hollmi-5 26.06.2005 23:58:59 (muokattu 26.06.2005 23:59:41) | |
---|
Onkos meidän rumpali kokenut;) Kato omakuvasta. Kyllä on. Mika Hollström |
kattila 27.06.2005 00:47:30 | |
---|
Riistetään keskustelu käsistä, mutta itse tykkään pitää symbaaleita puolikorkealla ja jonkusen verran kenossa itseeni päin. MegaMan Club #008 - Spark Man |
lkx 27.06.2005 02:55:26 | |
---|
Sit taas jos on paljon ja kaikkea (ainakin v_bear tietää mitä tarkoitan), aina ei ole mahdollista saada krässejä tomien tasolle. -> omakuvani puhukoon puolestani ;) Todella unproffesional... Ei ollut Megadethin rumpalilla ripustettu pellit ainakaan Sauna Open Airissa xD. Menzan aikaan oli räkkihäkkiä ja roikkuvia peltejä. Rummut-kirjassa on kuva Rod Morgensteinin Premiereistä häkin ja roikkopeltien kera - ja äijästä ittestään karmeen letin kera :) Ulrichilla oli silver sparkle -setissä ride mallia roikkuva samaan tyyliin kun mm. Guitar Slingerseissä paukutelleella Harri Seppälällä. Onhan niitä.. Tiedä sitten hyötyjä ja haittoja, mutta kannattaa ainakin säännöllisesti kiristää ruuvia, ettei pellit putoile. There is no spoon... |
vapauskauppias 27.06.2005 03:05:25 (muokattu 27.06.2005 03:07:39) | |
---|
Ei sitä oikein voi yleistää. Anteeksi vain, mutta MIKSI SITÄ SITTEN PITÄÄ YLEISTÄÄ? Edit: Siis tarkoitan vain, että en ole vielä neljääkään vuotta ehtinyt soittaa ja minä silti tykkään pitää peltejäni kuvailemallasi tavalla. Pelkästään se ei tee minusta kokenutta. |
hollmi-5 27.06.2005 09:01:09 | |
---|
Alkaa taas mennä jaaritteluksi. Kuitenkin keskiarvona rumpalien peltienasennoista voi tehdä yleistyksen. Aloittelijoilla tomit ovat kuin Mikki Hiiren korvat, symbaalit ylhäällä ja kovin kallellaan. Tietenkin rumpalin koko ja setin koko vaikuttavat asetteluun hyvin paljon. Kokemuksen myötä soittoasento ja rumpujen settaus muokkautuu taloudellisemmaksi. Miksi nostaa crashi niin ylös, kun alempana se on helpommin tavoitettavissa? Mika Hollström |
mattimuhos 27.06.2005 11:03:03 | |
---|
|
ddrum54 27.06.2005 11:51:20 | |
---|
2`n 4 |
Bobana 27.06.2005 12:18:21 | |
---|
Mä en ainakaan laittais yhtään roikkumaan. Sehän nyt on sanomattakin selvää että jatkuva nykivä veto siinä ruuvissa korkkaa ne jengat alta aikayksikön. Puhumattakaan jos ne on muovia... Tai jos ei pelleistään välitä niin antaa mennä vaan. Lisäks näyttää aivan dilleltä... Sex, choppers and rock´n roll!!! |
moderndrummer88 27.06.2005 12:39:45 (muokattu 27.06.2005 12:40:19) | |
---|
aina meinaa oksennus tulla kun näen tuon terryn setin... tuo masters palace 2004 on kaiken huippu... Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi. |
hgr 27.06.2005 15:04:51 | |
---|
Itse ainakin hiljattain nostin crashia että sitä olisi parempi soittaa. Aikaisemmin se oli niin alhaalla että sitä oli vaikea lyödä vasemmalla kolhimatta kättä haitsuun. Myös siihen komppaaminen ja tukehduttaminen oli hankalaa kun koko ajan siinä oli joku muu setin osa tiellä. |
kampela 27.06.2005 17:17:49 | |
---|
Varmaan tossa peltien ylös korkeuksiin sijoittamisessa on varmaan kyse myös showmeiningistä, saadaan rumpaliin vähän liikkuvuutta, tosin oli tuolla drummerworldin sivuilla huippurumpaleita joilla oli nuo peltiset aikas korkeella. www.endofyou.net |
vapauskauppias 27.06.2005 17:26:48 | |
---|
Alkaa taas mennä jaaritteluksi. Totta. (Sehän tässä nyt se idea olikin ;) ) |
rm_wispila 27.06.2005 17:33:35 | |
---|
Noi jätkät tuolla drummerworldissä ei ole vuosiin ostanut yhtään peltiään itse. Eikä varmaan roudaakaan kuin korkeintaan pyyhkeen pois lavalta, kapulakkin nakkaavat eturivin faneille. Mutta kun pellit on pystyssä, näkyy sponsorin leima pitemmälle... (...sen lauluja laulat, jonka vermeitä soitat...) Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
rm_wispila 27.06.2005 17:42:25 | |
---|
Varsinaiseen aiheeseen liittyvä peltiripustus muistui mieleeni myös; Joskus 25v sitten, kun oli jo viikkorahoista saatu irrotettua lisää peltejä settiin, mutta lisästandeihin ollut varaa, oli mulla kämpällä peltejä roikotettuna vahvalla muoviköydellä katosta... Hyvin toimi, kunhan oppi soittaan. Joskus kyllä lähtivät sellaiselle kiertoradalle, että läheltä piti etten päässyt tuonne "onnettomien sattumusten palstalle". Että semmonen Niksi-Pirkka vinkki tällä kertaa... Niksi-Pirkka2: vanhan Mersun (123-malli) takavaloumpioiden muoviruuvit toimivat loistavasti peltistandin muoviruuvin tilalla. Olosuhteen pakosta keksitty ratkaisu on käytössä vielä 15v myöhemminkin setissä... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
J.Grebyn 27.06.2005 21:48:14 | |
---|
Kertokaapa vielä, että miksi halpissettien mainoskuvissa tomit ovat aina tuossa "mikkihiirenkorvat" -asennossa..? Ja mahdolliset pellit ylhäällä. Saadaan setti varmasti näyttämään aivan daijulta.. "Perkele tuli lumet niskaan...vitun puusta." -T.L. |
ToMi88 27.06.2005 21:53:59 | |
---|
Joskus 25v sitten, kun oli jo viikkorahoista saatu irrotettua lisää peltejä settiin, mutta lisästandeihin ollut varaa, oli mulla kämpällä peltejä roikotettuna vahvalla muoviköydellä katosta... Hyvin toimi, kunhan oppi soittaan. Joskus kyllä lähtivät sellaiselle kiertoradalle, että läheltä piti etten päässyt tuonne "onnettomien sattumusten palstalle".
On muuten varmaan ollu aika veikeän näköstä:D |
miän vain 27.06.2005 23:37:02 | |
---|
Joskus 25v sitten, kun oli jo viikkorahoista saatu irrotettua lisää peltejä settiin, mutta lisästandeihin ollut varaa, oli mulla kämpällä peltejä roikotettuna vahvalla muoviköydellä katosta... Hyvin toimi, kunhan oppi soittaan. Joskus kyllä lähtivät sellaiselle kiertoradalle, että läheltä piti etten päässyt tuonne "onnettomien sattumusten palstalle". Oisit laittanut pidemmän köyden ja alapään kiinni lattiaan. Kireälle vielä, niin eipä ois heilunut. (ei-yhtään-kiva mielleyhtymä tuli tuosta...) Niksi-Pirkka2: vanhan Mersun (123-malli) takavaloumpioiden muoviruuvit toimivat loistavasti peltistandin muoviruuvin tilalla. Olosuhteen pakosta keksitty ratkaisu on käytössä vielä 15v myöhemminkin setissä... Brio-mec (kuka muistaa?) sarjojen muovimutteri/pulttiyhdistelmistä saa mainion välineen pehmeään peltipussiin. Pienet, keskikokoiset ja isot niillä yhteen ja omiin taskuihinsa. Eivätpähän raavi toisiaan. |
Artisti247 29.06.2005 22:50:55 | |
---|
|
hyperhamsteri 29.06.2005 23:51:30 | |
---|
Voi paskan marjat. Mun Millenium-telineeni antoi periksi tässä rideripustus-tyylissä ja Ride tipahti kauniisti kolisten lattialle. Mukava lommohan siihen sitten tuli. Noh, oli vain Paisteen 302. Onneksi ei ollut Z siinä.. Mutta kyllä nyt meni sitten usko Millenium-rautaan. Verisilmä purskahtaa!!! |
Niskamies 29.06.2005 23:57:37 | |
---|
Mutta kyllä nyt meni sitten usko Millenium-rautaan. Säkin koit valaistuksen. Osta hyvää rautaa:-) Virallisesti semi-pro! |