Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5229 230 231 232 233311 312 313 314 315
Seba
20.09.2014 01:04:45

markkuliini: No ni. Oliko se nyt niin vaikeeta? :D

Ei se mulle ole, hieman vastapiikkiä vaan kun aletaan herjaamaan toista "ammattikuntaa" :)

Siksi ne basistit kato auttaa kantamaan kun sillä aikaa kun rumpali purkaa ja pakkaa kiskaansa, basisti on jo niputtanut muut ja roudannut ne sekä PA:n autoon, polttanut tupakin ja käynyt kusella. Tulee tylsää niin roudaa sen rautakeissinkin että pääsee lähtemään vihdoin liikkeelle, koska on kuski ja muut on kännissä.
Sitten basisti ajaa yksin treenikselle, roudaa uudestaan, koska tarvitsee töissä autoaan eikä kellokaan ole kuin vasta 5 aamulla ja kotiin on enää tunnin matka.

Sarjassamme papu siellä :).
Juhani_t
20.09.2014 02:44:43
Seba: Sitten basisti ajaa yksin treenikselle, roudaa uudestaan, koska tarvitsee töissä autoaan eikä kellokaan ole kuin vasta 5 aamulla ja kotiin on enää tunnin matka.

Basisti? Selvin päin ja roudaa ja ajaa? Elokuvissa varmaan joo...
"Mikä se semmonen midi on? Joku mini?"
Seba
20.09.2014 13:37:04

Juhani_t: Basisti? Selvin päin ja roudaa ja ajaa? Elokuvissa varmaan joo...

Elämäni on kuin elokuvaa.
4tune
26.09.2014 17:44:18
Onkos kellään hajua saako Tampereelta tai lähimaastosta mistään liikkeestä ostettua Regal tipin Joey Waronker kapuloita?
tomboarmageddon
26.09.2014 20:25:34 (muokattu 26.09.2014 20:27:01)
Seba: Ei se mulle ole, hieman vastapiikkiä vaan kun aletaan herjaamaan toista "ammattikuntaa" :)

Siksi ne basistit kato auttaa kantamaan kun sillä aikaa kun rumpali purkaa ja pakkaa kiskaansa, basisti on jo niputtanut muut ja roudannut ne sekä PA:n autoon, polttanut tupakin ja käynyt kusella. Tulee tylsää niin roudaa sen rautakeissinkin että pääsee lähtemään vihdoin liikkeelle, koska on kuski ja muut on kännissä.
Sitten basisti ajaa yksin treenikselle, roudaa uudestaan, koska tarvitsee töissä autoaan eikä kellokaan ole kuin vasta 5 aamulla ja kotiin on enää tunnin matka.

Sarjassamme papu siellä :).

Taisi osua ja upota!;)
Seba
26.09.2014 21:10:23 (muokattu 26.09.2014 22:14:04)

tomboarmageddon: Taisi osua ja upota!;)

Pariviiskertaa näinkin on käynyt :)
Onneksi nykyään on helpompaa, vaikka tavara liikkuu kyllä vieläkin aika ripeästi yksinäänkin kun useimmiten puran keikkakamat treenikselle yksin, mutta se on ihan oma valinta kun ei yöllä jaksa viedä eikä jaksa muita mokoman takia soitella apuun sitten kun vien ne.

Tää on se kohtalo kun on basisti, omistaa PA:n ja pakun, eikä oikein viina maistu niin olen myös lähes aina kuski.

Mutta juu, onneksi ei enää ko rumpalin kanssa tarvitse soittaa ja kantaa sen kamoja :)
statistiÖ
29.09.2014 18:23:43

4tune: Regal tipin Joey Waronker kapuloita?
En tiedä JW, mutta Tampereella Regaltip tullut vastaan vain tuolla http://www.tammerpianojasoitin.fi/tuotteet.php?k=rumputarvikkeet . Varmaan saa tilattua, jos ei ole. Rakennuksen rumpupääty ja Rumpukaveri olleet paikalla ainakin aiemmin ti-pe. Jonkinlainen tarvikehylly ma-pe Tammerpianon puolellakin. Puhelinnumerot etusivulla..
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤ hevi mamma, kevyt musiikki ¤
4tune
29.09.2014 19:13:23
statistiÖ: En tiedä JW, mutta Tampereella Regaltip tullut vastaan vain tuolla http://www.tammerpianojasoitin.fi/tuotteet.php?k=rumputarvikkeet . Varmaan saa tilattua, jos ei ole. Rakennuksen rumpupääty ja Rumpukaveri olleet paikalla ainakin aiemmin ti-pe. Jonkinlainen tarvikehylly ma-pe Tammerpianon puolellakin. Puhelinnumerot etusivulla..

Selvä kiitos tästä, täytyypi käydä tällä viikolla ihmettelemässä paikanpäällä
Speedy
12.10.2014 22:59:18

Osaako joku valaista asiaa, kun huomasin että omassa DW setissäni on erilaiset badget kuin mitä normaalisti olen nähnyt. Ovat siis mustat taustaltaan mutta kultaiset tekstit, mitä tämä kertoo? En ainakaan pikaisella googletuksella löytänyt vastausta.
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Velli
13.10.2014 00:05:07
Speedy: Osaako joku valaista asiaa, kun huomasin että omassa DW setissäni on erilaiset badget kuin mitä normaalisti olen nähnyt. Ovat siis mustat taustaltaan mutta kultaiset tekstit, mitä tämä kertoo? En ainakaan pikaisella googletuksella löytänyt vastausta.

Vanhemmissa DW:ssä on tuollaiset. Ne muuttuivat kultaisiksi (vai oliko se kromisiksi) vuosituhannen vaihteen tienoilla (vai olikohan jo 90-l. lopulla). Tiedän nämä hommat todella tarkasti (vai olikohan se joku muu). ;)
Kailis
13.10.2014 03:16:25

Speedy: Osaako joku valaista asiaa, kun huomasin että omassa DW setissäni on erilaiset badget kuin mitä normaalisti olen nähnyt. Ovat siis mustat taustaltaan mutta kultaiset tekstit, mitä tämä kertoo? En ainakaan pikaisella googletuksella löytänyt vastausta.

Joo. Sun setti on vanha mutta ei vitnage.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Speedy
13.10.2014 10:27:28 (muokattu 13.10.2014 11:04:20)

Kailis: Joo. Sun setti on vanha mutta ei vitnage.

No eikai vielä mikään DWn setti ole vintagea? Ei löytynyt mitään timelineä badgeista. 90-luvulta nuo onkin mutta kun ei oikein kuvaakaan löytynyt niin kerkesin jo innostua että ovat jotain special limited gold edition sarjaa..:)

E: Jan 96 on leima pikku tomarissa
greene
13.10.2014 10:43:37 (muokattu 13.10.2014 10:49:14)

Speedy: No eikai vielä mikään DWn setti ole vintagea? Ei löytynyt mitään timelineä badgeista. 90-luvulta nuo onkin mutta kun ei oikein kuvaakaan löytynyt niin kerkesin jo innostua että ovat jotain special limited gold edition sarjaa..:)

Minulla on sellainen käsitys, että mustapohjainen badge oli käytössä silloin kun DW käytti Kellerin runkoja. En nyt löytänyt mitään lähdettä tälle, joten en pysty varmaksi sanomaan.
Velli
13.10.2014 11:44:47 (muokattu 13.10.2014 11:45:37)
greene: Minulla on sellainen käsitys, että mustapohjainen badge oli käytössä silloin kun DW käytti Kellerin runkoja. En nyt löytänyt mitään lähdettä tälle, joten en pysty varmaksi sanomaan.

Pääosin näin, mutta poikkeusta sääntöön löytyy (tietenkin). DW alkoi valmistaa omia runkojaan 1997. Vanhoja Kellerin runkoja oli kuitenkin vielä paljon varastossa, joten ne käytettiin aluksi loppuun (tai sitten niitä käytettiin sekaisin DW:n itse valmistamien runkojen kanssa). Ja noissa oli kaikissa mustapohjainen badge. Tarkka ajankohta, jolloin DW siirtyi 100% omiin runkoihin, ei vissiin ole tiedossa. Ilmeisesti kuitenkin viimeistään 2000-luvulle siirryttäessä kaikki rungot olivat DW:n valmistamia.

edit. Itsellänikään ei ole yllä olevalle tiedolla laittaa vahvistuslinkkiä, joten tulkinnat sen mukaisesti.
janneto
25.10.2014 21:07:19
Kysymys Kumuista: mahtuuko 12" Kumu pikkutomi orkkis-rimsillä 12"TT Hardcaseen vai pitääkö olla 13"?
ostany
26.10.2014 11:26:19
Mikitettäessä rumpuja on tullut huomattua, että 14"x12" lattiatomin alakalvo lähtee resonoimaan reilusti, kun polkee basaria. Mitäköhän tolle tekisi?
Speedy
26.10.2014 11:38:41

ostany: Mikitettäessä rumpuja on tullut huomattua, että 14"x12" lattiatomin alakalvo lähtee resonoimaan reilusti, kun polkee basaria. Mitäköhän tolle tekisi?

Eikö se ole ihan normaalia.. Jos häiritsee niin voihan sitä koittaa virittää tai dempata, mutta gatea voi myös käyttää..
Speedy
26.10.2014 11:39:02 (muokattu 26.10.2014 11:39:33)

janneto: Kysymys Kumuista: mahtuuko 12" Kumu pikkutomi orkkis-rimsillä 12"TT Hardcaseen vai pitääkö olla 13"?

Ei mahdu.. (Jos ei ole +rims mallin case)
Kumu-Pekka
26.10.2014 11:42:13
janneto: Kysymys Kumuista: mahtuuko 12" Kumu pikkutomi orkkis-rimsillä 12"TT Hardcaseen vai pitääkö olla 13"?

12" Kumu-tomi teräsvanteilla ja alkuperäisellä Kumurimillä mahtuu just 12" Hardcaseen, tiukasti, mutta siis mahtuu. Hyvin vanhoihin Hardcaseihin ei mahdukaan, ne ovat pikkuisen pienempiä.
Jos haluat väljempää asettelua, 13" Hardcase on hyvä valinta.
Country Larry
26.10.2014 11:51:50
Onko jollain hyvää vinkkiä miten saisi vanhan Supran pysymään vireessä? Backbeatit tuppaavat löysyttämään yläkalvon viritystä varsinkin lyöntikohdasta vähän turhankin nopeasti.

Tiedän että on jotain lugilukkoja yms. mutta onko jollain kokemusta mitä niistä on oikeasti hyviä? Aron soittimesta silmään osui tämmöiset:

http://aronsoitin.fi/hendrix-drums-sleeved-washers-black-20-kpl-6611
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)