionin pussi on toiminu selkäreppumallina oikeen hyvin. Ei hierrä liikoja ja kaik hyvin. Känkyt ei keississä o vielä(kään) hajonneet. Ainakin niitä voi suosia.

Komppaan tätä
Harrastelija harrastelija rumpali
Seba
15.02.2015 12:02:54

Kojootti_84: Saisko apuja symbaalin pyyntihinnaksi, eli ajattelin laittaa myyntiin Sabian HHX Evolution 17" crashin. Mitä voisin tästä pyytää? Muistaakseni maksoin käytettynä 170e.

Edit: Ei keyholeja tai halkeemia.

Taisin tuolla rahalla omanikin myydä hetki sitten
Basismi: Itseaiheutettu persoonallisuushäiriö.
Lasso
15.02.2015 21:17:35

http://www.xrdnet.com/xgallery/main … _itemId=35666&g2_serialNumber=1

Mikä virppa kuvissa? Joku aivan perus Tama kenties?
"If you could reason with religious people, there would be no religious people"
Duro
15.02.2015 21:55:02
Lasso: http://www.xrdnet.com/xgallery/main … _itemId=35666&g2_serialNumber=1

Mikä virppa kuvissa? Joku aivan perus Tama kenties?

Katoin aluks et onko tuo Tama olleskaan kun lugit on niin oudot, mut sitte katoin et toi vois ehkä olla joku Taman SLP: http://www.thomann.de/fi/tama_lst1365_sound_lab_snare.htm
tomboarmageddon
15.02.2015 23:18:48
aatu.kuumola: Moikka.

Onko kellään kokemusta reppumallisista symbaalikasseista? Onko ergonomia yhtään parempi kuin olkahihnallisissa, pystyiskö tuollainen selässä pyöräilemään treeneihin ilman hiertymiä ja kyyneleitä ja osaisitteko suositella jotain tiettyä mallia?

Ihan hyvin menee fillarilla. Ongelmana on että noi ei kestä mitään. Mullon menny vaikka kuinkamonta reppumallin pussia paskaks. Ihan näitä kärkimerkkien pusseja. Pitää varmaan tehdä sekin itte jostain prätkärotsista, kuhan löytäs jostain kirpparilta tms oikeen halvan ja ison...
hollmi-5
15.02.2015 23:21:25
Duro: Katoin aluks et onko tuo Tama olleskaan kun lugit on niin oudot, mut sitte katoin et toi vois ehkä olla joku Taman SLP: http://www.thomann.de/fi/tama_lst1365_sound_lab_snare.htm

Tamalla on ollut pitkät listat virveleitä. Muutama osumakin, kuten Bell Brass-mallit. Muuten ei niin kovin kummoisia kokemuksia. Onko mitä suosituksia, jos haluaisin laajentaa sinne suuntaan? 70, 80 ja 90-lukulaisia on ollut montakin, mutta pitopelejä ei tullut.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Duro
15.02.2015 23:28:51
hollmi-5: Tamalla on ollut pitkät listat virveleitä. Muutama osumakin, kuten Bell Brass-mallit. Muuten ei niin kovin kummoisia kokemuksia. Onko mitä suosituksia, jos haluaisin laajentaa sinne suuntaan? 70, 80 ja 90-lukulaisia on ollut montakin, mutta pitopelejä ei tullut.

Ei mullakaan o niistä hirveesti o kokemusta kun en ylipäätään mitään snareja o kauheemmin ehtiny kierrättään. Starkun 14x5,5 kuparinen oli tosi oiva peli, mut vähän kyllästyin siihen.
Lasso
16.02.2015 10:22:05

Itse oon tosi tyytyväinen mun Imperialstar Mastercraftiin, 14x6,5 ja taitaapi olla alumiinia. Eipä tuo mikää mielenräjäyttä ole mutta enkai tiedä vielä omakohtaisesti paremmastakaan ^^
artsipartsi
16.02.2015 12:35:27
Kojootti_84: Voisiko joku vähän avata eroja saundissa / tuntumassa eri kokoisten bassorumpujen välillä? Mulla on nyt 24x18, ja olen tyytyväinen mutta haluaisin ymmärtää asiaa paremmin koska luulisin että seuraava setti on 20" tai 22" jotta saan ylätomeja enemmän kuin yhden ja ergonomisesti aseteltua.

EDIT: No tulipa koitettua 20 x jotain bassorumpua tänään. Tuntuma oli mun mielestä parempi siinä ja saundistakin tykkäsin.

Periaatteessa mita isompi/syvempi basari on, sen raskaampi se on soittaa. 24" kokoisista olen itse tykästynyt 24x14 kokoon, koska se ei ole syvyytensä puolesta liian massiivinen/raskas ja alapäätä/soundia kuitenkin piisaa.16" syvänä myös ollut itsellä,vieläpä samanmerkkinen basari ja se ei ollut minusta niin hyvä.

22" kokoisista on ollut itsellä 14,16 ja 20" syvinä, näistä parhaat on omasta mielestäni 14 ja 16 syvyiset. 20" syvänä oli aika ykstoikkonen peli,periaatteessa hyvä soundi omaan korvaan vain lujaa soitettaessa (vaikka jonkun aikaa olin tästä rummusta aivan innoissani).

20x16 oli myös mieluisa koko itselle, varsinkin kun tomeja oli enemmän.Plussana hyvin tanakka soundi kokoonsa nähden.

Toki pitää myös muistaa että verrattavat rummut olivat osittain eritasoa, välillä semipro-pro.Omasta mielestä kuitenkin Ludwig classic maplessa ja esim ddrumin basarissa oli todella huomattava ero niin puu-kuin metalliomateriaalien osalta joka vaikutti jo lähtökohtaisesti soundiin jne.

Virittäminen ja se basaria polkevi ukkeli, tai akkeli tietysti vaikuttaa lopulta eniten siihen mitä mistäkin irti saa.
Pitää vielä sanoa sen verran että en itse käytä basarissa vaimennukseen tarkoitettuja tyynyjä tai muuta pyykkikorin sisältöä, ellei erikseen joku sitä vaadi esmes studiossa tai keikalla.

Jotenkin minulla on sellainen olo,että 20x18 voisi olla hyvä yleiskampe itselle, en usko että tuo syvyys olisi 20" basarissa liikaa ja plussana tomien asettelu olisi vaivatonta.

Tämmöstä,nämä vain omia kokemuksia eli joltain pro-soittajalta/toiselta harrastelijalta voi löytyä vielä erilaista näkökulmaa asiaan :)
hollmi-5
16.02.2015 22:22:05
Bassorummussa syvyys on myrkkyä. Jostain syystä tomit ovat nyt matalia ja bassorummut syviä.

14" syvyys on ihan riittävä ja 16" enempää ei tarvita. Suosikkini ovat 14" syvyisiä ja niitä on 22", 24 ja 26" läpimitalla. Uskomaton yllätys oli 12"x20" bassorumpu, joka potki ihmeen syvältä.

Ainoa 18" syvä, joka on minulle toiminut, on 18"x22" Sonor Signature, mutta se on niin painava, että sen kanssa olen yhdelle keikalle lähtenyt. Muihin on tullut sellainen "Upolet viemäriputkitärykaiku".
Kojootti_84
17.02.2015 14:05:13
hollmi-5: Bassorummussa syvyys on myrkkyä. Jostain syystä tomit ovat nyt matalia ja bassorummut syviä.

14" syvyys on ihan riittävä ja 16" enempää ei tarvita. Suosikkini ovat 14" syvyisiä ja niitä on 22", 24 ja 26" läpimitalla. Uskomaton yllätys oli 12"x20" bassorumpu, joka potki ihmeen syvältä.

Ainoa 18" syvä, joka on minulle toiminut, on 18"x22" Sonor Signature, mutta se on niin painava, että sen kanssa olen yhdelle keikalle lähtenyt. Muihin on tullut sellainen "Upolet viemäriputkitärykaiku".

Miten toi suurempi syvyys vaikuttaa? Onko se ääni sellanen väsyneempi ja raskaampi polkea?
jazzmies
17.02.2015 16:22:52
Kojootti_84: Miten toi suurempi syvyys vaikuttaa? Onko se ääni sellanen väsyneempi ja raskaampi polkea?

Syvemmässä rummussa ilmapatsas on sylinterinmuotoisessa rummussa pidempi, joten polkaisussa on vastetta enemmän, eli voimaa pitää käyttää enemmän saadakseen saman resonanssin aikaiseksi. Taajuusjakauma on erilainen ja nuijan äänen "kops" on pienempi, kun taas yläkeskitaajuuksien "tynnyri" tuo mukaanaan erilaista yläkertaa. Bassorumpuja on aina ollut litteitä ja syviä. Historian aasialainen iso kehärumpu davul ja kaksikalvoinen n. 10" marssibassorumpu antoivat sellaista "blaf" ääntä ja taas "long drum" ja länsiafrikkalainen dundunpa semmoista syvää ja lämmintä. Eli makuja monia ja jokainen seuratkoon sitä mitä sydämmessään tuntee.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Kojootti_84
18.02.2015 09:47:48
^^
Jeps makuasioitahan ne. Mun makuun taitaa tällä hetkellä pienempi toimia paremmin.
aatu.kuumola
18.02.2015 10:54:07
Duro: Malleista en enenpää osaa sanoa mut Impressionin pussi on toiminu selkäreppumallina oikeen hyvin. Ei hierrä liikoja ja kaik hyvin. Känkyt ei keississä o vielä(kään) hajonneet. Ainakin niitä voi suosia.

Kimd: Komppaan tätä

tomboarmageddon: Ihan hyvin menee fillarilla. Ongelmana on että noi ei kestä mitään. Mullon menny vaikka kuinkamonta reppumallin pussia paskaks. Ihan näitä kärkimerkkien pusseja. Pitää varmaan tehdä sekin itte jostain prätkärotsista, kuhan löytäs jostain kirpparilta tms oikeen halvan ja ison...

Kiitos vastauksista. Täytyy tsiigailla, jos jostain löytyis vaikka nahkainen tai muuten jämäkän oloinen pussukka.
Lasso
19.02.2015 08:55:30

Nyt kysymystä Ludwig-miehille/naisille.
Tuossa pari vanhaa kuvaa meidän koti-albumeista joissa kyseiset pannut näkyy. Mitkä Ludarit nuo ovat ja ovatko arvossaan tänä päivänä?

Nuo myytiin pois 1990-luvun lopussa hintaan 1000markkaa.

Kiitokset.

http://aijaa.com/pHQsNM
hollmi-5
19.02.2015 09:03:01
Lasso: Nyt kysymystä Ludwig-miehille/naisille.
Tuossa pari vanhaa kuvaa meidän koti-albumeista joissa kyseiset pannut näkyy. Mitkä Ludarit nuo ovat ja ovatko arvossaan tänä päivänä?

Nuo myytiin pois 1990-luvun lopussa hintaan 1000markkaa.

Kiitokset.

http://aijaa.com/pHQsNM

Virveli on Rogers Dynasonic (Chrome Over Brass-runko) 5"x14". Hinta kunnosta riippuen 300-500€.

Setti on Ludwig Big Beat White Marine Pearl -70 luku. Hinta 800-1200€ kunnosta riippuen. Standit sitten noin 300 koko setti. Pelleistä ei oikein saa selvää, mutta 50-90/tuuma.

Luettelemani hinta noin erikseen myymällä. Koko settinä noin 1500€ voisi olla ihan realistinen.
Lasso
19.02.2015 09:07:14

Virveli on Rogers Dynasonic (Chrome Over Brass-runko) 5"x14". Hinta kunnosta riippuen 300-500€.

Setti on Ludwig Big Beat White Marine Pearl -70 luku. Hinta 800-1200€ kunnosta riippuen. Standit sitten noin 300 koko setti. Pelleistä ei oikein saa selvää, mutta 50-90/tuuma.

Luettelemani hinta noin erikseen myymällä. Koko settinä noin 1500€ voisi olla ihan realistinen.

Joku tais saada sitte 1000 markalla hyvän diilin, kiitos entisen isäpuolen :D
Speedy
19.02.2015 11:30:10

Mikä olisi hyvä 8 kanavainen äänikortti rumpuäänityksiin? Hintaluokka siinä 300€ paikkeilla, uutena tai käytettynä.. USB tai FW, sillä ei liene loppupelein kauheasti merkitystä?
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)