![]() 25.01.2008 22:03:19 | |
---|---|
Vireestähän se on pitkälti kiinni, ja minä en ihan jazz-vireitä suosi. Mulla on Bradyissä yksipiste (yhdellä ruuvilla) lugit, eikä nekään tykkää kovin kireistä vireistä. Tomien luontainen soundikin on sieltä keskivaiheilta, ehkä vähän matalaan kallellaan. Käyn vaan niin ahkerasti yksin paukuttamassa, että setti kalvoja on vajaassa kuukaudessa kaput. Olen ajatellut teettää uudet tubelugit messingistä noihin Bradyihin, sellaiset tosi oldschool. Voisi turvallisesti kokeilla korkeampia vireitä, ja helpottaahan se virittämistäkin kun jättää yöksi kalvot ylikireälle. | |
![]() 26.01.2008 00:38:26 | |
Kaikista ihmeellisin kalvo on Emperor X joka on kaikista paksuin kaksoiskalvo- vehjes. Semmosta oon pidelly virpassa. Alussa on aivan kaamee stumppi saundi kunnes... Se sorsan paska siitä kalvon päältä kuluu keskeltä poes, jääden kuitenkin reunoille. Tämän jälkeen kalvoon tulee atakkia kun pieneen Tampereen kylään ja kestävyyskin on kuin Virpi Kuitusella!! Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
![]() 26.01.2008 02:02:06 (muokattu 26.01.2008 02:27:05) | |
Kaikista ihmeellisin kalvo on Emperor X joka on kaikista paksuin kaksoiskalvo- vehjes. Semmosta oon pidelly virpassa. Alussa on aivan kaamee stumppi saundi kunnes... Se sorsan paska siitä kalvon päältä kuluu keskeltä poes, jääden kuitenkin reunoille. Tämän jälkeen kalvoon tulee atakkia kun pieneen Tampereen kylään ja kestävyyskin on kuin Virpi Kuitusella!! Niin sitä ätäkkiä siellä Tamperelaisessa kylässä? Ja olisko se kestävyyskin Variksen Kaisan luokkaa? No ei vaineskaa, olen jotenkin nyt kääntymässä siihen suuntaan että kaksikerroskalvo snaressa ei olekaan ihan mahdoton yhtälö. Ringi on paremmin hallinnassa ja botnea lisää, kiinteämpi söyndi. Että kiitos vaan DLX-musiikkiin kun myivät mulle Aquarian Super 2 kalvon yksikerroskalvona. Ja niinhän tuolla joku väitti että Bonhamillakin olis ollut Emperor? | |
![]() 27.01.2008 17:06:44 | |
Ja niinhän tuolla joku väitti että Bonhamillakin olis ollut Emperor? Tämä on varma tieto. Mulla on virvelissä yleensä Remon CS (jo 70-luvulta lähtien), mutta piti ihan mielenkiinnosta kokeilla tuota Bonham-viritystä. Vm. -61 Supraan (5") laitoin äskettäin Remon Vintage A:n, joka sekin on kaksikerroskalvo. Keikalla en ole vielä testannut, mutta kotona ainakin kuulostaa hyvältä. | |
![]() 18.02.2008 00:16:44 | |
Täytyy tähän kalvokeskusteluun liittyen todeta että virvelissä on nyt ollut ihan vähän aikaa vaan kiinni Remon CS black dot. Soundaa hyvälle, mutta keskustan kohdalta on pinnoite lähtenyt todella nopeasti. Aika ruman näköiseksi menee kun se lätkän tummempi väri alkaa paistaa läpi pinnoitteen hävittyä. :/ Joissakin kalvoyksilöissä se pinnoite tuntuu lähtevän herkästi. Perus ambassadori vanhenee paljon arvokkaammin. En kestä katsella sellaista rumasti kulunutta kalvoa, häviää kaikki inspiraatio. Mutta olenkin aika herkkä, soittohuoneen valaistuksen on myös oltava tunnelmallinen jotta soitto kulkee hyvin. =) http://www.sonormuseum.com/ | |
![]() 18.02.2008 10:20:30 | |
Täytyy tähän kalvokeskusteluun liittyen todeta että virvelissä on nyt ollut ihan vähän aikaa vaan kiinni Remon CS black dot. Soundaa hyvälle, mutta keskustan kohdalta on pinnoite lähtenyt todella nopeasti. Mulla on viimeisimmässä CS:ssä kestänyt pinnoite tosi pitkään. Sillä on kyllä soitettu vain tanssikeikoilla ja teatterissa, eli ei mitään rankkaa mättöä, mutta monesti on pinnoite kulunut paljon nopeammin, eli laatu näyttää vaihtelevan. Soundi on kyllä aina ollut yhtä hyvä. | |
![]() 01.03.2008 05:08:51 | |
en kyllä jaksanut lukea koko threadia, lp, mutta, ambassador äälle ja dplomthazy alle. Näillä mä meen tilanne ku tilanne, "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" | |
![]() 04.03.2008 10:06:58 | |
Täytyy tähän kalvokeskusteluun liittyen todeta että virvelissä on nyt ollut ihan vähän aikaa vaan kiinni Remon CS black dot. Soundaa hyvälle, mutta keskustan kohdalta on pinnoite lähtenyt todella nopeasti. Aika ruman näköiseksi menee kun se lätkän tummempi väri alkaa paistaa läpi pinnoitteen hävittyä. :/ Joissakin kalvoyksilöissä se pinnoite tuntuu lähtevän herkästi. Perus ambassadori vanhenee paljon arvokkaammin. En kestä katsella sellaista rumasti kulunutta kalvoa, häviää kaikki inspiraatio. Mutta olenkin aika herkkä, soittohuoneen valaistuksen on myös oltava tunnelmallinen jotta soitto kulkee hyvin. =) Kyllä setin pitää olla puhdas ja kalvot kunnossa :D (ja ilman valkoisia tennis sukkia ei basarit kulje) Itse suosin ihan perus Aquarin coated 1-ply kalvoa. 13" virpassa käytän kyllä remo PS3:sta ihan vain sen takia kun niitä on jemmassa :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 12.04.2008 17:34:44 (muokattu 12.04.2008 17:34:57) | |
Coated Ambassadorin vannoutuneena käyttäjänä olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia Powerstroke-kolmosesta virvelikalvona. Toimiiko vai demppautuuko soundi liikaa? http://www.thomann.de/fi/remo_power_stroke_coated_14_fell.htm Joo nej .... | |
![]() 12.04.2008 19:36:28 | |
Coated Ambassadorin vannoutuneena käyttäjänä olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia Powerstroke-kolmosesta virvelikalvona. Toimiiko vai demppautuuko soundi liikaa? http://www.thomann.de/fi/remo_power_stroke_coated_14_fell.htm Siitä on jonkin verran aikaa kun olen tuota virvelissä kokeillut, joten tarkkaa muistikuvaa ei ole. Mutta muistelen että oli jotenkin aika tukkoista enkä oikein tainnut löytää mieluista soundia. | |
![]() 12.04.2008 20:39:23 | |
Coated Ambassadorin vannoutuneena käyttäjänä olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia Powerstroke-kolmosesta virvelikalvona. Toimiiko vai demppautuuko soundi liikaa? http://www.thomann.de/fi/remo_power_stroke_coated_14_fell.htm PS3 demppaa yllättävän paljon, paljon enemmän, kuin Ambassador CS. Toimii kyllä tiettyä soundia haettaessa. Opethin Lopez tykkäsi käyttää PS3:a virvelissä, live DVD-taltioinneissa kuulee hyvin soundin. Anti-Matter Manifesto | |
![]() 13.04.2008 11:38:09 | |
Hyvä kalvo virveliin, ei tarvitse dempata, löysä vire OK | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)