Aihe: kumu vai pearl
1 2 3 4 5 6
dictatorsh*t
06.06.2004 14:35:23
sattuko kukaan kiinnittämään huomiota eilen ylex-popissa esintyneeseen maija vilkkumaa -yhtyeen rumpalin tomi-soundeihin? aaaahh, jotain taivaallista. ja kumuthan siinä kyseessä oli.

Juu huomasin ja kylläpä kuulostivatkin hyvältä. Aijai!
Antti1997
06.06.2004 14:36:13
Oliko muuten TikTakin rumpalillakin Kumut? Vai näinkö aivan väärin?
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. Ota tai jätä, tai jätä ottamatta. HoHo!
pasij66
06.06.2004 14:53:59
Oliko muuten TikTakin rumpalillakin Kumut? Vai näinkö aivan väärin?

Viidakkorummussa oli joskus juttu tästä Tuulista ja siinä sanottiin että sillä oli vähän aikaa kumun vehkeet, mutta että olis palannut sittemmin vanhojen kannujen taakse. En oo ihan varma mutta täällanen muistikuva on.
Mikko A
09.06.2004 11:25:58
Lähdetäänpä nyt siitä, että TAMAn Starclassic Performerit edustavat koivurumpujen kärkiluokkaa maailmassa tällä hetkellä. Toki KUMUlta varmasti löytyy koivurummuista myös erinomainen ratkaisu, mutta hintalaatusuhdehan TAMAlla tunnetusti on aivan erinomainen, joten suosittelisin ehdottomasti ammattilaisen valintaa: Starclassic Performerit siis. Löytyy mm. Bill Brufordilta...

Joo ja lähetään sit niinq siit et Tama ja Pearli on niinq parhaat ja sit niinq Mapeksil ei voi niinq soittaa ja siis niinq niinq. Voi jeesus, eipä kuule lähdetä siitä.
I hate your sex!
JeeVes
09.06.2004 12:03:03
Vihaa. :)
Aika on rahaa, eikä minulla ole kumpaakaan.
totomiettinen
09.06.2004 14:10:26
Joo ja lähetään sit niinq siit et Tama ja Pearli on niinq parhaat ja sit niinq Mapeksil ei voi niinq soittaa ja siis niinq niinq. Voi jeesus, eipä kuule lähdetä siitä.

Mitä ihmettä Mikko A? Milloin mainitsin Mapexeista yhtään mitään? Milloin mainitsin Pearlin parhaudesta? Milloin mainitsin Taman parhaudesta? Sanoin performereiden edustavan maailman kärkiluokkaa koivurumpuina... Nyt en ymmärrä sinua. Valitan.
Alpha
09.06.2004 14:14:50
Ei saatana...
lkx
09.06.2004 14:42:23

Meikäläisen mielipide on sikäli huono, että olen aina ja varsinkin perusteettomissa tilanteissa Pearlia vastaan. ;D

Kuitenkin, jos ei jää rahasta kiinni, väittäisin että Kumut ovat maineensa veroisia. Tuolla samalla Studio Sound Supremella olen niitä jonkun verran testaillut, mm. edellisen demon soitin sillä keltaisella jättisetillä (miinus pari tomia ;). Samalla setillä on muuten soitettu se Mokoman edellinen lätty, mutta senhän kaikki jo ties. :D

Olen myös ollut Kumun alkuaikoina paikan päällä kuulemassa pientä esittelyä ja testaamassa tuotteita. Meillä oli joltain pop/jazz-leiriltä vierailu "tehtaalle". Nykyään Peesu on jo muutenkin puolituttu, kun on jelpannut noissa mun omissa rakenteluprojekteissa.

Kyllä se vaan niin on, että aina kun Kumuja kuulee jossain - esim. Linnajazz (viime kesänä Eskelisen Rami pisti menemään :) ja mikä tahansa TV-lähetys - niin tulee semmonen fiilis, että perhana mitä kannuja! On harmi, jos nim. Jaskalla on huonoja kokemuksia - oisko niitä löysiä vireitä voinu kiristää? Tuli vaan mieleen. Ja onhan Kumulla hiukan sitä kansainvälistäkin meriittiä. Kehujahan on tullut mm. Saksan messuilta.

Pearli taitaa siis olla edullisempi vaihtoehto ja esim. Taman Performer - joka muuten hardwaren puolesta sitten pieksee minkä tahansa Pearlin setin (vai oliko puhe pelkistä rungoista?). :P Mutta jos raha ei ole este, niin Kumuilla saa laatua, soundia, Pohjoismaiden ainoot käsintehdyt rungot, vuosihuollon (kuulemani mukaan) ja hyvää mieltä... sekä tietysti kateellisia kolleegoita. :D
There is no spoon...
totomiettinen
09.06.2004 16:11:58
Ei saatana...

Totta, kyllä tää jo huvittaa :)
Raipeli o
07.04.2005 10:57:32

Kumut. On jo valmistuksessa setti mulle. Ja aina ne on hyviltä kuulostanu livenä ja äänityksissä. Enkä olisi varmaan tilannut ilman tyyppäystä. Kävin Pekan luona tyyppäilemässä ja rakastuin, vaikka kaikki rummut eivät olleet ihan mieleisessäni vireessä. Vireestähän se on kiinni. Settiin otin SuperWoodHoop virvelin jossa aivan loistava kanttisaundi.
Semmonen juttu tosta hinnasta, eli nää kaikki Kumut pitäs olla aina samanlaisia laadultaan. Ei oo alottelijan tai ammattilaisen settiä erikseen. Kaikki on custom-settejä, joten hintaa on, mutta vähemmän kuitenkin kun esim. Pearlin custom seteillä.
Käykää tekemässä itsellenne oma unelmasetti koivusta osoitteessa http://www.pearldrum.com/dreamkit/index.html (jos nyt on oikea osoite), niin näette koko ajan päivittyvän hinnan. Itselleni sain melkeen puolet kalliimma´n setin kuin Kumun samanlaisen. Ja prosessi on ihan sama.
Kumu rules!!!
Mikko/DE
07.04.2005 11:00:00

Heiheihei, ei oo huonoja rumpuja, on vaan huonoja rumpaleita. Kattilatkin kuulostaa hyvältä oikean miehen käsittelyssä :)
Alpha
07.04.2005 11:26:45
Sanoin performereiden edustavan maailman kärkiluokkaa koivurumpuina... Nyt en ymmärrä sinua. Valitan.

Enkä minä sinua. Valitan. Etkös vähän aikaa sitten puhunut Performereista hiukan alentavaan sävyyn...
CD
07.04.2005 11:51:24 (muokattu 07.04.2005 11:51:38)
Etkös vähän aikaa sitten puhunut Performereista hiukan alentavaan sävyyn...

Vajaa vuosi sitten tapahtunutta.. ;)
Alpha
07.04.2005 11:54:31
Vajaa vuosi sitten tapahtunutta.. ;)

Juu niin on, mutta vähän aikaa sitten Toto ei enää pitänyt Performereita minään...
CD
07.04.2005 12:22:48
Juu niin on, mutta vähän aikaa sitten Toto ei enää pitänyt Performereita minään...

Ahaa. Niin se mieli muuttuu.
Baroquean
07.04.2005 14:23:00
Oli vaan aika hiljaselle miksattu ne rummut, tai sitten oli omassa äänentoistossani vikaa. Hyvä tatsi jätkällä, hyvät rummut, tykkäsin :)

Olen monesti törmännyt tähän samaan hommaan. TV:stä tulee joku siisti konsertti; hienot puitteet, kova meininki. Rumpalilla yleensä joku suht hieno setti, jota hakkaa hiki hatussa ja silti niistä ei lähde ääntä. :)
Hevi on paskimmillaankin parasta.
totomiettinen
07.04.2005 14:38:37
Enkä minä sinua. Valitan. Etkös vähän aikaa sitten puhunut Performereista hiukan alentavaan sävyyn...

Juu no en kai alentavaan, jos en ylentäväänkään. Kyllähän ne koivurumpuina oivia ovat. Ja tosiaan, paljon sitä kerkeää vuodessa tapahtua.
White men can't jump
Jaakko Hyvärinen
07.04.2005 15:11:41
Käykää tekemässä itsellenne oma unelmasetti koivusta osoitteessa http://www.pearldrum.com/dreamkit/index.html (jos nyt on oikea osoite), niin näette koko ajan päivittyvän hinnan. Itselleni sain melkeen puolet kalliimma´n setin kuin Kumun samanlaisen. Ja prosessi on ihan sama.
Kumu rules!!!

Hoo meikälle sais olla semmonen vajaan 8k€ setti
Ehä mie kaikkee muistant äet!
Jaska
07.04.2005 15:26:18
On harmi, jos nim. Jaskalla on huonoja kokemuksia - oisko niitä löysiä vireitä voinu kiristää? Tuli vaan mieleen.

No jaa, enpä tiedä. Setti kuitenkin oli lavan settina eli sitä käytti ihan kaikki ketkä siinä ilmaislavalla soitti joten en katsonut itteeni valtuutetuks niitä virittämään.

En kuitenkaan sano että Kumut huonolta soundaisivat, mutta tuo omankäden kokemus on kyllä jäänyt harmittavan vähäiseksi.
vapauskauppias
07.04.2005 16:13:25
Kumu rules!!!

Itsekin ottaisin mielummin Kumut kuin BRX:t.

Tästä on tosin pakko sanoa, että ehkä kuitenkaan sitä amerikan listahintaa ei oikeasti ostaessa tarvitse niistä kannuista maksaa. Smi-musicin sivuilla on Suomen LISTAhinnat, joista siis voi todellakin vielä tinkiä. Kyllä Pearlit varmasti paljonkin halvemmaksi tulee, mutta mieluummin ottaisin kyllä Kumut. Kummistakaan rummuista ei tosin minulla ole minkäänlaisia kokemuksia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)