majuku 16.07.2008 15:33:08 | |
---|
oiskohan vielä niin et 6-ply oli 4mm kellerin käyttämien viilujen kanssa..? ainakin virveliin tilaisin itse hiukan paksumman rungon, mulla on yks ohuesta kellerin rungosta tehty snare joka ei soi yhtään. Tai siis soi muttei ns aukee". voi tietty olla etten osaa virittää sitä yhtä hyvin kuin kaikki muut nettimaakarit! jengi vaan tilaa valmiita runkoja, ei porukka ois kiinnostunu ostamaan pelkkiä viiluja jostain isomman kasan? mua kiinnostas kokeilla liimailua lisää, mutta sapettaa viilukeskuksen hinnat, pitäs tilata selvästi isompi läjä että sais halvemmalla. "matalalla profiililla, se on voittajan tie" |
Rockster 16.07.2008 21:11:31 | |
---|
Juu en halua sitoutua mitenkään tähän ennenkä oon kuullu homman hinnan, mutta itse annan äänen 22" basarille. Tomi-koot ihan jees. onkos se 10x8,12x9,14x14 se perinteinen, passais ainakin minulle. Ply-kysymykseen en osaa sanoa mitään. Olen samoilla linjoilla kokojen suhteen. Virveli voisi olla muodossa 14x5,5 tai 14x6,5. Mulle ihan sama kumpi koko... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Krisse82 16.07.2008 21:17:05 | |
---|
Juu en halua sitoutua mitenkään tähän ennenkä oon kuullu homman hinnan, mutta itse annan äänen 22" basarille. Tomi-koot ihan jees. onkos se 10x8,12x9,14x14 Sopii myös mulle. Virveli vois olla 6 1/2, mutta ei sillä oikeestaan niin väliä, kaikki käy. Eniten mä tykkään omasta rumpujensoitosta. . . |
Niq 18.07.2008 09:13:30 | |
---|
Itse voisin ainakin virvelirungon ottaa mikäli tilaus muuten toteutuu, ehkä jopa koko setinkin vähän riippuen senhetkisestä rahatilanteesta "I have a cunning plan" -Baldrick |
takajalka 21.07.2008 22:30:55 | |
---|
Itse voisin ainakin virvelirungon ottaa mikäli tilaus muuten toteutuu, ehkä jopa koko setinkin vähän riippuen senhetkisestä rahatilanteesta Oletteko tilaamassa reunaviisteillä vai ilman? Entäs virvelin mattosyvennys? Jos tilattavia runkoja tulee olla 5 kpl kutakin lajia, pitää varmaan esim virvelirumpujen rungot olla täysin samanlaisia (viisteillä tai ilman). Jotenkin tuntuisi, että jos ne tehdään siellä tehtaalla, olisi hinta halvempi mitä niiden teettäminen täällä jälkikäteen esim puusepällä. Itselläni ei ole tarvittavia laitteita eikä tuttua joka voisi viisteet tehdä... Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky |
Niq 22.07.2008 09:22:35 | |
---|
Oletteko tilaamassa reunaviisteillä vai ilman? Entäs virvelin mattosyvennys? Jos tilattavia runkoja tulee olla 5 kpl kutakin lajia, pitää varmaan esim virvelirumpujen rungot olla täysin samanlaisia (viisteillä tai ilman). Mulle on ainakin ihan sama. Sinänsä hyöty todella laadukkaista rungoista on olematon mikäli lähtee ilman perehtymistä kantteja tekemään, siinä mielessä valmiilla reunaviisteillä ja mattosyvennyksellä olisi parempi. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Bumbarr 22.07.2008 18:01:08 | |
---|
Jopa minua kiinnostaisi tuollainen valmiilla viisteillä ja syvennyksellä tilaaminen. Vielä varmaankin mahtuu mukaan, jos nuo viisteet tuohon halutaan lykätä. 22 bassarin puolella oilsin minäkin, mutta pienenpikin menee varmasti. Kilpikonnat rockkaa! |
pearl 22.07.2008 18:24:47 (muokattu 22.07.2008 18:25:19) | |
---|
Jopa minua kiinnostaisi tuollainen valmiilla viisteillä ja syvennyksellä tilaaminen. Vielä varmaankin mahtuu mukaan, jos nuo viisteet tuohon halutaan lykätä. 22 bassarin puolella oilsin minäkin, mutta pienenpikin menee varmasti. Jos olisi mahdollista viisteillä tilata, niin se kelpaisi paremmin kuin hyvin. Lähinnä itse ajattelin 26" tai 28" sekä 18". Basari olisi VSS-rungolla ja 18" vintage mahoganylla, molempiin 30 asteen viisteet. Kukahan sieltä tilaisi sitten? Ajattelin, että joku sellainen, jolla on täällä jo luotettavan miehen maine... Rockster...? Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen." |
hollmi-5 22.07.2008 19:08:11 | |
---|
Tekeeköhän ne Kellerillä viisteitä ollenkaan? Raakarunkoina ne yleensä toimitetaan ja sitten niitä runkoja kauppaavat jälleenmyyjät saattavat tehdä niihin lisähinnasta visteet ja syvennykset. Kaikkein halvinta ne virpatkin on tehdä pitkästä hylsystä pätkimällä ja sitten tarvittavat koneistukset.Viisteiden tekeminen puurunkoon on aika nopea ja helppo homma. Tosin alajyrsin ja pöytä,johon se kiinnitetään, pitää olla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Bumbarr 22.07.2008 20:22:49 | |
---|
Kaikkein halvinta ne virpatkin on tehdä pitkästä hylsystä pätkimällä ja sitten tarvittavat koneistukset.Viisteiden tekeminen puurunkoon on aika nopea ja helppo homma. Tosin alajyrsin ja pöytä,johon se kiinnitetään, pitää olla. Mmm.. Toivottavasti tekevät, sillä tuommoisia työkaluja ei ainakaan meikäpojalla ole missään käytettävissä.. Eihän se varmasti mitään salatiedettä ole, mutta olisihan se aivan mukavaa saada homma tehtyä hyvin ja kohtuuhintaan. Ja kyllä mulle tuota 22 isompi basari kelpais (semmonen on siintäny unelmissa jo pitkään), mutta kuinka moni täällä haluaa 24 tai isomman.. Kilpikonnat rockkaa! |
vapauskauppias 22.07.2008 22:08:56 | |
---|
Mmm.. Toivottavasti tekevät, sillä tuommoisia työkaluja ei ainakaan meikäpojalla ole missään käytettävissä.. Eihän se varmasti mitään salatiedettä ole, mutta olisihan se aivan mukavaa saada homma tehtyä hyvin ja kohtuuhintaan. Taitaapi kuitenkin olla niin, etteivät ne runkojen hinnat enää ole niiden viisteiden ja syvennyksien kanssa enää sitä muutamien dollareiden luokkaa, jos nyt muutenkaan ovat. Aina kannattaa toki tarjousta kysyä. |
rm_wispila 23.07.2008 14:39:12 | |
---|
Tekeeköhän ne Kellerillä viisteitä ollenkaan? Raakarunkoina ne yleensä toimitetaan ja sitten niitä runkoja kauppaavat jälleenmyyjät saattavat tehdä niihin lisähinnasta visteet ja syvennykset. Kaikkein halvinta ne virpatkin on tehdä pitkästä hylsystä pätkimällä ja sitten tarvittavat koneistukset.Viisteiden tekeminen puurunkoon on aika nopea ja helppo homma. Tosin alajyrsin ja pöytä,johon se kiinnitetään, pitää olla. Ot: mitenkäs tuo pätkiminen onnistuu (raajojaan typistämättä) helpoiten? Vannesaha, sirkkeli, jyrsin ?? Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
hollmi-5 23.07.2008 17:34:17 | |
---|
Ot: mitenkäs tuo pätkiminen onnistuu (raajojaan typistämättä) helpoiten? Vannesaha, sirkkeli, jyrsin ?? Pyörösahalla. Siinä runko tuetaan katkaisuohjaimeen (siihen on sahauksen mitta lukittu ja rungon toinen pää nojaa stoppariin) ja runkoa pyöritetään ohjainta vasten. Terää on näkyvissä puolihammasta rungon seinämän vahvuuden yli. Viiden minuutin homma, joten joku puuseppä sen tekee varmaan sopuhintaan. Sama sälli jyrsii viisteet... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Rockster 23.07.2008 23:02:23 (muokattu 23.07.2008 23:03:12) | |
---|
Kukahan sieltä tilaisi sitten? Ajattelin, että joku sellainen, jolla on täällä jo luotettavan miehen maine... Rockster...? Mä voin tilauksen hoitaa juu. Mukana olijat voivat laittaa vaikka pikaviestiä asiasta mulle, niin aletaan viemään tilausta pikkuhiljaa eteenpäin ihan konkreettisesti. Sitten vaan jokainen tilaaja maksaa mulle settinsä summan etukäteen, jotta en joudu sitten viiden setin loukkoon omineni. Kokoonpano viidelle setille olisi siis 22x18, 10x8, 12x9, 14x14 + 14x6. 8-ply vaahteraa. Ilman viisteitä siis. Kukin hoitakoon viisteiden tekemisen tahollaan, apua löytyy varmasti ympäri Suomea. Jos halukkaita tuollaiselle kokoonpanolle oikeasti on, niin sitten laitan tilauksen menemään. Eli jos haluat tilata setin, niin viisi (5) on se minimi. Laittakaa pikaviestiä mikäli haluatte tilata setin. Tilaus lähtee ASAP :) "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Niq 24.07.2008 09:52:30 | |
---|
Kokoonpano viidelle setille olisi siis 22x18, 10x8, 12x9, 14x14 + 14x6. 8-ply vaahteraa. Ilman viisteitä siis. Kukin hoitakoon viisteiden tekemisen tahollaan, apua löytyy varmasti ympäri Suomea. Jos halukkaita tuollaiselle kokoonpanolle oikeasti on, niin sitten laitan tilauksen menemään. Pistäppä vielä hinta esiin, niin uskaltaa miettiä. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Suleima 24.07.2008 09:55:32 | |
---|
Taitaa olla niin ettei kukaan tiedä sitä hintaa ennenkä sitä tiedustellaan. Ja sitä varten voi olla hyvä laskea kaikki potentiaaliset tilaajat mukaan. |
Rockster 24.07.2008 11:12:34 | |
---|
Pistäppä vielä hinta esiin, niin uskaltaa miettiä. :) Viiden setin hintakysely edellämainitulle kokoonpanolle lähti juuri menemään. Ilmoitan kun vastaavat jotain :) Vähän polttelee jo. Jätin Hiliten setin ostamassa tämän tilauksen vuoksi, joten toivottavasti homma onnistuu :D "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
takajalka 24.07.2008 17:20:16 | |
---|
Jos pääkaupunkiseudulta on useampi tilaaja, olisiko kiinnostusta hoitaa viisteiden ja syvennysten tekeminen samalla puusepällä? Eli saisi isomman tilauksen puusepälle ja voisi hoitua kätevästi? Tiedän tasan yhden puusepän, voisin kysäistä ehtisikö hän auttamaan näiden kanssa. Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky |
jtpennane 30.07.2008 11:11:45 | |
---|
Viiden setin hintakysely edellämainitulle kokoonpanolle lähti juuri menemään. Ilmoitan kun vastaavat jotain :) Vähän polttelee jo. Jätin Hiliten setin ostamassa tämän tilauksen vuoksi, joten toivottavasti homma onnistuu :D Älä huoli, kohta on Hilitet cream lacquer-finishillä kaupan Torilla. :-) Ei mitään Kelleriä ku Everl... hilitet! Mä tiedän missä sä asut! |
Rockster 30.07.2008 14:39:23 | |
---|
Jo tilaukseen ilmoittautuneille tiedoksi, että vielä ei ole vastausta Kelleriltä kuulunut. Automaattinen vastaus ilmoitti lomien pyörimisestä, joten vastaamisessa saattaa kestää. Ajattelin kuitenkin soittaa ensi viikolla työpaikan laskuun tuonne suoraan jos vastausta ei ala kuulua. Ja lisää setin haluavia otetaan vastaan... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |