WinterMad 09.06.2014 23:10:08 | |
---|
artsipartsi: Hojo! Mulla on ok-kuntoinen Slingerland setti,mutta siinä on yksi ongelma: lattiatomin jalkojen kiinnitykset on alkaneet falskata. Saakohan noita enää mistään?Toki ebayta voi kytätä,mutta kannattaako samontein alkaa katsella ns.korvaavaa tilalle? Tack. Yritin etsiä omaan entiseen vastaavaan settiin kierrevammaisille mounteille korvaajaa eikä Suomesta kyllä löytynyt. Ebayssakin liikkuu aika heikosti, ja hintaa olisi tullut muistaakseni aika paljon (yli 20€/kpl + postit & tullit). Kannattaa varmaan jotain patenttiratkaisua miettiä tai sitten ronskisti uudet tarvikemountit kiinni vanhoihin reikiin... |
Speedy 09.06.2014 23:35:52 | |
---|
AKWM: Kyllä noilla akustisilla on tietysti tosi makee soittaa, mutta asialla on useempia puolia. Niinpä ,vehkeet käyttötarkoituksen mukaan..=I Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
artsipartsi 10.06.2014 12:04:38 | |
---|
WinterMad: Yritin etsiä omaan entiseen vastaavaan settiin kierrevammaisille mounteille korvaajaa eikä Suomesta kyllä löytynyt. Ebayssakin liikkuu aika heikosti, ja hintaa olisi tullut muistaakseni aika paljon (yli 20€/kpl + postit & tullit). Kannattaa varmaan jotain patenttiratkaisua miettiä tai sitten ronskisti uudet tarvikemountit kiinni vanhoihin reikiin... Näin hieman uumoilinkin, nyt vain sitten metsästämään sopivia...ei nääs uusia reikiä viitti tehdä. Kiitosta. |
Olly 11.06.2014 02:07:55 | |
---|
artsipartsi: Näin hieman uumoilinkin, nyt vain sitten metsästämään sopivia...ei nääs uusia reikiä viitti tehdä. Kiitosta. Helicoil on vastaus, jos alkuperäiset haluat pitää. Jos ruuveista on kierre pettänyt, toki uudet ruuvit. Read more than one book. |
Legenda 11.06.2014 14:50:08 | |
---|
|
passe 11.06.2014 17:02:09 (muokattu 11.06.2014 23:59:57) | |
---|
Kyssäri kiireen keskellä. Sonor Designer. Myytiinkö niitä wrap-finisheillä? Sellainen ihan blanko vaaleansininen setti olisi tyrkyllä. E: Tällaiset: http://muusikoiden.net/dyn/users/124754.jpg Kovasti olen koittanut kuuklettaa, mutta eipä oikein tule osumia tuolla finishillä. Myyjä kertoo, että finish on alkuperäinen. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
artsipartsi 11.06.2014 19:01:07 | |
---|
Olly: Helicoil on vastaus, jos alkuperäiset haluat pitää. Jos ruuveista on kierre pettänyt, toki uudet ruuvit. Onkos tämmösten asennus kovinkin vaikeaa?Ruuvit on ok. |
jabajee 12.06.2014 01:37:32 | |
---|
artsipartsi: Onkos tämmösten asennus kovinkin vaikeaa?Ruuvit on ok. On ja ei. Tarvitset porakoneen ja helicoil-kierteenkorjaussarjan, joka yleensä sisältää kaiken muun tarpeellisen. Esimerkiksi vakiokokoisille kierteille kyseinen sarja maksaa biltemassa noin 20€ ja siinä on parikymmentä ns. inserttiä. Moottorikoneistamotkin noita toki tekee melko kohtuulliseen hintaan, jos omat taidot epäilyttää. Tai jos kysymyksessä on jokin erikoisempi kierre. Googlesta tai YouTubesta löydät miten se korjaus käytännössä tapahtuu, mutta periaattessahan siinä porataan rikkinäiseen kierrereikään uusi isompi reikä, siihen väännetään uusi kierre ja sen sisälle pyöräytetään jousen näköinen insertti, joka siis toimii uutena kierteenä. Eli vaatimuksena on ainakin se, että materiaalia on sen verran olemassa, että vanhaa reikää on mahdollista isontaa. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
hollmi-5 12.06.2014 07:41:10 | |
---|
passe: Kyssäri kiireen keskellä. Sonor Designer. Myytiinkö niitä wrap-finisheillä? Sellainen ihan blanko vaaleansininen setti olisi tyrkyllä. E: Tällaiset: http://muusikoiden.net/dyn/users/124754.jpg Kovasti olen koittanut kuuklettaa, mutta eipä oikein tule osumia tuolla finishillä. Myyjä kertoo, että finish on alkuperäinen. Designerit sai RAL-värikartasta valitulla millä tahansa värillä. Rummut tehtiin asiakkaalle tilauksesta. Maalatut. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Nolte 12.06.2014 16:15:52 | |
---|
Tätä en allekirjoita! |
Velli 12.06.2014 16:44:30 | |
---|
|
Stoalainen 12.06.2014 20:46:05 (muokattu 12.06.2014 22:48:58) | |
---|
Apuja! Hakusessa Pearlin erillinen puomillinen symbaaliständin osa, johon sai kiinnitettyä kaksi symbaalia. Alaosa ruuvattiin kiinni symbaalitelineeseen ja siihen sai normaalisti kiinnitettyä symbaalin. Tämän päälle ruuvataan sitten puomi(holkin tilalle), jonka päähän saa myös symbaalin. Mahto olla P90 tai P930 sarjaa? Soundstoressa oli myytävänä, mut ei ollut enää kun omistaja/nimi vaihtunut. Muualta en ole löytänyt... vinkkejä mistä lähtisin etsimään, tai jos jollain ylimääräsenä pyörii toimiva yksilö niin ostan pois! Kiitos etukäteen! e. Tähän tyyliin. Kuvassa Gibraltarin versio. http://www.gak.co.uk/rs/tn/tn2_982753.jpg ee. Power Soundista löyty! Too weird to live, too rare to die |
passe 12.06.2014 23:02:33 | |
---|
hollmi-5: Designerit sai RAL-värikartasta valitulla millä tahansa värillä. Rummut tehtiin asiakkaalle tilauksesta. Maalatut. Tattis! Aika raju väri tuo on ainakin kuvien perusteella, mutta käydään nyt ainakin koeajolla. Myyjä puhuu ensin Signatureista, 80-lukulaisista ja sitten vielä wrapista. Hyvin perillä! "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
Velli 13.06.2014 05:02:44 | |
---|
passe: Myyjä puhuu ensin Signatureista, 80-lukulaisista ja sitten vielä wrapista. Hyvin perillä! Tässä vaiheessa soisivat itselläni hälytyskellot. Ole tarkkana noiden kanssa, jotta et lyö näppejäsi kackaan. |
artsipartsi 14.06.2014 13:08:28 | |
---|
jabajee: On ja ei. Tarvitset porakoneen ja helicoil-kierteenkorjaussarjan, joka yleensä sisältää kaiken muun tarpeellisen. Esimerkiksi vakiokokoisille kierteille kyseinen sarja maksaa biltemassa noin 20€ ja siinä on parikymmentä ns. inserttiä. Moottorikoneistamotkin noita toki tekee melko kohtuulliseen hintaan, jos omat taidot epäilyttää. Tai jos kysymyksessä on jokin erikoisempi kierre. Googlesta tai YouTubesta löydät miten se korjaus käytännössä tapahtuu, mutta periaattessahan siinä porataan rikkinäiseen kierrereikään uusi isompi reikä, siihen väännetään uusi kierre ja sen sisälle pyöräytetään jousen näköinen insertti, joka siis toimii uutena kierteenä. Eli vaatimuksena on ainakin se, että materiaalia on sen verran olemassa, että vanhaa reikää on mahdollista isontaa. Kiitos vastauksesta, olen nyt tiiraillut nettiä ja törmäsin Chigagolaisen musaliikkeen sivuilla slinkkusettiin jossa nuo bracketit korvattu Gibraltarin osilla, laitoinkin sinne kysymystä jotta saisi tietää mikä on malli jne... Ylimääräisiä reikiä en ala porailemaan tietty mielellään-ja tuo helicoil hommakin voi olla tämmöiselle Pat ja Matt-tason miehelle semmonen homma että joutuu ostamaan kokonaan uudet kannut :) |
SpeciaaliJussi 16.06.2014 15:53:26 | |
---|
Tuosta virveli yleiskäyttöön-keskustelusta inspiroituneena. Mulla on 70-luvun acro ja ajattelin hankkia toisen virvelin. Joitain ideoita on, mutta minkä virvelin itse hankkisitte acron kaveriksi? Onko suosituksia? |
Speedy 16.06.2014 17:23:19 | |
---|
SpeciaaliJussi: Tuosta virveli yleiskäyttöön-keskustelusta inspiroituneena. Mulla on 70-luvun acro ja ajattelin hankkia toisen virvelin. Joitain ideoita on, mutta minkä virvelin itse hankkisitte acron kaveriksi? Onko suosituksia? Itse ainakin hankkisin jonkin erilaisen, spessumman snaren.. Jos siis sellaiselle olisi tarvetta - ja se tarvehan tietysti määrää sitten aika pitkälle sen että millaista etsisin. Toki kaksi yleiskäyttöistä pitopeliäkin voi omistaa, mutta jos ei nimenomaan tarvitse kahta virveliä, yhtä aikaa eri paikkaan ja eri settiin, niin toisen käyttö aste jää helposti aika pieneksi. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
hollmi-5 16.06.2014 18:48:00 | |
---|
SpeciaaliJussi: Tuosta virveli yleiskäyttöön-keskustelusta inspiroituneena. Mulla on 70-luvun acro ja ajattelin hankkia toisen virvelin. Joitain ideoita on, mutta minkä virvelin itse hankkisitte acron kaveriksi? Onko suosituksia? Ludwig LM 410. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Laakstr 16.06.2014 18:52:16 | |
---|
SpeciaaliJussi: Tuosta virveli yleiskäyttöön-keskustelusta inspiroituneena. Mulla on 70-luvun acro ja ajattelin hankkia toisen virvelin. Joitain ideoita on, mutta minkä virvelin itse hankkisitte acron kaveriksi? Onko suosituksia? Mun valinta olis joku laadukas puuvirveli 5,5 - 7" syvänä. Torilla on mukava tarjonta, mm: SQ2, DW Edge, Brady, Craviotto jne Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
jazzmies 16.06.2014 20:17:30 | |
---|
SpeciaaliJussi: Tuosta virveli yleiskäyttöön-keskustelusta inspiroituneena. Mulla on 70-luvun acro ja ajattelin hankkia toisen virvelin. Joitain ideoita on, mutta minkä virvelin itse hankkisitte acron kaveriksi? Onko suosituksia? Se Hoo_:n myymä Club Custom on älyttömän hyvä rumpu. Mulla on sellainen ja se on yksi parhaimmista ja helpoimmista, millä olen soittanut. Hintakin on järkevä http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=884032 "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |