![]() 02.02.2004 09:47:58 | |
---|---|
niin.... ovatko nuo nyt niin tarpeellisia. en oo koskaan ite tarvinnu+ mitenkäs sillon opeteltiin soittaa kun ei oltu keksitty vielä tommosia hifistelylaitteita? rahan haaskuuta sanon minä. | |
![]() 02.02.2004 09:56:14 (muokattu 02.02.2004 09:59:31) | |
Huomasin aika huonon homman tässä viikko sitten. Kun nauhoittelin soittoani, metronomin kanssa soitettuna mun soitto oli aika hiton paskaa. Laahauksia ja kiilauksia aika älyttömästi. Mutta ilman klikkiä ei puoliakaan niin paljoa. Eli paljon parempaa soitto oli ilman klikkiä. Onko muilla vastaavia omituisuuksia? Luultavasti klikin orjallinen seuraaminen aiheuttaa mulle tommosta. Enää en soita klikkiin muuta kuin alkurudimentit ja sitten jotain tempolla 40bpm soittelua timen kehittämiseksi. Ihme homma. Onneksi kuitenkin huomasin tuon homman nyt enkä vuoden päästä. "Tapelkaa pojat, saatte tupakkia" | |
![]() 02.02.2004 13:31:06 | |
Oliskohan hyvä kun laittais nappikuulokkeet kiinni ja sitten kuulosuojaimet siihen päälle? Noi mun sonyn puoliavoimet ei oikeen skulaa, kun rummut kuuluu vieläkin liikaa siihen päälle. Tosin en omista nappikuulokkeita, ja kuulosuojaimetki on hukassa prkl! Entäs MyPa? | |
![]() 02.02.2004 14:11:39 (muokattu 02.02.2004 15:35:20) | |
Oliskohan hyvä kun laittais nappikuulokkeet kiinni ja sitten kuulosuojaimet siihen päälle? No tuota systeemiä minä käytin siihen saakka, kunnes ostin Vic Firthin kuulokekuulosuojaimet. Kyllä se toimii. "Tapelkaa pojat, saatte tupakkia" | |
![]() 02.02.2004 16:06:43 | |
...Vic Firthin kuulokekuulosuojaimet Tarkoitatko muuten niitä mitkä on n.80€ esim. soitinlaineella(muistaakseni)? Onko ne hyvät? Entäs MyPa? | |
![]() 02.02.2004 16:45:10 (muokattu 02.02.2004 16:46:51) | |
Tarkoitatko muuten niitä mitkä on n.80€ esim. soitinlaineella(muistaakseni)? Onko ne hyvät? Itse ostin just nuo kuulokkeet vähän aikaa sitten. Toimii tosi hyvin. Ei oo hifi mutta tarviiko monona luureihin tuleva "klik" mitään sellaista? edit: ainoa miinus on se, että kuulokkeiden etäisyyden säädöissä on jotain häikkää, ei oikeen mene nappiin. Tai sitten mulla on vaan iso pää. | |
![]() 03.02.2004 19:01:47 | |
Huomasin aika huonon homman tässä viikko sitten. Kun nauhoittelin soittoani, metronomin kanssa soitettuna mun soitto oli aika hiton paskaa. Laahauksia ja kiilauksia aika älyttömästi. Mutta ilman klikkiä ei puoliakaan niin paljoa. Eli paljon parempaa soitto oli ilman klikkiä. Onko muilla vastaavia omituisuuksia? No tämähn johtuu ihan siitä että ei oo vielä tullu yksiin klikin kanssa, eli treeniä enemmän. Itellä kävi samoin ensimmäisellä kerralla kun kokeilin klikkiä nauhotuksissa. Bändin kanssa treenatessa on hyvä käyttää myös klikkiä, tekee hyvää treeniä samalla itelle. "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" | |
![]() 03.02.2004 20:19:03 | |
No kun oliskin noin mutta kun olen soittanut yhteensä about puoli vuotta klikin kanssa(!) Ja muistan joitakin 8 kuukautta vanhoja bändin kanssa tehtyjä nauhotuksia ilman klikkiä, ja nekin oli parempia kuin nykyiset klikin kanssa soitetut. Enää en klikin kanssa biisejä treenaa. "Tapelkaa pojat, saatte tupakkia" | |
![]() 11.01.2005 23:24:52 | |
uusimmassa T-kaupan HotDeals-lipareessa oli tarjous jostain korvanappimetronomista. Oliskohan ollu korgin? Siis semmoinen korvatulpan kokoinen (about), ja myös asetetaan korvatulppamaisesti. Hintaa oli vain parikymmentä eskoa, mutta en osaa kertoa onko se hyvä. Ehkä ostan semmoisen jos voitan raveissa. : ) Onkos muuten kenelläkään kokemusta tuosta kapistuksesta? Vaikuttaisi nimittäin juuri sopivalta meikäläisen budjettiin ja käyttötarkoituksiin, mikäli vaan on kelvollinen. Kyseessä oli siis tällainen vehje: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … korg_tumm1_metrognome_prodinfo.html | |
![]() 12.01.2005 12:19:53 | |
Onko muilla vastaavia omituisuuksia? Luultavasti klikin orjallinen seuraaminen aiheuttaa mulle tommosta. Enää en soita klikkiin muuta kuin alkurudimentit ja sitten jotain tempolla 40bpm soittelua timen kehittämiseksi. Ihme homma. Onneksi kuitenkin huomasin tuon homman nyt enkä vuoden päästä. Mulla on. Menee soittaminen klikin kyttäämiseksi, kun pitäisi seurata bändiä. Soittamisesta kannattaa tehdä musiikkia, eikä pilkuntarkkaa timen nussimista. Ei siitä ole mitään hyötyä jos rumpalilla on klikki ja muut menee menojaan. Yksin treenatessa on ihan ok silloin tällöin testata timeä. Rumpalin ei tarvitse olla klikin apuväline. 2`n 4 | |
![]() 12.01.2005 13:45:11 | |
Itsenäiseen treenailuun olisin tuota kyllä ostamassa, bändin kanssa ei varmaan kuitenkaan klikin kanssa soiteta koskaan. Toimiiko tuo siis myös hyvin kuulosuojaimena? Maksimitempo näyttäisi olevan vain 208 BPM, mutta ei kai tuohon kuole. Pitänee ilmeisesti joku kerta kysellä lähimmästä musaliikkeestä ja maksaa tuostakin joku älytön ylihinta. | |
![]() 12.01.2005 13:55:31 | |
Tuosta temporajoituksista, itse en ainakaan tykkää soittaa liian ahkeraan 8osa klikkiin joten esim 220bpm soittaessa metronomin voi hyvin säätää 110bpm tikittään, tai vaikka 150bpm joka pitäs jo riittää.. Kuulokkeina käytän Beyerdynamic DT100 kuulokkeita jotka maksaa sen ~130e. Vaimennusta on vähemmän kuin esim. Firtheissä eli 15db, en ole oikein saanut noita kovin kireälle päähän joten välillä vaimennusta kaipais enemmän mutta toisaalta nuo varmaan juuri sen vuoksi pirun mukavat ja tulee käytettyä treeneissä vaikka en mitään niitten kautta kuuntele.. | |
![]() 12.01.2005 21:13:28 | |
Mulla on. Menee soittaminen klikin kyttäämiseksi, kun pitäisi seurata bändiä. Soittamisesta kannattaa tehdä musiikkia, eikä pilkuntarkkaa timen nussimista. Ei siitä ole mitään hyötyä jos rumpalilla on klikki ja muut menee menojaan. Yksin treenatessa on ihan ok silloin tällöin testata timeä. Rumpalin ei tarvitse olla klikin apuväline. Ei klikki haittaa jos muut soittajat kuuntelee rumpalia ja soittaa mukana taimissa, rumpalin homma on määrätä ykkösen paikka. Tästä se tiukka yhteissoitto syntyy. Soittajat soittaa ja haitaristit haittaa....? | |
![]() 12.01.2005 21:44:04 | |
Annoin siskolle Drums Onlyn kuvaston vinkiksi matkalle Amerikkaan. Hän palasi viikko sitten mukanaan kaikenlaista pientä: Moongeliä, gauger percussionin Lockerzseja, Vaterin vispilöitä yms. jyns. Mukana oli myös Metrophones -luurit. Kerrankin kuulosuojaimet ja metronomi kulkevat kerralla mukana, klikin äänentason saa helposti säädettyä soitettaessa. Klikille on omat kaiuttimet, Hyvän oloiset Kossin kaiuttimet on sitten itse kuuntelussa. Soundaa ainakin paremmalta kuin vic firthin kuulokkeet. Bassopuoli on aika jykevä. Klikin säädöt oli ihan riittävät, muistaakseni aina 260 Bpm:n asti. Bändin kanssa klikkiin treenaaminen helpottui nyt huomattavasti, kuulokkeista kun on myös line out. Hinnasta en vielä ole varma, visalaskua odotellessa. Luultavasti menee jonnekin 100 euron pintaan noista luureista. | |
![]() 12.01.2005 22:13:05 | |
Ei klikki haittaa jos muut soittajat kuuntelee rumpalia ja soittaa mukana taimissa, rumpalin homma on määrätä ykkösen paikka. Tästä se tiukka yhteissoitto syntyy. Tässä on nyt lähinnä kyseessä fiiliksen katoaminen. Jos tavoitteena on tiukka yhteissoitto, niin siitä vaan. Klikin kanssa nauhoituksista tulee liian steriiliä. Live - nauhoitus keinuu ja kulkee niinkuin pitääkin. Tämä ei siis ole yleistys eikä totuus vaan henkilö- ja bändikohtainen näkemys. Näin kauan harrastaneena haluan mieluummin nautiskella, kuin määrätä ykkösen paikan. Ja bändissä se, joka haluaa viedä, vieköön, muut seuraavat. 2`n 4 | |
![]() 13.01.2005 00:53:41 | |
Hemmeti kun ne Kossin The Plugitkin maksaa mersuja... Vuoden vanha kirjoitus, mutta vastaanpa silti... Eli ei ne Kossit nyt hirveästi kustanna, 27,90 verkkokauppa.com:ssa. Tosin itse en ole saanut noita viriteltyä minkään tulppien kanssa yhteensopiviksi. Musakuuntelukäytössä tälläl hetkellä... Shuren korvamonitorit vois hankkia, kun jostain repisi ensin rahaa. - | |
![]() 13.01.2005 13:19:48 | |
Onko täällä sellaisiakin rumpaleita jotka eivät vielä omista metronomia??? no minä ainakin. harkinnassa oli joskus, mut se sitten jäi. pitäis ehkä hommata, sitte ku tekniikkaa ei enää tarvii treenata, ja vois keskittyä erityisesti tempoon. jos on pakko hommata jossain vaiheessa, nii sit hommaan.. "Ei tässä olla pappia kyydissä.." | |
![]() 13.01.2005 14:01:17 | |
Mulla on se Tama RW100, ollu ihan helvetin kauan. Tietääkö kukaan paljon se maksaa, kun en muista enää? Vola siinä on juuri ja juuri riittävä. Nappikuulokkeet korviin ja kuulosuojaimet päälle ja kyllä toimii. Tai sit tosiaan tulpat + luurit. | |
![]() 13.01.2005 14:09:00 | |
Mulla on se Tama RW100, ollu ihan helvetin kauan. Tietääkö kukaan paljon se maksaa, kun en muista enää? Olisko joku 130€. Itsellä metronomina Yamahan Clickstation. Hieman kalliimpi kuin tuo ym. Taman Rhythmwatch, mutta ominaisuuksiltaan astetta parempi. Tosin mitään mullistavaa eroa ei Clickstationilla ja RW:llä ole, hyviä laitteita ovat molemmat. - | |
![]() 13.01.2005 14:53:27 | |
Onko täällä sellaisiakin rumpaleita jotka eivät vielä omista metronomia??? Myönnettävä on, että minulla ei ole koskaan ollut kyseistä laitetta. En kuitenkaan pidä sitä merkittävänä puutteena, koska pääasiallinen harjoittelumenetelmäni on ollut levyjen päälle soittaminen. Luulisin, että siinä on pakostikin tullut ainakin jonkin verran varmuutta timeen. Varsinkin, kun soittimessa on ollut esimerkiksi sellaisia nimiä kuin Rush, Toto ja Sting. Jossakin vaiheessa hankin kyllä luultavasti metronomin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)