Outkast 04.07.2005 21:23:00 | |
---|
PDP:t saa 1200e ja niissä ei tosiaan tule mitään kurarautaa mukana, kaikenlisäks ihan pro -setti on, jopa virvelikin tulee mukana ;) PDP:n hardware...Heh...Heh... "It's easy to play blues, but it's hard to feel it" - Jimi Hendrix |
jankki 04.07.2005 22:57:29 | |
---|
PDP:t saa 1200e ja niissä ei tosiaan tule mitään kurarautaa mukana, kaikenlisäks ihan pro -setti on, jopa virvelikin tulee mukana ;) Ei tule kyllä Jammujenkaan kans mitään kurarautaa mukana. Show me, don`t tell me. |
HeavyMachinery 05.07.2005 08:49:18 | |
---|
PDP:t saa 1200e ja niissä ei tosiaan tule mitään kurarautaa mukana, kaikenlisäks ihan pro -setti on, jopa virvelikin tulee mukana ;) Se virveli on rektaalista ilman pientä tuunausta... kannut on kyllä hyvät. Ständejä tuli just kaverille läjä eikä vaikuta ollenkaan huonoilta. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Outkast 05.07.2005 17:31:31 | |
---|
Ei tule kyllä Jammujenkaan kans mitään kurarautaa mukana. No ei todellakaan tule. Metalliosat terästä ja kasattu Yamahan moottoripyörätehtaalla. "It's easy to play blues, but it's hard to feel it" - Jimi Hendrix |
toba 05.07.2005 20:09:01 | |
---|
Ei tule kyllä Jammujenkaan kans mitään kurarautaa mukana. :-D helvetti ku se pointti on just siinä ku Oak Customit sisältää vain tomit ja basarin. That´s it. |
HeavyMachinery 06.07.2005 08:07:00 | |
---|
No ei todellakaan tule. Metalliosat terästä ja kasattu Yamahan moottoripyörätehtaalla. Tämä lause ei vakuuta tuntien yamahan moottoripyörien laadun. Minä tiedän - siis pelkään ! |
ddrum54 09.07.2005 14:48:10 | |
---|
PDP:t saa 1200e ja niissä ei tosiaan tule mitään kurarautaa mukana, kaikenlisäks ihan pro -setti on, jopa virvelikin tulee mukana ;) Niin, ja milleniumit saa 150€. Kurarautojen kera. Jopavirvelilläkin. : ) PDP:n pro - laatua en epäile hetkeäkään. Varmasti hyvät ovat. Yamaha pro - laadun tunnen, ne on myös hyvät. Henk. koht. ostaisin Yamahat, hintaero on aika pieni. Settien mukana tuleville jopavirveleille en laske suurta arvoa. Ostan setin mieluummin ilman kylkiäisvirveliä. Hyvän virvelin saattaa saada käytettynä 200 - 300€. Uusien, hyvien virppojen hinnat on yli 300€ - ???. 2`n 4 |
ddrum54 09.07.2005 14:56:10 | |
---|
Tämä lause ei vakuuta tuntien yamahan moottoripyörien laadun. Mulla on n. 80 000km ajettu jammu, vm. - 92. Kone on tehtaan jäljiltä, eli avaamaton. Ei vielä mitään vikaa. Ständejä voisi verrata prätkään lähinnä rungon osalta. Eipä tuo runkokaan vielä väsymistä osoita. : ) 2`n 4 |
ToMi88 09.07.2005 15:44:32 | |
---|
Mulla on n. 80 000km ajettu jammu, vm. - 92. Mikä jammu? |
moderndrummer88 09.07.2005 16:53:24 | |
---|
Mikä jammu? 8000 turbo tour custom :D Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi. |
Simbe 10.07.2005 10:59:06 | |
---|
8000 turbo tour custom :D plop! Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow" |
ddrum54 10.07.2005 12:57:22 | |
---|
8000 turbo tour custom :D Jeeh, toi olisi kyllä siisti. No, Simbellähän tuo paketti olisi kaupan, vieläpä oikean värisenäkin. : ) Mulla on ihan mopomopo vaan, XJ600S. 2`n 4 |
ToMi88 10.07.2005 13:06:40 | |
---|
Mulla on ihan mopomopo vaan, XJ600S. No kyllähän tuolla ihan ajelee:P |
Nolte 10.07.2005 17:23:42 | |
---|
No kyllähän tuolla ihan ajelee:P Jep. Myötätuuleen. :=p En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
arhipp 25.01.2008 23:25:16 | |
---|
Vähän myöhässä osallistun keskusteluun, joka loppui mielestäni hieman kesken. Siksi en malta olla kirjoittamatta käsitystäni, joka ei välttämättä ole täydellinen, mutta lähes kuitenkin. Ohessa suppeasti Yamahasta: Setit 4000 - 9000 sarjoja, mitä isompi on numero, sitä laadukkaampi tuotos. 9000-sarja oli pitkään lippulaiva, jonka nimi vaihdettiin jossain vaiheessa Recording Customiksi. Yamaha otti myös tuotantoon vaahterasta tehdyn rummun, nimesi sen Maple Customiksi. Onko vaahtera sitten koivua kalliimpaa? Muuta eroa ei rummuissa laadulla mitattaessa ole. Samanlaisella ammattitaidolla, käytännössä samoista huippuosista lähes samoin ratkaisuin Maple Custom setit myös kasattiin. Faktaa on, että tänä päivänä Yamahan laaturumpuja tehdään sekä pyökistä, koivusta, tammesta ja vaahterasta. Jokaisella puulajilla on hieman toisestaan eroava soundinsa. Se on mistä tykkää, ei se puulajike varsinaisesti rummusta tee sen parempaa. Toinen osatekijä soundissa on rungon paksuus. Nykyään on olemassa nuo Absolute-sarjat, joissa rungot ovat perusmallejaan ohuemmat. Tuntuu olevan rumpumaailmassa vallalla hinnoittelupolitiikka, eli kun laatu on samaa, koko ratkaisee, eli mitä isompi ja paksumpi rumpu on (esim. 8" tom vs. 16" tom), sitä hinnakkaampi. Kaiketi varmaan siksi, että siihen menee enemmän raaka-aineita. Onhan isommat autonrenkaatkin pienempiään kalliimpia, 2 kg perunaakin maksaa enemmän kuin kilo. Jokunen vuosi sitten huomasin, että Recording Custom oli hinnakkaampi, kuin esim. Maple Custom absolutena. Ihan vaan siksi, että RC on MC absoluuttista paksumpi rungoltaan. Perus MC oli tuolloin RC:tä kalliimpi. Birch Custom on käytännössä Recording Custom absolutena. Mitä tulee vielä tuohon hierarkiaan Yamahan sivuilla, tuskin mallistoa on ripoteltu sivuille siten, että siitä pystyy yksiselitteisesti rankkaamaan rumpuja paremmuusjärjestykseen. |
Bobana 26.01.2008 00:19:43 | |
---|
Nonni... Nyt se Jamaha sitte pamahti... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Kailis 26.01.2008 00:34:10 (muokattu 26.01.2008 00:44:32) | |
---|
Ohhoh, onpas Beechit ja Oakit rankattu korkealle! Meillä on koulussa kumpaakin settiä yksi kappale ja etenkin Beech Customit kuulostavat todella huonoilta. Luulin niitä soundien perusteella tähän saakka jammun halpissarjaksi. Uskomatonta! Ne Oakit ovat ihan ok, mutta eivät nekään mitkään erityisen hyvät ole. Maple Customit pesevät nuo kummatkin mennen tullen. Niitä löytyy täältä parikin settiä. Myisivät vaan pois ne Beechit ja Oakit ja ostaisivat Maple Customeita niidenkin tilalle... Poistettu tarpeettomana |
Sonormies 26.01.2008 04:02:41 | |
---|
9000-sarja oli pitkään lippulaiva, jonka nimi vaihdettiin jossain vaiheessa Recording Customiksi. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta 1980-luvulla Jammun 9000-sarjaa oli kahta versiota: 9000 ja 9000 Recording Custom. Ero oli viimeistelyssä. Mulla oli siihen aikaan samaa sarjaa kuin esimerkiksi Simbellä on (9000 real wood), mutta euroviisut voitettiin 9000 RC:llä eli peilipiironki-lakatuilla versioilla samasta rummusta. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Rockster 26.01.2008 08:55:11 | |
---|
Mitä tulee vielä tuohon hierarkiaan Yamahan sivuilla, tuskin mallistoa on ripoteltu sivuille siten, että siitä pystyy yksiselitteisesti rankkaamaan rumpuja paremmuusjärjestykseen. Tuo hirarkia tulee helposti esiin hinnassa. Kalleimmat ovat hierarkiassa korkeimpana. Mutta soundin perusteella ei voi antaa noin yksinkertaista vastausta. Itse kävin settiä ostamassa kokeilemassa samassa tilassa Maple Customia, Maple Custom Absolutea, Birch Custom Absolutea, Beech Custom Absolutea, sekä Oak Customia. Valinta päätyi viimeiseen vain ja ainoastaan soundin perusteella. Rahalla ei onneksi ollut tässä asiassa mitään väliä. Virveliksi lähti monen joukosta pronssinen 6,5". Toinen valintani olisi ollut joko Birch Custom Absolute tai Maple Custom. Oak Customit ovat viimeistelyltään ja raudaltaan täysin samaa tasoa kuin esim. Absolute-raja. Erona vain valuvanteet. Tässä valinnassa oli painoa vain soundilla, koska väritykset saa joka settiin samat. Ihmettelen kovasti Velliä, joka sanoin, että Oakit eivät puhutelleet soundillisesti, mutta makuasioitahan nämä ovat. Itse taas pidin settiä selkeästi Yamahan top of the line-seteistä parhaana. Ja loppuun vielä selvennys, että on se moottoripyöräkin Yamahaa ja hyvin pelaa, 55 tkm takana ja hyvin soi ja paukkuu sekin... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Jupi57 26.01.2008 11:16:25 (muokattu 26.01.2008 14:06:36) | |
---|
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta 1980-luvulla Jammun 9000-sarjaa oli kahta versiota: 9000 ja 9000 Recording Custom. Ero oli viimeistelyssä. Mulla oli siihen aikaan samaa sarjaa kuin esimerkiksi Simbellä on (9000 real wood), mutta euroviisut voitettiin 9000 RC:llä eli peilipiironki-lakatuilla versioilla samasta rummusta. Ei mitään korjaamista, mutta jos saan pikkusen viilata. 1982 jakautui 9000-sarja kahdeksi erilaiseksi: YD-9000RA (Lakkapinta) YD-9000GA (Real Wood ja pinnoitetut) 1983 jakautui RA kahdeksi "erilaiseksi": YD-9000R YD-9000RP (Power-syvyiset/4 erilaista lakattua väriä) 8x8 ja lattiatomit olivat molemmissa tunnuksella RA Yamaha esitteli sarjat 9000R-sarjaksi ja tässä yhteydessä alettiin käyttämään Recording Custom nimitystä mainonnassa. ja vielä vähän viilausta: Virveliksi lähti monen joukosta pronssinen 6,5". Kuvassasi on kuparinen, lapsusko? Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |