markkuliini 24.03.2010 22:42:12 | |
---|
Kailis: Tohon aikaisempaan kontekstiin; näppärää itsestäänselvyyttä. Kaikella ystävyydellä. Itsestäänselvyyksiä sanotaan silloin kun ne ei eivät kaikille muille ole niitä. Näppäryys taas on luonnevika. Kaikella parsan imemisellä. :P Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Fletch 24.03.2010 22:42:39 | |
---|
hollmi-5: Tunnen yhden Makon, joka laittoi Evansin Hydraulicit jo 80-luvun lopulla Rogerseihinsa. Ne on vieläkin päällä. And now we can all laugh at the error of Mako's ways! Anyway, en halua suututtaa holmia tai muita vakityyppejä koska heidän panoksensa tälle palstalle on kuitenkin korvaamaton. No vittuilua here. "Tuskin tuolla pyörii montaakaan harrastelijahitsaajaa Sprinttereilla ympäri maakuntia km-korvauksilla joka viikonloppu, häh? Bändejä pyörii, ja monta" -Wanha Wetäjä |
Kailis 24.03.2010 22:51:02 (muokattu 24.03.2010 22:52:27) | |
---|
markkuliini: Itsestäänselvyyksiä sanotaan silloin kun ne ei eivät kaikille muille ole niitä. Näppäryys taas on luonnevika. Kaikella parsan imemisellä. :P Ai siis yleispätevästi pedagogi-mielessä heität? Aattelin vaam kun lainasit mua. Ootko ihan ite keksinyt ton parsan imemisen? Toisto ei ainakaan paranna sen tehoa. Sulle ehkä tulee siitä mieleen joku kiva sessio parsaviikoilla, mulle tulee vetiset purkkiparsat. EDIT Eiku nyt mä hokasin et sähän tarkotat et ime löysää purkkiparsaa. |
markkuliini 24.03.2010 23:00:50 | |
---|
Kailis: Ai siis yleispätevästi pedagogi-mielessä heität? Aattelin vaam kun lainasit mua. En tajua sua nyt yhtään. Lainasin sua? En lainannut ennen kun aloit jostain itsestäänselvyyksistä ja näppäryyksistä puhumaan. Ootko ihan ite keksinyt ton parsan imemisen? Toisto ei ainakaan paranna sen tehoa. Olenko keksinyt maailman parhaan one-linerin. Olisinkin. Toisto TODELLAKIN parantaa sen tehoa. :) ...ime parsaa. :D Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Ruutikallo 24.03.2010 23:12:23 | |
---|
markkuliini: Itsestäänselvyyksiä sanotaan silloin kun ne ei eivät kaikille muille ole niitä. Jotka olettavat niiden olevan itsestäänselvyyksiä muttei uskalleta tuoda esille "tyhmiä kysymyksiä", jotka taasen ovat niitä tarkeimpiä. Saattaa olla epäselvää, mutta olettaa muiden tietävän, jolloin ei halua itsestään tehtävän liian aliarvioivaa arvostelua, hmm. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
arse 25.03.2010 00:46:53 | |
---|
Että semmoset ludarit. My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
Vallu-Veke 25.03.2010 08:47:18 | |
---|
Tuota vaikuttaako teillä huoneen koko henkilökohtaiseen demppaamisaktiviteettiasteeseen? Tuo mun studio on n. 3,5x3,5m. Ei iso huone, mutta tykkään nyhjätä siellä, niin ei joudu ainakaan kotihommiin. Ruoka-aikana kun muistaa ilmestyä pöytään, niin homma toimii. Seinillä isot matot, lattialla myös. Ne perinteiset arabikuvioiset.... katossa roikkuu vaakatasossa parit retkeilypatjat akustiikkalevyinä. Pehmyt pikku sohva ja pikku tupakkapöytä, vaikken tupakoi. Demppirenkaat on kyllä turhan karut demppaamiseen olen huomannut itsekkin, mutta ne on helppo heittää välillä ja helppo napata pois. Kyllähän se lyhentää sointia tylysti. Ajattelin kokeilla sitä Moongelia tms. jos sillä saa hienovaraisempaa demppiä? Eikö se ole ns. hyväksyttävyyden rajoissa, jos meinaa päästä pintajätkien porukkaan? ;) |
markkuliini 25.03.2010 08:51:47 | |
---|
Vallu-Veke: Tuota vaikuttaako teillä huoneen koko henkilökohtaiseen demppaamisaktiviteettiasteeseen? Tuo mun studio on n. 3,5x3,5m. Ei iso huone, mutta tykkään nyhjätä siellä, niin ei joudu ainakaan kotihommiin. Ruoka-aikana kun muistaa ilmestyä pöytään, niin homma toimii. Seinillä isot matot, lattialla myös. Ne perinteiset arabikuvioiset.... katossa roikkuu vaakatasossa parit retkeilypatjat akustiikkalevyinä. Pehmyt pikku sohva ja pikku tupakkapöytä, vaikken tupakoi. Demppirenkaat on kyllä turhan karut demppaamiseen olen huomannut itsekkin, mutta ne on helppo heittää välillä ja helppo napata pois. Kyllähän se lyhentää sointia tylysti. Ajattelin kokeilla sitä Moongelia tms. jos sillä saa hienovaraisempaa demppiä? Eikö se ole ns. hyväksyttävyyden rajoissa, jos meinaa päästä pintajätkien porukkaan? ;) Huoneen koko ja akustiikka (kaiun määrä ja laatu) on tärkein tekijä, ainakin mulla, dempin käytössä. Huone vaikuttaa rummun soimiseen ihan hitosti. Moongel on kyllä tosi jees. Kätevä käyttää ja pintajätkätkin vissiin hyväksyy. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Jupi57 25.03.2010 09:29:32 | |
---|
markkuliini: Huoneen koko ja akustiikka (kaiun määrä ja laatu) on tärkein tekijä, ainakin mulla, dempin käytössä. Huone vaikuttaa rummun soimiseen ihan hitosti. Moongel on kyllä tosi jees. Kätevä käyttää ja pintajätkätkin vissiin hyväksyy. Ihan pakko oli ottaa kuva "hyvin" dempatusta virvelistä, jonka sain viritettäväksi: http://muusikoiden.net/dyn/users/71819.jpg Myytävänä... |
hollmi-5 25.03.2010 10:19:51 | |
---|
Meitsi ottaa nykyisin kalvoista leimatkin pois, ettei demppaa se painava muste ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 25.03.2010 11:32:21 | |
---|
markkuliini: Huoneen koko ja akustiikka (kaiun määrä ja laatu) on tärkein tekijä, ainakin mulla, dempin käytössä. Huone vaikuttaa rummun soimiseen ihan hitosti. Moongel on kyllä tosi jees. Kätevä käyttää ja pintajätkätkin vissiin hyväksyy. Lohduttavaa tietää :) Jos vielä tarkennus, onko yleisesti ahtaassa tilassa vähemmän hävettävää dempata pikkaisen, kuin isossa tilassa? Molemmathan voi tietty kaikua, jne. mutta yleisesti? Yleisöhän kuulee erilailla kuin rumpali, mutta pienessä treenikämpässä rummut pärisee lähinnä itselle. Keskikastin ja prolemalliston rumpuja kait yleisesti demppaillaan enemmän, kuin laadukkaita, jotka ainakin puheiden mukaan saadaan mihin tahansa vireeseen ihan ruuvailemalla? Voiko tällä perustella lievän demppamisen tarvetta? Alkuperäinen kysyjä voi kohta hermostua hiiteen helvettiin, mutta kysehän on keskikastista kait ;) On tavallaan valmiiksi vinkkiä. Ainakin se laittamani ääninäyte youtubesta antoi mun korvaan viiitteitä siihen suuntaan, että moongeliä tai teippiä laittaisin hieman jos ne olisi mun rummut. Vaikkakin se oli köpötys nauhoitus hieman. |
Ruutikallo 25.03.2010 12:26:35 (muokattu 25.03.2010 14:11:33) | |
---|
Vallu-Veke: Lohduttavaa tietää :) Jos vielä tarkennus, onko yleisesti ahtaassa tilassa vähemmän hävettävää dempata pikkaisen, kuin isossa tilassa? No tuohon minä en osaa vastata. Demppan jos sillä parempaan tulokseen päästään. Molemmathan voi tietty kaikua, jne. mutta yleisesti? Yleisöhän kuulee erilailla kuin rumpali, mutta pienessä treenikämpässä rummut pärisee lähinnä itselle. Ehkä enemmänkin rakenne- ja pintamateriaaleilla on tekemistä kaiun/resonoinnin kanssa. Joku "seurojentalon" lava, jossa on ylhäällä lavan etureunassa sellainen metrin katosta alaspän oleva kaista, pyörittää äänät kovin ikävästi. Hmm..Saikohan tuosta nyt mitään käsitystä? Heille ainakin, jotka ovat työväen ym.taloilla keikkaileet tai muuten tutustuneet paikkoihin, tietävät millaista tarkoitan. Siellä rummut saattavat, ja miksei muutkin soittimet, kuulostaa lavalle aika "kovalta" ja yläpää painotteisilta. Mutta yleisölle menevä soundi ollee hyvinkin kohdillaan. Ne on näitä ikuisuusongelmia, joiden kanssa oppii elämään. Luurikuuntelu toki on hyvä ratkaisu näihin, mutta mielikuvana Moskovan Valoja sutiva rumpali, mikkihiiri-peltorit päässä, on aika hassu =) No siihen edeliseen asiaan. Mulla on kutakuinkin samankokoinen "studio", no trrenitila se on. Just tuollainen 3.5x3.5m. Olen vuorannut seinä lähes kauttaaltaan tuollaisella superlonmatolla, jossa on kukkuloita =D http://muusikoiden.net/dyn/users/54805.jpg E. Jaahas, vähän on teksti jäänyt vajaaksi. Eli tuota superlonia joka heevulippujen takaa pilkistää. Tilan pintamateriaalit on lastulevyä ja lattia pinnoitettu betonilaatta. Noilla seinäpäällysteillä oon saanut oivasti poistettua tarpeettomat kaiut huoneesta ja osa niistä on helposti irrotettavia, jolloin saa tilaääntä nauhalle enemmän ts.kaikuja. Lattialla on useampi matto päällekkäin ja katossakin on siellä täällä akustiontia. Pätevähkönä äänitysmestana tuollaisiin kotinauhoituksiin tämä toimii. Treenis on ollut myös betoni/kivibunkkerissa ja siellä oli jumalattoman vaikea hallita kaikuja/resoja. Tila oli todella pieni, n. 2x15m ja kammioita kammioiden perään. Bassarin polkaisun jälkeen ko. rakennuksen yläkerrassa pöydät tärisivät. Siellä ei juuri konstit auttaneet, koska ääni johtui rakenteita myöden. Toki sinne olisi voinut nikkaroida edes osittain kelluvan alustan, mutta mutta.. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
Rockster 25.03.2010 13:49:59 | |
---|
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
markkuliini 25.03.2010 14:10:54 | |
---|
Vallu-Veke: Lohduttavaa tietää :) Jos vielä tarkennus, onko yleisesti ahtaassa tilassa vähemmän hävettävää dempata pikkaisen, kuin isossa tilassa? Molemmathan voi tietty kaikua, jne. mutta yleisesti? Yleisöhän kuulee erilailla kuin rumpali, mutta pienessä treenikämpässä rummut pärisee lähinnä itselle. No pienessä, kaikuisassa tilassa demppaan ihan varmasti, mutta isommassa, missä pinnat ovat kauempana en ihan niin varmasti. Riippuu tosiaan siitä akustiikasta enemmän kuin huoneen koosta, mutta yleisesti; mitä isompi huone, sitä vähemmän demppiä. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Legenda 25.03.2010 15:40:26 | |
---|
markkuliini: Pakko myöntää että olen vähän kateellinen tuollaisesta ammattitaidosta, että tekstistä luetaan jotain mitä siellä ei ole. Väitetään, että siinä "tiedetään" että viisteet on huonot, soundit on halvat hw kuraa jne. :P Eli Suomeksi, ime parsaa. Kukaan ei sanonut että tuossa setissä on huonot viisteet. Lue keskustelu uudestaan. :) Ääh, meinasin vastata asiallisesti mutta en taida sittenkään; eli ime parsaa! legenda on hyvä juoma! |
markkuliini 25.03.2010 17:23:19 | |
---|
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Kailis 25.03.2010 19:21:23 | |
---|
markkuliini, parsaliini eli borsaliino. Eli ime hattua. |
hollmi-5 25.03.2010 19:33:41 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
passe 25.03.2010 19:48:27 | |
---|
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Krisse82 25.03.2010 19:48:43 (muokattu 25.03.2010 19:49:36) | |
---|