Aihe: Vapaamuotoista keskustelua rummuista
1 2 3 4 520 21 22 23 2447 48 49 50 51
Epämuusikko
25.02.2020 15:47:32
Mulla on edelleen -95 ostamani Mapexit.
I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy!
Kulkunen
25.02.2020 15:56:26
hollmi-5: Aikoinaan ostin uudet Sonorin Hilitet. Ne olivat hirmuinen harppaus parempaan ja suoranainen high-end-setti silloin. Aikani niillä soittelin. Ostin toisenkin Hilite-setin ja irtorumpuja niin, että minulla oli 15" tomia lukuunnottamatta kaikki koot.

Ostin uuden Pearlin Exportin sitten treenikselle, että saisi keikkasetti levätä keikkojen välit pusseissa. Exportit eivät ollet halvimmat rummut, mutta ei ihan semi-protakaan. Exportit olivat aivan hirmuinen pettymys. Projektio ja jytinä puuttui, teki mitä vain. Ostin tilalle Premierin Genistat, joista kyllä pidin, mutta ne olivat aika yhden soundin setti. Premierin Resonatoritkin oli jonkin aikaa. Taman settejä on ollt useampiakin. Vanhat Imperialstarit, Rockstar Prot, Rocstarit jne.

SonorLiteja oli useampikin setti (18", 20" ja 22" bassorummuilla) ja ne vain hävisivät toisiin käsiin, kun joku kuuli ja sai luopumaan. Samoin Sonor Designer, joka oli jo aika överi. Nyt on enää Signature ja Phonic Sonorilta, mutta ne onkin rumpuja, joita parempia ei ole minulle. Tuli Ludwig-aikakausi vuonna 2003 ja se aikakausi jatkuu vaan. Vahingossa ostin Superclassicit ja se oli sitten sen suhteen menoa.

Miksi en ryhdy halpoja settejä laittamaan paremmuusjärjestykseen? Koska ne ovat kaikki ihan samalla lailla isoja kompromisseja.

Mahtava homma. Jos ei halua keskitason settiä enempää sijoittaa tai ei ole enempään vaikka varaa, niin oisko se ok, että niistä kysytään lisätietoa eikä siihen ole pakko vastata ylimielisesti?
moderndrummer88
25.02.2020 18:27:58
Uhhuh, haluaisinpa olla kärpäsenä katossa katsomassa, kun Mika kertoo vähän totuuksia päin naamaa rumpumaailmasta parillekkin pienituloiselle yh-äidille, keiden muksuille olen ollut auttamassa rumpusetin hankinnoissa.

Enkä olisi itsekkään ikinä alkanut soittamaan rumpuja, jos olisi pitänyt olla monen tonnin Sonorit alla heti kärkeen. Ei olisi nelilapsisessa perheessä ollut rahaa. Mikalla varmaan oli jo ensimmäisenä settinä Ludarit suoraan liikkeestä haettuna?
Kulkunen
25.02.2020 18:33:37
Ja jos pyydetään tietäjiltä neuvoa keskitason seteistä, eikä itse tiedetä keskitason seteistä mitään 80-luvun jälkeen, niin silloinhan ei olla niitä tietäjiä, joita kysyjä on vailla, joten onko aivan välttämätön pakko sanoa jotain?
hollmi-5
25.02.2020 19:29:00
Minulla oli varmaan surkeimmat rummut ensimmäisenä, toisena hikiset Drum Matet ja kolmantena Taman Imperialstarit. Minun kesäduunirahat ja kaikki muukin meni rumpuihin. Itse olen ne työlläni hankkinut. Ja hyvin tiedän nykyistenkin keskitason settien ja muidenkin laadun. Skippasin mopot ja kevarit ja ajelin fillarilla.
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
25.02.2020 19:35:38 (muokattu 25.02.2020 19:48:45)
hollmi-5: Minulla oli varmaan surkeimmat rummut ensimmäisenä, toisena hikiset Drum Matet ja kolmantena Taman Imperialstarit. Minulla oli Pulset, toisena Exportit sitten MMX:t

Minun kesäduunirahat ja kaikki muukin meni rumpuihin. Itse olen ne työlläni hankkinut. Ja hyvin tiedän nykyistenkin keskitason settien ja muidenkin laadun. Skippasin mopot ja kevarit ja ajelin fillarilla.

Näin tein itsekkin.

Nyt vaan ei puhuta kesätyöikäisestä teineistä vaan 5-7 vuotiaista lapsista. Minne lähettäisit heidät töihin?
Kulkunen
25.02.2020 19:44:04
hollmi-5: Minulla oli varmaan surkeimmat rummut ensimmäisenä, toisena hikiset Drum Matet ja kolmantena Taman Imperialstarit. Minun kesäduunirahat ja kaikki muukin meni rumpuihin. Itse olen ne työlläni hankkinut. Ja hyvin tiedän nykyistenkin keskitason settien ja muidenkin laadun. Skippasin mopot ja kevarit ja ajelin fillarilla.

Kiva homma. Saako muut sijoittaa setteihinsä vähemmän ilman kuittailua?
Kulkunen
25.02.2020 19:45:48
moderndrummer88: Minulla oli Pulset, toisena Exportit sitten MMX:t

Näin tein itsekkin.

Nyt vaan ei puhuta kesätyöikäisestä teinistä vaan 5-7 vuotiaista lapsista. Minne lähettäisit heidät töihin?

Ei rumpujen soitto ole sellainen harrastus, joka kuuluu kaikille. Se on vähän kuin F1, vain rikkaiden perheiden muksuilla pitää saada olla mahdollisuus lähteä hommaan. Halpojen settien valmistus pitäisi lopettaa.
hollmi-5
25.02.2020 19:57:22
Kulkunen: Kiva homma. Saako muut sijoittaa setteihinsä vähemmän ilman kuittailua?

Niinhän sinä olet tehnyt. Olenko sulle kuittaillut? Tai miksi yleensäkin kommentoit minun vastausta kysymykseen. Vastaa kysymykseen itse, kun olet keskihintaisten rumpujen asiantuntijan viittaa hartioillesi laittamassa.

1979 ostin Tamat käytettynä kolmella tonnilla. Pellit ei kuuluneet kauppaan. Nykyrahassa se vastaa noin 1800 euroa. Siihen sai kynnet yltämään, kun myi entiset pois ja laittoi kaikki rahansa ja lainasi loput. Eikä yhtään harmittanut. Jätkät vetää nyt lapset ja vasemmistolaisen ajattelutavan tähän. Ei kai se ole pakko laittaa mitään mihinkään harrastukseen. YH-äiditkin... VMP...
Kulkunen
25.02.2020 20:05:09 (muokattu 25.02.2020 20:06:42)
hollmi-5: Niinhän sinä olet tehnyt. Olenko sulle kuittaillut? Tai miksi yleensäkin kommentoit minun vastausta kysymykseen.

Koska en ymmärrä miksi koet tarpeelliseksi myrkyttää keskustelut vuodesta toiseen tällä tavalla.

1979 ostin Tamat käytettynä kolmella tonnilla. Pellit ei kuuluneet kauppaan. Nykyrahassa se vastaa noin 1800 euroa. Siihen sai kynnet yltämään, kun myi entiset pois ja laittoi kaikki rahansa ja lainasi loput. Eikä yhtään harmittanut. Jätkät vetää nyt lapset ja vasemmistolaisen ajattelutavan tähän. Ei kai se ole pakko laittaa mitään mihinkään harrastukseen. YH-äiditkin... VMP...

Sulle käy näköjään argumentiksi se, että itse olet laittanut sen ja sen verran rahaa sinä ja sinä vuonna? Mitä väliä? Muu kuin sama vanha henkseleiden paukuttelu.

Kysyttiin "tietäjiltä apua" keskitason setteihin. Sun vastaus oli "Tietäjät jättävät tämän tason setit huomiotta." Ajattelitko, että kylläpä nyt kysyjää nolottaa ja säästää viis tonnia kunnon Sonoreihin? Mikä rakentava tarkoitus tuolla sun kommentilla oli keskustelulle?

Edit: Ja pistetään varalta jo valmiiksi, että olen vain kateellinen.
moderndrummer88
25.02.2020 20:09:38 (muokattu 25.02.2020 20:15:53)
hollmi-5: Jätkät vetää nyt lapset ja vasemmistolaisen ajattelutavan tähän. Ei kai se ole pakko laittaa mitään mihinkään harrastukseen. YH-äiditkin... VMP...

Aika hurjaa hommaa... Eli ei saisi keskihintaisilla kamoilla testata harrastusta? Jos ei kerta kaikkiaan ole rahaa, niin silloin ei saisi sinun mielestä edes koittaa halvemmilla romppeilla?

Miten sinä ratkaisisit ongelman, jos vähävaraisen perheenpään olisi tarkoitus hommata lapselle rumpusetti?
hollmi-5
25.02.2020 20:13:04 (muokattu 25.02.2020 20:13:55)
Silloin, kun itse aloittelin, oli rummut ja musakamat todella kalliita. Nyt saa erittäin hyvää käytettynä kohtuuhinnalla. Minun neuvoni on aina ostaa käytettyä, mutta kunnollista. Niistä saa omansa pois, jos harrastus ei jatku.
Kulkunen
25.02.2020 20:17:36
hollmi-5: Silloin, kun itse aloittelin, oli rummut ja musakamat todella kalliita. Nyt saa erittäin hyvää käytettynä kohtuuhinnalla. Minun neuvoni on aina ostaa käytettyä, mutta kunnollista. Niistä saa omansa pois, jos harrastus ei jatku.

"Nyt tarvitsisi vähän apua tietäjiltä kun olen hankkimassa entry levelin settiä tyyliin stage custom tai pearlin vision. Torilla näyttäisi olevan sonor 2007 shell setti myynnissä 399€ joka vaikuttaa ehkä vähän hintavalta kun visionin shell settejä saa välillä 250€. Sonoreista kun ei ole hajuakaan niin mikähän olisi tuollaiselle setille käypä hinta maksaa?"

Eli ei voi vastata onko tuo käypä hinta Sonorin 2007 -setistä, vaan pitää vain muistuttaa, että pitäisi laittaa enemmän rahaa, jotta on rumputietäjille hyväksyttävää? Käytetyistä keskiluokan seteistä ei saa omaansa takaisin kun myy eteenpäin? Itse kyllä sain, varmaan on joku muukin saanut.

Väistelet koko ajan johonkin ihan muuhun asiaan. Kysytään miksi koet pakolliseksi vastata jotain kuittailua liian halvoista kamoista, niin vastaat, että itse ostin -85 Sonorit ja oli hyvät.
moderndrummer88
25.02.2020 20:18:26
hollmi-5: Silloin, kun itse aloittelin, oli rummut ja musakamat todella kalliita. Nyt saa erittäin hyvää käytettynä kohtuuhinnalla. Minun neuvoni on aina ostaa käytettyä, mutta kunnollista. Niistä saa omansa pois, jos harrastus ei jatku.

Kuten saa takaisin omansa käytetyistä Stage Custom tai vastaavan hintaluokan setistä. Jos ei ole varaa ostaa 1500-2000€ käytettyjä kamoja, niin miksi nuo edullisemmat on paha ratkaisu?
hollmi-5
25.02.2020 20:32:47 (muokattu 25.02.2020 20:34:24)
Sonorin 2007 ja Pearlin Visionit ovat erittäin haikeita esityksiä. Siksi en suosittele niitä kenellekään.

En ole ostanut Sonoreita vuonna 1985. 1991 ostin. Nykyiset Phonicit ovat vuodelta 1977 ja ihan sitä ekaa 80-luvun alun Signaturea. Maksoin Phoniceista 700 ja kunnostukseen meni noin kolmesataa, kun hommasin Saksasta originaalit lattiatomin jalat toiseen lattiatomiin ja kaikki kalvot. Kahdeksalla sadalla saisi jo kivan peltisetin ja oltaisiin siinä Tama Imperialstarin hinnassa, jonka se silloin 1979 ilman symbaaleja maksoi. Eli nyt on edullista ja kunnollista. Setti uutena maksoi saman, kuin kuplavolkkari.
pekkap82
25.02.2020 20:36:01 (muokattu 25.02.2020 20:38:36)
larwa: Nyt tarvitsisi vähän apua tietäjiltä kun olen hankkimassa entry levelin settiä tyyliin stage custom tai pearlin vision. Torilla näyttäisi olevan sonor 2007 shell setti myynnissä 399€ joka vaikuttaa ehkä vähän hintavalta kun visionin shell settejä saa välillä 250€. Sonoreista kun ei ole hajuakaan niin mikähän olisi tuollaiselle setille käypä hinta maksaa?

Visioneista sen verran, että väittäisin, jotta niissä X-loppuisissa puun laatu oli parempi kuin myöhemmissä malleissa. Tosin sellainen 18" syvä bassorumpu 10 mm paksulla rungolla voi olla monen mielestä raskas soittaa. Myöhemmissä malleissa se on ohuempi. Mutta tuohon hintaan mikä tahansa Vision on ihan ok hankinta. Tietysti eroa pro-setteihin löytyy.
Kulkunen
25.02.2020 20:38:56
hollmi-5: En ole ostanut Sonoreita vuonna 1985. 1991 ostin.

Kylläpä ammuit pointtini alas.
moderndrummer88
25.02.2020 20:40:41
hollmi-5: Sonorin 2007 ja Pearlin Visionit ovat erittäin haikeita esityksiä. Siksi en suosittele niitä kenellekään.

Sinä kyllä tehokkaasti väistelet kysymyksiä.
hollmi-5
25.02.2020 20:59:23
Minun omat lapseni menivät musiikkiopistoon. Halvin poikkihuilu, jonka opettaja kelpuutti, maksoi 600. Maksoin. Toinen aloitti oboen. Puinen oboe maksoi yli 2000 euroa. Pianokin ostettiin ja pari kitaraa. Siksi pidän rumpuja erittäinkin edullisina. Yhden oboen hinnalla saa ihan todella hyvän setin. Tuttu sellisti maksoi jousestaan yli 10 000 euroa ja soitin on jonkun säätiön parin sadan tonnin peli.

Ystävien lapset harrastavat jääkiekkoa ja oma veljen tyttäret harrastivat muodostelmaluistelua ja joukkuevoimistelua. Ne harrastukset ovat minunkin mielestä jo hyvin kalliita. Esimerkikis joukkuevoimistelussa maksu oli yli 500 euroa/kk.

Tässä yritän selittää, että rumpuja saa hyviä kohtuuhinnalla. Siksi ei kannata hakata rahojaan visioneihin tai kiinalaisiin Sonoreihin.

Tottahan se on, mitä tuttu rumpuintoilija sanoi: Rumpalit ovat kaikkein haluttomimpia maksamaan kunnollisesta.
hollmi-5
25.02.2020 20:59:40
moderndrummer88: Sinä kyllä tehokkaasti väistelet kysymyksiä.

Kysy jotain.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)