![]() 09.08.2003 14:49:07 (muokattu 09.08.2003 15:02:21) | |
---|---|
Kyse ei oo mistää muoti villityksestä vaan toisin päin. Se vasta muoti villitys olikin kun 80 luvulla piti käyttää megasettiä. Nykyään se on onnekksi jo menossa pois päin. Mitä haittaa siitä on, jos setti on näyttävä (Jollei nyt sekoiteta tähän mitään roudaukseen liittyviä asioita.)? Perustele nyt hieman tuota sinun mielipidettäsi. No, jos haluaa näyttää tylsältä jne. niin ihan sama mulle. Arbeit macht frei. | |
![]() 09.08.2003 14:56:17 | |
mauton kun portnoyllä? eläpä poika prkle.... jos itte saisit tamalta kaiken ilmaiseksi, etkö muka koittais jotain uutta? No ehkä "mauton" taisi olla vähän väärä sana. portnoy on hieno rumpali, ja purple monsterissa käytti myös kaikkea mitä siinä on. onhan toi siamese monster iso, mutta kun se on vetäny duottoja huippurumpaleiden kanssa niin että kummatkin soittaa "samalla" setillä niin onse aika jeez... makuasia, en aio tapella. Heh, en ole kyseenalaistanut Portnoyn taitoja missään vaiheessa, mutta tuntuu vaan hupaisalta, jos se tosiaan tarvitsee niitä kaikkia himmeleitä. =) Arbeit macht frei. | |
![]() 09.08.2003 15:44:38 (muokattu 09.08.2003 15:45:45) | |
Tein tämän topicin, koska ihmettelin kuinka rumpalien setit ovat pienentyneet. Se on siis osoitus siitä, että pienemmälläkin setillä pärjää. Mulle on ihan sama, jos jollain on Nicko McBrain setti. Tuli vaan mieleen, kun serkkuni osti ensimmäiset rummut tossa 13 vanhana (Nickon ja Maidenin innoittamana) tai äiti osti eli vuos tais olla 1986, niin sen piti saada vähintään 8 symbaalia ja oliko sillä vielä tuplabasarit, en muista tarkkaan. Sitten se hakkas niitä symbaaleja paskaks hiilikuitukepeillä (sivuhuomautus:) Jokaisella saa olla omanlainen setti, mutta tuntuu sitä pärjäävän pienemmälläkin. Portnoylla nyt on aika eksoottinen setti ja se on luku sinänsä. Varmasti hän tarvitsee ne kaikki, uskoisin. Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin. | |
![]() 09.08.2003 17:40:53 (muokattu 09.08.2003 19:22:05) | |
Mitä haittaa siitä on, jos setti on näyttävä (Jollei nyt sekoiteta tähän mitään roudaukseen liittyviä asioita.)? Perustele nyt hieman tuota sinun mielipidettäsi. No, jos haluaa näyttää tylsältä jne. niin ihan sama mulle. Ei pieni setti näytä tylsältä. No ei kyllä isokaan. Ei siinä mitää jos joku haluu käyttää rahaansa joutaviin turhuuksiin kuten yli kolmeen tomiin. Tai kyllä se neljä tomiakin menee jos setti on 8,10,12,14 mutta miettikää nyt mitä joku 18 tuumane hirviö tomi maksaa? Sellane ei ees soi hyvin. Kun jo 16 tuumane on vähä turhanki tykki. Sitte toinen juttu on toi kaks basaria. Turhuutta sanon minä... Edit: Siis tarkotin että 16 tomi on liian iso jos pienin tomi on 10 tai 8. Eli nämä 13,16 tai 12,14,16 on mun mielestä ok. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa | |
![]() 09.08.2003 18:58:55 | |
The Rainin Pasi Hakalaa on ollut kiva seurata keikoilla. Sillä on mitä mielenkiintoisimpia ratkaisuja. Kasaa setin hyvinkin monella tavalla. Olen nähnyt sillä tämmöisiä: 10 & 16 10 & 12 & 16 & 18 8 & 10 & 12 & 16 & 18 10 & 16 & 18 Tuota viiden tomin settiä olen nähnyt vain kerran. Ja nyt sitä hienoa sateenvarjologoa ei enää näy. :( | |
![]() 09.08.2003 19:02:20 | |
ei taida rumpali tarvita kun ne rummut johon ehtii fillin tai kompin aikana lyödä (12/14) Voi pyhä jysäys Robin. | |
![]() 09.08.2003 19:25:34 | |
Olen kanssa vahvasti sitä miletä, että setti musiikin mukaan, mutta sellainen yhden tomin muotirunkuttelu on sukasta. Itse olen välillä soittanut yhdellä tomilla, että saan riden siihen pienemmän tomin viereen, mutta sillä setillä ei mitään heviä tosin vedetä. En tajua miksi kaikki nykyajan wannabe rock bändien pitää soittaa sillä yhdellä tomilla ja kahdella isotomilla, kun eivät osaa soittaa. Kyllä sen ymmärtää jos soittaa yhtähyvin kahta tomia kuten esim Mannhain rumpali, mutta sellanen wannabe touhu on kädestä. Ei tarvitse ruveta niitä settejä pienemmäksi runkkaleimaan jos ei osata soittaa. Mitä taitavampi rumpali sitä pienemmällä setilä voi tehdä vaikka mitä esim. Jazz rumpalit, mutta itse käytän kahta tomia ja se sopii hyvin rokkiin. | |
![]() 09.08.2003 19:43:36 | |
Olen kanssa vahvasti sitä miletä, että setti musiikin mukaan, mutta sellainen yhden tomin muotirunkuttelu on sukasta. Itse olen välillä soittanut yhdellä tomilla, että saan riden siihen pienemmän tomin viereen, mutta sillä setillä ei mitään heviä tosin vedetä. En tajua miksi kaikki nykyajan wannabe rock bändien pitää soittaa sillä yhdellä tomilla ja kahdella isotomilla, kun eivät osaa soittaa. Kyllä sen ymmärtää jos soittaa yhtähyvin kahta tomia kuten esim Mannhain rumpali, mutta sellanen wannabe touhu on kädestä. Ei tarvitse ruveta niitä settejä pienemmäksi runkkaleimaan jos ei osata soittaa. Mitä taitavampi rumpali sitä pienemmällä setilä voi tehdä vaikka mitä esim. Jazz rumpalit, mutta itse käytän kahta tomia ja se sopii hyvin rokkiin. Ensinnäkään, setillä ei oo mitän tekemistä soitto taidon kanssa. Ja miks muka heviä ei pystyis vetämää kahella tomilla? Ja tarkotatko ny etu tomeja vai? Kyllä mä ainaki käytän kahta tomia (lattia ja etu)(tosin en soita heviä). Nämä yli pitkät fillit mitä monet hevi bändit tekee ei oo mikää hevin tunnusmerkki. Ehkä heviin ois parempi joku kolmea tomia mutta kyllä kahella pärjää. Ja jos rumpali kuulostaa hyvältä monella tomilla kyllä se varmaa on sama vähemmälläki. Kovin moni mega setin omistaja ei ees välttämättä niitä kaikkia käytä. Mä ainaki otin yhen tomin pois koska se ei ollu kun tiellä. Aika paljo sanottu muuten että "ei osata soittaa"... Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa | |
![]() 09.08.2003 19:56:11 | |
Joskus huvittaa isot tomi määrät, kuten esim. M. Portnoyllä. Ei kai siinä mitään pahaa ole jos setti on näyttävä? Eri asia on se, että tarvitseeko kaikkia niitä kilisyttimiä ja sen sellaisia. Eipä se Portnoytä haittaa, kun ei se itse sitä settiä kokoa kuitenkaan. Tuohan se musiikkiin väriä kun on tomeja eri lähtöön ja peltejä kanssa. Purple Monster menee vielä siinä rajalla, mutta nyt tää uusin setti...ei ei. Toiset tykkää mansikoista toiset puolukoista. -Join me in bed- | |
![]() 09.08.2003 20:40:26 | |
Joskus huvittaa isot tomi määrät, kuten esim. M. Portnoyllä. Ei kai siinä mitään pahaa ole jos setti on näyttävä? Eri asia on se, että tarvitseeko kaikkia niitä kilisyttimiä ja sen sellaisia. Eipä se Portnoytä haittaa, kun ei se itse sitä settiä kokoa kuitenkaan. Tuohan se musiikkiin väriä kun on tomeja eri lähtöön ja peltejä kanssa. Purple Monster menee vielä siinä rajalla, mutta nyt tää uusin setti...ei ei. Toiset tykkää mansikoista toiset puolukoista. kuten sanottu, se on makuasia sano koira kun muniaan nuoli.. uusi monsterhan on suunniteltu juurikin siten, että siinä on kaksi erillistä settiä yhdessä(?) eli jokainenhan tietää että kyllä se soittofiilis on ihan erilainen kun vetää megatuplasetillä tai mopolla... siitä siinä on kyse. kyllä kun portnoyn soittoo katsoo, se tosiaan käyttää aika pitkälti kaikkea mitä sil on. sori jos jaarittelen... en tajua nyt taas ihan kaikkea maailman menosta.... =) Viekö elämä liikaa aikaasi? | |
![]() 10.08.2003 10:35:37 | |
jokainenhan tietää että kyllä se soittofiilis on ihan erilainen kun vetää megatuplasetillä tai mopolla.. Ei minusta ainakaan, isommalla on ehkä huonompi, tai riippuu taas jälleenkerran musiikista, mitä soittaa, mutta ei soittofiilis ole senkummempi isolla, kun pienelläkään setillä.. Mulle se soittofiilis tulee ainakin ihan jostain muusta kun setin koosta..=I En tajua miksi kaikki nykyajan wannabe rock bändien pitää soittaa sillä yhdellä tomilla ja kahdella isotomilla Määrittäkää wannabe rumpali/bändi.. Oliko esim. Lehtisen Antti wannabe rumpali wannabe bändissä, kun soitti Ultra Brassa aika monesti just yhdellä etu- ja kahdella lattiatomilla..? "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 10.08.2003 14:27:21 | |
Kyllä heavyakin voi vedellä yhdellä räkkitomilla ja kahdella lattiatomilla, mut enemmänkin hitaampaa kamaa esim. doomia, goottia ym. Esim. Typen Kelly vetelee juuri semmottilla setillä. Mut ei esim. Bodomille sopis pieni moposetti, tai Slayerille tai Maidenille ym. Ja tiettyihin tyylisuuntiin, esim. Power Metalliin kuuluu iso setti ja monen tomarin fillit. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative | |
![]() 10.08.2003 16:56:02 (muokattu 10.08.2003 16:56:33) | |
Määrittäkää wannabe rumpali/bändi.. Oliko esim. Lehtisen Antti wannabe rumpali wannabe bändissä, kun soitti Ultra Brassa aika monesti just yhdellä etu- ja kahdella lattiatomilla..? Ehkäpä se wannabe rumpali on se aloitteleva(hko) kaveri, joka kattoo että tolla Lehtisen Antilla on tommonen setti. Mä haluun kanssa tommosen setin, niin mäkin oon (ainaki melkeen) yhtä kova ko se Antti. Vaikka en osaan niitä käyttääkään. Oliskohan tarkoitettu jotain tommosta, mitä luulet? Näin sen ainakin olen itse ymmärtänyt. Katsisko koittaa lukea näitä ajatuksen kanssa? Relax. | |
![]() 10.08.2003 17:23:50 | |
Ehkäpä se wannabe rumpali on se aloitteleva(hko) kaveri, joka kattoo että tolla Lehtisen Antilla on tommonen setti. Mä haluun kanssa tommosen setin, niin mäkin oon (ainaki melkeen) yhtä kova ko se Antti. Vaikka en osaan niitä käyttääkään. Oliskohan tarkoitettu jotain tommosta, mitä luulet? Näin sen ainakin olen itse ymmärtänyt. Katsisko koittaa lukea näitä ajatuksen kanssa? Ai, nyt puhuttiin aloitteleva(hko)sta kaverista.. Mää luulin että yleisesti rumpaleista... Mutta eni wei, mites niitteen sitten pitäs laittaa settinsä?? Jos joku haluaa soittaa jatsia, ja laittaa settinsä niinkun Jack DeJohnettella on, nii sekö on sitte wannabe rumpali.. Ja jotta hää ois uskottava(?) jazzrumpali, niin täytyy laittaa tuplabassarit ja väh. 4 tomia, kymmenen heavy crashia ja chinaa, ja nekin mielettömän korkeelle, ja tomien kanssa ihan vaakatasoon.. (jatsissahan yleensä niitä pidetään kalleellaan ja alhaalla, jos joku ei tiedä).. Edellisellä viittaan siihen "muoti-ilmiöön" mistä tässä nyt on ollu paljon puhetta. Toisessa tyylissä on sellaisia ominaisia piirteitä, mitä muissa ei ole.. Ja yleensä taas kerran tyylin mukaan asiat menee.. Aloittelija kun katsoo ihanne kuvaansa, sitä bändiä mistä diggaa, niin ehkä se ne settinsä vaikutteet ottaa sieltä, ei esim. Wekkeliltä, mistä koskaan kuullukkaan saatikka sen settiä nähny.. Ja ollakseen uskottava genressää, on oltava sen mukainen.. Onko hoppari jätkä uskottava gootibändissä, tai gootijätkä uskottavan näkönen humppakeikalla veivaamassa haitaria..=) Miten jotain voi ärsyttää se, millasella setillä joku soittaa..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 10.08.2003 18:25:09 | |
Tää on nyt menossa tämmöseks juupas/eipäs -tappeluks, voi v***u että te ootte kans........ >( On sitten muuten vähän eri asia, tarviiko joku kaikkea, onko ne siellä vaan näöks, vai värittääkö niillä soittoaan. Mä ainakin pyrin tohon viimiseen. Stereotypiat tietysti vaatii, että hevisetti on iso ja jazzsetti snadi, mutta mä en ainakaan usko niihin. :/ Niin, piti kysymäni, että kuinka moni on nähny sen Malmbergin Heikin (Diablo-yhtyeessä soittelee) setin? Olin eilen tuolla Rocklinnan Metal fest jutskassa ja tsiigailin (jälleen kerran), että on meinaan sen verta originaalia viritystä että ei ihan heti pystyis vetään peruskomppejakaan sillä kioskilla. :D Jokuhan sitä mainostikin, että sillä on kaks kaapelihaitsua, ja oikeenpuolimmaista ohjataan vasurilla + toisinpäin. Stäkkejä oli vissiin kolme, yks raidi, kaks krässiä ja pari splässiä, joiden päällä oli jokku bellit. Stäkit kuulosti hyviltä, oli wuhanin chinaa ja jotain krässiä... Ja mukavan symmetrisen näkönenkin se setti on, kolme rototomia (ei ollenkaan normitomeja) edessä pienin keskellä ja kaks ns. lattiatomeina oikeella ja vasemmalla. Ai niin, ja vaan yks bassari dubbelpedaalilla. Yleensä nähny aina kaks??? Harmi vaan että miksaus oli semmonen pikanen ja bassarit sekä rototomit hukku möykän alle. Eikä nähny kun pari ekaa biisiä kunnolla, kun vettä sato niin per**leesti, että piti heittää silmälasit taskuun... Mut on se elukka ja tuli meinaan heti kauheet vibat päästä mätkiin reenikämpille. :) There is no spoon... | |
![]() 10.08.2003 18:36:01 | |
Tää on nyt menossa tämmöseks juupas/eipäs -tappeluks, voi v***u että te ootte kans........ >( On sitten muuten vähän eri asia... Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta kaverilta, ja setiltä. Pitääkin ottaa selvää bändistä... Danny Careyllä (tool) on muuten kans aika erikoinen setti. Ois mukava saada lisäinformaatiota siitä, jos joku vaikka sattuis tietämään hyvän osoitteen? Itte oon tuolta paisteen sivuilta kyyläilly, ja jostain sivustolta lukenu ku Carey selitti jotain ihme juttua sen setin järjestelystä, jotenkin siihen liitty jeesus, matematiikka ja kaikenlainen selitys.. Mutta mielenkiintoisen näköinen setti kuitenkin, jos sivuuttaa ton paskapuheen.=) Jos jotakuta kiinnostaa niin käykääpä kattomassa www.paiste.com, sitten artists ja sieltä listasta Danny Carey. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative | |
![]() 11.08.2003 00:10:50 | |
mulla on yks tomi ylhäällä ja yks lattialla. ylhäällä 14" ja lattialla 16". aluksi oli ne 2 ylätomia mutta sitte siirsin sen isomman niistä siihen pienemmän paikalle ja pienen laitoin pois. syynä oli se etten käyttäny lähes juurikaan ja tälleen sain riden lähemmäs ilman et se tulee sen lattiatomin päälle. i'm about to have a nervous breakdown. | |
![]() 11.08.2003 12:28:01 | |
mulla on yks tomi ylhäällä ja yks lattialla. ylhäällä 14" ja lattialla 16". aluksi oli ne 2 ylätomia mutta sitte siirsin sen isomman niistä siihen pienemmän paikalle ja pienen laitoin pois. syynä oli se etten käyttäny lähes juurikaan ja tälleen sain riden lähemmäs ilman et se tulee sen lattiatomin päälle. Olisit hankkinut niille sun tomeilles standin. Sen avulla saa hyvin tomit lähelle ja riden saa sieltä esille, eikä se jää tomien päälle. -Join me in bed- | |
![]() 11.08.2003 16:58:08 | |
Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta kaverilta, ja setiltä. Pitääkin ottaa selvää bändistä... Danny Careyllä (tool) on muuten kans aika erikoinen setti. Ois mukava saada lisäinformaatiota siitä, jos joku vaikka sattuis tietämään hyvän osoitteen? Itte oon tuolta paisteen sivuilta kyyläilly, ja jostain sivustolta lukenu ku Carey selitti jotain ihme juttua sen setin järjestelystä, jotenkin siihen liitty jeesus, matematiikka ja kaikenlainen selitys.. Mutta mielenkiintoisen näköinen setti kuitenkin, jos sivuuttaa ton paskapuheen.=) Jos jotakuta kiinnostaa niin käykääpä kattomassa www.paiste.com, sitten artists ja sieltä listasta Danny Carey. www.dannycarey.org Siellä on varmaan kaikki se minkä haluat tietää. Muistaakseni Modern drummerin sivuilla oli myös jotain kuvia jne. | |
![]() 11.08.2003 17:00:45 | |
Tuolla dannyn sivuilla pääset jopa hiiren osoittimella "soittamaan" tuota settiä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)