![]() 13.09.2014 09:42:24 | |
---|---|
statistiÖ: Ääni sille. Katalogin perusteella basariin saa Fiberskyniä diplomaattina(7,5ml), tuona ambassadorina(10ml) sekä powerstroke3na diplomaatti- tai ambassador-paksuudella lisättynä ohuella reunavahvikkeella. Jos ei se hervoton soimaan ole, niin ei kannata reunoja vahvistella. Lyömäpuolen PS3ssa reunavahvike jo onkin (10ml+10ml reuna). Munmielestä basarin etukalvo saa olla ohuempi tai samanvahvuinen kuin polkukalvo, muttei paksumpi. Ja enemmän on merkitystä saundin ja volan voimaan, miten poljet kuin sillä onko paksu kalvo. Helpompi poljettava ohuemmalla-vahvistamattomalla, millä alkaa olla merkitystä 24". Eikös Slinkuissa ole sievä sointi. mil = tuuman tuhannesosa eli 0,001" ml = millilitra Kalvot on harvemmin nestemäisiä. - It's business in the front and party in the back - | |
![]() 18.09.2014 08:25:27 | |
Otetaas uusiksi: Minulla on siis yksi vanha rumpusetti jonka viisteet ja runkojen sisältö kaipaisi huoltoa. Olen kattellut netistä vaihtoehtoja huoltopaikalle, ykkösenä tulee toki Kumu. Mutta, mites pääkaupunkiseutu? Vantaan musiikki,Aron Soitin ja muutamat muutkin mainostavat hoitavansa soittimet kuntoon. Onko kellään kokemusta näistä paikoista, tai jostain muusta vastaavasta?Pää-asiana toki se ettei joku TET-jaksolainen ole ohjaksissa... | |
![]() 18.09.2014 08:36:01 | |
artsipartsi: Otetaas uusiksi: Minulla on siis yksi vanha rumpusetti jonka viisteet ja runkojen sisältö kaipaisi huoltoa. Olen kattellut netistä vaihtoehtoja huoltopaikalle, ykkösenä tulee toki Kumu. Mutta, mites pääkaupunkiseutu? Vantaan musiikki,Aron Soitin ja muutamat muutkin mainostavat hoitavansa soittimet kuntoon. Onko kellään kokemusta näistä paikoista, tai jostain muusta vastaavasta?Pää-asiana toki se ettei joku TET-jaksolainen ole ohjaksissa... Kumun työnjälki viisteissä ja modauksissa on ollut kokemuksieni mukaan erittäin hyvä. Pekka on myös neuvonut ja esittänyt vaihtoehtoja, olen kokenut saavani rahoilleni hyvän vastineen. | |
![]() 18.09.2014 13:48:57 (muokattu 18.09.2014 13:49:19) | |
janneto: Kumun työnjälki viisteissä ja modauksissa on ollut kokemuksieni mukaan erittäin hyvä. Pekka on myös neuvonut ja esittänyt vaihtoehtoja, olen kokenut saavani rahoilleni hyvän vastineen. Sama.. muusikoiden.net: Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse | |
![]() 18.09.2014 16:21:10 | |
Speedy: Sama.. Täältä ääni myös Pekalle. Työn jälki on huippuluokkaa, vastaukset kysymyksiin tulee kuin apteekin hyllyltä ja palvelu pelaa paremmin, kuin osaa kuvitella. ...Minkäköhänlaisen keissin sitä seuraavaksi raudoille hommaisi, kun noita keikkoja alkaa olla sen verran, ettei kangaskassi enää pysy menossa mukana. Vanerinen varmasti kestää, mutta kun telineet on DW:n 9000-sarjaa, niin laatikko saisi olla mahdollisimman kevyt. Onko väellä kokemuksia esim. Hardcasen lootista? http://www.thomann.de/fi/hardcase_hn48w_hardwarecase.htm | |
![]() 18.09.2014 16:28:46 | |
Pekka on fiksannut minulle kolme settiä, eikä koskaan ole ollut valittamista. Hyvää Suomalaista käsityötä kohtuullisella hinnalla! Harrastelija harrastelija rumpali | |
![]() 18.09.2014 16:31:26 | |
ostany: Täältä ääni myös Pekalle. Työn jälki on huippuluokkaa, vastaukset kysymyksiin tulee kuin apteekin hyllyltä ja palvelu pelaa paremmin, kuin osaa kuvitella. ...Minkäköhänlaisen keissin sitä seuraavaksi raudoille hommaisi, kun noita keikkoja alkaa olla sen verran, ettei kangaskassi enää pysy menossa mukana. Vanerinen varmasti kestää, mutta kun telineet on DW:n 9000-sarjaa, niin laatikko saisi olla mahdollisimman kevyt. Onko väellä kokemuksia esim. Hardcasen lootista? http://www.thomann.de/fi/hardcase_hn48w_hardwarecase.htm Hardcasen telinelaatikkoja olen nähnyt paljon enemmän rikkinäisinä kuin ehjinä, lähinnä renkaat (tai varmaan akselit) ja hihnalukot pettävät. Oikeastaan lähes kaikki tien päällä vastaan tulleet ovat olleet jotenkin rikki. Itse kun olin ostamassa hardiscasea viimeksi, niin myyjä sanoi ihan suoraan ettei suostu myymään mulle Hardcasen casea, koska tiesi että tulee ahkeraan keikkakäyttöön. Sanoi että nopein rengasrikko on tullut kaupan kynnyksen yli tyhjänä vedettäessä. :/ Päädyin SKB:n TPX1-caseen. Ollut 6 vuotta ruodarien armoilla Koon bändissä. Viime kesänä huolsin eka kerran, yksi hihnalukko piti uusia. Eli on ollut kyllä hyvä, mutta ei se mikään kevyt ole. Ei raskaille ständeille voi mun mielestä ostaa kevyttä casea, se parin kilon säästö siinä casen kohdalla on "pisara meressä", eikä kevyet caset tahdo kestää tuollaisia raskaita lasteja. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 18.09.2014 16:44:56 | |
markkuliini: Päädyin SKB:n TPX1-caseen. Ollut 6 vuotta ruodarien armoilla Koon bändissä. Viime kesänä huolsin eka kerran, yksi hihnalukko piti uusia. Eli on ollut kyllä hyvä, mutta ei se mikään kevyt ole. Ei raskaille ständeille voi mun mielestä ostaa kevyttä casea, se parin kilon säästö siinä casen kohdalla on "pisara meressä", eikä kevyet caset tahdo kestää tuollaisia raskaita lasteja. Tuo SKB on kyl asiallisen laatupelin näköinen, kiitti vinkistä! Mulla kaikki pellit ja tomit roikkuu kahdesta 9000 symbaaliständistä, mutta kun siihen lisää 9000 virveliständin, haitsun ja traktoripenkin, niin painoa kertyy ihan kivasti. | |
![]() 18.09.2014 21:54:10 | |
Joo...taitaa olla paras ja etenkin varmin viedä kamat Kumulle :) | |
![]() 18.09.2014 22:05:26 | |
Mä oon päätynyt tällaiseen ratkaisuun telinecasen suhteen: http://www.thomann.de/fi/thon_xlplus_zubehoer_case.htm Ei ole kylläkään kevyt, mutta sisään mahtuu telineet, pedaali, penkki istuimineen, kapulat ja yks salkku, missä kaikenlaista pikkusälää. Tasamaalla liikku työntämällä, päällä kulkee vielä tavaraakin mukavasti. Jos joku kaveri on nostamassa, paljon helpompi kantaa kuin esim. Hardcase. Miinuspuolena toki yksin nostamisen vaikeus ja henkilöautoon pakkaus, jos sellaista joutuu tehdä. Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin... | |
![]() 18.09.2014 22:35:18 | |
Mulla kesti hardcase muutaman sata keikkaa, eikä ois vieläkään hajonnu jos ei kaikenmaailman basistiurpot ois nostanu aina sitä niistä kannenkiinnipitäjäremmeistä avuliaisuuspäissään. Päissä kun ois kahvatkin. No siis niitti irtosi toisesta hihnasta ja meni muutenkin case rumpujen mukana kun möin genistat.On ollut varmasti helppo korjata popniitillä tai ruuvilla kuitenkin... | |
![]() 18.09.2014 23:01:09 | |
tomboarmageddon: Mulla kesti hardcase muutaman sata keikkaa, eikä ois vieläkään hajonnu jos ei kaikenmaailman basistiurpot ois nostanu aina sitä niistä kannenkiinnipitäjäremmeistä avuliaisuuspäissään. Päissä kun ois kahvatkin. No siis niitti irtosi toisesta hihnasta ja meni muutenkin case rumpujen mukana kun möin genistat.On ollut varmasti helppo korjata popniitillä tai ruuvilla kuitenkin... No mut pitäähän rumpaleita vähän auttaa kun säälittää katsoa sitä rimpuilua kun hiki päässä työnnetään keissiä missä on pari rautaa, samalla kun itse roudaa rantista, nuppia ja PA kamoja vasemmalla, niin voi sen rumpalin casen koppaa siihen toiseen käteen vielä samalla kun puhuu puhelimessa, juo kahvia, polttaa tupakkaa ja laskee hiluja. | |
![]() 18.09.2014 23:08:08 | |
Mulla oli pitkään käytössä tämä: http://www.thomann.de/fi/prod_AR_108519.html Pituus on rajallinen peltiständien suhteen, muuten oiken jees. Nykyinen käytettyä ostettu Hardcase hw36 on ollut hyvä myös, roudaan tosin itse enkä kovin usein. | |
![]() 19.09.2014 13:37:23 | |
Tattikset kaikille vastanneille! Taidan kääntyä tuon SKB.n lootan suuntaan, kun siihen mahtuu näppärästi penkki ja pedaalitkin. | |
![]() 19.09.2014 17:30:55 | |
Seba: No mut pitäähän rumpaleita vähän auttaa kun säälittää katsoa sitä rimpuilua kun hiki päässä työnnetään keissiä missä on pari rautaa, samalla kun itse roudaa rantista, nuppia ja PA kamoja vasemmalla, niin voi sen rumpalin casen koppaa siihen toiseen käteen vielä samalla kun puhuu puhelimessa, juo kahvia, polttaa tupakkaa ja laskee hiluja. Katsotaan miten sitten suu pannaan, kun rumpali "auttaa" sun vahvistimen kanssa nostamalla sen virtapiuhasta. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 19.09.2014 22:36:37 (muokattu 19.09.2014 22:37:00) | |
Onko kellään kokemusta näistä: http://www.thomann.de/fi/clearsonic_a4_4_shield.htm Miten hyvin nuo kiinnikkeet kestää roudausta? It's not your age, it's your attitude ! | |
![]() 19.09.2014 22:45:55 | |
markkuliini: Katsotaan miten sitten suu pannaan, kun rumpali "auttaa" sun vahvistimen kanssa nostamalla sen virtapiuhasta. :D Siinä on irtopiuhat. Kerran on yksi rumpali napannut mun svt2-pro:n keississä rantiksen päältä. Muuntajat kun on vielä etureunassa ja painoa 40kg niin sehän taittoi molemmat ranteensa sekä kolautti sen polveensa. Paree ettei ripuliranteet kanna kun kapulapusseja ettei riko ihtiään :) Nykyinen vahvain painaa vaan 28kg, mutta ei senkään kantamiseen jonoksi asti ole väkeä. | |
![]() 19.09.2014 23:18:53 | |
Seba: Siinä on irtopiuhat. Ei se heti irtoa kun nappaa sopivassa kulmassa. Kyllä sen reilusti irti lattiasta saa ennenkuin piuha irtoaa. :) Ja jos ei sitä, niin rumpali voi kantaa sun bassoa yhdestä kielestä roikottaen. Sitä se lähinnä vastaa, se hardware casen kiinnityshihnoista repiminen. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 20.09.2014 00:27:31 (muokattu 20.09.2014 00:44:53) | |
markkuliini: Ei se heti irtoa kun nappaa sopivassa kulmassa. Kyllä sen reilusti irti lattiasta saa ennenkuin piuha irtoaa. :) Ja jos ei sitä, niin rumpali voi kantaa sun bassoa yhdestä kielestä roikottaen. Sitä se lähinnä vastaa, se hardware casen kiinnityshihnoista repiminen. Mun basso on yleensä laukussa roudauksen ajan :) Tosin kyllä sitä voi kielestäkin nostaa jos välttämättä haluaa. Mun piuha irtoaa kyl vähän nopeammin kuin nykyajan eurokaapelit :) Lähimpänä vastaa kyllä esim laukun kolhiminen, vai onko se sama asia jos tiputtaa ja rikkoo vaikka 1,5K maksavan soittimen vrt laatikon tukihihnan löystyminen jonka korjaa minuutissa ja pennillä? Enivei, perseestä jos ei osata roudata, se basisti on varmaan oikeasti kitaristi. Oikeat basistit on tottuneita roudaamaan kun niillä on aina painavimmat kamat. | |
![]() 20.09.2014 00:50:39 | |
Seba: ...Enivei, perseestä jos ei osata roudata. No ni. Oliko se nyt niin vaikeeta? :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)