Aihe: Mikä virveli AC/DC:n levyllä?
1 2 3 4 5 6
hollmi-5
09.09.2007 21:45:44
Ruddin taika on se, että joka tomi resonoi virvelin kanssa. Kuuntele Show Business albumilta 74 jailbreak. No ehkä sekin joskus... Tunnetumpi mies on siitä, että naulaa kakkosnelosta paremmin, kuin kukaan muu ennen ja tähän mennessä.

Ruddilla on todella kuivat soundit ja aikaisemmin demppiäkin oli oikein reilulla kädellä. Resonointeja ei kovin ole minun korvaani kuulunut. Ainakaan Dirty Deedsistä lähtien. No siithän on kohta vasta 30 vuotta...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Velli
09.09.2007 21:58:15
Ruddilla on todella kuivat soundit ja aikaisemmin demppiäkin oli oikein reilulla kädellä.

Välillä on tosin ollut hieman kaikuakin (ainakin virvelissä). Back In Black-levyllä kiinnitin ainakin nimibiisissä joskus huomiota siihen, että virvelissä oli liiankin paljon kaikua perinteiseen AC/DC-soundiin verrattuna. Mutta juu, pääpiirteittäin reverbiä ei juurikaan kuulu.

Flick of The Switchin basarisoundista olen jotenkin aina tykännyt eniten, jos Ruddin basarisoundista puhutaan. Virvelisoundista kolahtaa tällä hetkellä eniten tuo For Those...-lätyn virveli.
drumm
12.09.2007 21:57:38
Tunnetumpi mies on siitä, että naulaa kakkosnelosta paremmin, kuin kukaan muu ennen ja tähän mennessä.

No jaa. Ei oikeastaan tule mieleen kuin Kenny Aronoff, Eddie Bayers, Curt Bisquera, Michael Bland, Matt Chamberlain, Vinnie Colaiuta, Steve Ferrone, Anton Fig, Josh Freese, Steve Gadd, Steve Hass, Al Jackson, Steve Jordan, Manu Katche, Abe Laboriel Jr., Gene Lake, Ricky Lawson, Marottan veljekset, Havey Mason, Andy Newmark, Shawn Pelton, Jeff Porcaro, John Robinson ja Ahmir Thompson. Onhan niitä varmaan lisääkin.
Nolte
12.09.2007 22:25:56
Niin, onko Rudd maailman paras 2/4:ssa vaiko ei? Kyllä sillä aika maaginen komppi minusta on. Ainakin maailman paras rumpali AC/DC:hen hän on.

Katoin tuossa pitkästä aikaa Stiff Upper Lip -dvd:n ja kiinnitin huomiota, ettei Rudd soitakaan niin taakse, kuin muistelin. Aika "keskelle" tuntui itse asiassa junttaavan, ja jopa vähän eteenkin välillä. Oli mielikuva siitä, että vetelisi enemmän takakenossa. Varmaan levyillä paikka paikoin niin onkin...pitääpä tutkia.
.fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!!
hollmi-5
12.09.2007 23:10:30 (muokattu 12.09.2007 23:36:49)
No jaa. Ei oikeastaan tule mieleen kuin Kenny Aronoff, Eddie Bayers, Curt Bisquera, Michael Bland, Matt Chamberlain, Vinnie Colaiuta, Steve Ferrone, Anton Fig, Josh Freese, Steve Gadd, Steve Hass, Al Jackson, Steve Jordan, Manu Katche, Abe Laboriel Jr., Gene Lake, Ricky Lawson, Marottan veljekset, Havey Mason, Andy Newmark, Shawn Pelton, Jeff Porcaro, John Robinson ja Ahmir Thompson. Onhan niitä varmaan lisääkin.

Ai jaa. Oliko tässäkaikki tuntemasi rumpalit? hyviä rumpaleita, mutta vain muutama tunnettu tai tunnistettavissa kakkosnelosesta. Tämä Ruddin kakkosnelonen on sitä laatua, että asiantuntijat eivät sitä ole kyseenalaistaneet.

Steve Jordan on aivan eri genressä ja hänet tunnistaa todella pelkistetystä tyylistä ja hitaammista kompeista. Porcaron ominta alaa olivat 16-osa kompit monine variaatioineen. Gadd lanseerasi rudimentit setille. Marottan Jerry touhusi itsensä tunnetuksi enemminkin perkussiivisella osastolla ilman symbaaleja... Kuuntele musiikkia. Älä listaa levyluettelosi rumpaleja.
hollmi-5
12.09.2007 23:11:34
Niin, onko Rudd maailman paras 2/4:ssa vaiko ei? Kyllä sillä aika maaginen komppi minusta on. Ainakin maailman paras rumpali AC/DC:hen hän on.

Katoin tuossa pitkästä aikaa Stiff Upper Lip -dvd:n ja kiinnitin huomiota, ettei Rudd soitakaan niin taakse, kuin muistelin. Aika "keskelle" tuntui itse asiassa junttaavan, ja jopa vähän eteenkin välillä. Oli mielikuva siitä, että vetelisi enemmän takakenossa. Varmaan levyillä paikka paikoin niin onkin...pitääpä tutkia.
Rudd vetää keskelle. Livellä hiukan eteen. Ei koskaan taakse.
drumm
13.09.2007 06:17:17
Ai jaa. Oliko tässäkaikki tuntemasi rumpalit? hyviä rumpaleita, mutta vain muutama tunnettu tai tunnistettavissa kakkosnelosesta. Tämä Ruddin kakkosnelonen on sitä laatua, että asiantuntijat eivät sitä ole kyseenalaistaneet.

Steve Jordan on aivan eri genressä ja hänet tunnistaa todella pelkistetystä tyylistä ja hitaammista kompeista. Porcaron ominta alaa olivat 16-osa kompit monine variaatioineen. Gadd lanseerasi rudimentit setille. Marottan Jerry touhusi itsensä tunnetuksi enemminkin perkussiivisella osastolla ilman symbaaleja... Kuuntele musiikkia. Älä listaa levyluettelosi rumpaleja.

Tiedän minä lisääkin rumpaleita, jotka pesevät AC/DC:n kaverin. Kaikki noista edellä mainituista soittavat backbeat-musiikkia mielestäni Ruddia paremmin ja monipuolisemmin. Tarkoitus oli vaan ilmaista, että siellä päässä taisi tulla taas vähän puhuttua mitä sylki suuhun (ja näppäimistölle) toi. Asioista voi Mika tykätä ilman, että niiden tarvitsee olla maailman parhaita.

Kuuntele sinäkin. Monipuolisesti.
Nolte
13.09.2007 08:17:56
Rudd vetää keskelle. Livellä hiukan eteen.

Joo, tuoltahan se vaikuttaa.

Ei koskaan taakse.

Joistakin bändin jutuista on kuitenkin jäänyt mielikuva takakenosta. Voihan se tulla muualta, kuin rumpalilta. Kun basso kai kuitenkin menee yhtäjalkaa rumpujen kanssa, niin kitaroista se sitten johtunee...en tiiä. Pittääpä kuunnella.

OT:tä pukkaa solkenaan.
.fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!!
J.Hollström
13.09.2007 09:02:29
Tiedän minä lisääkin rumpaleita, jotka pesevät AC/DC:n kaverin. Kaikki noista edellä mainituista soittavat backbeat-musiikkia mielestäni Ruddia paremmin ja monipuolisemmin.

Mitenhän tota AC/DC:ta sitten pitäisi oikein soittaa kun löytyy kerran läjäpäin parempia kakkosnelos rumpaleita? Minä kun olen kuvitellut että ton paremmin sitä tonttia ei oikeen voi hoitaa, mut olen ilmeisesti väärässä. Kovin mairittelevasti se virkaveli basistikin sitä beattiä arvostaa. Ei siihen kyllä mitään kikkailijaa voisi tilalle kuvitella. Kuulostaa lähinnä saivartelulta kun alkaa tommosia listoja latelemaan, vaikka kovia nimiä onkin.
ddrum54
13.09.2007 11:30:53
Mitenhän tota AC/DC:ta sitten pitäisi oikein soittaa kun löytyy kerran läjäpäin parempia kakkosnelos rumpaleita? Minä kun olen kuvitellut että ton paremmin sitä tonttia ei oikeen voi hoitaa, mut olen ilmeisesti väärässä.

Et ole väärässä.

Aikoinaan, kun Albert Einstein julkisti suhteellisuusteoriansa, niin epäilijät ilmoittivat hänelle, että on olemassa yli 60 tiedemiestä, jotka pystyvät kumoamaan em. teorian. Tähän Einstein vastasi, että mihin tarvitaan tuollainen joukko? Jos hän on väärässä, niin yksikin riittää.

Sama pätee Ruddiin. Hyvien rumpaleiden listaa voidaan kasvattaa loputtomiin, mutta totuus ei muutu.
Mikael
13.09.2007 11:42:42

Njoo... maailman paras sitä ja maailman paras tätä. Kummallista tää tarve julistaa joku asia maailman parhaaksi kun kyse on kuitenkin taiteesta eikä urheilusta. Tietty voi sano että mun mielestä paras tai kovimpia alallaan, mut "maailman paras" tuntuu aina vähän juntilta ja puusilmäiseltä kelalta. Rudd on tietty kova ja mies paikallaan omassa bändissään ei siinä mitään, mut on paljon muitakin kovia olemassa eikä se vähennä Phil Ruddin ansioita vähääkään.
Inhimillisyys on hyve.
J.Hollström
13.09.2007 11:50:05
Njoo... maailman paras sitä ja maailman paras tätä.

Maailman paras AC/DC rumpali. Onko junttia julistaa tälleen?
MK73
13.09.2007 11:54:04
Njoo... maailman paras sitä ja maailman paras tätä. Kummallista tää tarve julistaa joku asia maailman parhaaksi kun kyse on kuitenkin taiteesta eikä urheilusta. Tietty voi sano että mun mielestä paras tai kovimpia alallaan, mut "maailman paras" tuntuu aina vähän juntilta ja puusilmäiseltä kelalta. Rudd on tietty kova ja mies paikallaan omassa bändissään ei siinä mitään, mut on paljon muitakin kovia olemassa eikä se vähennä Phil Ruddin ansioita vähääkään.

Juuri näin. Mä olen yrittänyt olla hyvin varovainen parhaus-kommenteissani, tai ainakin pitäisi aina muistaa se "mun mielestä". Taiteesta puhuttaessa kun kukaan ei ole toista parempi.
hollmi-5
13.09.2007 11:58:33
Tietty voi sano että mun mielestä paras tai kovimpia alallaan, mut "maailman paras" tuntuu aina vähän juntilta ja puusilmäiseltä kelalta. Rudd on tietty kova ja mies paikallaan omassa bändissään ei siinä mitään, mut on paljon muitakin kovia olemassa eikä se vähennä Phil Ruddin ansioita vähääkään. Rudd on minun mielestä sillä tontilla maailman paras. Kävi siinä pallilla pari muutakin ukkoa, mutta henki oli kateissa. Se Wright yritti parhaansa mukaan mallintaa Ruddia, mutta minä en tykännyt yhtään. Seuraava kaveri (Chiris Slade) oli aika hyvä, mutta ei vieläkään Philin tasoa. Kaikkinensa AC/DC:n rumpaleita on ollut muistaakseni kahdeksan, mutta vain yksi oikea: The Hook.

Kyllä se basisti Cliff Williamskin sen sanoiksi puki: kukaan ei istu siihen hommaan paremmin.

Kun itse olen kaksikymmentä vuotta ollut AC/DC-tribuuttibändissä (VV/TV) ja soittanut noita kappaleita. Olen kuunnellut aika tarkkaan materiaalin ja sitä kautta tämä Phil Rudd on noussut suosikkirumpalikseni. Sitä, kuinka monipuolinen rumpali hän sitten on, ei kellään taida olla tarkkaa kuvaa. Joten se drummin peräänkuuluttama monipuolisempi rumpali jäänee nyt arvailujen varaan.
Mikael
13.09.2007 12:18:14 (muokattu 13.09.2007 12:19:26)

Maailman paras AC/DC rumpali. Onko junttia julistaa tälleen?

No ei sen juntimpaa kun julistaa Lars maailman parhaaksi Metallica-rumpaliks, mut tässä jo julistettiin Rudd maailman parhaaks kakkosnelosen vetajäks ja se on jo vähän eri asia. Kakkosnelosta kun vedetään muussakin musassa kun AC/DC.ssä.
Inhimillisyys on hyve.
J.Hollström
13.09.2007 12:22:38
No ei sen juntimpaa kun julistaa Lars maailman parhaaksi Metallica-rumpaliks, mut tässä jo julistettiin Rudd maailman parhaaks kakkosnelosen vetajäks ja se on jo vähän eri asia. Kakkosnelosta kun vedetään muussakin musassa kun AC/DC.ssä.

No siinä tapauksessa julistan Phillin maailman parhaaksi kakkosnelosen vetäjäksi.
Mikael
13.09.2007 12:27:08

No siinä tapauksessa julistan Phillin maailman parhaaksi kakkosnelosen vetäjäksi.

Noh, onpahan sekin nyt sit hoidettu : )
Inhimillisyys on hyve.
markkuliini
13.09.2007 12:48:45

Suomalaiset on maailman paras formula-kansa!
J.Hollström
13.09.2007 12:51:09
Suomessa on maailman paras muusikoiden.net.
karipv
13.09.2007 13:49:06
Nyt menee ehkä ihan aavistuksen ohi varsinaisen aiheen ja taitaa olla muutenkin tyhymä kysymys mutta eipä minua ole ennenkään hävettänyt niitä esittää: Tarkoitetaanko kakkosnelosella tätä kaikista yksinkertaisinta backbeat-komppia, jossa 1llä ja 3llä poljetaan bassaria ja 2lla ja 4lla virveli? Jos näin on, niin missä sen kompin vaikeus on ja kuinka sitä voi soittaa huonosti?
"En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)