Aihe: Penkki keskustelua.
1 2 3 4
eleeton
28.05.2006 15:42:09
http://www.thomann.de/thoiw3_millenium_mdt2s_drum_stool_prodinfo.html

On hyvä. Ainakaan vielä ei ole löystynyt paskaksi.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika
-Henri-
03.06.2006 13:18:11
Tuolla kun jotkut valitteli persauksien hikoamisesta, niin itse laitoin yksinkertaisesti vain pyyhkeen tuolin päälle. Mutta kyllä se siinäkin tuppaa persie hieman hikoamaan.
sharoles
08.06.2006 04:19:55
Mitä vaikutusta on semmoisella Pyörellä rumpupenkillä(round seat?) soittoon kun rumpuopettaja sano että hankkia sellanen ''tractor-style'' penkki.
moderndrummer88
08.06.2006 11:43:58
Mitä vaikutusta on semmoisella Pyörellä rumpupenkillä(round seat?) soittoon kun rumpuopettaja sano että hankkia sellanen ''tractor-style'' penkki.

Semmonen satulamallinen ohjaa selän parempaan asentoon, pyöreä vaan on :P
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
Legatus
08.06.2006 11:49:05 (muokattu 08.06.2006 11:49:51)

Ei juma soitin YO-kuoron keikan pyöreällä penkillä (itsellä satulapenkki) ja soitin vaan 2 kappaletta mutta sen eron huomaa aika lailla heti. Selkä pyrkii sellaiseen paskaan asentoon koska itsellä hieman huono ryhti. Joten jos on selkä onkelmia niin satulamalli ihmeessä. Ellet halua kävellä 90 asteen kulmassa vanhuksena sitten ;)
Eiku...
Analuuk
08.06.2006 12:22:06
Mä olen kans miettinyt uuden pallin hankintaa. Mielenkiinnosta kysyn... Te, joilla on satulamallinen penkki: Missä roudaatte istuinosaa? Sellainen ei nimittäin varmasti mahdu ainakaan mun telineboksiin (Hardcase HW40). Pyöreä istuinosa menee taas näppärästi tomin kanssa samaan koteloon ja jalkaosa muiden telineiden sekaan.

Tuon takia olen itse ajatellut valita pyöreän penkin.
Kyllä asia on näin! Ehkä.
ddrum54
08.06.2006 15:15:32
Siellähän se muiden rojujen seassa pyörii, selkänojineen. Jalka ständien kanssa nippuun ja istuinosa minne mahtuu. Ei toi paljon leipää huuda.
2`n 4
Roberto
09.06.2006 15:21:42 (muokattu 09.06.2006 15:22:29)

Oon vedellyt pyöreällä penkillä aina, merkki ja malli ihan sama, kunhan pysyy kasassa, eli uutta tarvittaessa käyn aina koeistumassa jossain.

Selkä pitää ehkä olla paremmassa kuosissa kun satulamallissa, mutta mua ahdistaa ne reisien paikat ja ylipäätäinen vajoaminen satuloihin, istun aika korkealla silleen Ringotyyliin joten ehkä siinä syy. Tai sit se futon..
Roberto
09.06.2006 15:21:53 (muokattu 09.06.2006 15:22:19)

zori, tuplat..
Aekuinen Naenen
24.07.2006 19:40:59
Kumpi lähtee tilaukseen, kun itse en pääse noita vierekkäin testaamaan?

Tama HT430:

http://www.thomann.de/thoiw3_tama_ht430_drummersitz_prodinfo.html

Pearl D-1000SP

http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_d1000sp_drummer_sitz_prodinfo.html

Budetti on maksimissaan 130 euroa ja penkin on oltava pyöreä. Myös muut pätevät ehdotukset ovat tervetulleita!
Strumbali
24.07.2006 20:14:56 (muokattu 24.07.2006 20:16:32)
Kumpi lähtee tilaukseen, kun itse en pääse noita vierekkäin testaamaan? En osaa ehdottaa kumpaakaan, mutta onko noissa korkeusäädön määrässä eroa. Tarkista spekseistä. Vaikutti ulkonäöllisesti siltä, että Taman alakorkeus on ylempänä kuin tuossa Pearlin mallissa. Eli siinä tapauksessa, jos tarvitsee istua matalla tai too-osi korkealla. ;)

Edit: Taman säädöt olikin mainittu tuossa ilmossa.
ettäjotta
Paas
24.07.2006 20:19:35
Kumpi lähtee tilaukseen, kun itse en pääse noita vierekkäin testaamaan?

Tama HT430:

http://www.thomann.de/thoiw3_tama_ht430_drummersitz_prodinfo.html

Pearl D-1000SP

http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_d1000sp_drummer_sitz_prodinfo.html

Budetti on maksimissaan 130 euroa ja penkin on oltava pyöreä. Myös muut pätevät ehdotukset ovat tervetulleita!

Taman kanssa ei hw-puolella oikein voi mennä metsään ainakaan laadun suhteen jos penkki muuten vaan tuntuu hyvältä takapuolen alla. Helkutin hyvää kamaa. Pearlista en osaa sanoa mitään, ja ehkä parempi että en sano mitään kun minulla on omat ennakkoluuloni kyseistä merkkiä kohtaan. Mutta on se vähän halvan näköinen. :)
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Pieni rumpalipoika
24.07.2006 20:45:30

Mä en ihan heti tajua mitä järkeä on satsata 130e rumpupalliin, kun joku ihan perusjakkara puoleen hintaan toimii ihan yhtä hyvin.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
markkuliini
24.07.2006 20:46:58

Mä en ihan heti tajua mitä järkeä on satsata 130e rumpupalliin, kun joku ihan perusjakkara puoleen hintaan toimii ihan yhtä hyvin.

Se kalliimpi kestää?
www.vasamayhtye.com
HeavyMachinery
24.07.2006 20:48:22

Tällaista komenttia odottaisin alle 15v rumpalilta..... Penkki on kummiskin todella tärkeä osa koke setin soitettavuutta. Se on paskamainen kun penkin takia kipeytyy selkä ja jalat....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
Pieni rumpalipoika
24.07.2006 20:58:39 (muokattu 24.07.2006 21:05:59)

Niin no aika kovaa käyttöä n. 70e Yamahan jakkara on kestäny mulla viis vuotta. Ja ymmärrän toki joidenkin tarpeen satulamalliin, jos paikat ei kestä, mut tää kaveri oli hankkimassa tavallista jakkaraa...Musta on vaan älytön tää nykypäivän trendi ständiosaston ylimitotuksiin.
Edit. Ja se mun Yamahan jakkara taitaa olla malliltaan 750 tai sinne päin.
HeavyMachinery
24.07.2006 21:02:09

Niin no aika kovaa käyttöä n. 70e Yamahan jakkara on kestäny mulla viis vuotta. Ja ymmärrän toki joidenkin tarpeen satulamalliin, jos paikat ei kestä, mut tää kaveri oli hankkimassa tavallista jakkaraa...Musta on vaan älytön tää nykypäivän trendi ständiosaston ylimitotuksiin.

Hey ! :) Ajatus laukkasi hyvin kun luin ton sun tekstin aattelin "tavan jakkaraa" en tavallista rumpujakkaraa....

Toki perus pallimalli on jees mulla on sellainen taman 60e perus penkki toisessa setissä jonka ääressä en vietä aikaa niin paljoa enkä reenaile tupla juttuja. Mutta satula malli on mulle ihan ehdoton bändi reeneissä kun reenien pituus venyy yli 3 tunnin niin tavan penkki estää veren kiertoa jaloissa.
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
Davos
24.07.2006 21:04:53
Penkki on mun mielestä ihan oikeasti kyllä setin tärkeimpiä osia. Jos penkki ei ole kunnossa niin soitto kärsii huomattavasti ja voi pidemmän päälle vielä aiheuttaa vakavia vammoja nimenomaan esimerkiksi selkään. Mun puolesta voitte puhua jostain hardwaren ylimitoituksesta, mutta penkkiin kantsii panostaa paljon. Se sitten kyllä säilyy, ja pitää selän kondiksessa!
Pieni rumpalipoika
24.07.2006 21:08:11

Paljonkohan soittotatsiin ja selän väsymiseen jeesaa tuplajalat, kierteellinen korkeussäätö, leopardikuvio, 10kg ja 70e hintaa.
Davos
24.07.2006 21:11:36
Paljonkohan soittotatsiin ja selän väsymiseen jeesaa tuplajalat, kierteellinen korkeussäätö, leopardikuvio, 10kg ja 70e hintaa.

Ei mitenkään mutta se on sitten siihen tukevuuteen. Sinäkin varmaan haluat setiltäsi hyvää ulkonäköä? Jonkun mielestä se leopardikuvio on sitten lisä siihen. Ja oikeasti hyvää penkkiä ei mun mielestä saa 70e:llä, tai en ole ainakaan vielä törmännyt moiseen. Taman 1st Chair "tractor stylenä" on aika rok.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)