Aihe: Rumpuvertailu..
1 2 3 4 519 20 21 22 2333 34 35 36 37
hollmi-5
17.01.2008 15:50:10
Vaikka DW:n setti onkin hieman kalliimman puoleinen, niin sitä parasta laatua saa sitten koko sen rahan edestä. Paras laatu on Sonoreissa. Saksalaisisissa. Ja miten se on muka miinusta, jos hardware vähän painaa...? Pysyypähän pystyssä ja kasassa.=) Ei se olisi kivaa jos pöntöt ja pellit aina välillä lentelis lattialle... Ja itseltäni kuitenkin löytyy sen verran haukkaria, että jaksan niitä roudaillakin. Minä olen ollut keikalla todistamassa, kun DW:n raskas HW pettää. Minulla on kevyttä DW:n hw:ta. Ihan ok, mutta laadussa on sanomista. Paljon kevyemmin voi aivan toimivan HW:n tehdä. Jos joskus ryhdyt enemmänkin keikkailemaan, opit arvostamaan kevyttä rautaosastoa.

DW:n vahvuus on rungoissa, jotka ovat hienot ja hyväsoundiset.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Paas
17.01.2008 16:33:02
Ja miten se on muka miinusta, jos hardware vähän painaa...?

Moni tiheään keikkaileva rumpali kyllä arvostaa keveyttä, ymmärrettävistä syistä(ainakin jos itse roudaa).

Designerin rauta painaa, mutta parempia ja hienompia basarin "vannekoukkuja" en ole nähnyt. Ne on vaan niin helkkarin hyvät. On ilo ruuvailla virettä niistä pyöreistä säätönupeista joihin ei tarvitse avainta. :)
incurable drum addict
Ironworker
24.01.2008 19:51:47

Mutta ovatko paremmat kuin Yamaha Stage Customit? Stage customeissa ei ainakaan ole noita reunaviiste-/maalaus- tai muitakaan kosmeettisia ongelmia. Myös Stage Customin virvelistä saa ihan kohtuullisen soundin kun jaksaa vaan virittää hieman. Omasta mielestäni vaikuttaisi näin yhtäkkiseltään, että Stage Customit olisivat Sonoreita paremmat budjettirummut. Ai niin, en omista itse Stage Customeita, eli oma lehmä ei ole ojassa tässä vertailussa :).

Velli. Sonor 3003 sarjasta minulla ei ole käsitystä. 3003 sarjan miinukset olivat LTG:n, vaikka jäivät kommentissani pirullisesti kuin sanomakseni. Kävin läpi rumpuja valitessani totta kai useita merkkejä ja useista laaturyhmistä. Sonor 2005 ja 3005 rummustot, jotka molemmat valitsin ennen Yamaha Stage Customeita ovat virheettömiä, eivätkä vain ne jotka ostin vaan myös ne rummustot, jotka katsastin. Peltini ovat yhtä Paistetta lukuun ottamatta Sabianin, joten Pro Centerin testikellarissa Yamaha ja Ayotte settien äärellä tuli vietettyä aikaa. Yamaha on vaihtoehto, jota ei pidä ohittaa jos mielii esimerkiksi budjettisarjojen markkinajohtajana pidettyä Pearlia. Yamahan helppokäyttöiset lugit ovat varma plussa jos vaihtaa kalvoja usein. Rumpujen hinta on tietysti tärkeä osatekijä, mutta ei soundin kustannuksella. Pearlin ja Taman testeissä ylistetty ns. tunnetusti hyvä hardware ei painanut vaakakupissani, koska soundiini ei vaikuta se miten paljon puomiständini heiluvat tai eivät heilu. Settien mukana tulleiden lisäksi hankkimani telineet ovat Sonor 400 sarjaa. Jokainen voi tästä päätellä mitä mieltä olen Sonorin hardwaresta. Sonorin tomiripustus on aasiasarjoissa parhautta. Yamahalta ostin lehmänkellon pidikeen cwh930, jota erityisesti voi suositella. Johtuen Sonorin pedaalien sikahinnoista tuplapedaalini on DW 5000. Ja siitä lehmästä ojassa: miksi olisin ostanut uudet huonot rummut ja vielä kaksi kertaa? :)
Keikalla on väliä.
aleq
27.01.2008 18:59:25 (muokattu 27.01.2008 19:00:48)
Hollmi-5!! Kävin tuossa hakemassa rummut: Pearl Target setti on kyseessä. basari 20", tomit 10", 12", 14" ja virppa 14". Paisteen 502 13" hi-hat ja 18" crash/ride ja Paisteen 302 18" crash/ride. Lisäksi Meinlin Classics-sarjan 18" china, 12" china ja 10" splash. Hardware on Pearlia, vasta vaihdettu remon ambassador-kalvot, paitsi basarissa evanssin eq3. Tuplapedaalitkin sain, vaikkakin milleniumit. Alkuperäiset pellit ja spedu tulivat mukaan. Sain hyvät halvalla (700€), ei tarvinnut ostaa hyviä ja halpoja!! Kyllä se onnistuu, jos vain pitää silmänsä auki ja on tarpeeksi nopea!!!
hollmi-5
27.01.2008 21:21:37
Hollmi-5!! Kävin tuossa hakemassa rummut: Pearl Target setti on kyseessä. basari 20", tomit 10", 12", 14" ja virppa 14". Paisteen 502 13" hi-hat ja 18" crash/ride ja Paisteen 302 18" crash/ride. Lisäksi Meinlin Classics-sarjan 18" china, 12" china ja 10" splash. Hardware on Pearlia, vasta vaihdettu remon ambassador-kalvot, paitsi basarissa evanssin eq3. Tuplapedaalitkin sain, vaikkakin milleniumit. Alkuperäiset pellit ja spedu tulivat mukaan. Sain hyvät halvalla (700€), ei tarvinnut ostaa hyviä ja halpoja!! Kyllä se onnistuu, jos vain pitää silmänsä auki ja on tarpeeksi nopea!!!

Ai tää oli oikein minulle osoitettu! Onnea vain udelle setille.

Harrastusvuosien kertyessä soittotuntuma ja korva alkaa kertomaan omia juttuja ja sitten voit arvioida hinta/laatu-suhdetta uudelleen.
aleq
28.01.2008 19:02:19
Ai tää oli oikein minulle osoitettu! Onnea vain udelle setille.
Juu... Ei kestä kiitellä. Pitäähän sitä katsoa kuinka homma tulevaisuudessa pelittää.
Velli
29.01.2008 19:07:41

Vaikka ei ollutkaan mulle osoitettu niin voisin kuitenkin jotain kommentoida. En sanoisi että tässä on nyt halvalla hyvät saatu. Paremminkin kohtuuhinnalla asiansa ajavat vermeet (mikä aloittelijalle tärkeintä onkin).
Kailis
29.01.2008 20:25:54

Vaikka ei ollutkaan mulle osoitettu niin voisin kuitenkin jotain kommentoida. En sanoisi että tässä on nyt halvalla hyvät saatu. Paremminkin kohtuuhinnalla asiansa ajavat vermeet (mikä aloittelijalle tärkeintä onkin).

"Harrastusvuosien kertyessä soittotuntuma ja korva alkaa kertomaan omia juttuja ja sitten voit arvioida hinta/laatu-suhdetta uudelleen."

Tätähän se holmikin hienovaraisemmin sanoo
Ruutikallo
02.02.2008 21:39:59
Esitän ns. kysymyksen, onko kellää kokemuksia Premier sarjan rummuista(birch,maple, gen-x?
Itsellä on vain positiivista sanottavaa Gen-X setistä, mutta se oli aikaa jolloin "Premier-series sarjaa ei vielä oltu lanseerattu."?
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
Brucepekka
03.02.2008 14:10:20
Parilla keikalla on ollut Premier-Series Gen-X kannut ja onhan ne pirun hyväsoundiset pöntöt. Hinnat on taas jotain aivan käsittämätöntä. En kyllä itse pulittaisi moisia summia setistä.
Velli
05.02.2008 18:46:57 (muokattu 05.02.2008 18:51:29)
Itselläni on kaksi Premier-sarjan settiä. Tässä settien kokoonpanot:

ensimmäinen setti Gen-X:
Bd:22"x16"
tomit: 10",12",14" (10" tomi Classic Maple)

toinen setti:
Bd:22"x18" Gen-X
tomit: 10", 12", 14", 16" Classic Birch

Kummatkin setit ovat todella hyviä. Itse asiassa aivan älyttömän hyviä! En aio myydä pois.
Ruutikallo
07.02.2008 11:31:07
Itselläni on kaksi Premier-sarjan settiä. Tässä settien kokoonpanot:

ensimmäinen setti Gen-X:
Bd:22"x16"
tomit: 10",12",14" (10" tomi Classic Maple)

toinen setti:
Bd:22"x18" Gen-X
tomit: 10", 12", 14", 16" Classic Birch

Kummatkin setit ovat todella hyviä. Itse asiassa aivan älyttömän hyviä! En aio myydä pois.

Juu, itse olen myös päässyt näitä soittamaan ja todennut todella hyviksi/hintaviksi.
Lähinnä ajoin takaa sitä, että onko tullut esim. soundi tms.eroja ensimmäisistä Gen-X:istä verrattuna Premier Seriesin Gen-X:iin?

Lugit ovat ainakin muuttuneet.

-H-
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
Velli
07.02.2008 13:53:37
Juu, itse olen myös päässyt näitä soittamaan ja todennut todella hyviksi/hintaviksi.
Lähinnä ajoin takaa sitä, että onko tullut esim. soundi tms.eroja ensimmäisistä Gen-X:istä verrattuna Premier Seriesin Gen-X:iin?

Lugit ovat ainakin muuttuneet.

-H-

Tähän en osaa vastata, koska en niitä pre-Premier Gen-X:iä ole koskaan testannut. En tiedä tuliko niihin joitain rakenteellisia muutoksia vaihdoskohdassa vai ei.
Vege5
07.02.2008 15:46:25 (muokattu 07.02.2008 15:48:12)
Kysymys osaavammille. Olis tarkotus hankkia akustiset rummut muiden soittimien jatkoksi. Sais sitten vähän komppipuoltakin kotiin. Olen nyt katellu jo jonkin aikaa hyvää settiä ja lueskellu juttuja. Halvathan ne pitäs olla, eivätkä mihinkään suuren keikkakäyttöön varmasti tulisikaan. Nyt oliskin sitten kysymys Basix concept series rummuista, että olisko alottelevalle jammailuun sopivat? Olis tossa lähellä yhet 350€. Nuo Basixin rummut vain tuppavat jakamaan mielipiteitä mitä nyt on juttuja sattunut silmään. Mitenköhän sijoittuvat vertailussa Pearl Targettiin, Traxiin, Milleniumiin... TAMA:n ja Pearlin muihin setteihin ei vissiin oikein voi verratakkaan?
hollmi-5
07.02.2008 17:19:23
Olis tossa lähellä yhet 350€. Nuo Basixin rummut vain tuppavat jakamaan mielipiteitä mitä nyt on juttuja sattunut silmään. Mitenköhän sijoittuvat vertailussa Pearl Targettiin, Traxiin, Milleniumiin... Samaa tasoa. TAMA:n ja Pearlin muihin setteihin ei vissiin oikein voi verratakkaan? No ei voi, mutta ei ne Basixit niin paljoa maksakaan.
Velli
08.02.2008 17:02:58
En tiedä tuliko Gen-X:iin joitain rakenteellisia muutoksia vaihdoskohdassa vai ei.

Ilmeisesti vanhoissa Gen-X:issä oli 4 kerrosta vaahteraa ja kaksi koivua kun taas nykyisissä Gen-X:issä on puulajejea fift-fifti.
Bobana
16.02.2008 20:18:00
Moni tiheään keikkaileva rumpali kyllä arvostaa keveyttä, ymmärrettävistä syistä(ainakin jos itse roudaa).

Mun mielestä toin on silkkaa kermaperseilyä.
Ihme valittamista. Niinno. Aika vähänhän nykyään viitsitään yleensäkään tehdä yhtään mitään.

Mulla ainakin raudat painaa kun synti ja on vielä iso tuplasettikin ja kannan sen aivan mukisematta sinne minne tarvis on. Ja muut ei mun pyttyjä roudaa tai tauluun tulee. Ne on mun.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
markkuliini
17.02.2008 02:32:56

Mun mielestä toin on silkkaa kermaperseilyä.
Ihme valittamista. Niinno. Aika vähänhän nykyään viitsitään yleensäkään tehdä yhtään mitään.

Mulla ainakin raudat painaa kun synti ja on vielä iso tuplasettikin ja kannan sen aivan mukisematta sinne minne tarvis on. Ja muut ei mun pyttyjä roudaa tai tauluun tulee. Ne on mun.

Kuinka usein sitten keikkailet? Tuohon voisi joku sanoa, että jos alle 100 vuodessa niin se on silkkaa kermaperseilyä. :D Mutta minä en sano.... Vaan joku.
...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi...
Bobana
08.03.2008 11:16:44
Kuinka usein sitten keikkailet? Tuohon voisi joku sanoa, että jos alle 100 vuodessa niin se on silkkaa kermaperseilyä. :D Mutta minä en sano.... Vaan joku.

Meitin keikkamyyjä on se kermaperse. Kyllä mä kantaisin ja kannan.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
ikonen
14.03.2008 03:37:12
Kumut on ehdottomasti maailman parhaat ja laadukkaimmat rummut joita tehdään!
100% suomalaista koivua ja erittäin hieno viimeistely.
Kovat Jampat vetää siis Kumuilla! Ettäs tiedätte..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)