Aihe: Hullun kalliit setit
1 2 3 4 543 44 45 46 47
hollmi-5
19.10.2009 20:10:35
Kailis: Paypal käy. Toisaalta ymmärrän ettei tuollaista settiä halua rahdata, vaikka hankaloittaa epärealistisen hintapyynnön ohella tuotteen myymistä. Ehkä se on vaimonsa takia laittanut myyntiin mutta ei oikeesti halua päästä eroon?

"Rakas. Myyn yhden setin... Enkä osta uusia vuoteen... puoleen... kuukauteen... kahteen viikkoon tai huomenna..."

Eli laittoi hinnan, jolla voi luopua ilman, että jälkeenpäin harmittaa. Kasilla olisi kauppa tulle setille todennäköisesti sinetöity.
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
19.10.2009 22:01:02 (muokattu 19.10.2009 22:12:35)

Kailis: Paypal käy. Toisaalta ymmärrän ettei tuollaista settiä halua rahdata, vaikka hankaloittaa epärealistisen hintapyynnön ohella tuotteen myymistä. Ehkä se on vaimonsa takia laittanut myyntiin mutta ei oikeesti halua päästä eroon?

Miksi kukaan maksaisi Paypalilla kun vain nouto onnistuu? Maksun saajakin joutuisi maksamaan 4% Paypalille eli 480 dollaria! Luulen että jos tuo on menossa kaupaksi, niin myyjä pyytää ostajaa olemaan huutamatta. Sulkee vain kohteen ja säästää vielä Ebay:n toteutuneista kaupoista ottamat kulutkin.
Niin on käynyt mullakin yhden virvelin oston ja noudon yhteydessä. Laitettiin säästö puoliksi. :)
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
hollmi-5
19.10.2009 22:08:21
markkuliini: Miksi kukaan maksaisi Paypalilla kun vain nouto onnistuu? Maksun saajakin joutuisi maksamaan 4% Paypalille eli 480 dollaria! Luulen että jos tuo on menossa kaupaksi, niin myyjä pyytää ostajaa olemaan huutamatta. Sulkee vain kohteen ja säästää vielä Ebay:n toteutuneista kaupoista ottamat kulutkin.
Niin on käynyt mullakin yhden virvelin oston yhteydessä. Laitettiin säästö puoliksi. :)

Setti saataa vaikka olla myyty kalliilla. Ebay jäi nuolemaan ja eurooppalaiset myös. Katsellaan, josko setti tulee taas myyntiin. Jos ei, niin spekulaatio toteutui.
ThinJointMortar
20.10.2009 03:50:55
Yamahan PHX-sarja. Suomen hinnoista ei tietoa mutta jenkeissäkin.. http://memphisdrumshop.com/index.ph … id=ee612c5eaf637da914d1792e64bef7b2
markkuliini
20.10.2009 04:05:23

ThinJointMortar: Yamahan PHX-sarja. Suomen hinnoista ei tietoa mutta jenkeissäkin.. http://memphisdrumshop.com/index.ph … id=ee612c5eaf637da914d1792e64bef7b2

22" bassari ja 3 tomia tais olla about 5000-6000€ Suomessa.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Kailis
20.10.2009 09:04:47

markkuliini: 22" bassari ja 3 tomia tais olla about 5000-6000€ Suomessa.

Maksaakohan noissa rumat lugit vai joku muu?
hollmi-5
20.10.2009 09:11:11
Kailis: Maksaakohan noissa rumat lugit vai joku muu?

Ei nuo mitkään rumat ole. Tuossa on viimeistelyyn pantu niin paljon aikaa, että se siinä maksaa.
jazzmies
20.10.2009 10:21:10
hollmi-5: Ei nuo mitkään rumat ole. Tuossa on viimeistelyyn pantu niin paljon aikaa, että se siinä maksaa.

Joo, käsityön suuri osuus. Ihan perushinta tuollaisesta huolitellumasta uudesta setistä on tuolla 5000 € hintaluokassa. Tässä tapauksessa ymmärtää hinnankin, kun kopauttaa sitä 12" etutomia. Käykääpä kopauttamassa sitä F-musiikissa Kaisaniemessä, siellä näet setti on ollut täkynä nyt reillun vuoden verran.
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
markkuliini
20.10.2009 12:06:19

Ei mustakaan noi lugit ole rumat. Nyt kun mietin tarkemmin, niin Yamahalla on oikeastaan kaikki lugit hyvännäköisiä. Mua kyllä häiritsee tuon hintaluokan setissä oleva mattamusta puinen muffin kiinnityslevy. Näkyy linkinkin yhdessä kuvassa. Se jotenkin rikkoo kuvan.

Nuo PHX:t, etenkin tomit kuullosti kyllä tosi, tosi hyviltä kun testasin.
DonH
20.10.2009 13:14:19
hansakemanelius: Voi olla että on hyväsoundinen mutta tuohon hintaan saa jo kokonaisen setin K:ta:
http://global.ebay.com/1950s_22_K_Z … URKEY_RIDE_CYMBAL/300357337086/item

Ei luoja! Tipuin täysin penkiltä kun alkoi kunnon kikkelijaskat soimaan taustalla. Hetken luulin et nyt sekosi kone, mutta löysin musalähteen. Huikea piisi muuten...

Naurattaa vieläkin.
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
markkuliini
20.10.2009 13:18:59 (muokattu 20.10.2009 13:19:28)

DonH: Ei luoja! Tipuin täysin penkiltä kun alkoi kunnon kikkelijaskat soimaan taustalla. Hetken luulin et nyt sekosi kone, mutta löysin musalähteen. Huikea piisi muuten...

Naurattaa vieläkin.

Joskus oon kuunnellu kuulokkeilla volume kovalla jotain liian hiljaisella tasolla äänitettyä keikkanauhaa, ja surffaillu samalla eBayssa. Arvaatte loput.... :(
Thyrblast
21.10.2009 10:55:51 (muokattu 21.10.2009 11:18:54)
markkuliini: Mua kyllä häiritsee tuon hintaluokan setissä oleva mattamusta puinen muffin kiinnityslevy.

Hölmöimpiä uudistuksia vähään aikaan tämä onkin mitä Yamaha on tehnyt ulkonäölleen, mielestäni. Miksi sinne väliin piti saada se puupalikka..?

Ottamatta kantaa sen ihmeemmin soundipolitiikkaan, paraneekohan ne (lue: sustain) niin paljon, että kalikka on sen väärti?
Ilmeisesti, kun tomisoundeja jatkuvasti kehutaan monessa yhteydessä.

Ikävää, että tällaisen on tapahduttava estetiikan kustannuksella.
hansakemanelius
21.10.2009 11:29:30 (muokattu 21.10.2009 11:29:49)

DonH: Ei luoja! Tipuin täysin penkiltä kun alkoi kunnon kikkelijaskat soimaan taustalla. Hetken luulin et nyt sekosi kone, mutta löysin musalähteen. Huikea piisi muuten...

Naurattaa vieläkin.

Siellä on Brian Setzer vauhdissa. Wolfgang's big night out on biisin nimi ja perustuu Mozartin Pieneen yösoittoon.
Twistkompilla pärjää pitkälle...
DonH
21.10.2009 11:52:08
hansakemanelius: Siellä on Brian Setzer vauhdissa. Wolfgang's big night out on biisin nimi ja perustuu Mozartin Pieneen yösoittoon.

Juu tokihan minä sen huomasin katsoa... Hieno piisi!
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
Kailis
21.10.2009 15:44:06

Nyt vasta hokasin että siinä tomikiinnityksessä on KOLME läpivientiä. Ei varsinaisesti mikään kelluva systeemi, tukeva kylläkin. Onhan noi hienot, kunhan pelleilin. Mua ei edes häiritse se musta välilevy.
markkuliini
21.10.2009 15:53:28

Kailis: Nyt vasta hokasin että siinä tomikiinnityksessä on KOLME läpivientiä. Ei varsinaisesti mikään kelluva systeemi, tukeva kylläkin. Onhan noi hienot, kunhan pelleilin. Mua ei edes häiritse se musta välilevy.

Itseasiassa ne on kumia ne kiinnitystapit. Eli onhan se kelluva tavallaan. Samalla tavalla kun rims:eissä kumi on eristeenä kosketuskohdissa.
"The new version of the YESS mounting system supports the drum at the top and bottom. The new version mounts the tom bracket onto a piece of the shell, and that wooden plate is isolated or shock-mounted using rubber grommets. A 3-piece fastening system is used to attach the new YESS to the shell, and the inside and outside fasteners do not touch. This system totally isolates the drum and allows the full tone to come through and maximizes sustain.
Kailis
21.10.2009 18:24:22

Samalla tavalla kun rims:eissä kumi on eristeenä kosketuskohdissa.

Nii-in, mutta tossa on KOLME läpivientiä =D
markkuliini
21.10.2009 20:12:13

Kailis: Nii-in, mutta tossa on KOLME läpivientiä =D

Rims ripustuksissa on NELJÄ "läpivientiä". Viritysruuvi menee kumiosan läpi. Lopputuloksen kannalta ihan vastaava asia.
Kailis
22.10.2009 12:06:11

markkuliini: Rims ripustuksissa on NELJÄ "läpivientiä". Viritysruuvi menee kumiosan läpi. Lopputuloksen kannalta ihan vastaava asia.

Tästä saisi vielä ikimuistoisen keskustelun mutta argumenttiesi musertava todistuspaino saa sormeni klanp...klomb...kompp...kramppaamaan.
Viritysruuvi menee kumiosan läpi = rummun rungossa KOLME ylimääräistä läpivientiä.
jazzmies
22.10.2009 12:40:42
Kailis: Viritysruuvi menee kumiosan läpi = rummun rungossa KOLME ylimääräistä läpivientiä.

Just näin. RIMSeillä (= kolme läpivientiä vähemmän) saundi olisi 0,09244 mikroörvelöä eri, joten voitaisiin tietyn varauksin puhua eristä/samassa rummu.
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)