Aihe: liian myöhään vai liian nuori?
1 2 3
lateq
21.07.2003 19:49:45
vau. no sitten varmaan viihdyt #rumpalit -kanavalla.

Kukahan opettaisi seuraavaksi 11-vuotiaalle tytölle, mikä on irc :)
laavassa on ikävä saatanaa.
Rattata
21.07.2003 20:08:44
Ajattelin tässä juuri aivan samaa kun Mikko. Vaikka tässä vaiheessa olisi kuinka kiinnostunut rumpujen soitosta, on kyseessä kuitenkin niin nuori ihminen että ei sitä koskaan tiedä millonka tyttö sanoo vanhemmilleen ettei jaksa enää ja pistää "kapulat naulaan". Ja vanhempia ketuttais...varmasti.
JeeVes
21.07.2003 20:11:44
Ajattelin tässä juuri aivan samaa kun Mikko. Vaikka tässä vaiheessa olisi kuinka kiinnostunut rumpujen soitosta, on kyseessä kuitenkin niin nuori ihminen että ei sitä koskaan tiedä millonka tyttö sanoo vanhemmilleen ettei jaksa enää ja pistää "kapulat naulaan". Ja vanhempia ketuttais...varmasti.

Vielä tossa iässä käy helposti niin...parempi on tutkia asiaa ennen kuin toimii.
Ou Behave.
mimmi-11-
21.07.2003 21:13:21
Miten te voitte olla noin typeriä
Joku vaa
21.07.2003 21:44:57

Emme me ole tyhmiä, täällä vaan jotkut luulee että 11 vuotiaat on tyhmiä (=. Kyllä mä ainaki jo 11 vuotiaana tiesin mikä on IRC...
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Zimi
21.07.2003 22:15:08 (muokattu 21.07.2003 22:20:17)
Suoraan sanottuna en tiiä mitään rummuista!! :(

No ei susta sitten koskaan voi tulla rumpalia.
Zimi
21.07.2003 22:19:05

Joo, kannattaa tehdä niinkuin minä. Tekee itse rummut, ja soittelee niillä. Miinuspuolia:

-Pitää olla taitoa(no ei pahvilaatikkorumpuihin kauheasti taitoa tarvita, enemmänkin mielikuvitusta. Rumpujen anatomian tunteminen tosin auttaa kummasti).

-Huono soundi
mimmi-11-
22.07.2003 09:50:01
eikö 2v riitä pahvirumpuien soittamiseen
Blitz
22.07.2003 11:34:02 (muokattu 22.07.2003 21:18:00)
Joo, kannattaa tehdä niinkuin minä. Tekee itse rummut, ja soittelee niillä. Miinuspuolia:

-Pitää olla taitoa(no ei pahvilaatikkorumpuihin kauheasti taitoa tarvita, enemmänkin mielikuvitusta. Rumpujen anatomian tunteminen tosin auttaa kummasti).

-Huono soundi

Itse kyllä kiellän tuollaiset itsetehdyt täysin. Jokainenhan on joskus pienen nuoruutensa aikana jonkinlaisia omia rumpuja väsännyt vaikka jakkaroista, kattiloista ja pahvilaatikoista. Ja tuollaisilla rummuillahan se soittotekniikka ei todellakaan tule päähän. Kyllä ne ihan oikeat rummut kannattaa, mikäli oikeaksi rumpaliksi haluaa. Kyllähän tuollaisia omatekoisia lelujakin hakkaa ja kuvittelee olevansa isokin stara, mutta ei sillä pitkälle pötkitä.

EDIT: Tottakai jos nyt ei ole ikinä missään nähnyt saati kokeillut rumpuja, niin tietenkin se tyynyjen hakkaaminen jokaisella tulee ihan automaattisesti, jos kerran kiinnostusta rumpuihin löytyy. Tuolla tarkoitin hieman ajatusta pidemmälle vietyä harrastusta.
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
kattila
22.07.2003 15:01:25 (muokattu 22.07.2003 15:04:08)

Meitsi alottu rumpujen soittamisen 11 vuotiaana. Just sopiva ikä alottaa. Mä ainaski alotin tyynyihin hakkaamisella, koska rumpuopettaja nevo tekemään niin. Nykyään ei ole vieläkään omia rumpuja mutta kyllä sitä aina tulee rummuteltua jalkoihin. Kyllä rumpali keinot keksii.
Huusin että olen jumalaa!!
Master of reality
22.07.2003 19:54:19
Joo kyllä mäkin kannatan sitä että hakkaa vaikka tyynyjä tai pahvilaatikoita eikä laittaa mitään 1000 euroa rumpuihin! Ja vielä kun vasta alkaa soittamaan! Missä ihmiset järki!?
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
mimmi-11-
23.07.2003 00:40:35 (muokattu 23.07.2003 13:21:42)
niin
mimmi-11-
23.07.2003 13:13:07 (muokattu 23.07.2003 13:22:39)
millä kadulla on musakauppa? missä on hyvä rumpukoulu? mitkä ovat hyvät rummut?
Alpha
29.07.2003 09:49:37
millä kadulla on musakauppa?

Aleksanterinkadulla...:o)

Missä on hyvä rumpukoulu?

Oulussa...ehdottomasti...:o)

Mitkä ovat hyvät rummut?

Hyviä merkkejä ainakin on:

Tama, Pearl, Sonor, Ludwig, Premier...
Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever...
Tycho
16.10.2003 19:08:02
Mä alotin 8 vuotiaana, oon nyt 13 eikä mul vieläkää oo omii pönttöi.
jussiohman
17.10.2003 12:22:41
Ihan ekaksi kannattaa oppia oikea lyöntitekniikka. Ennen ku edes soittelee kunnolla. Ote peukalo-etusormi otteella ja muut "myötäilee" iskuja. Lyönnit enemmän ranteella ja sormilla kuin kyynärpäällä. Iskujen nopeutuessa käsien liike pienenee ja sormet tekee työn. Ois itekkin opetellu ihan aluksi ton.
"Se pitää olla joku roti!"-Tulenkantajat
Alpha
17.10.2003 13:08:16
Ihan ekaksi kannattaa oppia oikea lyöntitekniikka. Ennen ku edes soittelee kunnolla. Ote peukalo-etusormi otteella ja muut "myötäilee" iskuja. Lyönnit enemmän ranteella ja sormilla kuin kyynärpäällä. Iskujen nopeutuessa käsien liike pienenee ja sormet tekee työn. Ois itekkin opetellu ihan aluksi ton.

Aloittelijalle varmaan paras opetuvideo on "Rumputunti - Rummuston takana Matti Oiling"

Siitä sit edetään Leevi Leppäsen Rokkaaviin rumpuihin...

...jonka jälkeen pistellään Terry Bozzion Solo Drum-videon perässä...

Tiedä sitten ku nykyään on DVDt, että ainakaan Oilingin DVDtä ei ole...enkä ole tuosta Bozziostakaan aivan varma.
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
Bacchus
17.10.2003 13:11:16
Ei tähän aiheeseen kannata enää kommentoida, alunperinkin oli ilmeisesti pelkkä vitsi. Sitä paitsi vanha sellainen... Kattelkee vähän noita päivämääriä. Kaikkia aiheita ei kannata kaivaa ylös...=)
!
ltg
17.10.2003 13:15:28 (muokattu 17.10.2003 13:17:00)
huh huh mitä tekstiä tuli 11-vuotiaan silmille! kyseinen tyttö ei tiedä rummuista mitään ja täällä porukka alkaa jo selittään, minkä kokosta pönttöä, mitä kalvoja, keppejä, peltejä ja varmaan vielä minkävärisiä pultteja pitää/kannattaa käyttää... ja sitten vielä, että niistä pitää valita omaan tyyliin, makuun ja musiikkiin sopivat vehkeet.

Tulitteko ystävät kalliit yhtään ajatelleeksi että lapsiraukka ei luultavasti tiedä mitä joku kalvo edes tarkoittaa... ja sitten että "rumpuihin pitää pistää semmonen 1000 euroa ettei tarvi myöhemmin katua..." Voi jumatsuikkelis sentään! On siinä jo tytön pää pyörällä ja iskän/äiskän lompakko ahtaalla! jos on 11-vuotias, eikä ole ikinä rumpua nähnytkään niin ei ikinä, siis IKINÄ, pidä mennä heti syytämään niin pirusti rahaa ekoihin rumpuihin. Pääasia että saa jollain satasella kahdella jonkunlaiset laatikot, mitä takoa, tai sitten ei luo vielä ajatustakaan omien rumpujen ostoon.

ei kukaan tuon ikäinen (enkä kyllä minäkään) voi omaksua kaikkien rumpurojujen tai yhtään minkään uuden alan saloja kahdessa minuutissa. Tai edes kahdessa kuukaudessa. Siis olettaen ettei tiedä yhtikäs helekutti mitään koko asiasta.

Kyllä, plussa kajahti. Itse, kun aloittelin soittoa, en tiennyyt edes, pitääkö virveliä jousimatto ylhäällä vai toisinpäin:) En myöskään älynnyt liittää pedaalia kiinni basarin vanteeseen.
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94)
Juketsi
19.11.2003 22:50:17
Koskaan ei ole liian myöhäistä eikä aikaista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)