Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5219 220 221 222 223311 312 313 314 315
AP
16.06.2014 21:34:47
SpeciaaliJussi: Tuosta virveli yleiskäyttöön-keskustelusta inspiroituneena. Mulla on 70-luvun acro ja ajattelin hankkia toisen virvelin. Joitain ideoita on, mutta minkä virvelin itse hankkisitte acron kaveriksi? Onko suosituksia?

Itsehän olen täysin perverssi ja kyttäilisin näitä, vaikkapa sitten ulko mailtam:
http://www.nickhopkindrums.com/premier-project-one-snare-drum.html
http://i1186.photobucket.com/albums/z372/Dennis121570/IMG_7554_3.jpg

Ensimmäinen muuten vain mielenkiintoinen aparaatti, toinen jäätävä tykki tukkahevipäiviä varten.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Speedy
17.06.2014 18:13:17

Onko nuo Aquarianin Modern Vintaget vähän muovisen kuuloset..? Vai tuntuuko ne vaan siltä
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
jazzmies
17.06.2014 20:43:01
Speedy: Onko nuo Aquarianin Modern Vintaget vähän muovisen kuuloset..? Vai tuntuuko ne vaan siltä

Vaikea sanoa, sillä mielummin käytän laatusanoja - pirun hyvältä ne kuulostavat. Esim. työpaikkani Stage Custom -virveli alkoi kuulostaa ihan eri hintaluokan peliltä vaihdettuani Ambassadorin Modern Vintageen kuulostamatta kuitenkaan kalvolta itseltään. Sanoisin, että MV ja ylipäätänsä Aquarianin kalvot tekevät rumpujen EQ:sta paljon tasaisemman ja soinniltaan ryhdikkäämmän, ja remomainen teini-Corolla-loudness-EQ loistaa poissaolollaan. Myös Modern Vintagen pomppu on erinomainen ja jäntevä, jolloin kalvo auttaa soittajaansa Remoa enemmän. Istuvuus, kestävyys ja laatu ylipäätänsä ovat ihan toisella tasolla kilpailijoihinsa verrattuna. Myös kun testaa kalvoa kaupassa, kalvon olemuksesta on jo asitittavissa miltä se tulee rummussa kiinni kuulostaman.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
markkuliini
17.06.2014 20:59:47 (muokattu 17.06.2014 21:06:23)

Speedy: Onko nuo Aquarianin Modern Vintaget vähän muovisen kuuloset..? Vai tuntuuko ne vaan siltä

Ei ne mun korvaan muovisilta kuulosta mutta tuhnukoilta, semisti mässähtäviä sen sijaan että soundi kajahtaisi. Ihan hyvä meno bassarissa tomeissa kireissä vireissä (jolloin vire kompensoi matalaa transientin virettä) ja juurimusassa (jossa sopiikin soundata vähän pehmeältä), mutta snareissa se on ollut järjestään ihan kauhea. Tuntuu ettei rummusta saa enää tehoja irti ja soundi on liian muhjuinen. Tuntuu että vaikka rumpua lyö niin soundi vaan jää jonnekin, kovemmilla lyönneillä soundi jää piippuun. No, yhdessä vintage puuludarissa on toiminut tosi hiljaisessa soitossa.
Mut on niissä ihan oma soundi, juu.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Speedy
17.06.2014 23:00:01 (muokattu 17.06.2014 23:03:52)

jazzmies: Vaikea sanoa, sillä mielummin käytän laatusanoja - pirun hyvältä ne kuulostavat.

No oli helpompi sanoa että muoviselle kuin synteettiselle tai puolisynteettiselle hiili- tai hiili-piiatomien pitkistä molekyyliketjuista eli polymeereistä koostuvalle materiaalille..=)

Kumuissa on tuommoset mediumit molemmin puolin. Ajattelin että jos ne soittamalla alkaisi "pehmenemään" mutta edelleen ne tuntuvat aika muovisilta.. Ohuilta ja kovilta.. Tatsi on erilainen, ei välttämättä huono tai hyvä mutta erilainen verrattuna Ambassadoreihin tai texture coatedeihin.. Joutuu varmaan hommaamaan ambat ja testaamaan, sillähän siitä selviää..

markkuliini: Ihan hyvä meno bassarissa tomeissa kireissä vireissä (jolloin vire kompensoi matalaa transientin virettä) ja juurimusassa (jossa sopiikin soundata vähän pehmeältä)

Nojjoo, matalammassa vireessä en saa oikein toimimaan.. Kireämmässä vireessä toimii hyvin..
-Dr.DW-
17.06.2014 23:17:40
Voe Venäjä... Kyllä minäkin vielä oon joskus niin rahoissani, että pääsen ihan oikealla rumpusetillä, kuulemaan ja kokeilemaan kalvojen erot... Kiinan Ludarit, mistä oman puolikkaani möin, ei kokeneet muita kalvoja kuin PS3 Coated basarissa ja Pinstripet tomien päällä... Hazy 300 alla ja Ludarin oma "mikäsenyoli" päällä... Olin ihan tyytyväpäinen. Paremmasta tietoakaan... :(
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
Speedy
17.06.2014 23:32:07

Toinen vaihtoehto olis että opettelis virittämään, mutta ei jaksa..:)
-Dr.DW-
17.06.2014 23:35:47 (muokattu 17.06.2014 23:45:47)
Speedy: Toinen vaihtoehto olis että opettelis virittämään, mutta ei jaksa..:)

No en minä pyytäny sillon sitä jeesiä ihan turhaan... Kyllä minä niitä väänsin ja säädin... Mutta varsinaista referenssiä minulla ei ole vieläkään, että miltä rummun pitäisi ammattilaisen mielestä livenä kuulostaa... Puurokorvaan välttää hieman paskempikin soudi:/

E: Mutta paskempi soundi ei oikein uppoa minun pirtaan:D Ihan siis valehtelematta, en ole kuullut ikinä, kun kunnollista settiä soitetaan akustisesti. Se tässä on se pointti... :)

Editin editti... Eli tarpeen olisi ollut sellainen, vaikka sinun DW:stä saundi, verrattuna siihen miun entiseen Ludariin... Kummatkin miten parhaaksi nähny virittäneeksi... Niistä sitten osviittaa tuleviin eri kalvotuksiin, rumpuihinkin... Ihan ulapalla olen kyllä virityksestä vieläkin, soitostakin... Siksi tuntejakin pitäisi ottaa... Mutta... Vanha sananlasku: "Paskallaankos se Taavetti linkkuveitsensä maksaa?" :D
Speedy
17.06.2014 23:54:05

-Dr.DW-: No en minä pyytäny sillon sitä jeesiä ihan turhaan...

Ainiin meillähän tais jotain juttua ollakkin asiasta.. on päässyt unholaan.. Mutta itseäni tarkoitinkin, aika laiska olen virittelemään.. Helpompi syyttää kalvoa ennen kuin katsoa peiliin..=)
-Dr.DW-
18.06.2014 00:40:00
Speedy: Ainiin meillähän tais jotain juttua ollakkin asiasta.. on päässyt unholaan.. Mutta itseäni tarkoitinkin, aika laiska olen virittelemään.. Helpompi syyttää kalvoa ennen kuin katsoa peiliin..=)

Hah, niin aina:D
4tune
19.06.2014 21:38:12
Onko kellään kokemusta Sonorin 10"x 2" jungle virpasta? Netistä kuunnellessa vaikutti varsin mielenkkintoselta peliltä, harmi kun ei paikallisessa musaliikkessä ollu, että ois päässy testaamaan.
Aekuinen Naenen
20.06.2014 11:11:43
Markkuliinille kysymys. Tätä vois kai kysyä privanakin, mut mielenkiinnosta kysyn yleisellä tasolla jos joku toinenkin virkaveli painii saman asian kanssa. Koon keikkojen perusteella kysyn, että miksi käytät keikoilla ei-niin-ridemäistä rideä?:) Jotenki ite ymmärtäisin tollasessa suomirokki-paahdossa hieman enemmän pingikkämpää saundia, mut sä taidat tykätä tollasesta luonnollisesti rässääntyvästä ridestä?
markkuliini
20.06.2014 11:49:41 (muokattu 20.06.2014 11:52:54)

Aekuinen Naenen: Markkuliinille kysymys. Tätä vois kai kysyä privanakin, mut mielenkiinnosta kysyn yleisellä tasolla jos joku toinenkin virkaveli painii saman asian kanssa. Koon keikkojen perusteella kysyn, että miksi käytät keikoilla ei-niin-ridemäistä rideä?:) Jotenki ite ymmärtäisin tollasessa suomirokki-paahdossa hieman enemmän pingikkämpää saundia, mut sä taidat tykätä tollasesta luonnollisesti rässääntyvästä ridestä?

Ihan hyvä kysymys.
Mjoo, oon aina tykännyt suht tummasoundisista rideista, ja siitä että rideen voi crashatakin. Sisäkeikoilla tuo nykyinen 20" Constantinople (vastaa nykyistä medium mallia) on aika passeli, mutta se on totta että kesän keikoilla (festareita, eli tulee soitettua lujaa) voisi ottaa käyttöön käyttöön astetta paksumman ja kirkkaamman. Oonkin miettinyt että ottaisinko keikkakäyttöön mun 20" A medium riden, joka siis on uutta tuotantoa eli käytännössä medium thin, se voisi olla just hyvä, vähän kirkkaampisoundinen. Mutta että saisi tuotua Ruotsista, pitäis nähdä extravaivaa...No ehkä ensi viikolla sitten... :D

Mutta kaiken kaikkiaan, kun soitan kovaa, niin tykkään pitää settidynamiikan sellaisena että soitan kuitenkin symbaaleja suht.kevyesti, ja lisäksi Kaijalla on paljon sellaisia biisejä joissa riden voi mun mielestä laittaa huutamaan, ja vain pari jossa siitä kaivataan erottelevuutta (tällä hetkellä taitaa olla vain 1 sellainen biisi).
Eli rideen soitto on tavallaan enemmänkin vaan sellainen särö/boost-pedaali joka tuo soiton alle agressiivisen ja leveän maton, kuin että haluaisin että siellä olisi selkeää kilinää.
En ole koskaan ollut oikein ping-miehiä, soundia enemmänkin suunnasta Killers kuin Rush. :D

Edit: Olihan mulla setissä itseasiassa aiemmin 22" K custom dark ride, joka oli sellainen vähän pingikkäämpi, mutta silloin oli biisilistassa enemmän "normaalia" riden soittoa. Nykyään mennään aika ronskisti ja rokisti. Eli vähän biisilistankin mukaan.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Epämuusikko
20.06.2014 12:00:00
Milloin pingin määrästä tuli ridemäisyyden mittari? Ei siis mitään hlökohtaista, mietin vain (ja oon miettiny aiemminkin).

Itsekään en oo "ping"-miehiä, ting, tick tai swoooooosh on enemmän mieleen :D
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Aekuinen Naenen
20.06.2014 13:08:11
Markkuliini: Eli rideen soitto on tavallaan enemmänkin vaan sellainen särö/boost-pedaali joka tuo soiton alle agressiivisen ja leveän maton, kuin että haluaisin että siellä olisi selkeää kilinää.
En ole koskaan ollut oikein ping-miehiä, soundia enemmänkin suunnasta Killers kuin Rush. :D

Tämä selventää, kiitos vastauksesta!

Epämuusikko: Milloin pingin määrästä tuli ridemäisyyden mittari? Ei siis mitään hlökohtaista, mietin vain (ja oon miettiny aiemminkin).

Hieno ja sopiva täsmennys aiheeseen! En tarkoita viestilläni sitä, että pingin määrä on jollain tavalla ridemäisyyden mittari. Halusin hieman Markkuliinilta perusteluja ja ehkä samalla myös hieman kyseenalaistaa tuollaisen mielestäni "epänormaalin" valinnan. Mun mielestä Markkuliinin meininki sopii hienosti Koon touhuihin! Arvelisin kuitenkin, että noin 7/10 rumpaleista ottaisi settiin jonkun tyyliin a-customin tms riden Markkuliinin sijassa..

Itsekin haen rideltä enemmän esimerkiksi wash-ominaisuuksia kuin pingiä..
Velli
20.06.2014 18:25:12
Aekuinen Naenen: Arvelisin kuitenkin, että noin 7/10 rumpaleista ottaisi settiin jonkun tyyliin a-customin tms riden Markkuliinin sijassa.

Laitetaanko gallup: menevään pop/rockiin rideen pingiä vai washia?

Itse vastaan washia.

Olin soittamassa viime viikolla Sodankylässä pop/rock kamaa neljänä päivänä 3 settiä illassa. Biisejä oli yht. ehkä viitisenkymmentä, joista n. viidessä soitin rideä kapulan nupilla. Kaikissa muissa riden tarkoitus oli luoda juurikin Markkuliinin mainitsema tasainen matto kompin taustalle, jolloin soitin kevyehkösti riden reunaan/selkään. Kokoonpano oli kitaratrio, jossa massan tarve korostuu entisestään.
AP
20.06.2014 20:14:56
Velli: Laitetaanko gallup: menevään pop/rockiin rideen pingiä vai washia?

Itse vastaan washia.

Ehkäpä näin, kunhan sitten kello-osastakin saa jotain irti tarvittaessa.

Nykyisen ainoan ja aika yhden asian rideni kanssahan en tosin ihan hyvin enää muista, mitä mainittu wash onkaan.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Weetoz
21.06.2014 09:59:09 (muokattu 21.06.2014 09:59:44)

Washia joo ja sit tarvittaessa myös sellaista räyhäkkyyttä. Äkkiseltään voisin kuvitella että sitä pingiä kaivataan ehkä useammin siellä vähän raskaamman musiikin osastolla. Mutta tää nyt on toki vähän karkeeta yleistämistä.
jazzmies
21.06.2014 10:28:57

Mulla itselläni suosikkipeltini eivät ole niinkään tuolla akselilla, vaan eriasteisia "klonk"-ääniä suosin. Eli ohuehkoja ja kuivahkoja, joissa on erotteleva pingintapainen ja samalla ohuen pellin suoma räyhäkäs atakki mutta nopea decay.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
passe
23.06.2014 15:05:20
Hieroskelen (vielä toistaiseksi puoliujosti) kauppoja DW Collectors maple 13x5 snaresta. On kullitusta ja vähän naarmutustakin. Onkos kukaan kopautellut tuota? Itse en ole äkkiseltään muisteltuna DW:n rumpuja kopautellut kertaakaan. Pienen tutkistelun perusteella mukavan rapsakka ja tarvittaessa monenmoiseen tarttuva virveli.

Eikös tuo n. 300€ ole tuosta ihan ok hinta?
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)