Aihe: Staggit, nuo ihanaiset halpa pellit.
1 2 3 4
helma29
14.07.2005 20:39:46

Tuossa tänään nauhoittelin treeneistä ekan kerran Staggeja ja totta tosiaan, niissä on chinaa ja crashia sulassa sovussa.

Mutta kun mäjäyttää Paisteen chinaan, niin sen kuitenkin erottaa chinaksi ;)

Staggien kanssa oppii kyllä uusia asioita, varsinkin lyöntitekniikan suhteen; se ei ole niin yksinkertaista vaan lyödä "siihen suuntaan", Staggit soivat juuri niin, kuin lyö.

/Pappa
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista
moderndrummer88
28.07.2005 21:15:18
oon pannu merkille että täällä on alkanu tapahtua semmosta että porukat alkaa hankkiutumaan eroon staggeistansa...? alkuhuuma alkaa haihtumaan..
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
ToMi88
28.07.2005 21:17:20

oon pannu merkille että täällä on alkanu tapahtua semmosta että porukat alkaa hankkiutumaan eroon staggeistansa...? alkuhuuma alkaa haihtumaan..

Joo samoin..Nyt ne onkin sitten ihan paskoja;)
Niskamies
28.07.2005 21:18:48
Hohhoh, ei ole mullakaan enää Staggia.
Virallisesti semi-pro!
ddrum54
28.07.2005 21:29:51
Hohhoh, ei ole mullakaan enää Staggia.

Mullapa on vielä, ja pysyy.
2`n 4
lkx
28.07.2005 21:33:07

Jaa. Eipä mulla ole ku SH 14" kakkoshaitsut, mutta ne on hintaansa nähden (105eur) tosi hyvät. Suljettu soundi - ts. chick - on tosi hyvä ja polkusoundi kans. Avattuna ehkä hiukan kolkko, mutta toisaalta siinä on sellasta lievää vintagea tai muuten vaan jotain sellasta vanhahtavaa hyvää juttua.

Houkuttelis tuo sama sarja mitä ykköshaitsutkin ovat (HHX Groove 15"), ehkä kokoa 13" tai sitten 14", siis sitten kun rahatilanne antaa myöten, mutta en silti välttämättä hankkiudu Staggeistä eroon. On niissä omanlainen soundinsa.

Kävin keväällä testailemassa splasheja ja pikkukinuja, vähän ehkä stäkkäilymielessäkin, mutta ihan pelkältäänkin. Splashit ei sinällään o mun makuun, mutta ne pienimmät kiinat 8", 10", 12" on aika hyviä. Tosin nykynen Wuhanin 12" on ihan ultimate piiska. Samoin 14", jossa kuitenkin ehkä hieman "pehmeämpi" soundi.

Wuhania on kans kritisoitu paljon. Yleisesti tuntus että kiinoista tykätään, mutta muuten ei. Täytyy kyllä sanoo, että joskus jollain kämpällä soitin settiä jonka kaksi crashiä olivat Wuhanin 16" joku regular ja toinen Paisteen 16" Alpha - Wuhan kuulosti tosi hyvältä ja Alpha ihan paskalta. Tosin meikäläisen mielestä oikeestaan kaikki Paisteet on huonon kuulosia. :P Mutta kyllä Wuhaneistakin johonkin on, vaikka yksilöerot onkin valtavia.
There is no spoon...
ltg
28.07.2005 21:45:11
Mullapa on vielä, ja pysyy.

Mullepa tuli kolme lisää.
On pidettävä rummut puhtaana, ettei tule soitettua varsinaista pölyrytmiikkaa.THV-klubi #5
miän vain
28.07.2005 22:52:14

Wuhanin 16" joku regular

Mulla on tuollainen. Se on hieno. Se on Symbaali. Kuulostaa ihan kuin siinä olis kaksi peltiä samassa - tulin lopulta tulokseen, että ne ois K custom dark ja normaali avedis thin, molemmat 18". Aika loistavaa, eikä maksanut kuin satasen.

SH medium regular ja vintage bronze 17" crashit, ne on just ne mun pellit. Todellakin erilaiset, ei mitään tusina-a-customia.
I'm a one band's man
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Aegis
28.07.2005 23:45:33
Prkl, tänään just huomasin että alkaa taas Staggit halkeilla. Jälleen kerran, ei reunasta, ei kuvusta, vaan välistä. Mikä v*ttu näitä vaivaa? Soundi on juuri sitä mitä haluan ja samoin hinta, mutta nämä perkeleet ei kestä edes vuotta. Lyöntitekniikkakin on noin tuhat kertaa parempi kuin aikaisemmin ja silti kamat silpoutuu. Pakko vissiin alkaa taas säästää Sabianin Metal-X:n, vaikka kyrpiikin tämä rahanmeno. Staggit vaan olisi niin hiton hyviä itelleni muuten mutta kun ei ole tullut vielä yhtään yksilöä vastaan josta ei olisi valmistusvirheitä ilmennyt. Prkl. Tahtoo ehjät Staggit!
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
dictatorsh*t
28.07.2005 23:58:19 (muokattu 28.07.2005 23:59:46)
...Soundi on juuri sitä mitä haluan ja samoin hinta, mutta nämä perkeleet ei kestä edes vuotta....

Munla sama homma Wuhaniin kiinojen kanssa, kuulostavat juuri siltä kun haluan, mutta nyt viimeksi ostamani (tän vuoden tammikuussa) 18" kiina rupesi halkeamaan kolmesta kohtaa tasan puolestavälistä kellon ja reunan väliltä. Kalvaa.
Hell-o to all of your swinging parts!
ltg
29.07.2005 00:02:58
......

Munla sama homma Wuhaniin kiinojen kanssa, kuulostavat juuri siltä kun haluan, mutta nyt viimeksi ostamani (tän vuoden tammikuussa) 18" kiina rupesi halkeamaan kolmesta kohtaa tasan puolestavälistä kellon ja reunan väliltä. Kalvaa.

Oma Wuhanikin halkesi hiljattain. Nyt se on leikelty noin 14-tuumaiseksi kakkoshaikan yläpelliksi. Trash.
On pidettävä rummut puhtaana, ettei tule soitettua varsinaista pölyrytmiikkaa.THV-klubi #5
Arpakuutio
03.08.2005 10:19:34

Ite ostin Staggin 14" DH Haikat.. Ite pidän mut teist muist en tiiä.. :D
ramzuz
03.08.2005 10:37:06
Kauheeta selittämistä vaan huonoista puolista mä ainakin sanon omat kokemukseni omistani! Olen maksanu mun pelleistä tällä hetkellä suunilleen 420e ja mulla on dh 14 med hh, dh 20 med. ride ja myra 17 rock crash. Ja on meinaan niin hyviä että ei mitään määrää. Tosin myönnän myös että on todella huonoja yksilöitä. Ostin aluksi sokkona dh med 16 crashin ja se oli aivan kamala. soi melkeen ku puhalsi päin ja ääni oli kamala. Mutta nykyinen myra on todella tähellä kaverilla olevaa aax crashiä ja ride on ainakin niin hyvä rock ride että sitä en vaihda enää koskaan. haitsut ostan joskus toiset joista saisi vähän tiukemman soundin kiinni soitettaessa. Aukisoitettaessa nää on aivan helmet. Nyt Pian tulee viellä vintage bronce 18 crash ja 8 splash. ne oli ainakin sairaan hyvän kuulosia. Ja en tajua miten joku voi saada hajalle staggeja. ite lyön aivan sairaan kovaa ja ei ykskään viellä haljennu. Että en sitten ymmärrä teitä. Jos ostaa staggeja niin niitä täytyy kokeilla ennen ostamista. Tulkaa vaikka Turkuun koittamaan!
Nasse rokkaa!
kampela
03.08.2005 11:34:05 (muokattu 03.08.2005 11:37:37)

Prkl,, mutta nämä perkeleet ei kestä edes vuotta !

Stagillahan ei ole kunnon takuuta, Zildjianista olisit saanu uuden tilalle.
www.endofyou.net
kampela
03.08.2005 11:45:20

ite lyön aivan sairaan kovaa ja ei ykskään viellä haljennu. Että en sitten ymmärrä teitä !

Mulla itellä pellit hajoaa niihin kompatessa. Niihin vaan yksinkertasesti kohdistuu paljon rasitusta. Ei siinä mun mielestä oo minkään lihaksien kanssa mitään tekemistä. Soittotekniikalla voi tietty yrittää minimoida vahinkoja, mut ei ne kestä jatkuvaa"hei soitetaan tääkin kertsi crashistä"meininkiä.
Tiedän kyllä että joku haluaa korostaa tähän perään sitä soitto tekniikkaa. Ei tarvitse.
www.endofyou.net
ltg
03.08.2005 14:06:10
Mulla itellä pellit hajoaa niihin kompatessa. Niihin vaan yksinkertasesti kohdistuu paljon rasitusta. Ei siinä mun mielestä oo minkään lihaksien kanssa mitään tekemistä. Soittotekniikalla voi tietty yrittää minimoida vahinkoja, mut ei ne kestä jatkuvaa"hei soitetaan tääkin kertsi crashistä"meininkiä.
Tiedän kyllä että joku haluaa korostaa tähän perään sitä soitto tekniikkaa. Ei tarvitse.

Siksi käytänkin ihan sairaan kestävää komppicrashia, joka myös soi, syttyy ja toimii kevyenä ridenä. Meinl generation x signal crash/club ride 18". Staggit jääköön aksenttipeltilöiksi. Tosin toissapäivänä komppasin kyllä 18" med-thin exoon. Ei ihan sovi kuitenkaan siihen hommaan täysin. Juu, offtopic. Mutta exot ovat kyllä minun peltejä ehdottomasti. Tykkään niistä.
Lehtisaha.THV-klubi #5
Niskamies
03.08.2005 14:11:49
Siksi käytänkin komppicrashia, joka myös soi, syttyy ja toimii kevyenä ridenä. Meinl generation x signal crash/club ride 18". Staggit jääköön aksenttipeltilöiksi. Tosin toissapäivänä komppasin kyllä 18" med-thin exoon. Ei ihan sovi kuitenkaan siihen hommaan täysin. Juu, offtopic. Mutta exot ovat kyllä minun peltejä ehdottomasti. Tykkään niistä.

Mäkin, mutta vielä enemmän tykkään mun HHX:stä.
Virallisesti semi-pro!
Heathen
03.08.2005 16:28:50
ei ne kestä jatkuvaa"hei soitetaan tääkin kertsi crashistä"meininkiä

multa löytyy sellanen pelti kuin turkishin rock beat sarjan 16" crash, jota olen soittanut nyt n.2vuotta. Se oli pitkään ainut crash setissä, joten se on kyllä saanut kovaa kyytiä, myös komppilautasena, eikä vieläkään osoita hajoamisen merkkejä.

Ostin tänä kesänä myös uusia staggeja, vintage bronzea ja black metallia, täytyy katsoa kuinka kestävät.... Ainakaan tuon black metal 17" crashin ei luulisi ihan helpolla halkeilevan, on sen verran jyhkeää tavaraa.
Se, joka menettää järkensä on yleensä viimeinen, kuka sitä kaipaa.
ddrum54
03.08.2005 18:03:09
Stagillahan ei ole kunnon takuuta, Zildjianista olisit saanu uuden tilalle.

Eipä ole ei, mutta yhden Zildjianin hinnalla saa n. 5 Staggia.

Stagg on erittäin hyvä kilpailija mahtimerkkien halpasarjoille. Huippusarjoihin niitä ei kannata verrata.
2`n 4
markkuliini
03.08.2005 18:06:04

Eipä ole ei, mutta yhden Zildjianin hinnalla saa n. 5 Staggia.

Stagg on erittäin hyvä kilpailija mahtimerkkien halpasarjoille. Huippusarjoihin niitä ei kannata verrata.

Maksaako Staggin crashit n.40-50 €?
www.vasamayhtye.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)