Klooni 18.01.2005 13:29:46 | |
---|
Oma (pieni, mahdollisesti väärä) mielipiteeni on se että on aivan sama mitä siinä fillissä tekee alkuvaiheessa harrastusta niinkauan kuin vain tahti pysyy kohdallaan. Omat "erikoisemmat" fillit ovat syntyneet ihan vain mätkimällä sitä sun tätä silloin sun tällöin ilman minkäänlaista järkeä, vaan pelkästään "musta tuntuu" filosofialla, aina niistä osasta (pienestä osasta) löytyy jotain kivaa josta voi kehitellä jotain kivaa. Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna !
http://kloonin.omaservo.net/ |
Groovelover 18.01.2005 16:21:58 | |
---|
Tästä ketjusta löytyi vallan mainoita musiikkitermejä, luovuus kunniaan kielenkäytössä(kin)! -huputupulupu -filli -rek-tum-taka-tum -vanha tuttu tum-taka-tum (tomi-tuplavirveli-tomi) -vanha kunnon burlaburla (a.k.a. perunalaarifilli) -tär-rärärrä-tärrä-chick-ta-tutu -Perunoitakellariin -Vanha kunnon toppatakki-talavitakki |
Raakkis 18.01.2005 20:55:42 | |
---|
Ittelläni on ollut sama ongelma varsinkin aiemmin. jossain vaiheessa vaan lopetin väkisin puskemisen ja soitin lähinnä vaan komppeja, sitten pikku hiljaa joihinkin tosi yksinkertaisiin filleihin ihan vaan sillei kun tuntu hyvältä. tärkeintä kait kuitenkin olis että homma pysyy kasassa elämä on laiffii ja jokainen keikka on aina esiintyminen |
Mikko/DE 19.01.2005 13:01:06 (muokattu 19.01.2005 13:01:39) | |
---|
mun yks perus tuplabasarifilli menee näin: |sn-sn-bd-bd|-|sn-tt-bd-bd|-|tt-tt-bd-bd|-|ft-tt-bd-bd|-|ft-ft-bd-bd|-|sn-sn-bd-bd|-|ft-tt-bd-bd|-|hh/sn-bd-_-_| hh/sn on yks isku hihattiin ja snareen siten että hh läpsästään kii just ennen vikaa basarii... loppuun siis haken iskun breikki. ja yhellä basarilla toi menee hienosti trioleina |sn-sn-bd|-|sn-tt-bd|-|tt-tt-bd|-|ft-tt-bd|-|ft-ft-bd|-|sn-sn-bd|-|ft-tt-bd|-|hh/sn-bd-_-_| |
Triskal 19.01.2005 14:21:05 | |
---|
Kenellekään ei ole näköjään tullut mieleenkään ehdottaa jotain Kämäräisen letkeää pop-filliä. Ahem: Ta - Ta - Ta Kahdeksanjakoisessa kompissa 6. 7. ja 8. isku jotain tomia ja virveliä yhtäaikaa ja seuraavan tahtin ykkönen aksentti. Yksinkertaisuudessaan aivan loistava. Ja tähän filliinhän ei lattiatomia käytetä vaan etutomia. :) Siitä eikun harjoittelemaan. "Murtaisitkoo panssariinii avaaisitkoo siilmänii, jotta pälä pälä kaikeen ja oliisiin suuuuuun... ta ta ta" Sana "sun" lähtee tässä ykkösellä. Siitä laskemaan vaan :) |
HeavyMachinery 19.01.2005 16:07:20 | |
---|
Tai georg kranz pravuuri: hyrrrr-papa-hyrrrr-papa-ratatata-spam Minä tiedän - siis pelkään ! |
...And Justice For All 19.01.2005 18:05:19 | |
---|
Mä sotken aina ihan hulluja paukutuksia mukaan. Mielikuvituksella vaan! Useinkaan en käytä filleissä snarea ollenkaan muuta kun symbaalien kanssa samoilla iskuilla. eli paukutan tomeilla ja basarilla. ...And Justice For All |
crEaTuRE 01.02.2005 15:20:08 (muokattu 01.02.2005 15:22:57) | |
---|
Kuunteleppas Jotai Nylon Beatin biisejä. Niissä joissain Nykäsen Anssi käyttää yhtä pirun hyvän kuulosta perusfilliään. Flam aksentti isku virveliin 1/4-- etutomi 1/8- virveli1/8-virveli 1/8- etutomi 1/8- lattiatomi 1/8- Crash pelti etu vasemmalla (sopii käsi järjestykseen parhaiten) 1/8- crash pelti etu oikealta. Ja tuohon vikaan crashiin sitten tietty bssari mukaan. Toivottavasti jotain selkoa tuosta sait. Filli on siis puolen tahdin mittainen. :D EDIT: Ja käsijärjestys on siis: vOOVOVOVO |
drummer89 11.02.2005 21:47:51 | |
---|
must ainaki tollasis jazz biiteis on hienoja fillejä. voi olla aluks vaikee opetella mut kuuntele ja yritä keksii helpompii versioita.. tai sitte ehkä paras on käydä rumpu tunneilla ku siellä ne parhaiten oppii..ja koita opetella aluks joku helppo filli ja muokata sitä hitaassa temmossa.. niin mä ainakin teen ja tuntuu auttavan.. |
MK73 12.02.2005 11:51:38 | |
---|
Nykänen tuossa mainittiinkin. Mielestäni juuri Nykäsellä on järjettömän hyvä tyylitaju fillien suhteen (niin kuin oli myös Jeff Porcarolla). Paljon hyviä pop/rock tyyliin sopivia, aika yksinkertaisiakin oivalluksia. Heiltä olen plokannut paljon juttuja omaan soittooni. Kannattaa kuunella ihan vaikka Anssin iskelmälevytyksiä - vaikka musa tai solisti ei aina iske, mutta rumpuraita toimii aina. |
rbt 12.02.2005 12:08:12 | |
---|
tuku takataka tuku tokotoko tuku takatukutako krässsss |
B/b 16.02.2005 10:09:09 | |
---|
Mun filli maailma on myös aika alkutekijöissään. Soitan todella yksinkertaisia fillejä. Ja todella harvoin lähden "loppuhässäköihin" mukaan paitsi avointa haikkaa käyttäen. Mutta kyllä se tästä, pikkuhiljaa. Olen myös sitä mieltä, että yksinkertaisuus kunniaan. Lyhyitä ytimmekkäitä hauskoja juttuja. |