Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 521 22 23 24 25311 312 313 314 315
Kailis
19.09.2011 03:13:50

Asennetta! Viedä oma Shure-57 studioon!
Vähän kun veis omat piuhat kans. Hi-fi-piireissähän puhutaan paljon niiden soundeista =D
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
ferodoz
19.09.2011 06:42:48

Kailis: Asennetta! Viedä oma Shure-57 studioon!
Vähän kun veis omat piuhat kans. Hi-fi-piireissähän puhutaan paljon niiden soundeista =D

Eikö olekkin kuuliaista hommaa! " toin tänne studiolle kaikki omat kamat, ku ajattelin että jos ne vaikka hajoaa"

Nääh, kyseessä oli sellainen tapaus, että äänittelin paikallisella yläasteella, ja sieltä oli lainattu kaikki 57:t ja 58:t johonkin muuhun käyttöön just sinä viikonloppuna.
Koolla oli väliä.
EJ84
19.09.2011 11:07:42

ferodoz: Eikö olekkin kuuliaista hommaa! " toin tänne studiolle kaikki omat kamat, ku ajattelin että jos ne vaikka hajoaa"

Nääh, kyseessä oli sellainen tapaus, että äänittelin paikallisella yläasteella, ja sieltä oli lainattu kaikki 57:t ja 58:t johonkin muuhun käyttöön just sinä viikonloppuna.

Hauska yhteensattuma. :)
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
ferodoz
19.09.2011 12:37:44

EJ84: Hauska yhteensattuma. :)

Tuota koko funktiota on vähän vaikea selittää, enkä jaksa edes yrittää.
Koolla oli väliä.
Kärsänpuolikas
19.09.2011 16:14:37
Onko kukaan törmännyt laukkuun johon saisi symbaalit JA snaren ja saisi kannettua selässä? Ei tunnu mahottomalta ajatukselta toteuttaa, ja käyttöä olisi. Äkkiseltään ei google löytänyt.
korkuinen
Ruutikallo
19.09.2011 19:06:21
Noniin, nyt siirto toivottavasti edes onnistui.

Eli kyselen ja utelen seuraavaa;

Törmäsin netissä Tommy Igoen "Great hands for a lifetime".
Eli kyseinen http://www.hudsonmusic.com/hudson/products/great-hands/

Onkohan foorumilaisten joukossa kyseisen julkaisun omistavia tai siihen millään tavalla tutustuneita?
Groove Essentials 2.0. oli melko kattava ainakin ja tuumailin että olisikohan tuossa sellaista materiaalia, jotta olisi hankkimisen arvoinen???
Eikai se ole seuraavanlainen: "Tällä tavoin minä soitan/soitin, soita perässä."

Ajattelin kun tuo Jojo Mayerin paketti löytyy hyllystäni, monien muiden lisäksi, nin onkohan tässä jotain ns. "uutta" annettavaa?
Ainahan hyvät Videot, kirjat, musiikki motivoi, mutten suotta tuhlaa jos sisältö onkin aikalailla, miten nyt sanoisin, jo aikaisemman kertaamista.

Benny Grebin DVD on mahtava, kuin myös Jojo Mayerin "Secret weapons for ..."

Kommenttia, arvostelua, kehuja, haukkuja ja analysointia, odottelen.
Kiitti.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
jazzmies
19.09.2011 23:41:09
henydrum: Törmäsin netissä Tommy Igoen "Great hands for a lifetime".
Eli kyseinen http://www.hudsonmusic.com/hudson/products/great-hands/

Onkohan foorumilaisten joukossa kyseisen julkaisun omistavia tai siihen millään tavalla tutustuneita?

Minulla löytyy. Igoen DVD:llä on pätevä rutiini harjoitella erilaisia lyöntisarjoja. Kaikista kivointa on katsoa, kuinka Igoen oppilaat yhdessä kiihtyvällä tempolla soittavat, mihin on kiva lisätä myös oma osuus DVD:tä katsoen ja padiin naputellen. Ehdoton heikkous on Igoen mekaaninen musiikkikäsitys, sillä asiat olisi harjoiteltavissa parempina musiikkeina. Tällä tyylillä tekniikka on eriytetty täydellisesti musiikista, mikä on hölmöä. Kun katsoo Igoen soittoa Youtubesta, voi kyllä ymmärtää miksi - hän ei näet ole musiikalisesti tervävin kynä penaalissa, vaan varsin tekninen maailmankuva hänellä on musiikista ja soittamisesta.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
marktark
20.09.2011 00:16:48
Näissä konserttitomeissa on jotain kiehtovaa, ainakin visuaalisesti, joten kysynkin raadilta : mikä soundi ? Millä kalvoilla ja virityksillä saa mitäkin ? Miten mikki poimii yläpuolelta/sisältä ?
Siis eihän noita näe enää missään:( mut muistan kun plarailin kasariluvulla jotain Taman katalookia.
Jep, Collins ja sen soundit on varmaan tiedetyin, mut kun se käytti geittiä sun muuta niin en itse oikein osaa muodostaa soundikuvaa noista ihan sellaisenaan, luomuna.

Eikö nykymusassa ? http://www.blocket.se/gavleborg/2_T … _trumset_34935081.htm?ca=11&w=3
Play that song.
Olli.M
21.09.2011 06:29:53 (muokattu 21.09.2011 06:33:09)
Huomenta. Mulla on Ludwig Accent CS Custom Elite satsi josta ottaisin basarista tomiholderin mielellään irti ja peittäisin sen jollain suojalevyllä tyyliin : http://www.thomann.de/fi/pearl_bbc1_abdeckung_fuer_pearl_bb3.htm

Tomi kun on virveliständissä niin ei tuota bassarissa olevaa tule koskaan käytettyä.

Ainut mitä olen löytänyt on tuo pearlin lätkä. Onko joku duunannut itse tai onko jollain hyvää vinkkiä ko. homman totetuttamiseen.

Tattis jo etukäteen.

E: http://www.cheapbeatsdrumsales.com/ … dia/10/a20791f128e6b7784ed54e_m.JPG

Tuossa vielä kuvaa basarista.
Ain't no sunshine when she's gone, and she's always gone too long, anytime she goes away.
Mr. Morrow
21.09.2011 08:50:04
Olli.M: Huomenta. Mulla on Ludwig Accent CS Custom Elite satsi josta ottaisin basarista tomiholderin mielellään irti ja peittäisin sen jollain suojalevyllä tyyliin : http://www.thomann.de/fi/pearl_bbc1_abdeckung_fuer_pearl_bb3.htm...

Mulle kaveri teki töissä alumiinilevystä ko. lätkän PDP:n basariin. Reiät läpi ja tomimountin omilla pulteilla kiinni. Toimi hienosti.
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
Jarmando
21.09.2011 13:14:32
Ahaa, kysymykset kuuluvatkin tänne. Kaiken oppii, mutta millä aikataululla?

Vm -68 Acroliten lyömäpuolen vanne on kurtussa. Kannattaako harkita paksua Powerhooppia, vai ohutta tavallista? Mikäli ohut, käykö halpa Pearl, vai ottaako kauhean kallis Ludwig? Suosituksia vastaanotetaan.
Kailis
21.09.2011 16:07:54

Jarmando: Ahaa, kysymykset kuuluvatkin tänne. Kaiken oppii, mutta millä aikataululla?

Vm -68 Acroliten lyömäpuolen vanne on kurtussa. Kannattaako harkita paksua Powerhooppia, vai ohutta tavallista? Mikäli ohut, käykö halpa Pearl, vai ottaako kauhean kallis Ludwig? Suosituksia vastaanotetaan.

No jos perse kestää hanki Ludwig. Jos ei niin Pearl. Joidenkin mielestä niissä ei isosempaa eroa ole. Sitten voisit tietenkin metsästää vaikka ebaystä. Powerhoopia en ehkä laittaisi.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
DrmBug
21.09.2011 18:51:05
Missäs hintaluokissa noi visakoivuiset Sonorlitet mahtaa pyöriä?
hollmi-5
21.09.2011 18:53:22 (muokattu 21.09.2011 18:55:13)
DrmBug: Missäs hintaluokissa noi visakoivuiset Sonorlitet mahtaa pyöriä?

Pyörii hintaluokassa 150 euroa ja siitä ylöspäin. Eli 13" tomeja näkee joskus tuohon hintaan myynnissä.

Neljän rummun setit ovat noin 1500 ilman virveliä. Ja jos maalattu kelpaa (visaviilu sisällä ja päällä niissäkin), niin jopa halvemmalla lähtee.
Soundit, piuhat ja kajarit.
DrmBug
21.09.2011 18:57:08
hollmi-5: Viikon huonoimmasta kysymyksestä saat tarjota itsellesi kaljat ;)

Pyörii hintaluokassa 150 euroa ja siitä ylöspäin. Eli 13" tomeja näkee joskus tuohon hintaan myynnissä.

Okei, tarkennetaan. Tarjottiin 20", 12"&16" -settiä, kuvien perusteella kunto hyvä. Hintaa en osaa itse arvioida, mutta lukemani perusteella varsin asiallisia rumpuja. Olisiko hintahaarukka esim. 900-1300€?
ferodoz
21.09.2011 20:24:39 (muokattu 21.09.2011 21:46:54)

Onko Kirchoffin virvelirummuista kellään kokemuksia? Akryylisistä siis. Jos joku pystyis vähän kuvailemaan saundia.
Koolla oli väliä.
hollmi-5
21.09.2011 21:26:19
DrmBug: Okei, tarkennetaan. Tarjottiin 20", 12"&16" -settiä, kuvien perusteella kunto hyvä. Hintaa en osaa itse arvioida, mutta lukemani perusteella varsin asiallisia rumpuja. Olisiko hintahaarukka esim. 900-1300€?

Olisi haarukka kohdallaan, vaikka aika iso ;)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Bullitt
24.09.2011 12:23:53
Olis tarvista hommata uudet pöntöt, kuten torilla oleva ostoilmoituskin kertoo. Tarvisin pelkän shell-setin, 20" basari + tomeja ainakin kaksi. Hintaluokka 500-1000€, luulisi kait tuohon rahaan saavan kelvolliset käytetyt pöntöt? Mutta kysymys kuuluukin että mitä ostaa? Rumpuja kun harvemmin pääsee testailemaan eikä liikkeeseenkään kehtaa mennä mätkimään kun käytetyt joka tapauksessa ostan. Ilmeisesti PDP:ltä ei kamalan huonoja rumpuja ole juuri tullutkaan, Pearlin Master-sarjaakin tuntuisi tuohon hintaan saavan, mutta esimerkiksi Taman ja Yamahan mallistot, etenkin vähän vanhemmat ovat aika tutkimatonta aluetta meikäläiselle. Mitähän sudenkuoppia voi tuon hintaluokan rumpuja ostettaessa olla, eli mitähän kannattaa välttää ja olisiko kyseisessä hintaluokassa jotain unohdettuja helmiä? Rummut tulis perus rock/hevi/pop-tyyliseen soittoon. Ongelmana on myös vähän se, että mielelläni kokeilisin ainakin vähän eksoottisempia tai vanhempia pönttöjä ennen ostopäätöstä, joten kauhean kaukaa eivät rummut voisi olla. Olen kyllä rumpuvertailua koettanut lueskella.
T: Avuton
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
ferodoz
24.09.2011 13:03:28

Bullitt: Olis tarvista hommata uudet pöntöt

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … 1000&with_image=0&offset=15

En tiedä ootko ton selannut jo läpi, sieltä löytyy aika kivoja settejä tohon budjettiin. Mm. Genistaa, Masters Pearlia, jne.
Koolla oli väliä.
larwa
24.09.2011 14:39:29
Liikkuuko tavara tosiaan nihkeästi tällä hetkellä vai onko tässä pyyntihinta vinksallaan: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=560569
Itseä kiinnostaisi tuo, mutta pitäisi päästä testaamaan ensin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)