![]() 24.03.2008 00:07:19 | |
---|---|
Voisko tälläset topikit lukottaa, ja samoin tollaset Vallut? | |
![]() 24.03.2008 19:34:50 (muokattu 25.03.2008 09:26:33) | |
Poistin asiattomuuden. | |
![]() 24.03.2008 19:49:18 | |
Niin kuin mä sanoin häpeän jo, kun olen alkanut ihmettelemään näitä hintatasoja erilaisissa vehkeissä. Ja niin kun mä sanoin olen ollut kipeänä, kuumeessa. Menkööt tämä sekoilu kuumehourailun piikkiin. Olinhan mä tässä yks päivä kännissäkin lisäksi. Tämän voi laittaa roskiin koko aiheen. Pelkkää skebeliä. Aihe on tabu ja pitää ollakkin. --->ROSKIIN Olen samaa mieltä, kuin tuo edellinen. Nyt olen terve ja mulla on helvetin kova kiire Pappa Betalar-yhdistys r.y vuosikokoukseen. Siellä ei turhia murehdita laitteiden hinnoista. Se olisi suorastaan helvetin häpeällistä. On muuten kielletty ankarasti myös yhdistyksen säännöissä. "Jos valitat rahasta olet köyhä!" on reipashenkinen mottomme. Vehon mersutakki päälle vaan. Rummut iskän tilamersuun. Illalla rokataan. Huomenna haetaan iskän kanssa ne 800e axixet. Maksan mielellään enemmän tai iskä maksaa. Ne on ihan joka euron väärtit, jos polkimista edes hieman vielä puhutaan. Vaikkei sillä ole väliä tietenkään sillä hinnalla oikeastaan, ainakaan mulle. Vieläkin sua nyt ihmeellisesti kaihertaa jokin. | |
![]() 24.03.2008 20:20:03 (muokattu 24.03.2008 20:23:23) | |
Niin kuin mä sanoin häpeän jo, kun olen alkanut ihmettelemään näitä hintatasoja erilaisissa vehkeissä. Ja niin kun mä sanoin olen ollut kipeänä, kuumeessa. Menkööt tämä sekoilu kuumehourailun piikkiin. Olinhan mä tässä yks päivä kännissäkin lisäksi. Minä taas yhä ihmettelen sitä, että et yhtään ihmettele Visionsien hintaeroa ammattilaiskamaan, "samaa materiaaliahan" siellä rummuissa on, vai mitä? E: Ei siinä mitään häpeämistä ole, että kyseenalaistaa vallitsevan hinnoittelun, mutta täälläkin on jo aika hyvin perusteltu, miksi nuo pedaalit eivät ole saman hintaisia. M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest"
"Come on, Bennett. Let's party." | |
![]() 24.03.2008 23:11:31 (muokattu 24.03.2008 23:17:02) | |
Niin kuin mä sanoin häpeän jo, kun olen alkanut ihmettelemään näitä hintatasoja erilaisissa vehkeissä. Ja niin kun mä sanoin olen ollut kipeänä, kuumeessa.... Kova tahti tuossa porvoilussa sulla ainakin on. Selityksen makua minusta, "kännissä ja kuumeessa", joopa joo, ehkä sun pitäis asentaa tietokoneeseen alkolukko ja kuumemitari, niin ei tarvisi jälkeen päin selitellä.... Sano mitä tarkoitat ja tarkoita mitä sanot. Ei tänne Jami kakkosta tarvita. :) Edit: Ja jos tarkemmin vilkaiset, niin vain tasan yksi jäsen ehdotti lukottamista. Tuloksena vouhottava vastareaktio jossa huitelet satunnaisiin suuntiin. Tuntuu vähän sellaiselta tapaukselta, että olisi parempi jos sormet kirjoittaisivat vähän hitaammin ja harkitummin. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... | |
![]() 25.03.2008 09:40:46 | |
Ok Poistin ylilyöntejäni. Ymmärrän kannanotot, mutta puolustan joitakin ylilyöntejäni. Ne ei perustu mihinkään yksittäiseen kannanottoon, vaan enemmän kokonaisuuteen tässä keskustelussa. Se mistä olen päätellyt, että aihe on turha ja vaikea on juuri kaikki lyhyet mumina kommentit. En ole tavoittanut kysymykselläni sitä asiaa, mitä tarkoitin, vaikka laitoin esimerkkejäkin muista aloista. Ne sotki vielä enemmän. Otan esimerkin: "jveijonen1: "Eiköhän pysytä nyt vain ihan pedaaliasiassa. Onhan ...." Häntä ennen on 2 kpl kavereita, jotka ei minusta käsitä ollenkaan, mistä tässä puhutaan. Pari riviä muminaa.... Sain veijosenkin kannanoton ensimmäisestä lauseesta sen kuvan, että se mun moottoripyöräesimerkki ei kuulu keskusteluun. Se esimerkki on minusta juuri sen takia, että voidaan vertailla eri tuotteiden hintakehitystä ja hintakilpailua. Eli sen tapaisesta asiasta halusin keskustelua suhteutettuna polkimiin. Itse veijosen perustelu poljin tekniikasta on rautaa. Mutta sain sen kuvan, että hän haluaa viedä keskustelua pois tästä hinta-asiasta tai hän pitää muiden esimerkkien ottamista aivan turhana. Hän ei minusta kässännyt sitä vertailua ollenkaan ja sitä, miten se liittyy asiaan. Tällaiset kannanotot on saanut minut vakuuttumaan olin kännissä tai ei, että tämä keskustelu, jonka aloitin on turha ja sitä ei oikein kukaan kässää. Siksi lukkoon, kuten muutkin on jo sanoneet. Halusin viedä keskustelua kehumisen sijasta siihen suuntaan, jotta voidaan puhua oikeilla nimillä, mistä se hinta koostuu oikeasti ja onko se sen arvoista. Tekniikan miehenä tällaiset asiat kiinnostaa. No en minä määrää, mistä täällä puhutaan, vaikka itse aloitin tämän. Mutta jos itse hinnoittelusta on siis vielä mielenkiintoa keskustella, niin se sopii mulle. Mutta kuten varmaan moni on huomannut se itse otsikko :"Polkimet" hämää jo joka toista vähintään. Jos vetää nyt vaikkapa ne visionit nyt tähän saumaan taas vertailuksi, niin puolet tippuu kärryltä, kun ne ei liity polkimiin..... Tulee melko varmaan noita parin rivin mumisija vastauksia ja urakalla. Sitä ei kannata ottaa esiin, vaikka itseäni se nyt kiinnostaisikin kovastikkin. Keskusteluja voi itse muuttaa, mutta otsikkoa ei ikävä kyllä voi enää muuttaa. Jos sen otsikon voisi tosiaan muuttaa vaikkapa : "Ylihinnoitellut härpäkkeet. Onko niitä?" .... | |
![]() 25.03.2008 10:21:38 | |
Tässä luin keskustelun läpi ja ihmettelin, et minne on ketjunaloittaneen päättäväisyys kadonnut? Tuommonen itse säälin kerääminen alkaa mennä hieman säälittäväksi. Alussa olit ,Arvon Vellu, antanut hyviä perusteluja omille mielipiteillesi. Nyt loppupuolella kirjoituksesi on alkanut olemaan sellaista keskustelua hidastavaa nyhjäystä. Kannattaa vaan rohkeesti seistä sanojen takana. Joskus voi käydä niin että mielipiteesi tai väitteesi, jota pidät ihan huonona, onkin muita parempi. No joo, antaa olla tämä homma... Pedaalien, Ellujen ja 120pedaalin, hintaerot johtuu aivan siitä kokonaisuudesta, ei pelkästään "yhdestä osasta". Tällä tarkoitan sitä, että ei yksi ainut erilainen jousi tuo pedaalinen 200€ lisähintaa (hieman liioiteltu :D). Kuten muut ennen minua ovat sanoneet, että Elluissa on enemmän säätömahdollisuuksia kuin P-120ssä, nostaa sitä hintaa. Tähän väliin tämmönen out-topic esimerkki. Nokialla on olemassa peruskännyt jotka maksaa about 50€ ja sit ne huipputeknologiaa käyttävät "avaruuskännyt", jotka maksaa 300€ (tai enemmän). Jos soittelee rumpuja sellaisella "huvikseen" -asenteella joka toinen lauantaisin 20minuuttia, riittää ihan perusperustavarat. Mutta jos alkaa kiinnostaa lisää, treenit alkaa olla joka päivä semmosta 2-3 tuntia ja on keikkailevassa bändissä, kannattaa hankkia "jämäkämmät" tavarat. Yleensä alussa ennen ostoa hirveältä tuhlaukselta tuntuvat hankinnat maksavat itsensä takaisin ajana myötä. Mielestäni tämä toimii hyvin näin musiikkibisneksessä, jos käyttää ihan omaa tervettä järkeä kun hankki jotain uutta. Drummers never die! | |
![]() 25.03.2008 15:01:43 | |
Ok Kiitos vaan. Kyse on ehkä siitä, että laitoin liikaa noita out-topic esimerkkejä, jollaisen juuri itse polkaisit. Minä kyllä ymmärrän, että niitä pitää olla, jotta voidaan käydä koko keskustelua. Siitä olen jankuttanut. Pelkkä kehuminen on ns. perseestä, ilman vertailua tosielämään. Mutta kaikki ei ymmärtänyt minun out topic'keja. Siitä vedin herneet nekkuun ilmeisen lapsellisesti. Mutta nythän tämä menee juuri siihen suuntaan, kuin toivoin. Kiitos sinulle. Juuri noiden out-topic'ien kautta asiaan tulee hieman selvennystä ja voidaan puhua siitä, mikä niissä maksaa oikeasti. Sinulla on vahvat perustelut. Kiitoksia niistä. Itselläni oin myös aika vahva tunne, mikä siinä maksaa. Itselläni on vaan yhä hieman tunne sitä hypistellessa, että siinä maksaa oikeastaan vaan se patentti tms. Ei esim. valmistuskustannukset. Sitä mieltä olen loppujen lopuksi. Siis se on tehty halvalla, vaikka on todella hyvä. Sitä en kiistä ja tuskin kukaan. Mutta sillä rahastetaan koska omistetaan patentti, tms. Tätä asiaa puoltaisi minusta se, että mikään halpavalmistaja ei ole alkanut valmistamaan vaihtocameja, jne. Patenttia vaalitaan tms. Jos ottaa sen vaihtocamin rungon käsittelyyn. Eikös se ole samanlaista valua, kuin P120 polkimen vastaava? Se on valettu vaan eri muotoon, jotta voit laittaa vaihtopalat. Valun hinta tasan samaa luokkaa. Kokoonpanossa yksi vaihe enemmän. Ne vaihtopalat maksaa varaosana n. 9e/kpl. Siitä voi päätellä, että ne on siinä uudessa kokonaisuudessa n. alle 0,9e/kpl, koska varaosa on aina vähintään 10 kertaa kalliimpi. Eli minusta ne camit ei maksa ainakaan mitään, eikä sen camirungon valaminen siihen muotoon. Kaksoisketjulla on joku perustellut. Ketjun metrihinta tuskin on kovinkaan paljoa tai hihnan, vaikka olisi laadukaskin ketju. Tämän takia otin moottoripyörien erittäin laadukkaat ketjut vertailuksi. Ero ei tule siitä ainakaan. Tukevuutta tulee hieman. Jos tukevuutta sivusuunnassa olisi kunnolla maksimoitu, jos se on joku ongelma, niin siihen alapäähän olisi laitettu ihan kunnolliset, ilman mitään välystä olevat laakerit, kuten yläakselissa on. Mutta niiden valmistus maksaa ja ne kunnon laakerit on vaan ylhäällä, ihan samoin on halvoissa polkimissa. Etolasta saa aika halvalla sitä luistonestoa polkimeen, jos se on se, mikä maksaa. Mutta enpä usko. Kaikki maksaa tietenkin hieman enemmän, kuin halvoissa, mutta suhteessa kovin vähän. Olen sitä mieltä. Tästähän tämä lähti alunperin. Yksi merkittävä ero on jousen yläpään kiinnitys. Se on paljon parempi teknisenä ratkaisuna, kuin se pelkkä liukulaakeri muovista, kuten P120 on. Mutta sellaisia vastaavia, kuten elluissa on, on vaikkapa Gibraltarin halvoissa polkimissa. Sitä ei ole ei kuitenkaan P120:ssä, vaikka se on halpa ratkaisu. Ihmetelläänhän vielä sitä hintaa. Tavallaan nyt tässä päästään taas keskusteluun. | |
![]() 25.03.2008 16:02:20 | |
... Ihmetelläänhän vielä sitä hintaa. Tavallaan nyt tässä päästään taas keskusteluun. Pedaalit ovat varmaankin yksi suurimmista myyntihiteistä rumpuvalmistajilla. Harvalla on varaa top of the line kannuihin, mutta pedaaliin voi silti laittaa muutaman löysän satasen. Lisäksi uusi paranneltu pedaalimalli tulee markkinoille aina kun edellisen mallin ostajat ovat saaneet hädin tuskin öljyt kuivatettua vanhoista pedaaleista. Uusi ostos on helppo perustella: "Näissä vanhoissa on varmaan jo klappia eikä soittokaan kulje...". Luulen lisäksi, että pedaaliostoksissa rumpalit eivät ole yhtä merkkiuskollisia kuin muissa hankinnoissaan. Siksi kilpailu ostajista on kovaa. Valmistajien kannattaa siis markkinoida näitä pedaaleita aggressiivisesti. Perusmalliin nähden huippupedaalissa ei varmastikaan ole valmistuksellisesti järisyttävän suuria eroja hinnan muodostumisen kannalta. Ne markkinointipanostukset kuitenkin ovat varmasti huippumalleissa ihan eri luokkaa, sillä kilpailua valmistajien välillä todella löytyy. Perusmallin ostajat saavat toisaalta pedaalinsa usein hardwarepaketin tai setin mukana eivätkä siten ole välttämättä yhtä paljon höynäytettävissä mainoksin. Otat kovin teknisen suhtautumisen hinnanmuodostukseen, kun kyseessä on kuitenkin suuret firmat, jotka toimivat kansainvälisillä markkinoilla. Hintaa syntyy myös siis muista panoksista, imagonkin kannalta tietty hinta on oltava. Olet mielestäni ratkaissut jo ongelmasi kokeilemalla peruspedaalia ja olemalla siihen hyvin tyytyväinen. Hyvä, näinhän sitä hintoihin oikeasti vaikutetaan - valitaan se halvempi. Turha on kitistä, jos joku muu kuitenkin haluaa maksaa kalliimman hinnan. Perusteena voi olla vaikka vain tuo yksi puuttuva jousen laakeri. Kaikki muu on sitten ekstraa. P.S. Tykkäisin muuten ennemmin mumista pari riviä kerrallaan. Tällaisia pitkiä laidasta laitaan rönsyileviä postauksia on hippasen rasittava lukea. Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä. | |
![]() 25.03.2008 17:24:07 (muokattu 25.03.2008 17:25:30) | |
Juuri noiden out-topic'ien kautta asiaan tulee hieman selvennystä ja voidaan puhua siitä, mikä niissä maksaa oikeasti. Sinulla on vahvat perustelut. Kiitoksia niistä. Itselläni oin myös aika vahva tunne, mikä siinä maksaa. Itselläni on vaan yhä hieman tunne sitä hypistellessa, että siinä maksaa oikeastaan vaan se patentti tms. Ei esim. valmistuskustannukset. Sitä mieltä olen loppujen lopuksi. Siis se on tehty halvalla, vaikka on todella hyvä. Sitä en kiistä ja tuskin kukaan. Mutta sillä rahastetaan koska omistetaan patentti, tms. Tätä asiaa puoltaisi minusta se, että mikään halpavalmistaja ei ole alkanut valmistamaan vaihtocameja, jne. Patenttia vaalitaan tms. Niin no, samasta syystä lääkkeet maksavat, varsinkin tuotesuoja-ajan, paljon enemmän mitä niiden materiaalikustannukset. Onko tässä jonkun mielestä jotain outoa tai väärin? Kyllähän ns. henkinen työkin pitää olla jonkin arvoista. Eihän kukaan muuten mitään kehittäisi/keksisi jos sitä voisi kaikki välittömästi kopioida ja kapitalisoida. Edit: Sama asia laulujen tekemisessä. Ei niiden kirjoittaminen oikeastaan mitään maksa. Pitäisikö niitä sen takia ilmaiseksi jakaa käyttöön? ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... | |
![]() 25.03.2008 18:36:17 | |
Hintaa syntyy myös siis muista panoksista, imagonkin kannalta tietty hinta on oltava. Tässä on hyvä pointti. Halvassa ja hyvässä on aina jotain epäilyttävää. Hinnan nostaminen saattaa jopa lisätä myyntiä, koska kalliimpi on vakuuttavampi. Eihän se kovin rationaalista toimintaa ole, mutta ostopäätös perustuu usein melko vahvasti mielikuville ja fiiliksille. Tuotekehitysraha on toinen pointti. Tämän polkimen pitää tuottaa myös seuraavan mallin kehityskustannukset. | |
![]() 25.03.2008 21:08:12 | |
Kyllä vain. Idea on varmaankin siinä tuotekehityksessä, jne. markkinoinnissa. Erilaisia säätöjä voi helposti tehdä myös halpoihin polkimiin, kun käyttää mielikuvitusta. Itselläni on myös yhdet tällaiset viritysmallin polkimet kokeilussa. Jalkalevyn alaosa on korotettu 15mm paksulla filmivaneeripalalla. Nuijan vartta taivutin hieman ruuvipenkissä. Ideana oli saada iskuun sopivasti pituutta, mutta poljinosa enemmän vaakatason suuntaan. Pora, saha, kynä ja yksi ruuvi. Siinä se oli. Sain idean tähän, Gibraltarin catapulttipolkimen kuvasta, kun siinä on enemmän vaakatason poljinosa. Lisäksi kun on useampia vanhoja polkimia, niin ei siinä vahinkoa paljoa syntynyt. Periaatteessa ei tarvinnut "tuhota" kuin se nuijanvarsi. Muut osat voi palauttaa ennalleen, jos haluaa. Nämä säädöt ei sovi tietenkään kaikille, enkä ole vielä varma sopiiko ne minullekkaan. Mutta jotain vastaavaa voi aina kikkailla. Nämä on itselläni alustavassa testiajossa ja vaikuttaa alustavasti todella hyvältä ratkaisulta. Ei maksanut mitään. Ne epäkeskosäädöt on hieman hankalampi sitten toteuttaa, jos joku niitä tarvitsee. Vanerilisäpaloja ja säätöjä ei löydy välttämättä kaikista hinnakkaistakaan vehkeistä, mutta voi ne tehdä itse niihinkin. Tämä nyt oli vaan tällainen kikkailu. | |
![]() 26.03.2008 01:47:09 | |
Kyllä vain. Idea on varmaankin siinä tuotekehityksessä, jne. markkinoinnissa. Erilaisia säätöjä voi helposti tehdä myös halpoihin polkimiin, kun käyttää mielikuvitusta. Itselläni on myös yhdet tällaiset viritysmallin polkimet kokeilussa. Jalkalevyn alaosa on korotettu 15mm paksulla filmivaneeripalalla. Nuijan vartta taivutin hieman ruuvipenkissä. Ideana oli saada iskuun sopivasti pituutta, mutta poljinosa enemmän vaakatason suuntaan. Pora, saha, kynä ja yksi ruuvi. Siinä se oli. Sain idean tähän, Gibraltarin catapulttipolkimen kuvasta, kun siinä on enemmän vaakatason poljinosa. Lisäksi kun on useampia vanhoja polkimia, niin ei siinä vahinkoa paljoa syntynyt. Periaatteessa ei tarvinnut "tuhota" kuin se nuijanvarsi. Muut osat voi palauttaa ennalleen, jos haluaa. Nämä säädöt ei sovi tietenkään kaikille, enkä ole vielä varma sopiiko ne minullekkaan. Mutta jotain vastaavaa voi aina kikkailla. Nämä on itselläni alustavassa testiajossa ja vaikuttaa alustavasti todella hyvältä ratkaisulta. Ei maksanut mitään. Ne epäkeskosäädöt on hieman hankalampi sitten toteuttaa, jos joku niitä tarvitsee. Vanerilisäpaloja ja säätöjä ei löydy välttämättä kaikista hinnakkaistakaan vehkeistä, mutta voi ne tehdä itse niihinkin. Tämä nyt oli vaan tällainen kikkailu. Taivutit nuijan vartta? Etkä vaan säätänyt sitä taaksepäin? Oh yeah man. Tuo Catapult on mielestäni epäonnistunein konstruktio mitä olen kokeillut. Hidas, tahmea ja...hidas. Liikaa massaa juuri siellä missä sitä ei pitäisi olla. Kokeilin sitä puoli tuntia Soundstoressa ja alkoi tuntua ihan hyvältä. Karu totuus paljastui kun pistin Gibraltarin suoravedon kiinni; hirveästi lisää voimaa, herkkyyttä ja nopeutta. Oli akryylisetissä kiinni molemmat, aika vaisua. Vaihdoin Sonoriin, alkoipa tapahtua. | |
![]() 26.03.2008 07:38:59 | |
En ole sitä katapulttia ikinä kokeillut. Katapultin kuvasta sain idean laittaa jalkalevyä vaan enemmän vaakatasoon. Sitä vaakatasoa kehutaan muka nilkan kannalta paremmaksi. Samaa ideaa on hieman noissa erittäin kalleissa longboard malleissa. Eli niissä ei ole se levy niin vinossa ylöspäin. Tämä on koeajossa. Minulla on siihen 2 kpl nuijia. Toinen on se suora ja toinen on nimenomaan taaksepäin hieman taivutettu. Tästä taaksepäin taivutetusta pidän enemmän. Se voi olla ehkä hieman liikaa taivutettu. Sitä voi säätää takas päin. Tämä on kokeilussa nyt ja en ole päässyt vielä itseni kanssa yhteisymmärrykseen, mikä on se tarkka kulma laudalle. Enkä siitä miten kiree on jousi, koska se on nyt aivan eri asennossa, kuin olen polkenut tähän asti. Se nuijan taivutusaste saattaa sen mukaan vielä muuttua myös ja saattaa olla, että koko viritys lentää kaappiin, mutta tällä hetkellä tuntuu vielä aika hyvältä viritykseltä. | |
![]() 26.03.2008 11:54:38 | |
Mulla on Premieriä kaikki. Vanha edp 300 suoraveto ja 6000 sarjan haikka. Haikka on kyllä niin hyvä ettei paremmasta väliä. Katos katos. Minulla on keikkasetissä ihan sama pari. Ja toinen EDP treeniksellä. Modattu on mm. kumien tilalle jouset ja Iron Cobran nuijat. Muutakin pientä säätöä. Kaikki vaiva siksi, että spedu on minun jalan alle paras. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 26.03.2008 14:04:40 | |
Katos katos. Minulla on keikkasetissä ihan sama pari. Ja toinen EDP treeniksellä. Modattu on mm. kumien tilalle jouset ja Iron Cobran nuijat. Muutakin pientä säätöä. Kaikki vaiva siksi, että spedu on minun jalan alle paras. Elastomeeri toimisi muuten mutta ei kestä. Olen itse myös vaihtamassa teräsjousiin. Mulla nuijana sama mikä mm. Pacificin B.O.A:ssa. Mutta ei kaiveta lisää, ties mitä yhtäläisyyksiä löytyisi =D | |
![]() 26.03.2008 14:34:12 | |
Tuotekehitysraha on toinen pointti. Tämän polkimen pitää tuottaa myös seuraavan mallin kehityskustannukset. Itse olen suhtautunut jo pitkään pienellä huvittuneisuudella kaikkiin massivisiin pedaali-innovaatioihin. Kyseessähän on kuitenkin melkoisen yksikertainen tekninen laite, jossa ei monta liikkuvaa osaa löydy. Onhan tietysti hienoa kun kaikki ominaisuudet ja jokainen noin 20 osasta hiotaan rakenteelliseen huippuunsa ja tarjotaan millimetrin sadaosa -tarkkuuden säätövaroja jokaiseen detaljiin, mutta onko sillä sitten mitään aivan todellista merkitystä Pentti Perusrumpalille? Softer, worse, slower, weaker. | |
![]() 26.03.2008 15:05:06 | |
Itse olen suhtautunut jo pitkään pienellä huvittuneisuudella kaikkiin massivisiin pedaali-innovaatioihin. Kyseessähän on kuitenkin melkoisen yksikertainen tekninen laite, jossa ei monta liikkuvaa osaa löydy. Onhan tietysti hienoa kun kaikki ominaisuudet ja jokainen noin 20 osasta hiotaan rakenteelliseen huippuunsa ja tarjotaan millimetrin sadaosa -tarkkuuden säätövaroja jokaiseen detaljiin, mutta onko sillä sitten mitään aivan todellista merkitystä Pentti Perusrumpalille? Vastaus tähän on; ei ole merkitystä jos ei ole merkitystä. Jos Pentti Perusrumpali löytää Peruspedaalin joka vastaa hänen tarpeitaan, great. Itse hyödyn monipuolisista säädöistä. Ja sen yksinkertartaisenkin voi tehdä aika monella tavalla, esimerkkinä Speedking joka on konstruktiona ollut aika vähäisin muutoksin tuotannossa melko pitkään. On materiaaleiltaan, osiltaan ja toteutukseltaan aika high-end. Ja maksaa. Itse en kyseisestä pedaalista mitään ymmärrä, mulla on yksi -60's enkä osaa sitä käyttää. Mutta esimerkkinä toimii. | |
![]() 26.03.2008 15:06:35 | |
Itse olen suhtautunut jo pitkään pienellä huvittuneisuudella kaikkiin massivisiin pedaali-innovaatioihin. Kyseessähän on kuitenkin melkoisen yksikertainen tekninen laite, jossa ei monta liikkuvaa osaa löydy. Sama juttu täällä. Siis tarkoitan että minustakaan ei montaa liikkuvaa osaa löydy. Eikun siis.. Onhan tietysti hienoa kun kaikki ominaisuudet ja jokainen noin 20 osasta hiotaan rakenteelliseen huippuunsa ja tarjotaan millimetrin sadaosa -tarkkuuden säätövaroja jokaiseen detaljiin, mutta onko sillä sitten mitään aivan todellista merkitystä Pentti Perusrumpalille? Kaipa nuokin viritelmät on lähinnä niille joilla on jo kaikkea. Tai niille jotka haluavat päteä että minunpa pedaalillani pystyy soittamaan 18 nuottia sekunnissa koska siinä on patentoitu Hyper-Laager-tilt-tilt-kampiakseli. No, itse en kylläkään ymmärrä noitten päälle muutenkaan että sikäli. Mulle tärkeintä on että se spedu ei mene paskaksi. Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn. | |
![]() 26.03.2008 15:16:03 | |
Sama juttu täällä. Siis tarkoitan että minustakaan ei montaa liikkuvaa osaa löydy. Eikun siis.. Kaipa nuokin viritelmät on lähinnä niille joilla on jo kaikkea. Tai niille jotka haluavat päteä että minunpa pedaalillani pystyy soittamaan 18 nuottia sekunnissa koska siinä on patentoitu Hyper-Laager-tilt-tilt-kampiakseli. No, itse en kylläkään ymmärrä noitten päälle muutenkaan että sikäli. Mulle tärkeintä on että se spedu ei mene paskaksi. Nuo kalliimmat pedaalit on usein (ei aina) rakennettu niin että niistä on helppo korvata rikkoutuneet osat. Halvemmissa usein peli on poikki kun jotain rikkoutuu. Ja enemmän mun historiassa ollut ongelmia nimenomaan halpispedaalien kanssa. Valurunko rikkoutunut kiinnikkeen kohdalta, akselin kiinnitykset löystyneet (ei voi vaihtaa laakereita), jousimekanismi pamahtanut kesken keikan ym. Mutta jokainen äänestää lompakollaan. Itsellani ei ole varaa ostaa halpaa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)