Nolte 12.11.2007 12:05:08 | |
---|
Oho! Olipas melkoista opportunismia ja päälle vielä joukkopsykoosi. .fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!! |
Deino 12.11.2007 12:11:22 | |
---|
Onneksi en tilannut. Hähähä! |
karipv 12.11.2007 12:14:14 | |
---|
Toivottavasti joku laki pakottaa teidät uunot maksamaan tilaamistanne pelleistä niiden oikeat hinnat. Sellaista lakia ei ole. Toivottavasti sinäkin uuno sen ymmärrät. Tosin epäilen sitä. "En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!" |
Roberto 12.11.2007 12:21:06 | |
---|
Sellaista lakia ei ole. Toivottavasti sinäkin uuno sen ymmärrät. Tosin epäilen sitä. Harmi sinänsä. Oppisitte olemaan. |
Deino 12.11.2007 12:23:56 | |
---|
Mulle vastasivat emailiin: "Valitettavasti tilaamaasi peltiä ei ole saatavilla.". Ei kai sitten. Luulen kuitenkin, että jos hinta olisi ollut n. 250 euron paikkeilla ja olisin sen sillä hinnalla tilannut, niin se olisi ollut saatavilla. Hmm... Koska on todennäköistä, että kyseinen pelti siellä kuitenkin on, niin Aron Soitinhan on valehdellut sinulle? Is that legal? |
Lesko 12.11.2007 12:34:01 | |
---|
Hmm... Koska on todennäköistä, että kyseinen pelti siellä kuitenkin on, niin Aron Soitinhan on valehdellut sinulle? Is that legal? Ehkä se ei ole saatavilla siihen hintaan! "Mitä tarkoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
Jupi57 12.11.2007 12:43:27 | |
---|
Hmm... Koska on todennäköistä, että kyseinen pelti siellä kuitenkin on, niin Aron Soitinhan on valehdellut sinulle? Is that legal? Mitä se Deinokin alkoi... Liikkeesä ei tietystikään ole 50 euroa maksavaa 250:en euron symbaalia. ...Kuitenkin julkisissa yhteyksissä, mikä tämäkin on, kuuluu aikuisten olla edes jollakin lailla esimerkkinä nuoremmille. Ja terveiden kuuluu opastaa häiriökäyttäytyjää oikeaan suuntaan... Tämän kirjoittajalla tuntuu etiikka vaihtelevan tilanteen mukaan. Setä lähti itsekin mukaan poikien leikkiin vaikka toisaalla paasaa suu vaahdossa kaupankäynnin tasapuolisuudesta. Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
markkuliini 12.11.2007 13:06:50 (muokattu 12.11.2007 13:22:52) | |
---|
Mitä te nyt itkette yhden painovirheen takia..? |
Bacchus 12.11.2007 15:05:26 (muokattu 12.11.2007 15:14:24) | |
---|
Perukaa ne tilauksenne ensi tilassa ja/tai sopikaa liikkeen kanssa jo maksetun summan palauttamisesta. Ostajalla ei ole mitään velvollisuutta tässä tilanteessa, vaan yrityksen täytyy palauttaa summa välittömästi ostajalle. Tälläisessä tilanteessa yrityksen täytyisi osoittaa ostajalle vastaava tuote samalla hinnalla, jos ensin tarjottua "ei ole saatavilla". Kaupallakin on oikeuksia eikä vain velvollisuuksia, kuten täällä alaikäiset/lukiolaispojat näyttävät kuvittelevan. Tuskin tunnet lakipykäliä pätkääkään. En itsekään väitä erityisesti tuntevani, mutta aion tarkastaa asian lakimieheltä. Sitten saadaan vastaus siitä, miten asia oikeasti menee, eikä tarvitse spekuloida. EDIT: Lisätään vielä, että itselläni ei ole mitään kiinnostusta peltiin, enkä sitä itse tilannut. Joukkohurma on aika koomista, mutta aion silti selvittää asian oikean tolan ihan mielenkiinnosta, ja toiseksi sen takia, kun jotkut kuvittelevat täällä olevansa jonkinlaisia sijaiskasvattajia ja lakiasiantuntijoita, vaikka eivät näytä ymmärtävän kummastakaan pätkän vertaa. "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää |
karipv 12.11.2007 15:20:22 (muokattu 12.11.2007 15:25:28) | |
---|
Nooh, ihan ilman hurskasteluja minä ainakin myönnän kokeilleeni, jos sen tuolla hinnalla olisin saanut. En mielestäni ole syyllistynyt kovin kummoiseen rikkeeseen enkä edes toimineeni moraalittomasti. Tiesin, että virhehän siinä on kyseessä. Jos joku pitää kokeiluani horjuvan moraalin osoituksena, niin siitä vaan ihan vapaasti. Enpä usko, että sitä kukaan saa 50:llä eurolla, jos vain myyjä tietää oikeutensa. Lainaan tähän alle lyhyen pätkän kuluttajaviraston sivuilta. http://www.kuluttajavirasto.fi/Page … 29-c546-4ba3-a56d-600ed679b0a3.aspx "Virheellinen tieto ei sido myyjää, jos virhe on sillä tavoin selvä, että kuluttajankin olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon. Tällainen tilanne on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää, yleinen hintataso huomioon ottaen, poikkeuksellisen alhaisena." "En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!" |
fish-eye 12.11.2007 15:27:25 (muokattu 12.11.2007 15:28:49) | |
---|
Tänään juuri kyselin ihmiseltä, joka tietää lakiasioista, niin hän sanoi, että mahdollinen painovirhe on liian pieni verrattaessa oikeaan hintaa, joten kauppa on sitova. Sama tuo minulle on, mutta niin nyt on väitetty, että sopimus pitää.
Verkossa hinnat ja tarjoukset ovat sitovia Verkkokaupassa sivujen tietoja voi päivittää nopeasti. Tämä luo verkkomyyjälle suuremman vastuun mainosten oikeista tiedoista. Internetissä oleva tarjous on mainostajaa sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkossa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauskaavakkeella. Siinäkin nyt vielä ja samalta sivulta. Swallow the dark... |
Tarre 12.11.2007 16:48:59 (muokattu 12.11.2007 16:51:22) | |
---|
Tänään juuri kyselin ihmiseltä, joka tietää lakiasioista, niin hän sanoi, että mahdollinen painovirhe on liian pieni verrattaessa oikeaan hintaa, joten kauppa on sitova. Kyllä minä hieman ihmettelen, jos tuote on 70-80% normaalia halvempi ja silti väitetään, että hintaero on niin pieni, että tilaus on kauppaa sitova. Myös parinkymmenen tilauksen tuleminen viikonlopun aikana samasta pellistä kertonee jotakin pellin oikean arvon ja myyntihinnan suhteesta. E: ja lisäilenpä jotakin samantapaista kuin Bacchuksellakin, eli en tilannut, mutta tapaus kuitenkin kiinnostaa. Minä en todellakaan usko, että peltiä tuohon hintaan kukaan saa, vaikka haastaisi Aron Soitinliikkeen oikeuteen. Ovi saranoillaan kääntyilee, Tarre vuoteellansa. |
Sonormies 12.11.2007 17:05:44 | |
---|
Nooh, ihan ilman hurskasteluja minä ainakin myönnän kokeilleeni, jos sen tuolla hinnalla olisin saanut. En mielestäni ole syyllistynyt kovin kummoiseen rikkeeseen enkä edes toimineeni moraalittomasti. Tiesin, että virhehän siinä on kyseessä. Jos joku pitää kokeiluani horjuvan moraalin osoituksena, niin siitä vaan ihan vapaasti. Beatkomppi tälle. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
ddrum54 12.11.2007 19:11:08 | |
---|
Minä en todellakaan usko, että peltiä tuohon hintaan kukaan saa, vaikka haastaisi Aron Soitinliikkeen oikeuteen. Voishan ne yhden myydä ja sitten ilmoittaa, että tuote on loppunut, lisää ei tilata. Ai niin, itse en tilannut. |
hollmi-5 12.11.2007 20:15:17 | |
---|
Tänään juuri kyselin ihmiseltä, joka tietää lakiasioista, niin hän sanoi, että mahdollinen painovirhe on liian pieni verrattaessa oikeaan hintaa, joten kauppa on sitova. Sama tuo minulle on, mutta niin nyt on väitetty, että sopimus pitää. Tuskin pitää. Lakimiehiä ei tarvittaisi, jos lait olisivat yksiselitteisiä ilman tulkinnan varaa. KO. pellin kohdalla ei edes tainnut lukea sanaa tarjous tms, joka olisi antanut syytä luulla hinnan todella noin alhaiseksi. Jos minä myisin jotakin 80% alennuksella nettikaupassa, niin merkitsisin sen kyllä ilomielin näkyviin. Jos lakia tuntevan mielestä 50 euroa on lähes sama, kuin 250 euroa, niin ihmettelen sitäkin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Dr. Funkenstein 12.11.2007 20:44:26 | |
---|
Mä en ainakaan hävinnyt mitään tässä, paitsi tietysti muutaman moraalinvartijan rispektin. On se kamalaa. |
Perro Stupido 12.11.2007 20:50:13 | |
---|
Mä en ainakaan hävinnyt mitään tässä, paitsi tietysti muutaman moraalinvartijan rispektin. On se kamalaa. Joo, mulla ei äitiä löydykään omasta takaa.. 010011000100111101001100 |
VeeKoo 12.11.2007 21:02:53 | |
---|
Ei vaivautunut aron soitin mitään vastaamaan minulle tämän asian tiimoilta. Toivottavasti ei laita mitään 250€:n pakettia tulemaan. "Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "- Rockster |
Sonormies 12.11.2007 22:03:31 | |
---|
Eivät vastanneet mullekaan sähköpostiin, mutta Deinolle olivat vastanneet...emailiin: "Valitettavasti tilaamaasi peltiä ei ole saatavilla.". Leikitäänpä ajatusleikkiä, että Aron putiikin uusi ja kokematon puotipuksu onkin pakannut kymmenelle ensimmäiselle tilaajalle kiinan pakettiin ja loppuviikosta postilaatikoistamme löytyykin Itellan noutolappu... :-) Ja siihen viiteenkymppiin. Ja jos ei löydy niin so what? Elämme hauskoja aikoja. Varsinkin, kun jotkut vetävät herneet nenään siitä, kun toiset yrittävät ostaa kaupasta tavaraa rehellisesti, mutta halvalla. Torvea saa toki soittaa totisesti, jos elämä muutenkin maistuu siltä. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Bacchus 12.11.2007 22:08:59 (muokattu 12.11.2007 22:09:17) | |
---|
Elämme hauskoja aikoja. Varsinkin, kun jotkut vetävät herneet nenään siitä, kun toiset yrittävät ostaa kaupasta tavaraa rehellisesti, mutta halvalla. Tämän itsekin koin hyvin tragikoomiseksi. Tuskinpa kukaan peltiänsä 50 €:lla saa, eikä kukaan varmaankaan viitsi oikeuteen lähteä moisen pikkujutun takia, sanoi laki mitä sanoi. Itseäni asian oikea lainopillinen laita kiinnostaa ihan sen takia, että opiskelen kaupallista alaa, sekä työskentelen kaupan alalla, ja tälläistä tilannetta ei vielä ole omalle kohdalle sattunut. "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää |