Aihe: Rumpupalstan taso
1 2 3 4 5 6 7
Nidhöggr
08.08.2012 13:02:59
statistiÖ:
Ja taas joku, jonka kanssa en ole edes keskustellut koskaan.

Ja tämä vaikuttaa yhtään mihinkään koska?
"Te olette inhottavia." -Sakmongkol
OPJ1974
08.08.2012 13:38:04

AP: Tämä on aika hyvä ohje. Ja haku-toimintoa ja selaamisen vaivaa kannattaa vähän harjoittaa: tällä palstalla on oikeasti hirmuinen määrä tietoa jo olemassa, kun vaan vähän viitsii penkoa. Mieluummin kuin tekee uuden "mikä pedaali kannattaa ostaa" - ketjun, nostaa vaikka vähän vanhemmankin josssa asiaa on puitu, ja jatkaa sitä omalla kysymyksellään. Tästä voisi olla iloa muillekin.

Asiaa - todellakin, olemassa olevia keskusteluketjuja voi, kannattaa ja pitääkin nostaa ylöspäin. Tällä tavalla on aika ajoin toimittu, ja itsekin olen siitä hyötynyt suuresti.
Vallu-Veke
08.08.2012 14:14:37
AP: Tämä on aika hyvä ohje. Ja haku-toimintoa ja selaamisen vaivaa kannattaa vähän harjoittaa: tällä palstalla on oikeasti hirmuinen määrä tietoa jo olemassa, kun vaan vähän viitsii penkoa. Mieluummin kuin tekee uuden "mikä pedaali kannattaa ostaa" - ketjun, nostaa vaikka vähän vanhemmankin josssa asiaa on puitu, ja jatkaa sitä omalla kysymyksellään. Tästä voisi olla iloa muillekin.

Nostoistahan saa myös kuraa niskaan aika helposti. Siihen on omat erikoisjoukot keskittyneet. Oma mielipide on, että siitä vaan ylös. Mutta onhan sitten tuo kysymys/vastaus-ketju. Se on kätevä paikka noille "Eliminaattorit vaiko iron cobrat? -kyssäreille.
PS. haku ei minusta toimi aina oikein, vaikka miten monella eri tavalla kirjoittaa ja ottaa uusiksi muutaman kerran. Juuri tunti sitten etsin muistelemaani vanhaa keskustelua aquarian-kalvoista. Eipä löytänyt tai sitten muistan väärin.
kimkorho
08.08.2012 14:18:42 (muokattu 08.08.2012 14:20:31)

Itsekin lähinnä lukijana täällä silloin tällöin liikkuvana olen havainnut saman: keskusteluketjut sisältävät entistä enemmän, pahimmillaan sivukaupalla, täysin otsikon ohi menevää kahden-kolmenkeskistä lätinää, joka kuuluisi selkeästi privaattiviesteihin.

Itse arvelen, että ainut tapa pitää keskustelun taso kohtuullisen korkeana on tarkka moderointi ja sääntöjä rikkoville kirjoittajille annetut riittävät rangaistukset (käytännössä kirjoituskieltoa). Tämän ketjun kaltainen hätähuuto varmaankin vaikuttaa joihinkin yksittäisiin kirjoittajiin hetkellisesti, mutta laajamittaista laadun kohoamista tällaisella tuskin saavutetaan.
www.theindigo.fi
markkuliini
08.08.2012 14:33:56

kimkorho: Tämän ketjun kaltainen hätähuuto varmaankin vaikuttaa joihinkin yksittäisiin kirjoittajiin hetkellisesti, mutta laajamittaista laadun kohoamista tällaisella tuskin saavutetaan.

Tottakai saavutetaan, jos kaikki, joita turha lätinä häiritsee, osaa nyt toimia oikein. Eli varoitusta painamalla saa moderaattorin tsekkaamaan tilannetta. :)
Ketjun tarkoitus oli myös mitata sitä, oliko kyse vain omasta ärsyyntymisestä, vai oli tason muutoksen huomannut muutkin. Selvästikään en ollut yksin.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
18is9
08.08.2012 14:56:19

Samantyyppistä keskustelua palstan tasosta käytiin kosketinsoitinpuolella muutama vuosi sitten. Siellä asiaa auttoi kun insider-rölöttäjät siirtyivät puhumaan lämpimikseen omaan ketjuunsa, tällä lienee vastaava tuo vapaamuotoista keskustelua rummuista -threadi.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Thyrblast
08.08.2012 16:41:51 (muokattu 08.08.2012 17:45:29)
markkuliini:Ketjun tarkoitus oli myös mitata sitä, oliko kyse vain omasta ärsyyntymisestä, vai oli tason muutoksen huomannut muutkin. Selvästikään en ollut yksin.

Hyvä, kun otit tämän aiheen esille. Plussaa markkuliinille tästä. Tämä paskan jauhaminen täällä, sai myös minulla päreet palamaan jo ajat sitten.
Jos tämän threadin ansiosta homma paranee edes viiden vuoden takaiselle tasolle, saatan jopa harkita osallistumistani jälleen keskusteluihin.

No, se jääköön nähtäväksi.
statistiÖ
08.08.2012 23:12:20

Soittopuolella voisi ankkuroida Vapaamielisen keskustelun soittamisesta päivittyväksi malliksi ylälaitaan, kuten täällä on Vapaamuotoista keskustelua rummuista.

Mitä tulee asian vierestä menevään uteluun, kommentointiin ja tarinointiin, mulle voi ainakin laittaa ne suorilta pikaviestinä. Mielellään sellaista turinointia käyn, mutta se ei kuulu keskelle rumpukamakeskustelua minunkaan mielestä.
keitiiem
09.08.2012 02:09:08

Saattaa kuulostaa naurettavalle jonkun mielestä, mutta haluun kuitenkin sanoa tän! Näistä "turhien" kysymysten esittäjistä mun näkemys on lyhyesti sanottuna tämmönen (tottakai muissakin tilanteissa samoja ajatuksia voi soveltaa) :)

Jos mallihenkilö Joni ärsyttäisi mua kysymyksillään ja selkeesti huomaisin että kysymys on mielestäni osittain turha, eli tieto löytyisi varmasti viimesitään hakua käyttämällä, pyrkisin ohjeistamaan hänet hakutoiminnon pariin sitä hetkeä ja jatkoa ajatellen. Sen lisäksi saattaisin linkata Jonia kunnioittaen hänelle linkin kysymykseensä vastaavaan keskusteluun, jonka itse löysin hakua käyttämällä.

Jos itse olisin (niinkuin olen välillä varmasti ollutkin ja saatan jatkossakin olla) se tyhmän kysymyksen esittäjä, tulisin hyvälle tuulelle ja kokisin tämänlaisen vastauksen ystävällisenä ja haluaisin kunnioittaa ehdottomasti sen kirjoittajaa käyttämällä jatkossa hakua aina ensimmäisenä. Kylmän kohtelun saatuani saattaisin taas pettyä ja vaikka jatkaa muiden foorumilaisten härnäämistä sitä kautta.

Jos Jonia on kohdeltu kunnioittavasti, uskon että kun hän myöhemmin saattaa kohdata foorumilla vastaavanlaisia tyhmien kysymysten esittäjiä, hän muistaa miten häntä kohdeltiin samassa tilanteessa ja uskon hänen kohtelevan uusia kyselijöitä samankaltaisesti, kun sä just kohtelit häntä;)

Jos Joni kuitenkin päättäisi jatkaa selkeästi tyhmiä kirjoituksia ottamatta ollenkaan opikseen, mun mielestä mulla olisi korkeintaan oikeus ojentaa lyhyesti häntä. Kaunaa en halua jäähä kantamaan ja tuomiot jätän moderaattoreille, heidät kun on asetettu tänne pitämään jöötä! :p

Tällasia ajatuksia siis :D Musta se vaan on niin paljon mukavampaa ja antosampaa kun porukka kunnioittaa toisiaan eikä ylpeänä torju nuoria näpyttelijöitä tai ketään muitakaan. Enkä sano että täällä olisi paljon ketään tuomittukaan, ainakaan sen mukaan mitä oon ite lueskellut vaan päinvastoin monesti onkin ollu kiva huomata kun hakukoneen käyttöä tms. opetetaan hyvässä hengessä. :)
Olly
09.08.2012 02:39:01
Jep. Plop.
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
dabster
09.08.2012 11:58:45
Tätäkin foorumia ja palstaa silloin tällöin seurailevana häiritsee keskustelun tasossa lähinnä muutaman pro-tason sankarin kaikkitietävyys ja siihen liittyvä besser-wisseröinti. Tämä sitten tietysti tarttuu jokaiseen palstan nuoreen jonneen ja sitten on soppa valmis, kun nämä nuoret sankarit jatkavat tätä "isoilta" tähdiltä saamaansa mallia muita käyttäjiä "opastaessaan".

Onhan se tietysti eri asia, jos joku tekee musiikkia ammatikseen ja toiset harrastaakseen tai ovat vasta harrastusta aloittamassa. Kaikilla on kovin erilaiset ajatukset ja odotukset rumpujen soitosta, kuten myöskin kamojen tasosta yms. On myös olemassa mahdollisuus, että joku ei koskaan halua rumpujen soitosta ammattiaan, vaan tykkää vaan soittaa rumpuja ja opetella koko ajan uutta. Pitää hauskaa!
Vallu-Veke
09.08.2012 14:34:52
keitiiem:Tällasia ajatuksia siis :D Musta se vaan on niin paljon mukavampaa ja antosampaa kun porukka kunnioittaa toisiaan eikä ylpeänä torju nuoria näpyttelijöitä tai ketään muitakaan. Enkä sano että täällä olisi paljon ketään tuomittukaan, ainakaan sen mukaan mitä oon ite lueskellut vaan päinvastoin monesti onkin ollu kiva huomata kun hakukoneen käyttöä tms. opetetaan hyvässä hengessä. :)

Ihan ok juttua. Sen verran vaan lisäisin, että on täällä tuomittu ja pilkattu joskus. Katso esim. toiselta puolelta. "Hulluilla halvat huvit", jne.
Sen olen huomannut, että yksittäiset kirjoitteluhaarat ainakin loppuvat pilkansävyisiin kommentteihin äkkiä ja ne sammuu sitä kautta. Eli se siitä aiheesta aina silloin. Olisko nyt jonkinlainen suma, kun yleisesti on ollut vähän kirjoittelua tai ennemminkin vähän kirjoittajia?
Mieluummin niin, että ankarasti vastaan, mutta peruspositiivisesti, ei pilkallisesti. Se toimii. Henkilöön käyvä juttu on vaikeaa luettavaa muillekkin, saati kohteelle. ==> Porukka häipyy tai siirtyy vain sivuun seuraamaan älykkö-keskustelua.
Keskustelu lähtee käyntiin keskustelemalla. Juttua vaan nyt.
jazzmies
09.08.2012 21:58:17
dabster: Tätäkin foorumia ja palstaa silloin tällöin seurailevana häiritsee keskustelun tasossa lähinnä muutaman pro-tason sankarin kaikkitietävyys ja siihen liittyvä besser-wisseröinti.

Anteeksi siitä että olen ammattilainen ja minulla on paljon asiaan liittyvää faktatietoa, ja anteeksi erityisesti siitä, että en pysy hiljaa, vaan kirjoitan ajatukseni auki.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Kefiiri
09.08.2012 22:15:24
Saat anteeksi.
ferodoz
09.08.2012 22:18:20

jazzmies: Anteeksi siitä että olen ammattilainen ja minulla on paljon asiaan liittyvää faktatietoa, ja anteeksi erityisesti siitä, että en pysy hiljaa, vaan kirjoitan ajatukseni auki.

Hei, sun ajatuksia voi nimenomaan lukea. Mä tykkään siitä välillä ja silloin kun mua ei asia sinänsä kiinnosta, niin hyppään vähin äänin sen yli. Simppeli homma.
www.suhdelukucoverband.fi
statistiÖ
09.08.2012 22:35:36

jazzmies: Anteeksi siitä että olen ammattilainen ja minulla on paljon asiaan liittyvää faktatietoa, ja anteeksi erityisesti siitä, että en pysy hiljaa, vaan kirjoitan ajatukseni auki.

Kyseinen lause ei taatusti tarkoita sua. Sulla on tapana esittää oma näkemyksesi (tieto) useimmiten ilman sävyjä asiapohjalta. Sitä sanotaan keskusteluksi. Missä sä oikein oletkin, ei ole paljon näkynyt..
jazzmies
09.08.2012 23:55:30
statistiÖ: Kyseinen lause ei taatusti tarkoita sua. Sulla on tapana esittää oma näkemyksesi (tieto) useimmiten ilman sävyjä asiapohjalta. Sitä sanotaan keskusteluksi. Missä sä oikein oletkin, ei ole paljon näkynyt..

Olen tehnyt remonttia koko kesän ja lopun aikaa juossut, joten energiavarani ovat olleet aika vähissä, joten en ole päässyt rumpupalstan tasoon vaikuttamaan millään.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
dabster
10.08.2012 11:48:05

Ei ollut kyllä sinun nimimerkkisi mielessä kun tuota kirjoitin.. Tietysti jos tunsit piston sydämessäsi ja kaipaat anteeksiantoa, niin kyllä tuossa ylempänä aika hyvä synninpäästö jo tulikin.

Kyllä asioista pitää sanoa suoraan niin kuin ne on. Sitten taas jos pitää joka topicissa kommentoida toisten kysymyksiin tyylillä "soot niin urpo ettet taida edes tajuta että vittuilen sinulle" niin sitten alkaa mennä touhusta maku. Mutta huvinsa kullakin, kait.
akisetä
10.08.2012 13:13:42
Mä olen muistaakseni joskus aiemmin sivunnut vähän tätä samaa aihetta jossain turinoissani. Mä vaan en voi ymmärtää, että mikä tässä on niin vaikeaa. Joku kysyy jotain mihin haluaa tietoa, niin sitten joku asiasta tietävä halutessaan vastaa siihen/kertoo asiasta. Kokemuksien ja tiedon jakamista, toistensa avustamista yhteisen rakkaan harrastuksen tai ammatin tiimoilta. Jos ei ole oikeasti sanottavaa, miksi pitää vetää aihe johonkin ihan roeloeloe osastoon? Kun siellä on se kysyjä joka haluaa tietoa (ja myöhemmin kaikki muut samasta aiheesta tietoa hakevat ihmiset), eikä kuunnella vittuilua tai aiheeseen täysin liittymätöntä hölötystä kaverusten kesken. Kaveriporukat sais opetella käyttää noita huoneita, ettei tarviis rölötellä inside-jutuilla pahaa aavistamattomien kysyjien ketjuja tukkoon.

Yks juttu mitä en myöskään ymmärrä, on suhtautuminen siihen jos joku kyselee vaikka tuplapedaaleista tai pelleistä. Joo, ihan varmasti kyllä löytyy älytön määrä tietoa haulla, mutta kun kaikista soittokamoista tulee uusia malleja jatkuvalla syötöllä. Onko ajankohtaisen tiedon kyseleminen kiellettyä? Vai pitäisikö vain tuudittautua siihen ajatukseen, että parhaat kamat on jo tehty (ja kaikki tarvittava tieto löytyy haulla) eikä niitä parempia voi koskaan enää tulla? Jokseenkin paikalleen jämähtänyt ajattelutapa.

Kyllähän tämän palstan taso on vähän mitä on. Tuolla keskusteluiden ekalla sivulla, tai siellä yläpäässä, pöyrii jatkuvasti samat aiheet samojen käyttäjien toimesta. Uusien keskustelun aloittajien aiheet painuu nopeasti unholaan. Mulla on iskulause rumpukamat palstalle: "Käytä hakua, mene kauppaan, kokeile ite, osta hyvä, ole hiljaa äläkä tuu tänne kyseleen ihan vitun tyhmiä!" Tuollaista meininkiä on nimittäin havaittavissa.
V*ttu se on ihan hyvä, ei tarvii aina valittaa!
sahkuifk
10.08.2012 13:44:41
Aki- sedän kanssa samoilla linjoilla. Kyllä täällä on ollut aina vallalla se meininki, että ensin hankitaan soitolla ja kamoilla hyväksyntä palstan isoilta pojilta ja heidän hännystelijöiltä, sitten saat kysyä ja kirjoittaa niin että saat asiallisen vastauksen.
Kyllä minäkin tiedän miltä hyvä rumpu ja pelti kuulostaa ja miten treenaamalla mikäkin homma saadaan toimimaan. Mulla ei vaan ole tämän homman tarkoituksena täyttää sillä koko elämää, kunhan pidän välillä hauskaa ystäväporukassa soitellen.
Näin varmaan monella muullakin ja silloin se touhu ei ole niin vakavaa ja kamat ja taidot sen mukaan, kuin myös kysymykset ja kommentit täällä.

Peace :))
Kävelin sumussa koulun ohitse.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)