Blitz 10.12.2003 14:57:45 | |
---|
Kuinka nopeesti poljet pyörää? Mistä tulikin mieleen, oletteko koskaan kokeillut polkea pyörää metronomin tahdissa? Vaikka niin, että aina klikillä toinen poljin on "alhaalla" ja toinen "ylhäällä". Mitä tuosta opimme? Älä oleile koskaan humalapäissäsi treenikämpällä. TAMA - The best reason not to play Pearl drums. |
Alpha 10.12.2003 15:39:26 | |
---|
Kuinka nopeesti poljet pyörää? Mistä tulikin mieleen, oletteko koskaan kokeillut polkea pyörää metronomin tahdissa? Vaikka niin, että aina klikillä toinen poljin on "alhaalla" ja toinen "ylhäällä". Mitä tuosta opimme? Älä oleile koskaan humalapäissäsi treenikämpällä. Humalassa keksityksi ideaksi tää on loistava. Ja asiaan...pitääkö tuota pyörää polkea 8- vai 16-osina, ku 32:ssa tekee jo tiukkaa... Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Blitz 11.12.2003 14:47:31 | |
---|
Humalassa keksityksi ideaksi tää on loistava. Ja asiaan...pitääkö tuota pyörää polkea 8- vai 16-osina, ku 32:ssa tekee jo tiukkaa... Sama se on. Itse olen polkenut ihan 16-osina kun ne luonnistuu parhaiten ainakin omalla kohdallani. Kertokaahan kuinka nopeassa temmossa pysytte vielä mukana. TAMA - The best reason not to play Pearl drums. |
Postmortem 16.06.2004 02:13:01 | |
---|
Kyllä menöö 32 osina jos vaihde on ykkösellä. |
JeeVes 16.06.2004 10:28:18 | |
---|
En soita. En tykkää. "Ziivs hoitaa kaiken" |
Liver-Box 16.06.2004 12:22:38 | |
---|
no niiku tälleee : trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ja siihen blastit ja grindit päälle tuplaten Jakso. |
Antti1997 16.06.2004 12:30:56 (muokattu 16.06.2004 12:31:33) | |
---|
Unohtakaa... "Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. |
lkx 16.06.2004 16:08:28 | |
---|
Olen olen, niinkuin monien tyttöjen joille pystyn vinkkaamaan silmää 1324,86 kertaa per minuutti. Kannattaa varmaan lämmitellä hyvin, ettei silmä nyrjähdä. ;D There is no spoon... |
eleeton 16.06.2004 16:47:11 | |
---|
Kannattaa varmaan lämmitellä hyvin, ettei silmä nyrjähdä. ;D Mä pystyn räpyttämään ylä- ja alaluomea eri tahdissa |
per62 16.06.2004 18:38:20 (muokattu 16.06.2004 21:50:00) | |
---|
Kyllä tästä typerästä kirjoittelusta huomaa että ei ole monellakaan tuplat hallussa. Olen huomannut sen että kun on tietämätön, epävarma osaamisestaan, tai muuten ammattitaidoton, niin silloin ihminen alkaa selittelemään ja vitsailemaan ihan muusta kuin itse asiasta. Kun lukee täältä noita viestejä muistakin aiheista niin huomaa että ketkä ovat asiaansa perehtyneitä osaajia ja ketkä suunsoittajia rumpukapulat kädessä. Kannattaa jo viimeistään nyt vitsailijoiden mennä treenaamaan rummunsoittoa ja vaikka kokeilemaan tuplilla kuinka nopeasti polet jos se nyt on edes niin tärkeääkään rumpalille. Itse poljen tuplilla samaa nopeutta kuin vaikkapa Hahto tai Nevalainen levyillään. Mikä nyt ei ole vielä niin ihmeellistä esimerkiksi huippuihin verrattuna. Satasen olen juossut muuten alle 11 sekunnin ja en ole urheilija. |
Blitz 16.06.2004 20:04:29 | |
---|
Kyllä tästä typerästä kirjoittelusta huomaa että ei ole monellakaan tuplat hallussa. Olen huomannut sen että kun on tietämätön, epävarma osaamisestaan, tai muuten ammattitaidoton, niin silloin ihminen alkaa selittelemään ja vitsailemaan ihan muusta kuin itse asiasta. Kun lukee täältä noita viestejä muistakin aiheista niin huomaa että ketkä ovat asiaansa perehtyneitä osaajia ja ketkä suunsoittajia rumpukapulat kädessä. Kannattaa jo viimeistään nyt vitsailijoiden mennä treenaamaan rummunsoittoa ja vaikka kokeilemaan tuplilla kuinka nopeasti polet jos se nyt on edes niin tärkeääkään rumpalille. Itse poljen tuplilla samaa nopeutta kuin vaikkapa Hahto tai Nevalainen levyillään. Mikä nyt ei ole vielä niin ihmeellistä esimerkiksi huippuihin verrattuna. Satasen ole juossut muuten alle 11 sekunnin ja en ole urheilija. No mitä sitten tulet tänne kukkoilemaan? The Berzerkerin rumpali on muuten kone tai eläin. Ehkä. Varmaan. |
per62 16.06.2004 20:32:17 | |
---|
"se koira ärähtää mihin kalikka kalahtaa" vanha sananlasku. |
Blitz 16.06.2004 21:00:39 | |
---|
No enhämmie mitään tuplia osaakkaan soittaa. :| The Berzerkerin rumpali on muuten kone tai eläin. Ehkä. Varmaan. |
Mikko A 16.06.2004 21:19:30 | |
---|
Kyllä tästä typerästä kirjoittelusta huomaa että ei ole monellakaan tuplat hallussa. Otitko huomioon että varmaan puolet tämänkin foorumin rumpaleista ei edes käytä tuplia? :) I hate your sex! |
Liver-Box 16.06.2004 21:20:28 (muokattu 17.06.2004 20:18:13) | |
---|
OK, laitetaan kunnolla nyt sitten. 200-220 on yläpää joka menee esim. 4-8 tahdin kohdissa tällä hetkellä. 180 o sellainen mikä sujuu sitten jo ehkä minuutin, päälle. 150 voi polkea jo aika monta minuuttia. Eli siis bpm ja 16 osina Ei tämä nyt kyllä ketään kiinnosta eikä todellakaan ole mikään hyvän rumpalin mitta. Mutta kyllä järkevällä tuplien käytöllä saa hyviä juttuja aikaan kuten monet maailman rumpalit ovat ilmi tuoneet (chambers, bissonette, weckl, mangini.. melkeinpä kaikki :D) Metallimusiikki o sinällään luku erikseen koska siinä tuplatyöskentely o enemmän esillä/käytössä ja se myös sopii tähän tyyliin. Ehkä otsikon olisi voinut muuttaa hieman erilaiseksi... tuplatyöskentely eri tyyleissä? esim näin. Jakso. |
per62 16.06.2004 21:46:14 (muokattu 16.06.2004 21:49:21) | |
---|
mua kiinnostais, että kuinka hyviin suorituksiin täällä porukka oikein kykenee. Mun enkat on 250bpm, siinä tulee jo hiki kun muutaman minuutinki polkee! Kyllähän tämä caladan kysymys oli asiallinen ja eihän siihen tarvitse kuin kertoa kuinka nopeasti poljet tuplia. Mutta jos tämä caladan nopeus on niin kova että monikaan ei siihen pysty niin kyllähän se vie asiasta sen oikean keskustelemisen halun ja sitten alkaa se surullisen kuuluisa vitsailu. Millä yritetään nostaa sitä omaa EGOA, mikä ei onnistu ainakaan tosi muusikoiden keskuudessa. Eihän täällä muusikoiden keskuudessa ole kisailua siitä kuka soittaa hanuria tai kitaraa tai laulaa nopeimmin. Tämä kisailu nopeudesta on vaan täällä tuplilla soittavien rumpaleiden keskuudessa. Eikä sillä nopeudella ole oikeastaan mitään tekemistä rummuttamisen kanssa jos siitä soitosta puuttuu kaikki muu olennainen. Mutta edelleen caladan kysymys oli asiallinen ja hän varmasti halusi kuulla asiallisia vastauksia. Kyllä minä uskon blitz, että osaat soittaa tuplia nopeesti ja oikein. |
J. Cool 16.06.2004 22:59:13 | |
---|
Mutta jos tämä caladan nopeus on niin kova että monikaan ei siihen pysty niin kyllähän se vie asiasta sen oikean keskustelemisen halun ja sitten alkaa se surullisen kuuluisa vitsailu. Millä yritetään nostaa sitä omaa EGOA, mikä ei onnistu ainakaan tosi muusikoiden keskuudessa. elä ny tosissas. tosta on vähän vaikee sanoo, mut jos tulkitsen oikein, niin vitsailullako yritetään pönkittää egoa? vitsailun tarkotuksena on vastata nykyajan tyyliin jotain tämän tapaista: "kylläpä läsäytit veliseni niin hölmön topicin, että jopa mummon liikavarpaat meni umpisolmuun". tuplanopeus liittyy rumpujen soittoon yhtä oleellisesti kuin banaani virtahevon perseeseen. topicin avaaja ehti jo pelastamaan nikkinsä puhumalla känniprovosta. eikö egon pönkittely olis nimen omaan sitä omien superlukujen (+ sen verran että varmasti kova) listaamista nettiin? aivan hirrveetä menoa! |
Antti1997 16.06.2004 23:06:08 | |
---|
Joo ei kyllä oikein tuplakompit irtoa... Turhaan hommasin tuonkin vehkeen. Olis edes motivaatiota harjoitella, mutta... Tyydyn vetelemään sinkulla. "Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. |
per62 16.06.2004 23:29:26 | |
---|
Totta turiset J.Cool eiköhän näistä nopeuskilpailuista ole keskusteltu jo tarpeeksi. Otin asian vain esille siksi kun on vaan turhauttavaa lueskella asiaan kuulumattomia kommentteja. Mutta jos ne sitten kuuluvat siihen niin kutsuttuun kehittävään keskusteluun niin antaa palaa. |
J. Cool 16.06.2004 23:49:56 | |
---|
Totta turiset J.Cool eiköhän näistä nopeuskilpailuista ole keskusteltu jo tarpeeksi. Otin asian vain esille siksi kun on vaan turhauttavaa lueskella asiaan kuulumattomia kommentteja. Mutta jos ne sitten kuuluvat siihen niin kutsuttuun kehittävään keskusteluun niin antaa palaa. vitsailu tulee pohjimmiltaan varmasti siitä, että on todella turhauttavaa nähdä tällasia topikkeja. jos vakavasti tämmösiä viritellään, niin on tajuttu rumpujen soittaminen aivan väärin. eikä kukaan malta olla kuittaamatta kun näkee tämmösen. nopeuskilpailuja varten on olympialaiset, ja tästähän ei malteta olla muistuttamatta niin kauan kun joku näitä topikkeja väännellään. aivan hirrveetä menoa! |