Aihe: Kuinka paljon on vähän ? - siis reeniä..
1 2 3 4
Pacific
11.06.2005 09:44:42 (muokattu 23.06.2005 23:14:54)
Soitan viikossa 6-7 päivänä ja joka kerta 1.5-2h. (Vanhentunut)
Aimo
11.06.2005 10:14:14
Kesälomalla joka päivä 6-10h, ellei ole jotakin estettä.
Yhdeksältä soi kello, ja eikun soittamaan. Treenaan varsin järjestelmällisesti tiettyjä juttuja jonkin aikaa ja sitten jotain toisia juttuja. Täytyy käyttää aika hyödyksi.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
**Bexar**
11.06.2005 10:36:44

Tuo 6-10 tuntia on aika helkutin kova. Täytyy myöntää, vaikka itekkin kovasti reenailen.
Joo.. on se rumpali.
anstir
11.06.2005 10:38:43
Yhdeksältä soi kello, ja eikun soittamaan. Treenaan varsin järjestelmällisesti tiettyjä juttuja jonkin aikaa ja sitten jotain toisia juttuja. Täytyy käyttää aika hyödyksi.

Minkälaisia juttuja yleensä katot? Mistä tuo sun harjoittelu siis koostuu?
Aimo
11.06.2005 17:47:36
Minkälaisia juttuja yleensä katot? Mistä tuo sun harjoittelu siis koostuu?

Noh, ensiksi aloitan raajojen lämmittämisellä, vähän venytyksiä ja muuta ja sitten aloitan tekemään simppeleitä käsiharjoituksia, esimerkiksi erilaisia pyramidisovelluksia, joista etenen rolleihin ja semmoisiin. Kun kädet on jotenkin auki, alan yleensä treenailla tuplaiskutreenejä eli käytännössä hurlumheifillejä, tähän en ole löytänyt mistään kirjasta suoranaisia treenejä, joten olen tehnyt itse jonkin verran treenejä, joita treenaan.
Siitä eteenpäin ohjelmassa on vaihtelevaa treenausta, viime päivinä ehkä enimmäkseen motoriikkatreenejä. Pääasiassa treenaan neljän kirjan harjoituksia: Marco Minnemann - Extreme independence, John Riley - The Art of Bop Drumming, Leevi Leppänen - Luovat rummut ja (tietenkin) Ted Reed - Syncopation. Jonossa on myös Rileyn Beyond Bop Drumming, mutta ajattelin ensin treenata tuon toisen kirjan kunnolla. Lisäksi minulla on melkoinen nivaska omia treenejä ja opettajan antamia monisteita, joita soittelen aika ajoin.

Kirjojen treenit pyrin varioimaan mahdollisimman monella tavalla; käännetyillä käsi- ja raajajärjestyksillä jne. Kirjojeni marginaaleissa on aika paljon merkintöjä (kuten esim. "Soita myös sambana/jazzina!"). Tänä kesänä olen koettanut saada treenattua etenkin vasenta kättä ja jalkaa sekä raajojen itsenäisyyttä. Siirsin kakkosriden haikan viereen, joten soitan melkein kaikki treenit ensin oikealla rideen ja sitten vasemmalla.
Tuossa Minnemannin kirjassa on hirmuinen määrä hyviä treenejä, esimerkiksi sellainen, että jalat soittaa paradiddleä ja kädet suorina iskuina oovvoovv. Ja valtava määrä variaatioita raajojen itsenäisyyteen.

Nyt olen myös soittanut melko paljon jazzia, koska koen sen olevan suht. heikko osa-alue, etenkin vispiläjutut. Rileyllä on tosi hyviä treenejä, mutta myös vaikkapa Syncopationia pystyy soveltamaan mielin määrin vispilöille.

Sitten levyjen päälle soittoa. Rileyn kirjojen mukana on esimerkiksi hyvät cd-levyt, joissa on mainioita kipaleita rummuilla ja ilman.

Metronomin kanssa soittoa. Soitan toki nuita ihan perustreenejäkin välillä klikin kanssa.

Kehittelen itselleni mahdollisimman vaikeita komppeja, vaikkapa semmoinen, että oikealle kädelle rytmikuvio 21/8, johon basari vastaa painottamalla kaikki ne, mitä oikea käsi ei painota, vasen käsi soittaa seitsemään ja haikka polkee neljäsosia. Olen jonkinmoinen tahtilajifriikki, niin on ihan kiva saada vaikeat jutut toimimaan.

Tuplapedaalilla kans joskus jotain, vaikkapa Syncopationista, mutta nyt ei ole tuplapedaali etes kiinni. Opettelen ensin yhdellä.

Vapaata improvisaatiota. Välillä on hyvä tuulettaa päätä ja ihan vaan soittaa, mutta pyrin pitämään tämän ajan melko pienenä.

Vaikka joskus soittaa kymmenenkin tuntia, niin ei se tunnu pitkältä ajalta. Itsellä ainakin alkaa vasta jonkun kolmen tunnin jälkeen lähteä kunnolla. Ja olen oppinut nauttimaan soitosta ja myös treenauksesta, niin miksipä sitä ei tekisi sitä mistä tykkää, jos siihen on mahdollisuus?
ltg
11.06.2005 18:46:01
Noh, ensiksi aloitan raajojen lämmittämisellä, vähän venytyksiä ja muuta ja sitten aloitan tekemään simppeleitä käsiharjoituksia, esimerkiksi erilaisia pyramidisovelluksia, joista etenen rolleihin ja semmoisiin. Kun kädet on jotenkin auki, alan yleensä treenailla tuplaiskutreenejä eli käytännössä hurlumheifillejä, tähän en ole löytänyt mistään kirjasta suoranaisia treenejä, joten olen tehnyt itse jonkin verran treenejä, joita treenaan.
Siitä eteenpäin ohjelmassa on vaihtelevaa treenausta, viime päivinä ehkä enimmäkseen motoriikkatreenejä. Pääasiassa treenaan neljän kirjan harjoituksia: Marco Minnemann - Extreme independence, John Riley - The Art of Bop Drumming, Leevi Leppänen - Luovat rummut ja (tietenkin) Ted Reed - Syncopation. Jonossa on myös Rileyn Beyond Bop Drumming, mutta ajattelin ensin treenata tuon toisen kirjan kunnolla. Lisäksi minulla on melkoinen nivaska omia treenejä ja opettajan antamia monisteita, joita soittelen aika ajoin.

Kirjojen treenit pyrin varioimaan mahdollisimman monella tavalla; käännetyillä käsi- ja raajajärjestyksillä jne. Kirjojeni marginaaleissa on aika paljon merkintöjä (kuten esim. "Soita myös sambana/jazzina!"). Tänä kesänä olen koettanut saada treenattua etenkin vasenta kättä ja jalkaa sekä raajojen itsenäisyyttä. Siirsin kakkosriden haikan viereen, joten soitan melkein kaikki treenit ensin oikealla rideen ja sitten vasemmalla.
Tuossa Minnemannin kirjassa on hirmuinen määrä hyviä treenejä, esimerkiksi sellainen, että jalat soittaa paradiddleä ja kädet suorina iskuina oovvoovv. Ja valtava määrä variaatioita raajojen itsenäisyyteen.

Nyt olen myös soittanut melko paljon jazzia, koska koen sen olevan suht. heikko osa-alue, etenkin vispiläjutut. Rileyllä on tosi hyviä treenejä, mutta myös vaikkapa Syncopationia pystyy soveltamaan mielin määrin vispilöille.

Sitten levyjen päälle soittoa. Rileyn kirjojen mukana on esimerkiksi hyvät cd-levyt, joissa on mainioita kipaleita rummuilla ja ilman.

Metronomin kanssa soittoa. Soitan toki nuita ihan perustreenejäkin välillä klikin kanssa.

Kehittelen itselleni mahdollisimman vaikeita komppeja, vaikkapa semmoinen, että oikealle kädelle rytmikuvio 21/8, johon basari vastaa painottamalla kaikki ne, mitä oikea käsi ei painota, vasen käsi soittaa seitsemään ja haikka polkee neljäsosia. Olen jonkinmoinen tahtilajifriikki, niin on ihan kiva saada vaikeat jutut toimimaan.

Tuplapedaalilla kans joskus jotain, vaikkapa Syncopationista, mutta nyt ei ole tuplapedaali etes kiinni. Opettelen ensin yhdellä.

Vapaata improvisaatiota. Välillä on hyvä tuulettaa päätä ja ihan vaan soittaa, mutta pyrin pitämään tämän ajan melko pienenä.

Vaikka joskus soittaa kymmenenkin tuntia, niin ei se tunnu pitkältä ajalta. Itsellä ainakin alkaa vasta jonkun kolmen tunnin jälkeen lähteä kunnolla. Ja olen oppinut nauttimaan soitosta ja myös treenauksesta, niin miksipä sitä ei tekisi sitä mistä tykkää, jos siihen on mahdollisuus?

Kun olisi itselläkin aikaa ja motivaatiota vastaavaan treenaamiseen, niin voisi kehitystäkin tapahtua hieman nopeammin. Täytynee yrittää ottaa itseä niskasta kiinni.
Minusta on yhdentekevää, onko groove lämmintä pissiä lahkeessa vai ei. http://www.gangstawar.com/index.php?act=speclink&speclink=u610156182
anstir
11.06.2005 23:55:24
Tänks Aimo, tuosta oli apua.
Aimo
12.06.2005 10:39:32
Tänks Aimo, tuosta oli apua.

No se on kiva kuulla.
drum-monkey
12.06.2005 20:45:24 (muokattu 12.06.2005 20:45:47)
Tätä nykyä 6-7 pv/vko ja kerrallaan 2-6h. bänditreenit ~3krt/vko, kestää 2-4h
Kahden tunnin treenin jälkeen vasta pääsen alottamaan. Oon viime aikoina yrittäny kehittää tosi paljon vasempia raajoja, myös bänditreeneissä.
Lähen vaan ens vkolla reilaamaan, pädi mukaan ja tekniikkaharotuksia!!
Munletti on mulletti
KoRn88.
13.06.2005 14:18:13

oho, arvostan kyllä jos nuin paljon löytyy aikaa ja motivaatiota reenaukseen. Itselläkin on nyt kesällä tarkotuksena soittaa joka päivä vähintään se kolme tuntia, kun on nyt tuota aikaakin enemmän. Nuin paljon ei kyllä valitettavasti löydy itseltä aikaa kuitenkaan reenata kuin sinulla, mutta pyrin myös käyttämään kaiken "ylimääräisen ajan" soittamiseen.
metallia Kemistä: UNIC
Alex Kinky
13.06.2005 21:15:22 (muokattu 13.06.2005 21:16:11)

Itsellä ainakin alkaa vasta jonkun kolmen tunnin jälkeen lähteä kunnolla. Ja olen oppinut nauttimaan soitosta ja myös treenauksesta, niin miksipä sitä ei tekisi sitä mistä tykkää, jos siihen on mahdollisuus?

Saattaa olla vähän kakempi juttu keikalla, jos irtoo vasta kolmentunnin päästä.. Itse rupeen jo hyytymään niin monen tunnin päästä..
Niinpä niin...
Henga
13.06.2005 22:43:14 (muokattu 13.06.2005 22:44:52)
Whiuu, joillain on aika hurjia määriä treeniä. Muistakaahan sit kans kuunnella levyjä ja blokkailla niitä juttuja myös sieltä. Keikoillakin kannattaa käydä, puhumattakaan jameista. Myös biisien transkriptioiden raapustelu kehittää korvaa ihan uudella tavalla. Joskus olen ollut kaksi tai kolmekin viikkoa etten ole koskenut settiin, silloin olen enempi kirjoitellut, kuunnellut levyjä ja pohtinut juttuja päässäni tai naputellen sillointällöin treenipädillä.

Jossain vaiheessa saa vakautettua sen oman tasonsa et ei oo ihan yössä vaikka vähän pidempiä aikoja oiskin soittamatta.

Sitäpaitsi mä en oikein ees saa hyvää meininkiä ylle jos treenaan liian useasti. Menee ylikunnon tms puolelle. Mut bändisoitosta/jammailusta ei tunnu saavan koskaan tarpeekseen. Kait se on hyvä merkki...
Bobana
14.06.2005 08:32:20

Tämä on jo yksiselitteisesti AIVAN liikaa. Muistakaa nyt että suurin "oppiminen" tapahtuu ihmisen nukkuessa jollonka sahanjauhot käyvät läpi päivän tapahtumia. Toki lihasmuisti kehittyy soittaessa mutta lepopäivät ovat ehdottoman tärkeitä kehittymisen kannalta. Kehon täytyy saada rentoutua välillä, muuten tulee takapakkia. Eikä rentoutuminen tarkota viikonlopun kännejä...
vapauskauppias
14.06.2005 09:17:58
Perhana, kun katsoo näitä muiden treenausaikoja, tajuaa, ettei voi mitenkään pysyä muiden perässä. Ei kun hei! Tasan pysyn perässä - ja kaukana!

Itse tulee treenattua näköjään aivan liian vähän. Yleensä noin tunti päivässä ja sitten siitä välillä enemmän. Nyt kesälomalla tuo on ehkä noin kaksi tuntia, kai. En ole kyllä aivan varma. Eilen en jaksanut treenata ollenkaan ja nyt on kauhean "syyllinen" olo. Eilen oli ihme sää, kun veti aivan toimettomaksi. Tuli luettua kirjaa ja kuunneltua musiikkia.
Aimo
14.06.2005 09:37:08
Tämä on jo yksiselitteisesti AIVAN liikaa. Muistakaa nyt että suurin "oppiminen" tapahtuu ihmisen nukkuessa jollonka sahanjauhot käyvät läpi päivän tapahtumia. Toki lihasmuisti kehittyy soittaessa mutta lepopäivät ovat ehdottoman tärkeitä kehittymisen kannalta. Kehon täytyy saada rentoutua välillä, muuten tulee takapakkia. Eikä rentoutuminen tarkota viikonlopun kännejä...

Tuon jälkeen jää vielä vähintään se 14h aikaa nukkumiseen ja rentoutumiseen. En kyllä ihan ymmärrä nyt väitettäsi. Tai siis ymmärrän kyllä tuon, että keho vaatii lepoa, ainakin fyysisellä puolella. Mutta itselläni iso treenimäärä tuntuu toimivan. Henkisellä tasolla tuo soittaminen tuntuu vain rentouttavalta, kun ei oikeasti tarvitse keskittyä mihinkään muuhun. Ja kun talvella ei varmasti kerkeä soittamaan näin paljoa.
kumpo
14.06.2005 10:43:19
Perhana, kun katsoo näitä muiden treenausaikoja, tajuaa, ettei voi mitenkään pysyä muiden perässä. Ei kun hei! Tasan pysyn perässä - ja kaukana!

Itse tulee treenattua näköjään aivan liian vähän. Yleensä noin tunti päivässä ja sitten siitä välillä enemmän. Nyt kesälomalla tuo on ehkä noin kaksi tuntia, kai. En ole kyllä aivan varma. Eilen en jaksanut treenata ollenkaan ja nyt on kauhean "syyllinen" olo. Eilen oli ihme sää, kun veti aivan toimettomaksi. Tuli luettua kirjaa ja kuunneltua musiikkia.

Joo no mulla määrä on pienempi. Ei päivittäin ole mahdollisuutta treenata millään. Orkesterin kanssa vedetään korkeintaan kolmesti viikossa (usein vain kerran) ja satunnaisesti aikataulun salliessa käyn yksikseni naputtamassa. Eli kovin vähäisistä määristä näihin edellämainittuhin verrattuna mennään.

Pädiä olen koittanut naputella aina välillä himassa. Kai olen jo vähän turhan vanha noihin 10h sessioihin eikä aika yksinkertaisesti riitä, mutta toisaalta taas kyllä tuo soittaminen päässä pyörii lähes 24h.
kun rima on matala on helpompi päästä yli
Youni
14.06.2005 13:38:03
Joo no mulla määrä on pienempi. Ei päivittäin ole mahdollisuutta treenata millään. Orkesterin kanssa vedetään korkeintaan kolmesti viikossa (usein vain kerran) ja satunnaisesti aikataulun salliessa käyn yksikseni naputtamassa. Eli kovin vähäisistä määristä näihin edellämainittuhin verrattuna mennään.

Pädiä olen koittanut naputella aina välillä himassa. Kai olen jo vähän turhan vanha noihin 10h sessioihin eikä aika yksinkertaisesti riitä, mutta toisaalta taas kyllä tuo soittaminen päässä pyörii lähes 24h.

Minulla on aikalailla sama tilanne. Pitäisi kai ostaa himaan jotkut halvat sähkörummut tms. Mutta rahojen käyttö tuplapedaalin sijasta kakkosrumpuihin ei oikein innosta. Kehity tässä nyt sitten rumpalina, kun tänään lähtee rummut treenikämpälle, jossa käyn kerran viikossa! Totaalisen perseestä...prkl! Pitäisi kai yrittää treeniksen omistajan kanssa sopia, jos siellä saisi käydä muulloinkin. #€%&"!!!
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
ltg
15.06.2005 15:14:02
Nyt olen viikonlopusta lähtien naputellut joka päivä rudimenttejä klikin tahdissa pehmustettuun keittiötuoliin sen puolisentoista tuntia kerrallaan. Hitto, pelottaa vaan, että tatsi oikeisiin rumpuihin (varsinkin virveliin) häviää kokonaan, kun ei setille pääse kuin viikonloppuisin. Mutta toisaalta, voi olla niinkin, että ne nopeammat jutut luonnistuu setin kanssa sitten paremmin, kun soittelemaan pääsee. Double stroke rollikin alkaa jo pikkuhiljaa kuulostaa ihan siedettävältä.
Puolapillupilipalipolio.
Pacific
23.06.2005 23:13:00 (muokattu 23.06.2005 23:13:57)
Soittomäärä on nyt hieman kasvanut tuosta edellisestä viestistä, koska nyt on ollut enemmän vapaata. Eli soiteltua tulee seitsemän kertaa viikossa ja 3-6 tuntia.
Paiste 302 = maailman kallein frisbee.
miscage
23.06.2005 23:15:47
Perkeles, joku puoltoista viikkoa edellisestä kerrasta,..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)