Aihe: Mikkä liikkeet myyvät gretschejä?
1 2 3
Bacchus
02.10.2004 14:44:34 (muokattu 02.10.2004 14:45:10)
En viitti alottaa uutta aihetta niin kysyisin, että minkälainen on koivu virvelin perussaundi. Onko se sellanen aika korkea aika leikaava...

No, koivuvirveleiden soundi on usein aika kipakka ja leikkaava. Aika metallisenkin soundin saa virittelemällä, varsinkin matalammista virveleistä. Itse tykkään kyllä...=)

Yks vaihtoehto ois hankkia kalvoksi Evansin Genera HD Dry, sillä saat kuivuutta ja tummuutta soundiin. Sitten vaan virittelemään ja testailemaan millainen vire miellyttää korvaa. Jos virpassa on tehtaan alakalvo, kannattaa sekin vaihtaa. Jos oikeen hifistelyksi menee, niin voit tietenkin harkita maton vaihtoa, esim. leveämpää.
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
Remo
02.10.2004 19:48:16
Mun tarttis saada vähä tota leikkaavutta pois niin eikä oikein tiedä mitenkä sais. Tos vähä aikaa sitte taas virittelin niin, että laitoin alakalvon lähes niin kireälle kun saa ja sitte löysäsin yläkalvoa. Siitä tuli vähän vähemmän leikkaava, mutta sitte siihen jäi vielä sellanen pieni humina, joka pitäis saada pois. Johtuuko se nyt sitte siitä, että kalvot on eri vireydessä.

Eikä kyllä vielä viittisi ruveta kalvoja ostamaan niin pitää koittaa saada noilla kuntoon.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
Niskamies
02.10.2004 20:17:12
Kuulostaa vähän siltä ettet oo ihan tyytyväinen ostokseen;)
Meitsi on meshissä.
Remo
02.10.2004 20:39:54
Ei kyllä minä tyytyväinen oon. Pitää vaan totutella hiukan uuteen saundiin ja koskaan en oo kovuvirvelin kans pelleilly. Haluan vaan saada siitä ehkä juuri sellasen kuivan nopean melko tumman napakan. Joku tollanen olis ihan mukava. Pitää varmaan sitten kattoa noita kalvoja jossain vaihees jos ei rupea noilla saamaan hyvää. Toisaalta leikaava virveli on hyvä, mutta mulla se jää soimaan hiukan liian kauaksi aikaa eikä viittisi kumminkaan dempata ainakaan teipillä.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
LumPus
02.10.2004 21:22:23
kalvoilla, kalvoilla. siihen pitää vaan ajan kanssa kokeilemalla hakea se oikea kalvo ja viritys...
Sponsored by Espoon Musiikki
Mikko A
02.10.2004 22:25:04
Virvelistä kalvot vaihtoon. Ylä- ja alakalvo. Virveli se on yleensä se kaikista kriittisin noiden kalvojen suhteen. Mätökalvoilla saa kyllä mahtavankin virvelin kuulostamaan aivan kaamealta. Loistava esimerkki on Tamburon tehdaskalvot: alakalvo esim. on aivan liian paksu, ei toimi.
The space is filled with orbiting children.
totomiettinen
03.10.2004 15:58:19
Riippuu aivan älyttömästi siitä tilasta missä niitä rumpuja soitetaan ja viritetään. Tietysti nämä molemmat olisi hyvä suorittaa samassa tilassa.

Jos ei mitään akustiikkalevyjä tai patjoja seinillä, eikä sen kummempia eristeitä, niin kylläpä kaikuvat rummut kummasti. Soundit kärsivät.
AP
04.10.2004 09:40:27
Offtopic:

Täältä Ilomantsista löytyy paikka nimeltä Jerusalemi.
...

OT. Meillä täällä on mm. kylä nimeltä Milano. Heh.
K100 #7
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)