![]() 22.02.2008 16:10:32 | |
---|---|
Luitko mitä kirjoitin? Tässä muistinvirkistykseksi: "SQ2-setin saa minkälaisella viimeistelyllä ja värillä tahansa, kunhan se on vain Sonorin toteutettavissa. Eli Sonor TEKEE Custom-viimeistelyjä, kuten se on tehnyt jo Designerin prototyyppi-sarjan, Drum Designin ajoista." Eli Sonor tekee mitä tahansa, mikä vain on heidän tehtaassaan mahdollista toteuttaa. Customrummut onnistuvat, ja esim. bubinga-viilun päälle saa liukuvärjäyksen niin halutessaan. Luin, luin. Olet siinä kuitenkin väärässä, joten jätin sen huomiotta. Kysyin vain muutamia viikkoja sitten suoraan Sonorilta erilaisista viimeistelyvaihtoehdoista. Vastaus oli selkeä: "Because of our internal processing, we are not able and we dont want to produce, for example, a finish which is not available. In SQ2 we build something special. On one side an ordering tool for our customers and on the other side an organisation tool for our production. Because of that, it is not possible to order a finish, which is not offered in the SQ2 configurator." | |
![]() 22.02.2008 16:20:04 | |
Kyllä mun mielestä niin Pearl, DW että Sonorkin kaikki häviävät niille jenkkejen pienemmille jeesusrumpufirmoille. Sieltä saat rummut joka on rungoltaan metrin paksu, se sisältää graniittia, vaivaiskoivua, sienikastiketta, jättibandan sekä anoppisi luurangon. Rungossa on monta eri kerrosta joita voit irrotella tai liikutella. Kylkeen on maalattu muotokuva kyrvästäsi (suurennettuna, tietysti). Hardware on valkokultaa ja jokainen virityspesä on muotoiltu yksityiskohtaisesti Santa Mariaksi. Lisäksi se on itsensä Jeesuksen siunaama. | |
![]() 22.02.2008 16:29:44 | |
Luin, luin. Olet siinä kuitenkin väärässä, joten jätin sen huomiotta. Kysyin vain muutamia viikkoja sitten suoraan Sonorilta erilaisista viimeistelyvaihtoehdoista. Vastaus oli selkeä: "Because of our internal processing, we are not able and we dont want to produce, for example, a finish which is not available. In SQ2 we build something special. On one side an ordering tool for our customers and on the other side an organisation tool for our production. Because of that, it is not possible to order a finish, which is not offered in the SQ2 configurator." No prkl, sitten olin väärässä. Huono veto Sonorilta, että enää ei saa custom-viimeistelyjä. Designereissa tämä oli vielä mahdollista. Siinä tapauksessa olen samaa mieltä siitä, että SQ2:ssa on liikaa valinnanvaraa pienissä ja melko turhissa yksityiskohdissa, mutta viimeistelyissä valinnanvara rajoittuu tehtaan esivalitsemiin vaihtoehtoihin. | |
![]() 22.02.2008 17:12:05 | |
Kyllä mun mielestä niin Pearl, DW että Sonorkin kaikki häviävät niille jenkkejen pienemmille jeesusrumpufirmoille. Sieltä saat rummut joka on rungoltaan metrin paksu, se sisältää graniittia, vaivaiskoivua, sienikastiketta, jättibandan sekä anoppisi luurangon. Rungossa on monta eri kerrosta joita voit irrotella tai liikutella. Kylkeen on maalattu muotokuva kyrvästäsi (suurennettuna, tietysti). Hardware on valkokultaa ja jokainen virityspesä on muotoiltu yksityiskohtaisesti Santa Mariaksi. Lisäksi se on itsensä Jeesuksen siunaama. Ja bujaka + Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet! | |
![]() 25.02.2008 10:12:42 | |
Näin vintagemiehen näkökulmasta tämä ylenmääräinen kustomointi on paha juttu. Joskus setti menee myyntiin. On kauhean vaikeaa saada kustomsetti myydyksi käypäiseen hintaan. Ja mitä sitten, kun sellaiseen settiin yrittää etsiä lisätomeja tai varaosia: -mattakromiset lugit saattavat olla kiven takana -lisätomi aivan mahdoton ajatellakaan -muodin muuttuessa setti on kamalan näököinen (vrt. punainen hw mustassa kannussa) Minua ei edes kiinnosta kustomsetti. Siksi olen konservatiivisesti valinnut soittimeni turvallisen klassisista väreistä ja kokoonpanoista. Ehkä jonkun mielestä tylsää, mutta kokoelman kiertonopeuden ollessa melko nopea, on kaupankäynti ollut helppoa. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 25.02.2008 10:42:27 | |
Näin vintagemiehen näkökulmasta tämä ylenmääräinen kustomointi on paha juttu. Joskus setti menee myyntiin. On kauhean vaikeaa saada kustomsetti myydyksi käypäiseen hintaan. Ja mitä sitten, kun sellaiseen settiin yrittää etsiä lisätomeja tai varaosia: -mattakromiset lugit saattavat olla kiven takana -lisätomi aivan mahdoton ajatellakaan -muodin muuttuessa setti on kamalan näököinen (vrt. punainen hw mustassa kannussa) Minua ei edes kiinnosta kustomsetti. Siksi olen konservatiivisesti valinnut soittimeni turvallisen klassisista väreistä ja kokoonpanoista. Ehkä jonkun mielestä tylsää, mutta kokoelman kiertonopeuden ollessa melko nopea, on kaupankäynti ollut helppoa. Itse olen rumpujen suhteen oikeastaan aika konservatiivinen. Miellän olevani myös tuonne vintagepuoleen kallellaan. Mielestäni nuo SQ2-sarjan viimeistelyt ovat liian hohdokkaita. Itseäni miellyttäisi ihan vain yksinkertainen, tummanruskea tai kirkas puuvahapinta ilman mitään kummempia hienouksia. Ajattomuus, yksinkertaisuus ja sopiva sulautuvuus ovat rumpujen ulkonäössä minulle tärkeitä asioita. Metalliosien tulee tietenkin olla kromisia, muita ei edes harkita. | |
![]() 29.02.2008 02:44:04 | |
Tuossapa NAMM 2008 satoa äänen ja kuvan kanssa. http://www.youtube.com/profile_videos?user=georgeshepherd&p=r http://www.youtube.com/profile_videos?user=drummerconnection&p=r Esittelypätkä noista kummallisista Hammerax-merkkisistä symbaaleista. Tuntematon tyyppi laittaa menemään ihan mukavata settiä... http://www.youtube.com/watch?v=q82KS1jeLrI&feature=related | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)