Aihe: Haaverit soittaessa
1 2 3 4
edutheman
17.07.2003 22:27:22
Onhan sitä joskus innostunu kännissä kolistelemaan ja kapula irronnu otteesta ja pompannu virvelistä silmään, onneks oli aheadit ettei tullu mitään v*tun tikkuja silmään!
-Jos joku lukee tämän, wieköön hän allekirjoittaneen hoitoon-
JeeVes
20.07.2003 16:21:19
no ei ole vielä soittaessa tullut mitään kummempia haavereita :d sellaista perus juttua on kyllä: ranteet kipeet, ja oonhan mä fiiliksessä joskus pudonnut soittaessani tuolilta :D
Ou Behave.
J.Newkid
20.07.2003 18:23:49

Rystyset on menny sisään parikertaa kun on jotenkin osunu sillä virvelin kanttiin. Reisiin ja jalkoihin tulee joka viikko kramppeja, kun istuu niin alhaalla. Kerran innostuin pelleilemään niin että kaaduin rumpupallilta ja löin pääni takana olevaan patteriin !
____Täysii Perseesee____
Chevy
22.07.2003 13:29:30

Mulla jokunen kerta on meinannut tulla silmä mustaksi kun kapula osuu täysiä silmäkulmaan. :D..

kaikista pahin haaveri mikä voi tapahtua on se että kapulaloista irtoilee aina pieniä säleitä ja se säle voi pistää silmän sokeaksi kun se tulee tarpeeksi lujaa silmään. Siis soitettaessa..
rc
25.07.2003 13:31:27
Kapulalla oon iskeny peukaloon ja reiteen aika usein
oon yks ***** tyhmä aasi
JeeVes
25.07.2003 15:45:10
Kapulalla oon iskeny peukaloon ja reiteen aika usein

Tahtoopi olla, että näitä tapaturmia tapahtuu, kun soittaa fiiliksessä silmät kiinni...ainakin mulla. Joskus olen harkoissa lyönyt itteeni niin kovasti käteen, että jäi se biisi soittamatta.
-Join me in bed-
Blitz
28.07.2003 13:14:59
Näitähän riittää. Juuri tuo fiilistely ja silmät kiinni vetäminen on vaarallista. Pari kertaa olen lyönyt itseäni suoraan silmään kun on oikein fiiliksissä soitellut komppia isoilla kapuloiden liikeradoilla. Joskus jossain fillissäkin olen saattanut iskeä toisella kapulalla toiseen käteen ja muuta.

Kutovalle mummollekin sattuu haavereita.
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
Humppapoliisi
28.07.2003 13:46:46

Tämä nyt ei ole mikään "haaveri" sinänsä, mutta kerronpa kuitenkin. Kapulathan menevät pitemmän päälle hieman rosoisiksi siitä hieman keskikohtaa ylempää (haikka osuu siihen), ja näin oli käynyt kerran kun oli biisi täydessä vauhdissa, ja heiluin (olen rumpali) ihan innoissani jotain hienoa filliä soittaessa. Ei siinä muuten mitään muutakuin että kapula jäi hiuksiini kiinni. Oli siinä naurussa pitelemistä. =D

Sormet verillä - yleistä.
LumPus
30.07.2003 11:00:15
tämä kuuluu läheltä piti tilanteisiin....meidän kitaristimme soittelee (lue:mätkii) meikäläisen rakkaimpia, meikä seisoo siinä kolmen metrin päässä edessä. no, se prkle huitasee peltiin, kapula katkeaa niin että siitä lähtee n.8cm pala. ko pala lentää viisi senttiä silmän ohi, osuu viiden metrin päässä olevaan seinään ja jää akustiikkalevyyn kiinni...siellä se on vieläkin. olis ollu kivannäköstä jälkeä jos ois silmään tullu...
en ole toipunut järkytyksestä vieläkään, terapia jatkuu....
Viekö elämä liikaa aikaasi?
Paas
30.07.2003 11:44:27
tämä kuuluu läheltä piti tilanteisiin....meidän kitaristimme soittelee (lue:mätkii) meikäläisen rakkaimpia, meikä seisoo siinä kolmen metrin päässä edessä. no, se prkle huitasee peltiin, kapula katkeaa niin että siitä lähtee n.8cm pala. ko pala lentää viisi senttiä silmän ohi, osuu viiden metrin päässä olevaan seinään ja jää akustiikkalevyyn kiinni...siellä se on vieläkin. olis ollu kivannäköstä jälkeä jos ois silmään tullu...
en ole toipunut järkytyksestä vieläkään, terapia jatkuu....

Siinähän sen nyt näkee perkele! Niitä kitaristeja ei pidä päästää puikkoihin tai tulee pahaa jälkeä. :)
manix
31.07.2003 08:49:48

Siinähän sen nyt näkee perkele! Niitä kitaristeja ei pidä päästää puikkoihin tai tulee pahaa jälkeä. :)

Tuo on muuten omituisen yleistä että kitaristit tahtoo aina soitella rumpuja. On se kumma juttu, eikö se kitaran soittaminen olekaan niin hauskaa. Mitäs menivät valitsemaan niin tylsän soittimen aikoinaan ;-)
"The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?" - Jonkun tyypin kommentti @ bash.org
LumPus
31.07.2003 11:31:32
se kyllä osaa ihan hyvin niitä paukuttaa... annas olla ku lähen röökille treeneissä niin infernaalinen rumpusoolo jatkuu... ja valitettavasti siihen asti kun joudun sen viiden minsan huutamisen jälkeen väkivalloin repimään sieltä kannuista pois...
...kyllä se väkivalta vaan on hieno asia....
Viekö elämä liikaa aikaasi?
Bacchus
31.07.2003 18:23:47
Tuo on muuten omituisen yleistä että kitaristit tahtoo aina soitella rumpuja. On se kumma juttu, eikö se kitaran soittaminen olekaan niin hauskaa. Mitäs menivät valitsemaan niin tylsän soittimen aikoinaan ;-)

Sanoppa muuta... No, on se ainakin hauskannäköistä ku ne hyppii ja pomppii ja heiluu ranteet lukossa siellä setin takana. Meidän kitaristi ainakin päästelee vieläpä ihme ilmeitä sillon ku soittelee rumpuja.. Onneks se sentään jonkun verran hallitsee soittamisen, eikä ihan järjettömästi raiskaa niitä.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Mikko A
31.07.2003 19:32:05
Sanoppa muuta... No, on se ainakin hauskannäköistä ku ne hyppii ja pomppii ja heiluu ranteet lukossa siellä setin takana. Meidän kitaristi ainakin päästelee vieläpä ihme ilmeitä sillon ku soittelee rumpuja.. Onneks se sentään jonkun verran hallitsee soittamisen, eikä ihan järjettömästi raiskaa niitä.

Lars Ulrich?? Kaikki tuntomerkit täsmää.
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
Aegis
31.07.2003 21:06:08
ranteet lukossa

Ai että tämä on ihan yleistä? Ja minä luulin että ainoastaan yksi ihminen maailmassa voi soittaa niin jäykällä tyylillä...

Ja ettei ihan ohi aiheesta, niin sormet on olleet verillä, kapulat silmässä, otsassa ja kaikkialla missä ei pitäisi. Nivelet on olleet monesti myös aika kovilla.
Tosimies ei käy paskalla.
vaaniva heinäpaali
25.08.2003 21:33:31
Isoveli sai lautasen suun tienoille ku joku törmäs siihen kännisä, verta tuli...ja melkeen ylä -ja alasuu.
Meshuggahin rumpali lyö virveliin ku se kerkiää...
ziggy
28.08.2003 15:37:45

No eipä mitää kummallisempaa oo tapahtunu, ku pari kertaa lyöny silmää ta nenää nii et verta tullu. Ja sit toi säärilihas on pari kertaa krampannu ku on innostunu tykittelee..=) mut en tiiä voiks sitä haaveriks laskee.
wille_eemeli
29.08.2003 08:40:58
Minäpä soitinkin kerran yhden keikan valkoinen pelle peruukki päässä (tyypillistä minulle?), joka sitten osoittautuikin huonoksi ratkaisuksi, sillä yhdessä biisissä tein sitä "Jussi69"-juttua eli nostin virveli käden niin ylös kuin sain, ja kun aloin lyödä virveliä taas niin olin napannut kapulalla peruukin päästäni irti ja se solmiutui ihmeellisesti siihen kapulaan, joten virveliä lyödessäni ei kuulunut oikein mitään. Se oli ratki riemukasta. :D
Tappi
29.08.2003 11:27:18

Toi sormien telominen on näemmä aika yleistä, itsekkin sitä "harrastelen". Pääasiassa tulee rakkuloita käsiin, mutta joskus repee sormet iha kunnolla ku innostuu hakkaamaan niitä tomien reunoihin.
Kerran hajos treeneissä Crashin ständi ja pelti tipahti/pomppas oikeen jalan varpaille. Tuli yllättävä röökitauko ja valkonen tennissukka oli kohta punertava :)
It wasn´t me! It was the other guy....
fabula
29.08.2003 15:45:26
Joskus alkuaikoina löin silloin tällöin vasemman käden rystysiin (oikeakätinen), ja muutaman kerran tuli huitastua myös nenään. Kerran sattui olemaan rööki suussa ja nenään osuessa lähti myös tupakista tulipää,minnekäs muualle kuin muniin. Oli pakko pistää biisi poikki ja taputella byysat sammuksiin,tosin eipä olis muutkaan pystyneet jatkamaan,sen verran poikia nauratti. Nykyään on koordinaatio kehittynyt hiukan,eikä ole moista tapahtunut aikoihin. Suurin vitsaus tänä päivänä taitaa olla tuo käsien kramppaaminen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)