Veksi 04.08.2007 20:13:28 | |
---|
Staggit mynnissä Huutonetissä, huutakaa hyvät pellit uuteen kotiin!!? |
DieGr 15.01.2008 09:58:40 | |
---|
Haen komppi/reilumman kokoista (18"-19") krässiä rokki ja medley hommiin. Mitä kokemuksen omaavat lähtisivät suosittelemaan? Furia? Tarviiko aina vittuilla?... Me ollaan jo muutenki häviöllä. |
ramzuz 26.01.2008 12:13:23 (muokattu 26.01.2008 12:30:18) | |
---|
Haen komppi/reilumman kokoista (18"-19") krässiä rokki ja medley hommiin. Mitä kokemuksen omaavat lähtisivät suosittelemaan? Furia? Testaappa Myrat ja Furiat. Sanon myös että DHlta löytyy varmasti. Itselläni tuollaista virkaa hoitaa Classic 18 crash ja dh 17. Toimineet todella hyvin jo parisen vuotta. Parhaat crashit mitä lyönyt olen. Mutta sinulle suosittelisin Myraa ensimmäisenä. Ja taas pitkän ajan jälkeen haluan kertoa vähän muitakin kokemuksia staggeista. Olen nyt soittanut näillä noin 4 vuotta. Ja voin sanoa että nämä ovat parhaat pellit mitä tiedän. Kerrotaanpa muutama esimerkki: DH 20 medium ride on paras pelti mitä olen koskaan lyönyt. Se toimii ihan minne vaan. Ei muuta esittelyä tarvitse. DH 13 bite hihatit on loistavat haikat minne vaan. Paksu alapelti ja ohut yläpelti. Ovat todella lähellä mielestäni esim K/Z haitsuja. Crashit: Classic 18 thin, Dh 17 medium, Dh medium exotic 16, Sh medium 14. tässä on kaikkea kaikeen. Toimivat hiljaa ja kovaa. Kaikki sopivat yhteen ja ovat kestäneet jo monta vuotta. Joten turha puhua kestämisongelmista Efektit: Traditional 18 china -Lähes samanlainen kuin wuhanin chinat. Hyvä! Blackmetal 18 crash/ride. -tämän ostin jazz rideksi. Kuiva ja täydellinen hissuttelu jazziin. Upea ulkonäkökin! Blackmetal bell 6,5 -täydellinen kello. Näiden lisäksi olen omistanut monia staggeja. Ja välillä vaihdellut. Mikään ei ole vielä ollut huono. Tosin hyvin erikoisia on ollut ja näin ne voisi tulkita huonoiksi ja toisaalta parhaiksi. Olen myös omistanut/soittanut/testaillut monia muiden merkkien laatupeltejä mutta niistä en ole löytänyt omiani. Olen staggeista löytänyt kaikkea kaikkeen. Staggit ovat minun peltini, jos jollakin on jotain sitä vastaan niin saa kommentoida. Piste. me vedetään livenä! |
DieGr 26.01.2008 16:26:22 (muokattu 26.01.2008 16:29:33) | |
---|
Paikallisliikkeestä ostin eilen DH 18" medium briliant crashin. Hintaa oli huimat 80€. Jos joku niin tämä on hintansa väärti! Toki hieman kiinalainen saundi eikä kovin pitkä sustaini mutta ei paha ollenkaan... Editt: Kiitos kuitenki ramzulle kun olit hengessä mukana... Tarviiko aina vittuilla?... Me ollaan jo muutenki häviöllä. |
ramzuz 26.01.2008 23:51:45 | |
---|
Hyvän pellin sait varmasti! Ei muutaku takomaan komppia siihen. Sitten ostat viellä kaveriks myran:) aika täydellinen pari. me vedetään livenä! |
lethus1 11.02.2008 09:12:15 | |
---|
Crasheista ja Chinoista puhutaan paljon, mutta onko Staggin Rideistä miten kokemuksia täällä ? Staggikaupoilla kävin, matkaan tarttui Furia 18" crashi ja DH china 18" sekin. Molemmat ns. helvetin hyvän kuuloisia. Furiaa ollut crashinä ennenkin ja soundissa on kyllä jotain aivan älyttömän upeata. Räkäinen, raivokas mutta silti musiikin seassa ei pistä niin pahasti läpi kuin pelkäsin tai luulin. Komppaukseen the paras. Koitin myös Furian rideä vähän niinkö testimielessä ja huvi-vuoks. Mutta perkele, sehän tuntu ja kuulosti HYVÄLTÄ. Olisin ostanut mutta oli jo vähän turhaa mennyt sille päivälle rahnaa. Jäi kuitenkin vähän kaivelemaan tuo Ride. Vähän vielä epäilyttää se, että Torilta saisi samaan hintaan, tai halvemmalla "isojen merkkien" hyviä ridejä. Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3 |
Marklar 11.02.2008 15:23:58 (muokattu 11.02.2008 15:40:51) | |
---|
Itse pidän Staggin soundeista ja siitä että ne syttyy helposti eli kuulostavat hyvältä hiljaakin soitettuna. Omistan tällä hetkellä vain Staggilta myra 10" splashin ja kyllä on hintansa väärti (maksoi 43e). Aion hankkia vielä Staggin DH 16" ja 14" crashit. Noniin.. Elikkä kävi mielessä että vaihtasin kaikki peltini Staggiin tai Orioniin. Kumpikohan olisi hinta/laatusuhteelta parempi. Ja musiikkityyli taitaapi kallistua tuonne metallin puolelle. Testaa mistä tykkäät mutta itse en vaan ole löytänyt Orionilta yhtäkään mieleistä peltiä. Ostin joskus kaverille Orionin 10" splashin joululahjaksi enemmänkin vitsimielessä ja se kuulostaa ihan kivalta muttei oikeastaan splashilta. Se myös soi todella kauan. Mun mielestä Staggeissa on parempi soundi ja monet niistä maksaakin vähemmän kun Orionit. Kestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta ei se Orionin splash ole ainakaan vielä hajonnut :D Oon kuullut että Staggien alhainen hinta johtuisi niiden huonosta laaduntarkkailusta (?). Mun mielestä on typerää että jotkut ei osta Staggia sen takia että ne olis muka jotakin "halppiksia". Ostaa vaan sen mistä tykkää. Ja jos jotain kivan kuulosta saa halvalla niin se on vaan positiivinen asia :P Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta. |
Olly 12.02.2008 02:57:35 | |
---|
Kyllä tuo laaduntarkkailu on Staggilla eri kuin "laatupelleillä", kävin puolen vuotta sitten Millbrookilla ostamassa 17" DH crashin, ja kokeilin kolmea. Kovin eri saundi oli jokaisessa, lähinnä se kiinamainen räkäisyys vaihteli hurjasti. Kaikki olivat herkkiä syttymään. Kun hinta kuitenkin on kolmasosa valtamerkeistä, sen pikku vaivan näin Espoolaisena kyllä jaksaa nähdä. Sikana säkissä en ehkä lähtisi yrittämään. Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
south_of_heaven 12.02.2008 12:24:10 (muokattu 12.02.2008 12:26:33) | |
---|
Tää hehkuttaminen sytytti kyllä mussakin vähän kokeilunhalua ja kiinnostusta noihin Staggeihin. Ja hintakin on hauska, olin aatellut jo että pitäs siirtyä kunnolla käsintaottuihin, ja nää sopii mun rahatilanteelle parhaiten siihen nähden. Taidan ainakin käydä kilkuttelemassa noita bellejä vähän, jos niitä Millbrookista tosiaan löytyy. Rideä voisi myös katsastella. edit. Ja kuulostaa mun korvaan tosi hyvältä, jos pelleissä on usein selkeästi erilainen ääni. Sieltä vaan sitten hakemaan sitä itselle timanttista yksilöä. http://www.mikseri.net/artists/?id=62682 |
Niq 12.02.2008 13:05:26 | |
---|
Niq 12.02.2006 23:35:52 Sainpa settiäni täydennettyä 17" DH medium thin exoticilla. Kyllä muuten lähtee crashkompit tällä, just sopiva soundi siihen, eikä tarvi ees kauheasti lyödä. 50e hankintahintaan ei voi olla kuin tyytyväinen. Ainoa huono puoli on se, että tuo 802 paiste kuulostaa ihan huonolta verrattuna noihin staggeihin. :/ Jahas, ko. pelti ollut kovassa käytössä minulla näköjään tasan 2 vuotta (ostin käytettynä), olen edelleen tyytyväinen ja pelti on ehjänä. Ei häpeä tuossa parin Zildjianin rinnalla ollenkaan. Muutkin pari Staggia mitkä olen hommannut tässä välillä, on ehjänä ja samalla lailla niihin olen tyytyväinen. Suosittelen edelleenkin varauksetta, ostakaa vaan testaten ja mieluiten käytettynä, jolloin valmistusvirheet on jo karsiutuneet pois. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Kärsänpuolikas 12.02.2008 15:28:59 | |
---|
Ootteko noita Traditional Chinoja testannu? Varmaan Wuhan-tyyppisiä? Hintakin samaa luokkaa.. Eli verraten Wuhaniin - kannattaako? korkuinen |
nervous breakdown 12.02.2008 21:14:07 | |
---|
Mitenkäs nuo Black Metal -sarjan ridet? Voisiko joku antaa näin kirjallisesti jonkinmoista analyysiä/kuvausta tuollaisesta... Tuollainen BM 22" ride jostain syystä vaivaa mun pääkoppaani kovinkin tällä hetkellä. Jotain tummaa ja ison kuulloista rideä tekee mieli. Samalla voi pistää myös ehdotuksia haikasta. Tulisi tuon riden kaveriksi. Mielipiteitä/kokemuksia! |
grind 12.02.2008 23:25:57 | |
---|
Ootteko noita Traditional Chinoja testannu? Varmaan Wuhan-tyyppisiä? Hintakin samaa luokkaa.. Eli verraten Wuhaniin - kannattaako? Mulla oli 14" traditionaali. Semmonen fiilis on, että wuhani olis pikkuisen räkäisempi ja helpommin syttyvä. Ei paska kiina silti. |
isoaarne 13.02.2008 12:28:51 | |
---|
Löytyykö Staggilta 20"sia chinoja mistään sarjasta, tai edes 19"? Olen koettanut etsiskellä mutta en ole törmännyt missään.. Rockin'Horse -ROCKyhtye vailla laulajaa. Ota yhteyttä jos uskallat!
www.mikseri.net/rockinhorse |
lethus1 13.02.2008 13:05:31 | |
---|
Löytyykö Staggilta 20"sia chinoja mistään sarjasta, tai edes 19"? Olen koettanut etsiskellä mutta en ole törmännyt missään.. Millbrookissa oli ainakin 20" DH china. Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3 |
Marklar 13.02.2008 17:41:33 | |
---|
Mitenkäs nuo Black Metal -sarjan ridet? Voisiko joku antaa näin kirjallisesti jonkinmoista analyysiä/kuvausta tuollaisesta... Tuollainen BM 22" ride jostain syystä vaivaa mun pääkoppaani kovinkin tällä hetkellä. Jotain tummaa ja ison kuulloista rideä tekee mieli. Samalla voi pistää myös ehdotuksia haikasta. Tulisi tuon riden kaveriksi. Mielipiteitä/kokemuksia! Oon vaan ohimennen testannut. Symbaali on paksu ja painava, ääni on matala ja mun mielestä melko yksilöllinen. Tästä ei saa mitään crash-pamahdusta kuten noista ohuista saa. Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta. |
south_of_heaven 14.02.2008 00:03:09 | |
---|
Omistaako kukaan black metal- sarjan bellejä? Miten toimii? Kertokaa myös ihmeessä jos olette vain käyneet testaamassa, tai ylipäätään toteamassa saako niitä Millbrookista. http://www.mikseri.net/artists/?id=62682 |
ramzuz 14.02.2008 00:17:51 | |
---|
Bm bellit ovat loistavia. Monenlaisia kilahduksia löytyy. Kaiken paksuin eli Heavy on ehkä liian paksu jo. Mutta Ligh ja medium bellit on sopivia. Loistava! me vedetään livenä! |
south_of_heaven 14.02.2008 00:23:29 | |
---|
Bm bellit ovat loistavia. Monenlaisia kilahduksia löytyy. Kaiken paksuin eli Heavy on ehkä liian paksu jo. Mutta Ligh ja medium bellit on sopivia. Loistava! Kiitos paljon tiedosta! Nuo suosittelemasi bellit ovat myös hiukan edukkaampia, joten voin hyvillä mielin käydä valitsemassa omani. http://www.mikseri.net/artists/?id=62682 |
Wildster 14.02.2008 19:08:21 | |
---|
DH-RM20B _ Ride _ 20" _ medium _ Brilliant _225 tollasen ostin ja vittu oon tyytyväinen! kokeilu kuitenkin kannattaa aina! minkäs laista crashia staggilta kannattais poimia? tarvitsen rokkisen ja kestävän crashin josta löytyy soundia! mitäs stagg crashia suosittelette ps. lyön lujaa |