![]() 04.05.2010 14:44:40 | |
---|---|
Pieni gallup tähän. Onko jotenkin jompsin kumpsin että jos soittaa ilman kenkiä (ei voi käyttää tota sukkasillaan sanaa, liian tonttu), niin vetää päkiällä vai kantapää alhaalla? | |
![]() 04.05.2010 14:59:57 (muokattu 04.05.2010 15:10:35) | |
Kailis: Pieni gallup tähän. Onko jotenkin jompsin kumpsin että jos soittaa ilman kenkiä (ei voi käyttää tota sukkasillaan sanaa, liian tonttu), niin vetää päkiällä vai kantapää alhaalla? Eikai ne kengät tai niiden puute mitenkään tuohon asiaan vaikuta? Vai ymmärsinköhän nyt kysymyksen jotenkin väärin..? Ite heitin kengät nurkkaan joskus viitisen vuotta sitten, ja soittelen pääasiassa kantapää ylhäällä. Pari kertaa olen testaillut uudestaan että oisko sittenkin hyvä vedellä kengät jalassa, mutta aina päädyn siihen lopputulokseen, että tuntuma muuttuu jotenkin paljon epämääräisemmäksi ja turhaa kitkaa tulee lisää. Voi olla tottumiskysymyskin tietty. Paljain jaloinkin olen kokeillut, mutta se taas on ihan liian härskiä. Sukkamiehenä siis pysyn. E: Speed Cobrasta vielä sen verran, että ei kyllä ainakaan esitteen perusteella vaikuta kovinkaan kiinnostavalta kapistukselta, ja rumakin on minusta. Iron Cobrakin on näistä kalliimmista pedaaleista omalle jalalleni selvästi huonoin, mitä olen testannut. Jotenkin kankea ja raskas. Vähän turhaa tämä spekulointi tietysti on vielä tässä vaiheessa, kun kukaan ei ole edes päässyt testaamaan laitetta, mutta enpä usko että tämän takia tarvitsee demoneita käydä vaihtamaan. | |
![]() 04.05.2010 15:09:29 | |
Paljain jaloinkin olen kokeillut, mutta se taas on ihan liian härskiä. Sukkamiehenä siis pysyn. Ei saatanah...hyvä syöttö mutta... | |
![]() 04.05.2010 15:32:16 | |
Kailis: Pieni gallup tähän. Onko jotenkin jompsin kumpsin että jos soittaa ilman kenkiä (ei voi käyttää tota sukkasillaan sanaa, liian tonttu), niin vetää päkiällä vai kantapää alhaalla? Kantapää ylhäällä soitan. Mikäs tässä soitellessa! | |
![]() 04.05.2010 22:17:22 | |
Kailis: Pieni gallup tähän. Onko jotenkin jompsin kumpsin että jos soittaa ilman kenkiä (ei voi käyttää tota sukkasillaan sanaa, liian tonttu), niin vetää päkiällä vai kantapää alhaalla? Kantapää ylhäällä tai "puoliksi irti" soitan. Edelliseen viestiini viitaten, voipi muuten olla myös, että myös istumarkorkeus luultavasti vaikuttaa myös tuohon pedaalituntumaan, kun nyt oikein tässä analysoin. Uudelleen soittoharrastuksen pariin siirryttyäni tein "ergonomisen ratkaisun" ja nostin penkkiä noin 15 senttiä korkeammalle kuin mitä olin tottunut. It's so hard to be a rumpalimies. | |
![]() 05.05.2010 21:04:19 | |
OPJ1974: Kantapää ylhäällä tai "puoliksi irti" soitan. Edelliseen viestiini viitaten, voipi muuten olla myös, että myös istumarkorkeus luultavasti vaikuttaa myös tuohon pedaalituntumaan, kun nyt oikein tässä analysoin. Uudelleen soittoharrastuksen pariin siirryttyäni tein "ergonomisen ratkaisun" ja nostin penkkiä noin 15 senttiä korkeammalle kuin mitä olin tottunut. Juu eiköhän se ole ihan eri juttu olla melkein seisaallaan polkimen päällä, kun soittaa silleen reisi/sääri 90-asteen kulmassa. Itse soitan hieman ylempänä mieluummin. Lisäksi saa naputella tomareita mukavammasta kulmasta omaan makuun meinaan. Säädöt pedaaleissa on varmaan aivan erilaiset, kun matalalla istujilla. Oman pedaalin jousi on suht. tapissa ja silti se ei ole liian jäykkä. Tuntuu kevyeltä silti. Mun mielestäni se jalan kulma se juttu, miten se työntää sitä poljinta ja mistä suunnasta. Kun on tuo melkein 50v. vanha vintage traktori arkikäytössä, niin sen kytkintä käytettäessä tämä asia viimeistään tulee selväksi. Poikasilla jalka tulehtuu tunnin kyntämisen tai tien lanauksen jälkeen, kun se aiheuttaa sellaista momenttia reisiin, että silmistä vedet valuu. Reisi/sääri pakosta 90-asteen kulmassa ja raskas kytkin. Pikkupojat/tytöthän nousi ennen vanhaan molemmilla jaloilla kytkimen päälle, kun ajoivat traktoria. Nykyäänhän ne on ergonomisesti ne polkimet uusissa malleissa ja taitaa olla tehostimet. En kehu siis omia pedaalisäätöjä ja istuinkorkeuksia sen erinomaisemmiksi, kuin ne on muilla. Kunhan omia havaintoja vaan latelen tässä ajan kuluksi;) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)