Aihe: Symbaalit
1 2 3 4 519 20 21 22 2345 46 47 48 49
Defrayer
14.05.2011 23:29:18
Minua kiinnostaisi ostaa seuraavaan eli ensimmäiseen omaan settiini Turkishin joku noista Moderate-seteistä. Jos sattuu enemmän rahaa niin Set 1 kahden crashin vuoksi. Olen tainnut sokaistua tuon Turkishin nimen vaikutuksesta kun kuvittelen niitä ikinä kuulematta niiden olevan jotenkin olennaisesti paremmat kuin muut halpissetit. Ovatko ne? Alle neljäänsataan ei paljoa parempia saa, jos noita Sabianin XS20 ei halua, vai miten on?
"I'd bitchslap any outsider trying to interfere with our vibes!" -Mikael Åkerfeldt
Kailis
15.05.2011 04:24:44 (muokattu 15.05.2011 04:27:17)

Defrayer: Minua kiinnostaisi ostaa seuraavaan eli ensimmäiseen omaan settiini Turkishin joku noista Moderate-seteistä. Jos sattuu enemmän rahaa niin Set 1 kahden crashin vuoksi. Olen tainnut sokaistua tuon Turkishin nimen vaikutuksesta kun kuvittelen niitä ikinä kuulematta niiden olevan jotenkin olennaisesti paremmat kuin muut halpissetit. Ovatko ne? Alle neljäänsataan ei paljoa parempia saa, jos noita Sabianin XS20 ei halua, vai miten on?

Mielestäni olet päätellyt aivan oikein mutta kohta tulee joku joka sanoo jotain muuta=(
Turkisheissa on käsintehtyjen turkkilaisten symbaalien soundi, joka on pääsääntoisesti terve ja yleispätevä. Tosin muutamilta valmistajilta (esim. Istanbul Agop tai Bosphorus) on mallistossa hyvinkin erikoisia symbaaleja. Mutta hah. Itse kun olen olen ollut tekemisissä lähes kaikkien Turkkilaisten symbaalintakojien kanssa, niin ne on yllättävän joviaaleja sen suhteen että vaikka menisi lomalle sinne ja ihan sattumalta olisi ottanut yhteyttä ja tilannut omilla spekseillä setin niin hassua että se on sitten valmiina siellä.
Tietenkin suosittelen Janne Saloa, koska se on mukava ja sen mallisto ihan saatanan kuumottava.
http://www.symbaalit.fi/
Ihan pakko erikseen linkata. Sick.
http://www.symbaalit.fi/index.php?page=special-3
Ne ohuimmat. Nam.
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
RJL
15.05.2011 11:21:56
Defrayer: Minua kiinnostaisi ostaa seuraavaan eli ensimmäiseen omaan settiini Turkishin joku noista Moderate-seteistä. Jos sattuu enemmän rahaa niin Set 1 kahden crashin vuoksi. Olen tainnut sokaistua tuon Turkishin nimen vaikutuksesta kun kuvittelen niitä ikinä kuulematta niiden olevan jotenkin olennaisesti paremmat kuin muut halpissetit. Ovatko ne? Alle neljäänsataan ei paljoa parempia saa, jos noita Sabianin XS20 ei halua, vai miten on?

Ihan hyvä tuo Moderate -sarja on. Omaan kattaukseen tosin jäänyt vain tuo 16" crash, mutta tuolla hinnalla ei varmasti paljoa parempia symbaaleja saa. Mielestäni fiksuin vaihtoehto rahalle, jos uutena aikoo ostaa.
R-J.L
Defrayer
15.05.2011 18:16:01
Tietenkin suosittelen Janne Saloa, koska se on mukava ja sen mallisto ihan saatanan kuumottava.
http://www.symbaalit.fi/
Ihan pakko erikseen linkata. Sick.
http://www.symbaalit.fi/index.php?page=special-3
Ne ohuimmat. Nam.

Heh, kyllä tässä kuume nousee kun kuuntelee ja katselee :) Pitää vain malttaa sitä aikaa kun alkaa olla hynää taskussa sen verran että passaa niitä kalliimpia vaihtoehtoja vakavissaan katsella.

Tattista RJL ja Kailis, ehkä tuohon Moderateen uskaltaa alkaa luottamaan...
"I'd bitchslap any outsider trying to interfere with our vibes!" -Mikael Åkerfeldt
Stoalainen
19.05.2011 03:38:31
Onko kenelläkään kokemusta kiinalaisista Silken-symbaaleista?
http://www.symbaalit.fi/index.php?page=silken

Haulla en löytänyt vastaavuuksia. Olen kuitenkin siinä uskossa, että Janne ei mitään höttöä myy. Soundiklipit suhteessa hintaan on melko hunajaa... miltäs livenä kuulostaa? Ridet oli melko heikkoja. Isoja crasheja noista saisi, mutta ei varsinaista ridea kuitenkaan, vähän turhan kevyitä.

Mutta tällaiseen budjettitasoon suunnattuja treenikämppäpeltejä, jotka ei kolise, vaan soivat kuin oikeat symbaalit, niin olisiko esimerkiksi Jerez, Sebring ja/tai Avus-sarjassa varteenotettavia vaihtoehtoja? Isoa kokoa ja soundia hakusessa, kuitenkin niin että pysyy kontrollissa.
Too weird to live, too rare to die
JanneO
19.05.2011 08:30:19
kazaa: Onko kenelläkään kokemusta kiinalaisista Silken-symbaaleista?
http://www.symbaalit.fi/index.php?page=silken

Haulla en löytänyt vastaavuuksia. Olen kuitenkin siinä uskossa, että Janne ei mitään höttöä myy. Soundiklipit suhteessa hintaan on melko hunajaa... miltäs livenä kuulostaa? Ridet oli melko heikkoja. Isoja crasheja noista saisi, mutta ei varsinaista ridea kuitenkaan, vähän turhan kevyitä.

Mutta tällaiseen budjettitasoon suunnattuja treenikämppäpeltejä, jotka ei kolise, vaan soivat kuin oikeat symbaalit, niin olisiko esimerkiksi Jerez, Sebring ja/tai Avus-sarjassa varteenotettavia vaihtoehtoja? Isoa kokoa ja soundia hakusessa, kuitenkin niin että pysyy kontrollissa.

Moro,

mulla on yksi 10" jerez splashi ja 18" sebring china. Ja yhdellä treeniksellä millä käyn lainaamassa kaverin rumpuja, niin hällä on 2 crashia... joko jerez tai avus sarjaa 16" ja 17". Toimii hyvin yhdessä esim 2002 paisteen kanssa. Monet ovat sanoneet noista Silkeneistä että ovat jonkin verran Paisteen oloisia ja kyllähän se aika lailla näin on. Minä sanon että hintaisikseen erinomaisia peltejä, mutta kuten muissakin, kannattaa se yksilö valita koesoittamalla. Tosin Jannelle kun kuvailee mitä haetaan, niin hänkin osaa sieltä poimia sellaiset symbaalit ja vaikka lähettää ne tulemaan jos ei itse pääse Tampereelle niitä testaamaan.
Ja olen melko varma että Janne on Daffin rumpupäivillä Helsingissä ja Silkeniä on mukana.
Itsellä on kyllä mielessä että hommaan noita toiseen settiin täyden kattauksen.
RJL
19.05.2011 13:26:40
JanneO: Moro,

mulla on yksi 10" jerez splashi ja 18" sebring china. Ja yhdellä treeniksellä millä käyn lainaamassa kaverin rumpuja, niin hällä on 2 crashia... joko jerez tai avus sarjaa 16" ja 17". Toimii hyvin yhdessä esim 2002 paisteen kanssa. Monet ovat sanoneet noista Silkeneistä että ovat jonkin verran Paisteen oloisia ja kyllähän se aika lailla näin on. Minä sanon että hintaisikseen erinomaisia peltejä, mutta kuten muissakin, kannattaa se yksilö valita koesoittamalla. Tosin Jannelle kun kuvailee mitä haetaan, niin hänkin osaa sieltä poimia sellaiset symbaalit ja vaikka lähettää ne tulemaan jos ei itse pääse Tampereelle niitä testaamaan.
Ja olen melko varma että Janne on Daffin rumpupäivillä Helsingissä ja Silkeniä on mukana.
Itsellä on kyllä mielessä että hommaan noita toiseen settiin täyden kattauksen.

Todella houkuttelevan hintaisia ovat ainakin. YouTubesta löytyy aika paljon videoita Silkenistä ja muutama mielenkiintoa herättävä tuote löytyikin. Tiedä sitten laadusta, että kuinka kestävät? Silken taitaa käyttää b20 -seosta toisin kuin Paiste, että siinä mielessä eroavat toisistaan huomattavasti.
R-J.L
JanneO
19.05.2011 14:53:30
RJL: Todella houkuttelevan hintaisia ovat ainakin. YouTubesta löytyy aika paljon videoita Silkenistä ja muutama mielenkiintoa herättävä tuote löytyikin. Tiedä sitten laadusta, että kuinka kestävät? Silken taitaa käyttää b20 -seosta toisin kuin Paiste, että siinä mielessä eroavat toisistaan huomattavasti.

Paiste tulee mieleen noitten soundista, ei niinkään materiaalista, eikä ulkonäöstä.
RJL
19.05.2011 21:36:02
JanneO: Paiste tulee mieleen noitten soundista, ei niinkään materiaalista, eikä ulkonäöstä.

Riippuu mitä sarjaa ja tuotetta vertaa. Niin tosiaan tuo Jerez -sarja voisi muistuttaa hieman Paisteen 2oo2 -sarjaa... mulle tuli jotenkin mieleen Sabianin AA:t ! :o
Videoiden perusteella Silkenin muut sarjat poikkeavat "tyypillisestä" Paisteesta, eivät ole niin kirkkaita ja löytyy reilusti washia.
R-J.L
JanneO
19.05.2011 22:46:18
RJL: Riippuu mitä sarjaa ja tuotetta vertaa. Niin tosiaan tuo Jerez -sarja voisi muistuttaa hieman Paisteen 2oo2 -sarjaa... mulle tuli jotenkin mieleen Sabianin AA:t ! :o
Videoiden perusteella Silkenin muut sarjat poikkeavat "tyypillisestä" Paisteesta, eivät ole niin kirkkaita ja löytyy reilusti washia.

Totta, kaverin pellit on tuota Jerez-sarjaa ja tosiaan sen paisteen 2002:n kanssa soi mukavasti yhteen.
Stoalainen
31.05.2011 01:35:34
Haussa monipuolinen, crashattava, kasassa pysyvä ja hyvän, selkeän kupusoundin omaava ride. Musatyylinä pop/rock/metal, mutta minkäänlaista ratakiskoa ei ole tarkoitus kuitenkaan...

Mietinnässä Sabianin HHX-sarjasta joko Groove Ride tai Raw Bell Dry Ride. Kumpikohan vastaisi halujani enemmän, vai voiko kummallakaan mennä metsään?
Too weird to live, too rare to die
Weetoz
31.05.2011 11:11:26
kazaa: Haussa monipuolinen, crashattava, kasassa pysyvä ja hyvän, selkeän kupusoundin omaava ride. Musatyylinä pop/rock/metal, mutta minkäänlaista ratakiskoa ei ole tarkoitus kuitenkaan...

Minusta Zildjianin K Custom Dark ride vastaa aika hyvin tuota kuvausta, ja itse ainakin olen sellaiseen ollut todella tyytyväinen. Mutta jos sen täytyy välttämättä olla Sabian, niin sitten en voi auttaa. :)
JGroover
31.05.2011 12:21:49 (muokattu 31.05.2011 12:24:27)
kazaa: Haussa monipuolinen, crashattava, kasassa pysyvä ja hyvän, selkeän kupusoundin omaava ride. Musatyylinä pop/rock/metal, mutta minkäänlaista ratakiskoa ei ole tarkoitus kuitenkaan...

Mietinnässä Sabianin HHX-sarjasta joko Groove Ride tai Raw Bell Dry Ride. Kumpikohan vastaisi halujani enemmän, vai voiko kummallakaan mennä metsään?

RBDR:t on sen verran paksuja kavereita, ettei niitä saa varsinaisesti oikein crashattua ja niitä ei voi sanoa hirvittävän monipuoliseksi. Hyvä puoli RBDR:ssa on se, että se on noinkin paksuksi pelliksi aika hiljainen ja hillitty. Ainoa ratakakisko-osaston ride josta meikä tykkää. :) Groove Ride voisi olla enemmänkin sitä mitä haet. Siinä on elämää vähän enemmän.

K Custom Dark taitaa jäädä jalkoihin rankemmassa musassa, ainakin jos erottelevuutta kaipailee. Se kapulasoundi on melkoista pumpulia. :)
Rough'n tough. Tä?
Weetoz
31.05.2011 13:36:40
JGroover: K Custom Dark taitaa jäädä jalkoihin rankemmassa musassa, ainakin jos erottelevuutta kaipailee. Se kapulasoundi on melkoista pumpulia. :)

Itsekin kyllä välillä soittelen hevimpääkin kamaa tuolla ridellä, eikä ole jalkoihin jäänyt. Mutta riippuu tietysti bändistäkin, me soitetaan ehkä jonkin verran keskimääräistä hiljempaa sitä raskaampaa osastoa. Mutta en minä sitä kapulasoundia kyllä pumpuliksi sanoisi.
eino mutku
31.05.2011 15:12:54
Ennenkuin laitan torille myyntiin niin rumpalitovereille etukäteen tiedoksi että taidan viimein laittaa oman 602 pre-serial riden kiertoon. Painoa 2128 grammaa eli melkoisen ohut. Hieno kohina mutta kyllä se kapulasoundi erottuu vähän kovempaakin käskiessä. Mutta jos meinaat beat the s*it out of it niin osta joku muu pellinpalanen. :)

Keyholea on jonkun verran mutta muuten täysin ehjä ja ihan oikeasti tosi herkullinen peli. Hintaluokka noin kaks ja puoli sataa . Kuvia saatavilla ja toimituksesta päästään sopimukseen kyllä.

Monta kertaa olen ollut jo myymässä mutten ole raaskinut. Mutta jospa nyt. Tulen paheksumaan ja jopa halveksumaan tarjouksia joissa ei ole mitään järkeä. Ei näitä kuitenkaan ihan joka päivä vastaan pyöri.
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
Kailis
31.05.2011 17:26:32 (muokattu 31.05.2011 17:31:21)

Groove ride on myös mielestäni aika hillitty, tosin tasapainoisen ja hyvän kuuloinen. Musikaalinen iso sorvaamaton kupu ja ohut isosti taottu symbaali. Kapulaääni erottuu. Yleissoundi aika tumma.
Kyllä tää sopii sun kuvaukseen. Tai sitten Jannelta 21" Antique ride.
http://www.symbaalit.fi/uploads/300310/h21atr2200r.mp3
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
JGroover
31.05.2011 18:15:14
Weetoz: Itsekin kyllä välillä soittelen hevimpääkin kamaa tuolla ridellä, eikä ole jalkoihin jäänyt. Mutta riippuu tietysti bändistäkin, me soitetaan ehkä jonkin verran keskimääräistä hiljempaa sitä raskaampaa osastoa. Mutta en minä sitä kapulasoundia kyllä pumpuliksi sanoisi.

Kahden yksilön perusteella laitan kyllä Dark Riden vahvasti pumpulikategoriaan. Ainakin niissä soittamissani rideissa erottelukyky oli aivan minimaalinen ja niistä puuttui muutenkin sellainen särmä. Hukkuu pahanen kun vähänkin vola nousee. Ihmetyttää muutenkin kun tuo Dark Ride on täällä foorumilla niin muodissa, että sitä tarjotaan melkein päivällispöytäänkin hernekeiton kanssa. Mina ei ummarra..

Hyvänä vertailukohtana HHX Evolution Ride, joka on suunnilleen yhtä paksu ja menee samaan kategoriaan muutenkin. Siinä iso kello, iso taonta ja brilliant-viimeistely kaivaa siitä ihmeesti luonnetta ja rouheutta esiin. Tokihan ei siitäkään volaa määräänsä enempää lähde.

...TAI sitten voi olla, että oli itsellä pumpulia korvissa kun Dark Rideja testasin.
Rough'n tough. Tä?
Weetoz
31.05.2011 18:46:18
JGroover: Kahden yksilön perusteella laitan kyllä Dark Riden vahvasti pumpulikategoriaan. Ainakin niissä soittamissani rideissa erottelukyky oli aivan minimaalinen ja niistä puuttui muutenkin sellainen särmä. Hukkuu pahanen kun vähänkin vola nousee. Ihmetyttää muutenkin kun tuo Dark Ride on täällä foorumilla niin muodissa, että sitä tarjotaan melkein päivällispöytäänkin hernekeiton kanssa. Mina ei ummarra..

Hyvänä vertailukohtana HHX Evolution Ride, joka on suunnilleen yhtä paksu ja menee samaan kategoriaan muutenkin. Siinä iso kello, iso taonta ja brilliant-viimeistely kaivaa siitä ihmeesti luonnetta ja rouheutta esiin. Tokihan ei siitäkään volaa määräänsä enempää lähde.

...TAI sitten voi olla, että oli itsellä pumpulia korvissa kun Dark Rideja testasin.

Niin siis puhutaanko me nyt varmasti samasta pellistä? Ettei käynyt niin, että sinä puhuit K Dark Ridesta ja minä K Custom Dark Ridesta? K Dark onkin vähän enemmän ehkä pumpuliosastoa. Tai sitten jos puhuttiin kuitenkin molemmat tosta customista, niin on varmaan pakko vaan todeta, että makuja on monia jne.
JGroover
31.05.2011 20:46:02
Weetoz: Niin siis puhutaanko me nyt varmasti samasta pellistä? Ettei käynyt niin, että sinä puhuit K Dark Ridesta ja minä K Custom Dark Ridesta? K Dark onkin vähän enemmän ehkä pumpuliosastoa. Tai sitten jos puhuttiin kuitenkin molemmat tosta customista, niin on varmaan pakko vaan todeta, että makuja on monia jne.

Joo, K Customista puhuin. Makuja on... :)
Rough'n tough. Tä?
mattjuha
01.06.2011 00:04:28

Mulla on tällä hetkellä Sabianin 22" HHX Stage Riden prototyyppi käytössä. Siinä on sorvaamaton kello ja natural viimeistely. Kapulasoundi on hyvin selkeä, mutta symbaali on kuitenkin dynaaminen. Laita viestiä, jos kiinnostaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)