Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 521 22 23 24 25122 123 124 125 126
Bacchus
04.06.2008 22:15:13
Tasaisia 8-osia, usvaa pelteihin ja taiteellinen ilme.
Mielellään mukaan pianisti joka ynisee soittaessaan.

Mä ynisen ja inisen aina itsekseni rumpuja soittaessa. Saako siitä scenepisteitä? Jos yhdistän performanssiin vielä miekkailujatsifiiliksen, niin saanko tuplana?
Anti-Matter Manifesto
Jaska
04.06.2008 22:16:18
Mä ynisen ja inisen aina itsekseni rumpuja soittaessa. Saako siitä scenepisteitä? Jos yhdistän performanssiin vielä miekkailujatsifiiliksen, niin saanko tuplana?

No mun mielestä miekkailujazzi ei oo iha ECMää. Mutta mähän en tiedä jazzista mitää.
markkuliini
05.06.2008 00:14:28

EI SAA! Ecm-feel on tyypillisesti viileämpää kamaa. Miekkailu taas on kuumempaa kamaa. Hei nyt rootsit haltuun! :P
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
Epämuusikko
05.06.2008 14:23:55 (muokattu 05.06.2008 14:25:23)
EI SAA! Ecm-feel on tyypillisesti viileämpää kamaa. Miekkailu taas on kuumempaa kamaa. Hei nyt rootsit haltuun! :P

Miekkailulla on ehkä mahiksia Akatemialle. Mutta kasiosilla voi sitten soitella ituhippien fiilistelyä.

Milloinkahan lähettävät jotain pulveri-ja pommipostia Manfred Eicherille: "Sinä pilasit jazzini!".
Duo Rehband & Voltaren. Bustard #1
redhat
06.06.2008 22:50:25
Käytettyä settiä ostamassa ja kysymys olisikin että millaista settiä kannattaa katella kun budjetti rummuille on 300 - 400e, riippuen tuleeko hw:tä minkäverran mukaan.
Pearl Exportit?

+ Kannattaako pelti ja haikkaständiä ostaa käytettynä?

Jos näihin vaikkapa saisi vastauksia kiitos!
Velli
07.06.2008 00:41:59 (muokattu 07.06.2008 12:37:53)
Käytettyä settiä ostamassa ja kysymys olisikin että millaista settiä kannattaa katella kun budjetti rummuille on 300 - 400e, riippuen tuleeko hw:tä minkäverran mukaan.
Pearl Exportit?

+ Kannattaako pelti ja haikkaständiä ostaa käytettynä?

Jos näihin vaikkapa saisi vastauksia kiitos!

Eipä taida tuolla budjetilla juuri Exporteja kummempia saada. Jos budjetti ei tuosta yhtään veny, niin osta sitten ne exportit. Jos saat mukautettua budjetin muotoon 500-600E, niin sillä saa käytettynä jo ihan oikeat rummut: Yamaha Stage Customit. Kyllä ständejä uskaltaa käytettynä ostaa kunhan ovat vain ehjiä.
isoaarne
07.06.2008 10:18:52 (muokattu 07.06.2008 10:22:43)
Nimenomaan käytettynä kannattaa ostaa kaikki, jos vaan on hyvässä kunnossa. Tavara vaihtuu rahaan halvemmalla, ja voi siitä löytää jonkun ekologisen siemenenkin. :)

E: Ei ne Stage Customit nyt niin paljoa Exportteja "paremmat" ole. Se on veteen piirretty se ero noiden settien vällillä.
"Mä oon vaan rumpali." Hoho.
Jupi57
07.06.2008 16:41:43 (muokattu 07.06.2008 16:45:33)
Ei ne Stage Customit nyt niin paljoa Exportteja "paremmat" ole. Se on veteen piirretty se ero noiden settien vällillä.

Ei olekaan. Mutta kun Yammussa nyt vaan sattuu kertakaikkiaan olemaan niin paljon parempi soundi.
Oli ihan pakko ostaa itsellekin Stage Customit. Laitoin lyöntipuolelle bassorumpuun PS4 ja Emperorit tomeihin.
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
Sebek
10.06.2008 20:30:18
Mikäs ero on käytännössä Amunin 14" medium hi-hateilla ja medium soundwave hi-hateilla?
Ilmeisesti jotenkin avoimempi soundi tuossa soundwave-mallissa, entäs volyymi? Kumpi noista on vähemmän koliseva?
Niq
10.06.2008 23:24:34

Mikäs ero on käytännössä Amunin 14" medium hi-hateilla ja medium soundwave hi-hateilla?
Ilmeisesti jotenkin avoimempi soundi tuossa soundwave-mallissa, entäs volyymi? Kumpi noista on vähemmän koliseva?

Soundiveivit on aallotetulla alapellillä, mutta sen varmaan tiesitkin. Ainakin muissa haikoissa tuo aiheuttaa enemmän suhinaa, etenkin haikka vähän auki- asennossa oikein muikea. Mun mielestä kaikki B8-pellit kolisee ihan törkeästi, miten lie noiden laita. En ainakaan ostamatta testaisi vai miten se meni. :P

Jos haet suhinaa ja pöhinää, niin ei auta kuin laittaa rahaa sukanvarteen ja ottaa vaikka Byzancet tai Zildjianin A:ta (enemmän sähinää) tai K:ta (tummempaa pöhinää)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Jupi57
14.06.2008 18:06:24 (muokattu 14.06.2008 18:06:38)
Omakuvissani on Arian setti ja virveli. Olisiko jollakulla kuvaa, josta selviäisi telineiden malli. Pelkkä Haikkatelineen kuva auttaisi.
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
OPJ1974
14.06.2008 20:22:18 (muokattu 16.06.2008 00:09:56)

Eipä taida tuolla budjetilla juuri Exporteja kummempia saada. Jos budjetti ei tuosta yhtään veny, niin osta sitten ne exportit. Jos saat mukautettua budjetin muotoon 500-600E, niin sillä saa käytettynä jo ihan oikeat rummut: Yamaha Stage Customit. Kyllä ständejä uskaltaa käytettynä ostaa kunhan ovat vain ehjiä.

No, näköjään neljäänsataan (about) saa käytettynä myös Yamahan Tour Customia moposettinä tai vanhempaa sarjaa 5-piece -settinäkin. ;)

EDIT: ja Tour Customithan mulle sitten onkin tulossa, tänään tein kaupat :)
Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi"
Thule
15.06.2008 16:41:00
Okei, aiemmin ränttäsin myyntihintaa rumpuromuilleni saamatta vastausta. Ihan hyvä sinänsä, sillä nyt kuitenkin ajattelin ettei niistä kannatakaan hankkiutua eroon. Asunto vaihtui ja uudessa on sen verran tilavat (ja lämmitetyt, tällä kertaa) varastotilat, että sinnehän ne pannut mahtuu odottelemaan käyttöä.

Rahaakin ns. siunaantui vähän "ylimääräistä", joten ajattelin ne sijoittaa setin ehostukseen. Tai lähinnä siihen, että niistä saa käyttökuntoiset. Joten, mitäs mä tarvin? Kalvot ainakin, virveliin matto ja... Mitä muuta? Mitään ruuveja, muttereita tai muitakaan osia ei näytä sen pahemmin puuttuvan mistään. Hardware, pellit ym. tulee kyllä myöhemmin.
Señorita mas fina, who's that girl?
sahkuifk
15.06.2008 21:12:11
Rakkaani exä oli tytärtään hyvitellessä ostanu tytölle rummut ja tinkassu mukaan jonkun viritysvehkeen. Tytön mukaan siinä on jotain numeroita ja se on sellanen pikkunen. Luulen tietäväni mikä se on mutta kui sitä käytetään, voitko auttaa?
Linkkejä ja kuvia, pliis.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
hollmi-5
16.06.2008 00:03:03
Okei, aiemmin ränttäsin myyntihintaa rumpuromuilleni saamatta vastausta. Ihan hyvä sinänsä, sillä nyt kuitenkin ajattelin ettei niistä kannatakaan hankkiutua eroon. Asunto vaihtui ja uudessa on sen verran tilavat (ja lämmitetyt, tällä kertaa) varastotilat, että sinnehän ne pannut mahtuu odottelemaan käyttöä.

Rahaakin ns. siunaantui vähän "ylimääräistä", joten ajattelin ne sijoittaa setin ehostukseen. Tai lähinnä siihen, että niistä saa käyttökuntoiset. Joten, mitäs mä tarvin? Kalvot ainakin, virveliin matto ja... Mitä muuta? Mitään ruuveja, muttereita tai muitakaan osia ei näytä sen pahemmin puuttuvan mistään. Hardware, pellit ym. tulee kyllä myöhemmin.

Laita linkkiä siihen aikaisempaan...
Soundit, piuhat ja kajarit.
vapauskauppias
16.06.2008 01:12:12
Laita linkkiä siihen aikaisempaan...

Tässä aikaisempi teksti:

Bänditoiminta on uhkaavasti hiipumassa eikä mulla ole paikkaa (pahemmasta motivaatiosta puhumattakaan ;)) säilyttää romujani. Joten:

- Taman vanhempi Rockstar-setti, ilmeisesti 80-l. lopulta. Kosmeettisesti ja noin toiminnallisestikin hyvässä kunnossa; mitään osia ei ainakaan puutu tai paikat ole rempallaan näin maalikon silmin. Lyöntikalvot kehnossa kunnossa, resokalvot näyttivät ehjiltä. 14" sd, 12" tt, 13" tt, 16" ft & 22" bd. Mukaan vielä Taman Camco-tuplat; toimii.

- Paisteen PST3-sarjan symbaalit: 14" hh, 16" crash, 18" crash/ride ja 20" ride. Näille lisäksi telineet: 2 kpl Sonorin 200-sarjan suoraa ständiä + suora- ja hh-teline, joidenka merkistä ei ole tietoa. Symbaalit ovat hyvässä kunnossa, samoin Sonorin telineet ja suora merkitön. Haitsuteline pysyy pystyssä ja polkumekanismikin pelaa. Sen verran epävarma kuitenkin on, etten tätä keikalle ottaisi ;)

- DH:n 8" mini-china "mikälie" ja Zildjianin ZXT 10" splash + näille klämpit ja varret merkkiä Pearl ja Tama. Selkeästi kattauksen laadukkaimmat osat. Hyvässä kunnossa kummatkin.

- Erinäistä roipetta, kuten käyttökelpoisia kapuloita, rimpula penkki, purkkavirityksellä pystyssä pysyvä puomiteline ja erinäisiä muttereita, ruuveja ja osia jotka jotenkin liittyvät rummutteluun. Ja rumpuavain, tottakai!

Settiä todelliselle underground-miehelle tai -naiselle, jonka mielestä soundi lähtee sormista. Idea olisi päästä kaikesta eroon, eli mitä koko läjästä kehtaisi pyytää? 400 euroa?

Edit: Oisko DH Stagg:n malli/sarja...?
hollmi-5
16.06.2008 09:06:44
Laita uudet kalvot. Sitten telineitä korjailemaan/uusimaan ja loppusilauksena ehkä symbaalipäivitystä, jos intoa ja rahaa riittää. Tässä järjestyksessä lähtisin liikenteeseen.

Jos setin purkaa ja putsaa ja laittaa sitten uudet kalvot, niin se ei uutta häpeä. Mukavaa puuhastelua ja setti oikeasti herää eloon. Sijoitukseen nähden saatu hyöty on huikea.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Ruutikallo
16.06.2008 23:44:20
Hell-ou..

Tietääkö kukaan onko Alex Skolnick Triolta DVD julkaisua.

-H-
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
Jeltz
17.06.2008 19:22:43
Rakkaani exä oli tytärtään hyvitellessä ostanu tytölle rummut ja tinkassu mukaan jonkun viritysvehkeen. Tytön mukaan siinä on jotain numeroita ja se on sellanen pikkunen. Luulen tietäväni mikä se on mutta kui sitä käytetään, voitko auttaa?

Momenttiavain kenties. Valitaan haluttu kireystaso ja kiristellään ruuveja kunnes avain naksahtaa sopivan kireyden merkiksi. Helppokäyttöinen vempain sinnepäin-vireen hakemiseen. Ihan tarkkaa viritystä ei (tietenkään) pysty sillä toteuttamaan yksinään.

Evansin tuote, myös esittelyvideo:

http://www.evansdrumheads.com/EVAProddetail.aspx?ID=DATK
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Point
18.06.2008 15:39:37 (muokattu 18.06.2008 15:41:43)

Evanssin vehje tosiaan. Valitaan sopiva kireys pyörittämällä säätönuppia ja sitten vaan virittämään. Kun on oikea kireys lukko napsahtaa sen merkiksi, juuri niin kuin Jeltz kertoikin.

E: Niitä kuvia:http://ecx.images-amazon.com/images/I/31G4W4SGF4L._SL500_AA280_.jpg
http://images.google.fi/imgres?imgu … sp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)