Aihe: Virvelin kalvo
1 2 3 4
AP
01.08.2004 20:17:16
Joo no onhan se Steve Gaddiki aivan paska, soittotaidoton juniori, jonka pitäis harkita alan vaihtoa, koska käyttää niitä syntisiä pinstripejä.
.

Sitä paits mulla on tässä juuri avoinna vuoden -96 MD, jossa on juttu Gaddista. On muuten Ambassadorit miehen rummuissa ainakin tämän jutun kuvissa...
K100 #7
anstir
01.08.2004 20:28:54
http://alexsolca.com/stevegadd.jpg

Heads:

Remo coated Power Stroke 3
on Snare batter
Pinstripes on tops of Toms with clear Ambassadors on bottoms
Pinstripe on Kick batter

© Modern Drummer
AP
01.08.2004 21:32:43
Heads:

Remo coated Power Stroke 3
on Snare batter
Pinstripes on tops of Toms with clear Ambassadors on bottoms
Pinstripe on Kick batter

© Modern Drummer

taitaa olla eri aikakauden kuva kuin tuo mun lehteni juttu, joka on siis -96. Tai sitten on tarvittu erilaista soundia...;-)
K100 #7
anstir
02.08.2004 10:18:25
Nuo tuo tieto taitaa olla tämän vuoden MD:stä. :) Tosta kuvasta en oikee saa selvää että onko ambassadorit vai pinstripet, mutta Drummerworldissä näyttäisi olevan ainakin pinstripet tomeissa. http://www.drummerworld.com/drummers/Steve_Gadd.html
veke69
02.08.2004 10:22:56
Huh-huh, onpas pitkä threadi ja paljon savua ilmassa :-) Mutta onneksihan me olemme kaikki aikuisia ja järkeviä ihmisiä (nimim: 35-vee "poikeroinen", Jami tää on sitten ihan vaan huumoria :)

Musaliikkeistä vielä: eikös olekin niin että ketjusta, sijainnista tai mistään muustakaan ei voi päätellä millaista palvelua saa; ei edes myyjän esiintymisestä tai lookista. Ne hyvät kaupat ja myyjät pitää vain tietää. Valitettavasti. Ja löyhänä aasinsiltana tulee heti mieleen esim. autokauppiaat joihin mielestäni pätee ihan samat kommentit. Mutta pahimpia eroja on kait kuitenkin hifimyyjissä ja "hifimyyjissä" :-)

-Veke
miän vain
02.08.2004 12:36:09

Pinstripen hutkinta on ihan ymmärrettävää - itsekin olin aikoinaan samaa mieltä, kun olin juuri ostanut ensimmäiset ei-pinstripet. Sittemmin kyllä mielipiteet laimenivat, enää en puhu "niistä saatanan keksinnöistä, jotka sais kaikki polttaa"...

Ekat kalvot oli kyllä mullakin pinstripet, koska ne oli kalleimmat, ja kalliimpi musakamahan on aina parempi. Pakko sen on olla, kun se on kerta kallis. Onneks ei silloin saanu evansin hydrauliceja.

Ohuempaan päin, aina vaan. Nyt on Ambassadorit - jospa laittais seuraavaksi resonanssipuolelle virvelin alakalvot. Jokuhan niitä kehui, taisi olla Kepa.
veke69
02.08.2004 15:24:09
Ohuempaan päin, aina vaan. Nyt on Ambassadorit - jospa laittais seuraavaksi resonanssipuolelle virvelin alakalvot. Jokuhan niitä kehui, taisi olla Kepa.

Jos noin joskus teet, kerrohan kokemuksista. Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta idealta. Mitenköhän toimii syvähköjen tomien kanssa, kun hyvän soundin hakeminen on niillä muutenkin joskus vähän hankalaa?

-Veke
Legenda
02.08.2004 19:24:59
Kyllä tuo Steve Gadd on huippumies; Soittaa Yamahalla joissa Pinstripet ja on Eric Claptonin luottosoittaja! (soitti ainakin Erickin live DVD:llä ja soittikin komeesti)
markkuliini
02.08.2004 21:54:26 (muokattu 02.08.2004 21:55:49)

Ei mun tekstejä kannata lukea kuin piru raamattua. Enkä mä joka tavua harkitse. Ei täälä kukaan muukaan niin tee.

Täälä? Tarkoitatko Pohjanmaata... hehehee
Kirjoita vaikka kursiiveissa silloin kun et oikein tarkoita mitä kirjoitat. Ja normaaleilla kirjaimilla silloin kun tarkoitat. Se helpottaisi juttujesi tulkkaamista. Varsinkaan jos et harkitse niitä tavuja, saati sanoja. Ja, katsos, ei tarvitsisi sitten jälkeenpäin kantaa vastuuta sanomisistaan. Kätevää, eikö?!

Minun sanomana poikerois-termi on lämminhenkinen ja ystävällinen ilmaisu..

Ehkä käytät sitä jotenkin väärin. Lämminhenkinen ja ystävällinen eivät ole asioita jotka ensimmäisenä tulevat kirjoituksistasi mieleen.

"Lapissa vejetään, ##ttu, kaikkia päihin! ###tana!!" :)
Jami
03.08.2004 02:04:16 (muokattu 03.08.2004 02:06:06)

Ehkä käytät sitä jotenkin väärin.

Ja monesti vielä tahallani. hähähäh. Ei vaiskaa. Riittää kun sanon nuorempiani poikeroiseksi yhteydessä missä vähän vihjaan etten niin kovasti arvosta pinstripeä.

Muuten, ajatteleppa Kumun settiä kalvotettuina pinstripeillä. Osaatko yhtäkkiä keksiä toista yhtä kornia yhtälöä? hähähähäh.

Edit: no mä keksin samas toisen vielä kornimman. Pannaan oikein perkeleesti rahaa isoon Kumusettiin ja trikataan ne. huhuh ku meni kylmiä väreitä.
Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan.
Paas
03.08.2004 02:41:09
Osaatko yhtäkkiä keksiä toista yhtä kornia yhtälöä? hähähähäh.

Miten olisi ludwigin supra-phonic virveli johon pannaan pinstripe lyöntikalvoksi ja sitten dempataan sekä ylä- että alakalvoa ilmastointiteipillä(teippiä oikein kunnolla)? :)
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Henga
03.08.2004 02:42:58
Edit: no mä keksin samas toisen vielä kornimman. Pannaan oikein perkeleesti rahaa isoon Kumusettiin ja trikataan ne. huhuh ku meni kylmiä väreitä.

Känäpäissäänkö sitä täällä uhotaan?! :D
markkuliini
03.08.2004 10:39:58

Ihan näin aiheen ohi totean, että Helasen Pekka (Kumu-Pekka) suosittelee settiensä tomeihin Remon Emperoria. Aika moni joka on testannut sitä Kumun isoa "pitsin" väristä settiä (jolla Nykänen soitti DAf:in jameissa keväällä Jumolla,eli Kumun sivuilla setti nro.31) on ollut aika huuli pyöreänä. Tomit nimittäin soivat yhtä herkästi kuin Ambassadorilla, mutta alakerta on boostattu. Itse laitoin lattiatomiin Emperorin ja pikkutomiin Ambassadorin ja futaa oikein hienosti. Eli pointti on se että aikalailla se on rummusta kiinni minkälaisia kalvoja siinä voi käyttää ja miten ne soivat.
markkuliini
03.08.2004 10:50:07

Muuten, ajatteleppa Kumun settiä kalvotettuina pinstripeillä. Osaatko yhtäkkiä keksiä toista yhtä kornia yhtälöä? hähähähäh.

No nyt kun kysyit niin, osaan keksiä aika montakin. Yksi voisi olla vanhemman miehen kapeakatseinen ja jääräpäinen luonne yhdistettynä interaktiiviseen internet-harrastukseen. Toinen yhtälö on jamibändi + huono fuusiokappale. hähähäh
Henga
03.08.2004 11:00:22 (muokattu 03.08.2004 11:00:47)
No nyt kun kysyit niin, osaan keksiä aika montakin. Yksi voisi olla vanhemman miehen kapeakatseinen ja jääräpäinen luonne yhdistettynä interaktiiviseen internet-harrastukseen. Toinen yhtälö on jamibändi + huono fuusiokappale. hähähäh

Auts.... aika paha
Jami
03.08.2004 11:05:33

. Yksi voisi olla vanhemman miehen kapeakatseinen ja jääräpäinen luonne yhdistettynä interaktiiviseen internet-harrastukseen.

Tuo oli paha. hähähäh.

No kyllä vähä pitää puollustautua. Eli miksi vähemmän korni yhtälö on aloitteleva pinstripellä trikkerien kera soittava täällä kirjoitteleva? Onko hän avarakatseinen? Sosiaalinen ja varsinkin vanhemman soittajan mielipidettä arvostava ja huomioonottava? Ja kuuluuko netti vain tälläisille nuorille?

Villakoiran ydin mun kalvokeskustelussa on tullut ainakin Paas:lle ja Markkuliinille selväksi. Jospa tämä keskustelu on pannut muitakin vähän tuumimaan että miksi mikäkin kalvo. Silloin tämä vääntö ei olisi mennyt hukkaan.
markkuliini
03.08.2004 11:34:41

Eli miksi vähemmän korni yhtälö on aloitteleva pinstripellä trikkerien kera soittava täällä kirjoitteleva? Onko hän avarakatseinen? Sosiaalinen ja varsinkin vanhemman soittajan mielipidettä arvostava ja huomioonottava?

Puhe ei ollutkaan kenenkään avarakatseisuudesta, vaan erään tietyn henkilön kapeakatseisuudesta. Mielestäni kapeakatsesuuttaan ei voi puolustaa sillä että kysyy "ovatko nuo muut sitten sen avarakatseisempia?". Sama niinkuin sanoisi tuomarille "Tapoin turistin, mutta niin ne naapurissakin tekee." Ihan samasta syystä on omituista että kuittaat jonkun paskan haistattelut kysymällä "Ja minua syytetään asiattomuuksista?" Ei se että joku muukin(myös minä) alentuu samalle tasolle tee asiattomuuksistasi vähemmän asiattomia. On aivan turha yrittää kiinnittää huomiota muualle. Olemme ehkä nuoria, mutta emme (kaikki) tyhmiä. Hehehe

Toivottavasti kukaan ei ottanut nokkiinsa piikittelystäni, piti vaan näyttää että kyllä täältäkin lähtee kuittia tarvittaessa-
Jami
03.08.2004 12:17:29

on omituista että kuittaat jonkun paskan haistattelut kysymällä "Ja minua syytetään asiattomuuksista?"

Totesin, en kysynyt. Eli retorinen kysymys. Ja mielestäni aiheellinen. Voin olla väärässä mutta en mielestäni itse ole pitkään aikaan haistatellut kenellekkään henkilökohtaisesti.

Tuota, kuinka sun mielestä tuohon haistatteluun olis pitäny reagoida?

Olemme ehkä nuoria, mutta emme (kaikki) tyhmiä. Hehehe

Kokemattomampia te kyllä olette. Löytyy jokunen ihan selkeesti tyhmäkin. Osa pelottavan viksuja. Heistä saattaa vielä tullakin jotain. Kunhan elävät joitakin vuosia ja saavat kokemusta. hähähäh.

Toivottavasti kukaan ei ottanut nokkiinsa piikittelystäni, piti vaan näyttää että kyllä täältäkin lähtee kuittia tarvittaessa-

Terävä ja oivaltava verbaaliakrobatia on tämä foorumin suola. Pitää täs ittekki yrittää ottaa piikkejä vastaan.

Muuten, pinstripejä mättävät poikeroiset on aikaa sitten pudonnu keskustelusta. Sinä, joka ymmärrät mitä ajan takaa, tosiasiassa hyväksyt ajatukseni yhtenä vakavastiotettavana vaihtoehtona, jatkat. Mistä me nyt oikeasti sun mielestäs tällä hetkellä keskustelemme?
Sgandalf
03.08.2004 12:49:31
Jotta mitään ei jäisi epäselväksi, katsellaanpa muutamaa Jamin heittoa:

Aha. Tuon perusteella en osaa suositella virveliisi kalvoa. Enkä oikeastaan edes halua.

Niin, ainut syy käyttää pinstripe-kalvoa on että sitä sietää mäntätä väärin ja huonolla tekniikalla. Siksi vuodatus kestävyydestä ja tekniikasta.

Pinstripen tomitömähdyksen kanssa kun nyt on se ja sama mitkä kalvot virvelissä on.

Pintripe-käyttäjille (joka siis itsekin olen) nuo tiivistyvät muotoon:

"Sinä olet paska rumpali. Et tiedä tekniikasta tai virityksestä hevon vittua. Voisit yhtä hyvin vaihtaa rumpusi ämpäreihin tai lopettaa soittamisen."

Vähemmästäkin palaa käämi.
Bewahret einander vor der Zweisamkeit
Outkast
03.08.2004 13:32:01 (muokattu 03.08.2004 13:34:47)
Jami mene kotias itkemään.

P.S kato omakuvasta noi kumut ! Me raiskattiin ne ! Pistettiin Ddrummit kii ja Pinstripeä pintaan. Muhahahhahhaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)