Aihe: Pearl Target TG685C #76
1 2 3 4
Antti1997
08.06.2004 21:07:09
Minä oon käyttänyt tuota 16" Meinl Classics Medium Crashia ridenä, kun ei ole vielä tullut aitoa rideä hankittua. Ja sitä ennen käytin jopa sitä Stagestarien alkuperäiscrashia. Ja Stagestar on ihan hyvä setti lukuunottamati just niitä ns. peltejä. Siinä on tosin vain 13" virveli ja 18" basari, mutta eihän se periaatteessa haittaa. Tuleepahan kalvojen hankinta halvemmaksi! =)
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. Ota tai jätä, tai jätä ottamatta. HoHo!
AP
08.06.2004 21:10:02
Vinha pointti tuli muuten tuossa, millä vehkeillä voi harjoitella ja mitä siinä taas ei tarvita.
Kannattaa muistaa, että moni rummutuksen "grand old man" on aloittanut soitannan niin, että omistuksessa on ensimmäisen vuoden tai parin ajan ollut pelkkä virveli.
Tätä taustaa vasten keskustelussa "tarvitaanko crashi vai ei" on vähän välineurheilun makua. Yhtä hyvin voidaan muistella, että mm. DJ Fontana soitti Elviksen 50-luvun klassikoilla Gretschin 2 tomin setillä ja yhdellä ride-pellillä.
No, huomattakoon että tuon ajan ridet olivat soundiltaan hiukan crashiin päin... mutta yhtä kaikki, kuolemattomia biisejä tuli nykymitan mukaan minimalistisella peltikattauksella. Että ei se niistä määristä kiinni ole.
K100 #7
AP
08.06.2004 21:11:05
vain 13" virveli ja

Moni hyvä virppa on. Mullakin on 4x13" virveli eikä kaduta yhtään. Onpa helpompi asetella koipien väliin.
K100 #7
Antti1997
08.06.2004 21:15:51
Moni hyvä virppa on. Mullakin on 4x13" virveli eikä kaduta yhtään. Onpa helpompi asetella koipien väliin.

Niin, eihän se tietenkään tee siitä huonompaa. Yleisin kokohan taitaa olla 14"? Joitain kalvoja ei vaan saa niin helposti 13-tuumaisina, olen huomannut. Tosin kyllähän toi Ambassador on hyvä valinta.
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. Ota tai jätä, tai jätä ottamatta. HoHo!
totomiettinen
08.06.2004 21:15:57
Ei määristä. Mutta suuri kysymys täällä on tuntunut olevankin: crash vai ride? Eräs virvelisoiton expertti ja vakituinen orkesterimusiikko (parahin virvelinsoiton opettajani) on sanonut minulle: harjoittelemiseen ei tarvita kuin kapulat, ei välttämättä edes virveliä. (jos siitä puhutaan mitä tarvitaan...) MUTTA nyt oli pääasiassa kyse settisoittamisesta, jolloin esim. ride on hyödyllinen.
AP
08.06.2004 21:25:04
Niin, eihän se tietenkään tee siitä huonompaa. Yleisin kokohan taitaa olla 14"? Joitain kalvoja ei vaan saa niin helposti 13-tuumaisina, olen huomannut. Tosin kyllähän toi Ambassador on hyvä valinta.

Niinno. Mitä eroa sitten on tomi- ja virppakalvolla. Onhan yleinen tomisetti 12-13-16, ja näihin löytyy tosi paljon kalvovaihtoehtoja, sama se sitten käy virveliinkin.
Mattoa tai alakalvoa jos hakee, voikin jo saada ei-oota osakseen.

Aika paljon on kyllä perinteisten 14-tuumaisten lisäksi tullut jopa 12- ja 10-tuumaisia virveleitä, mikä on ihan kivaa vaihtelua. Taitavat vaan ne klassikot olla yhä 14 tuumaa, kuten Ludarin Supraphonic, Premierin Royal Ace, Rogersin Dynasonic ja Slingerland Radio King...

(Ah, miten monta maukasta snarea tuossakin tuli lueteltua. Enää ei puutu kuin pääomaa, prkl.)
K100 #7
Antti1997
08.06.2004 21:33:01
Niinno. Mitä eroa sitten on tomi- ja virppakalvolla. Onhan yleinen tomisetti 12-13-16, ja näihin löytyy tosi paljon kalvovaihtoehtoja, sama se sitten käy virveliinkin.

Juu kyllähän useimpia kalvoja löytyy 13-tuumaisena, mutta paria kalvoa (ainakin Evans Genera HD Dry) en löytänyt kuin 14-tuumaisena. Mutta kaikkia "peruskalvoja" tosiaan saa helposti myös 13-tuumaisina.
Joku vaa
08.06.2004 21:58:16

Mun mielestä crash on tärkeempi ekaan settiin kun ride. Nykymusiikissa kun on haitsu pääosassa. Eri asia jos heti alusta pitäen rupee jazzia soittamaan mutta sitä ei moni kauaa jaksa. Nää beat kompit on nykyään paljo yleisempiä kun mitkään jazz jutut.
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Antti1997
08.06.2004 22:13:33
Minä ostan/ostaisin pellit tässä järjestyksessä:
1.Hi-Hat
2.Crash
3.Ride
4.Toinen Crash
5.China
totomiettinen
08.06.2004 22:20:52
Minä ostan/ostaisin pellit tässä järjestyksessä:
1.Hi-Hat
2.Crash
3.Ride
4.Toinen Crash
5.China

6. Japani... LOL! Listatkaahan ihan rauhassa vaan...(samalla äänekkäästi nauraen)LOL!
Alpha
08.06.2004 22:35:33
6. Japani... LOL! Listatkaahan ihan rauhassa vaan...(samalla äänekkäästi nauraen)LOL!

Tämäkö nyt on sitä järkevää keskustelua?! En sitä sano, että täällä nyt aina olisi maailman järkevintä puhetta/keskustelua, mutta mitä näitä sun juttujas on tässä pitkän aikaa seurannut, niin...
totomiettinen
09.06.2004 09:38:48
Tämäkö nyt on sitä järkevää keskustelua?! En sitä sano, että täällä nyt aina olisi maailman järkevintä puhetta/keskustelua, mutta mitä näitä sun juttujas on tässä pitkän aikaa seurannut, niin...

Asia, kun on niin, että tuntuu mahdottomalta saada järkikeskustelu käyntiin, kun monilla jo perusasiat ovat niin hukassa, että on jo vaikeaa kuvitella keskustelevansa rumpaleiden kanssa...Voinet myöntää järjen hävinneen tästäkin keskustelusta jo ajat sitten. Sen verran hukassa täällä moni on...
totomiettinen
09.06.2004 09:40:15
Mun mielestä crash on tärkeempi ekaan settiin kun ride. Nykymusiikissa kun on haitsu pääosassa. Eri asia jos heti alusta pitäen rupee jazzia soittamaan mutta sitä ei moni kauaa jaksa. Nää beat kompit on nykyään paljo yleisempiä kun mitkään jazz jutut.

=järkevä puheenvuoroko? Kenties asiallisesti perusteltu?
Bacchus
09.06.2004 11:54:04
=järkevä puheenvuoroko? Kenties asiallisesti perusteltu?

Kuuleppas totomiettinen, teikäläisellä ei ole mitään perustetta kritisoida muiden järkevyyttä, sen verran metsään näyttää kaikki kommenttisi menevän. Otetaan nyt ensimmäiseksi esimerkiksi vaikka Pearlin kalleimman sarjan suosittelemista ensimmäisiksi rummuiksi aloittelijalle. Missä se peräänkuuluttamasi järki siinä sitten oikein on?
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
totomiettinen
09.06.2004 12:04:44
Kuuleppas totomiettinen, teikäläisellä ei ole mitään perustetta kritisoida muiden järkevyyttä, sen verran metsään näyttää kaikki kommenttisi menevän. Otetaan nyt ensimmäiseksi esimerkiksi vaikka Pearlin kalleimman sarjan suosittelemista ensimmäisiksi rummuiksi aloittelijalle. Missä se peräänkuuluttamasi järki siinä sitten oikein on?

Siitä olen pahoitteluni jo maininnut, joten ei ole nyt kyse siitä.
Tangled**
09.06.2004 12:49:48
Tämä keskustelu lähti edelleen tuosta Pearlin Target setistä, joten jospa palattaisiin siihen. Perustakaa oma keskustelu aiheelle "Kumpi ensin, crash vai ride". Jospa nyt yritetään auttaa keskustelun aloittajaa 500-600 euron setin etsinnässä.
Matka on päämäärää tärkeämpi.
mr_b
09.06.2004 12:57:00

Siitä olen pahoitteluni jo maininnut, joten ei ole nyt kyse siitä.

Ei, vaan kyse on siitä että täällä rumpupalstalla on ollut varsin mukava jauhaa kaikenlaista potaskaa rummuista sen kummemmin mitään erikoista ajattelematta. Erilaisia ihmisiä, erilaisia näkemyksiä, erilaisia taito/kokemus/whatevertasoja, toisinaan asioista on puhuttu varsin kärkevästikin, mutta:

kun monilla jo perusasiat ovat niin hukassa, että on jo vaikeaa kuvitella keskustelevansa rumpaleiden kanssa...

...tälläistä ns. dissailua (heh, rap-termi) en kyllä muista täältä kauheasti lukeneeni eikä sitä minusta täällä kaivata. Varsinkin tyypiltä, joka on rekisteröitynyt 4 päivää sitten, eikä siten ole ehkä saanut kovin hyvää käsitystä foorumin meiningistä.

Tätä tyyliä oli ainakin joskus enemmän Dafin foorumilla, mutta täällä täytyy jokaisen saada esittää mielipiteensä ilman että aletaan heti runnomaan maanrakoon. Ainakaan kovin väkivaltaisesti ja jos asia ei käsittele a) tuplia b) Ulrichia. :-)

Pistä vähän kuvausta yms. itsestäsi niin tiedetään kuinka vakavasti miestä pitää ottaa, kyllä täällä aina osaajia kuunnellaan, juuri saapuneet uhoajat ovat sitten vähän toinen juttu...
Before I talk I should read a book.
Youni
09.06.2004 13:02:33
Tästä olen totomiettisen kanssa samaa mieltä että crashiin on paha vetää kyllä mitään ride harjoituksia. Suosittelen ostamaan kyllä ennemmin riden kun crashin ekaan settiin. Kyllä rideä voi käyttää crashina aivan hyvin lyö vaan vinottain siihen reunaan.

No minä olen myös kyllä (kerrankin ;D) totomiettisen kannalla. Minulla oli ensimmäisessä setissä ride ja haikka, eikä ongelmaa. Kyllä niillä paremmin alkuun pääsee, kuin crashilla ja haikalla.

En tiedä, mutta haikka ja crash-ride voisi olla aloittaessakin ihan hyvä, mutta sitten kun haluaa laajentaa täytyy melkein ostaa crashi ja ride.
Bacchus
09.06.2004 13:04:03
Tämä keskustelu lähti edelleen tuosta Pearlin Target setistä, joten....

Totta.

AP taisi tuossa jo ehdotellakin esim. Pearlin Export-setin etsimistä käytettynä, yhdyn häneen (uh...). Exportteja on paljon liikkeellä ja hinta/laatu-suhde hyvä. Peruskattauksen (BD 20"/22", SN 14", TT 12"+13"/14", FT 16") voi saada 400€:lla.
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
totomiettinen
09.06.2004 13:38:27
Myös minun mielestäni on järkevää palata keskustelun alkuun, kuten joku on oivasti ottanutkin asian esille. Asiat, jos toiset ovat vain johtaneet erinäisiin vastaväitteisiin ja niinpä kunnon riita on aina helposti päässyt syntymään. Kuvausta ja kuvaa ja kaikkea extraa on tulossa, kunhan kerkiän. Kiirettä pitää, mutta viikon sisällä viimeistään. :)
Rummuistahan täällä keskustellaan, ei persoonista (no jos Chambersista vähän ;), joten yritetään saada keskustelut takaisin kaikkia koskeviksi mielipiteidenjakofoorumeiksi. :)

Mitähän minä kirjoitin... no ydin ehkä selvisi!
... Ja kyllä se kuvaus on tulossa, malttakaa vain ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)